Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge Duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Jonge Duitse herder

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb een vraag. Hier in het huis heb ik een Duitse Herder Gaia genaamd lopen.

Een kruising tussen een Oud - Duitser en een normale Duitser. Hele mooie hond om te zien, maar ze is nu met haar 8 maanden vrij groot en heeft een gewicht van 28,5 kilo.

Nu had ik hiervoor een Airedale Terrier die natuurlijk veel kleiner was. Nou heb ik in de buurt geen Duitsers lopen waarmee ik haar wat kan vergelijken. Ja, 1 reu, maar de eigenaar zegt zelf dat hij erg klein uitgevallen is. Ze is groter nu al een stuk groter dan hem.

Is 28,5 kilo normaal voor een Duitser van 8 maanden? Of bedriegen mijn ogen mij gewoon?

Groetjes
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hoe hoog is ze?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
WOEF!
Zeer actief
Berichten: 339
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:39
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door WOEF! »

mijn duitse herder (reu) van 5 maanden! weegt nu rond de 24,5 kilo :wink:

en nee hij is niet dik :ok:

gewicht van dh's ligt ongeveer tussen de 30 en 45 kg.
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Okeej,

Nou hoe hoog? Ik heb echt geen idee. Heb geen lange meetstok. en ze is nog niet echt goed met stil blijven staan zeg maar. :wink:

Ik schat haar tussen de 50 en 60 cm schofthoogte? Zal eens kijken of ik morgen iets kan vinden wat recht is en een streepje tegen de muur zetten.
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn jongste duitse herder is ong. 58 cm. en weegt ong. 24 kilo ( is anderhalf jaar, teef). De oudste is ong. 60 cm. en weegt ong. 28 kilo (6 jaar, gecastreerde reu). Bij beiden kan je de ribben goed voelen maar niet duidelijk zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mizzsylver schreef:
alma2 schreef:Mijn jongste duitse herder is ong. 58 cm. en weegt ong. 24 kilo ( is anderhalf jaar, teef). De oudste is ong. 60 cm. en weegt ong. 28 kilo (6 jaar, gecastreerde reu). Bij beiden kan je de ribben goed voelen maar niet duidelijk zien.
Is Reina 58 cm :eek: :eek: Jemig zeg ik ken dr alleen als ukkie :N:
Ze heeft vast een superleven bij jouw :ok: :mrgreen:
Dank je :ok: Sinds ze hier is, is ze nog zo'n 4 cm. gegroeid (misschien heeft het ook met haar sterilisatie te maken). Ze begint nu ook wat in de breedte uit te dijen, het is een lekker ding :I: Grappig weer iemand die haar kent.
Hieronder nog een paar foto's zoals ze nu is:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... nen+duinen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Mizzsylver schreef:haha toevallig ik heb ook een 8 maanden oude duitse herder Gaia :mrgreen:
Ze is nu 59 cm en 29 kilo :N: Ze is wel een pietsje te dik vind ik zelf. Maar meer als een kilo hoeft er niet vanaf.
Heb je geen foto?
Haha, Dat is inderdaad grappig. De mijn Gaia is net loops geweest dus misschien dat ze nog wat afvalt. Maar dan is die grootte dus echt mijn ogen die bedriegen en haar zien als een Duitse dog..

Hier is trouwens een foto van d'r toen ik haar ging halen:

Afbeelding

En dit is haar nu:

Afbeelding

Toen ik haar ging halen was ze een stoeptegel groot. Wel een groot verschil met nu.[/img]
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Ja, gaat prima met de opvoeding.

Alleen was ze gisteravond nog al moe en zodra ze even stond ging ze weer liggen.

Iedere keer als ze hier komt moet ze een uur in de trein zitten en dan nog 10 minuten in de metro met een wandeling van nog eens 10 minuten. Ik denk dat het best begrijpelijk is dat ze dan moe is.

Daarnaast heb ik het commando staan haar nog niet aangeleerd :mrgreen: Niet echt handig in dit soort situaties, maar was nog bezig met de aanleerfase op de cursus toen ze loops werd. Daarna is het trainen een beetje op een laag pitje komen te staan omdat we bij m'n ouders geen plek hebben om rustig te trainen buiten. Dus heb ik eigenlijk alleen de comando's bij gehouden.

Ik heb in een ander topic neergezet dat ze (nog) niet luisterd als ze niet in een prikkelarme omgeving is. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik nu heb met haar.
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Martijn schreef:
Gaia schreef:Ja, gaat prima met de opvoeding.
Als jij tevreden bent ben ik het ook hoor.
Alleen was ze gisteravond nog al moe en zodra ze even stond ging ze weer liggen.
Weet je zeker dat er niet een klein beetje eigengereidheid bij zat?
Een duitse herder van 8 maanden is niet zomaar zo moe dat ze niet meer kan staan hoor. :mrgreen:
Als ze echt af en toe even moet gaan liggen zou ik haar na laten kijken maar vooralsnog denk ik dat het dwarsliggerij was.
Iedere keer als ze hier komt moet ze een uur in de trein zitten en dan nog 10 minuten in de metro met een wandeling van nog eens 10 minuten. Ik denk dat het best begrijpelijk is dat ze dan moe is.
Als ik met mijn hond naar mijn ouders ging ging ik ook met de bus en trein en dan 20 minuten lopen en dan was hij nog niet eens begonnen met moe worden. Dan ging hij rustig nog een uur de dijk op.
Ik denk (en hoop) dat je je hond onderschat. Anders is er echt iets aan de hand.
Ik heb in een ander topic neergezet dat ze (nog) niet luisterd als ze niet in een prikkelarme omgeving is. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik nu heb met haar.
Je hebt niet om deze inreng gevraagd dus ik zal er geen punt van maken maar probeer eens goed na te gaan of je hond niet een klein beetje een loopje met je neemt.
Een hond die met 8 maanden al lekker aan het protesteren is is op zich geen ramp maar als je het gewoon zo laat vorderen is de kans dat ze over 2 jaar totaal onhandelbaar wordt aanwezig.

Een duitse herder is een werkhond. Die doet het het beste met een fysiek en mentaal aansprekend regime. Te veel vrijblijvendheid is niet zo goed voor een herder. Die gaat dan zelf naar rgels zoeken en dat zijn vaak regels die je niet direct zelf gekozen had.

Maar...jouw hond. Als je echt tevreden bent heb ik niets gezegd.
Nou je mag het zeggen hoor, dit is mijn eerste eigen pup. Mijn vorige hond was 3 toen ik haar kreeg dus dat is niet echt meer een pubertje.

En ja, ze gister een loopje met me. Ze is heerlijk aan het puberen. :wink: Gisteravond dacht ik ach je hebt ook gelijk ook, maar normaal gesproken doe ik dat dus niet. Dan gaat ze als ik dat wil gewoon netjes staan.

Ik ben erg tevreden eigenlijk. Ze wil graag voor me werken, erg sociaal naar andere honden en mensen, leert heel snel en is rustig in huis.

Heb slechter luisterende honden gezien hoor. Alleen ja soms komt het pubergedrag even boven zetten.

Bij de weg heb haar net gemeten en ze is 64 cm precies.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martijn schreef:
Gaia schreef:Ja, gaat prima met de opvoeding.
Als jij tevreden bent ben ik het ook hoor.
Alleen was ze gisteravond nog al moe en zodra ze even stond ging ze weer liggen.
Weet je zeker dat er niet een klein beetje eigengereidheid bij zat?
Een duitse herder van 8 maanden is niet zomaar zo moe dat ze niet meer kan staan hoor. :mrgreen:
Als ze echt af en toe even moet gaan liggen zou ik haar na laten kijken maar vooralsnog denk ik dat het dwarsliggerij was.
Ik vind dit toch ook wel zorgelijk hoor.
Waar moet ze moe van zijn? toch niet van 10 minuutjes wandelen mag ik hopen?
Chello ging als hondje van 5 maanden (duitseherder reu) 3 uur mee met de trein, daarna kwartier in de bus en kwartier lopen, plus het overstappen gebeuren op Utrecht e.d.
Die was juist 1 brok energie daarna.

Als Gaia zoveel gaat liggen zou ik haar toch eens op dr heupen laten testen.
Bij welke fokker komt je hondje vandaan?
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb het misschien per ongeluk anders over laten komen dan de bedoeling was. Er was niets aan de hand, alleen ze wilde gewoon niet mee werken en ging continu liggen. Ze lag lekker te slapen toen ik met een meetlint aan kwam zetten. Had lekker gerend en gespeeld met de buurhond hier en was kapot. :mrgreen:

Ze komt bij een "fokster" vandaan die wilde kijken hoe het was om te fokken. Dit was dus haar eerste nest. Alleen omdat het een kruising is tussen oud en nieuw Duitser heeft ze geen papieren.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

toch, op de een of andere manier vind ik dat 'ging continu liggen'niet echt lekker klinken.
Mijn honden zijn volgens mij nooit te moe om even te moeten staan ofzo.
Gebruikersavatar
jemima
Actief
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:13
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Mijn herders (een oude en een nieuwe :mrgreen: ) zijn ook nooit te moe om te staan. Eigenlijk liggen ze alleen als wij zitten of aan het koken zijn. Staan of lopen wij, dan zijn zij ook in beweging, wie weet gaan we wel wat met ze doen :roll: En dan maakt het niet uit of ik net een uur met ze in het bos heb gewandeld oid
Dus ik zou het ook wel in de gaten houden, een herder van 8 maanden zou vol energie moeten zijn imo :wink:

gr jemima
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

volgens mij is het een prima gewicht.
Tuana is 60 cm en woog de laatste keer 32 kilo. Daar zit echt geen gram vet op.
Nanni is denk nu 58-59 cm en woog laatste keer 28 kilo, en zij is wel wat dikkig.
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Sorry voor het late bericht, maar door prive omstandigheden was ik verhinderd.

Wat iedereen waarschijnlijk niet gelezen heeft in het voorstel ronde, is dat deze hond door de weeks bij mijn ouders zit.

Ik ben dus niet de "echte" baas van mijn hond, maar mijn vader. Daardoor zal Gaia mij ook veel sneller ongehoorzaam zijn.

Ze zit ook vol energie en wil graag spelen etc. Daar is echt niets aan de hand.

Met andere woorden ik ben erg tevreden over haar, vond haar alleen erg groot.

Groetjes Desiree
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”