Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dubbele riem??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Berichten: 1040
Lid geworden op: 23 dec 2005 19:34
Locatie: Breskens (zld)
Contacteer:

dubbele riem??

Ongelezen bericht door brenjomi »

aangezien we binnenkort een pup erbij krijgen ben ik al van alles aan het uitzoeken.
in september zal ik met 2honden moeten lopen (vriend is dan weer gaan varen) nu heb ik overlaatst iemand zien lopen met een dubbele lijn.
1riem, maar eigenlijk2 waar de honden samen aan vast zitten. (kan het niet goed uitleggen)
heeft iemand hier ervaring mee??
waar kan ik die vinden. of info erover. zag bij rogz4dogz wel staan dat je van een lijn een dubbele lijn kan maken, maar vind geen plaatjes.
alvast bedankt voor de reacties :ok:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Heb hem ook gehad maar kon er ook niet mee uit de voeten
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind het helemaal niks. De een rukt de ander mee en je hebt geen aparte controle over je honden. Ik loop gewoon lekker met twee riemen, gaat ook prima :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Met 2 riemen lopen is een kwestie van even wennen.
Ik zou geen dubbele nemen om redenen die al genoemd zijn;dat lijkt me voor beide honden onprettig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik moest toevallig gisteren even de honden van een kennisje tussen de middag uitlaten (middelgrote honden) ook aan een dubbele riem. Ik vond het zeer onrustig lopen. De een zat te plassen en de ander had iets interessants geroken en trok de ander zo omver. Je hebt ook op geen enkele manier controle over de honden. Vandaag ga ik ze weer uitlaten en dan neem ik mijn eigen losse riemen mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Ongelezen bericht door Moos »

Hier werkt het voor geen meter. Moos is zwaarder dan Saar, en bovendien 'de baas', en aan zo'n dubbele riem kan Saar dus gewoon nooit gaan zitten plassen of poepen :19: Ze moet achter Moos aanhobbelen, en als ze net wil gaan zitten ruikt Moos een paar meter verderop wat lekkers en wordt ze weer weggetrokken (en dan hobbelde ze maar weer rustig mee, achter haar leider aan).

Ik vind het dus ook niks :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Al mijn negatieve ervaringen zijn al getypt :mrgreen: . Heb er niets meer aan toe te voegen.
En met een volwassen hond en een pup lijkt het me al helemaal niets :19:
brenjomi
Zeer actief
Berichten: 1040
Lid geworden op: 23 dec 2005 19:34
Locatie: Breskens (zld)
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:ok: dank jullie, dat wordt het dus niet :mrgreen:
dan 2riemen, op zich lijkt me dat ook het makkelijkst. heb al een riempje voor dunya gekocht :mrgreen: en dick houdt dan zijn eigen riem :ok:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Berichten: 1064
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:44
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Locatie: Helmond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier lopen Kayleigh en Mickey wel samen aan zo'n dubbele riem,maar ik loop nooit zo heel erg lang met ze aan de riem,ik loop ergens heen en dan gaan ze los,maar die 2 lopen wel netjes langs elkaar en wisselen ook niet,Mickey loopt aan de binnenkant en Kayleigh aan de buitenkant,als pup en jonge hond had ze een aparte riem.
Nu vind ik hem wel makkelijk,overigens loopt Bowie dan rechts :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Senta
Zeer actief
Berichten: 671
Lid geworden op: 18 mar 2003 17:51
Locatie: Oosten des lands

Ongelezen bericht door Senta »

Ik loop met Senta en Freya wel aan een dubbele lijn, maar dan wel eentje die daar ook voor bedoeld is, dus niet zo eentje van Rogz for Dogz.

Bij de lijn die ik gebruik hebben beide honden redelijk veel vrijheid en als je een hond moet corrigeren, dan kan dat door die hond aan een korter eind van de lijn te houden. Je kunt deze lijn ook voor 1 hond gebruiken.

Afbeelding
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Senta schreef:Ik loop met Senta en Freya wel aan een dubbele lijn, maar dan wel eentje die daar ook voor bedoeld is, dus niet zo eentje van Rogz for Dogz.

Bij de lijn die ik gebruik hebben beide honden redelijk veel vrijheid en als je een hond moet corrigeren, dan kan dat door die hond aan een korter eind van de lijn te houden. Je kunt deze lijn ook voor 1 hond gebruiken.

Afbeelding
Die lijkt me wel beter dan de "gewone".
Waar heb je hem vandaan?
aschra
Zeer actief
Berichten: 489
Lid geworden op: 27 apr 2002 19:18
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Locatie: spijkenisse

Ongelezen bericht door aschra »

ik gebruik deze

Afbeelding

http://www.multiriem.nl/
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik denk dat dit soort riemen best makkelijk zijn voor wat kleinere hondjes. Voor middenslag en grote honden, zeker de wat 'pittiger' types lijkt het me niks. Je kan volgens mij onmogelijk met zo'n riem een gerichte correctie aan één hond geven als dat nodig is :19:
Afbeelding
Agnetha
Actief
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 aug 2005 23:12
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

ik heb er ook een, ik gebruik hem als ik met 2 honden ga steppen, dan is het makkelijk maar voor de rest nee, absoluut niet. Ik loop gewoon met 4 honden en dus ook 4 lijnen, veel makkelijker, ieder hun eigen lijn.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Dirk
Vaste gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jun 2006 09:51
Locatie: Baarn

Ongelezen bericht door Dirk »

Afbeelding

Zo kunnen ze allemaal tegelijk voorop lopen, bevalt uitstekend .......

("vechtgenoot" Yvonne met v.l.n.r Sonja, Beauty, Sacha en Noëlle)
Agnetha
Actief
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 aug 2005 23:12
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Dirk schreef:Afbeelding

Zo kunnen ze allemaal tegelijk voorop lopen, bevalt uitstekend .......

("vechtgenoot" Yvonne met v.l.n.r Sonja, Beauty, Sacha en Noëlle)
hoe corrigeer je dan als er een trekt? Bij mij is trekken aan de lijn verboden, een ding waar ik een hekel aan heb is het dat, ik trek de hond die trekt zachtjes terug met een " nee" erbij maar zo gaat dat dus niet als ze met z'n alle aan elkaar zitten.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Agnetha schreef:
Dirk schreef:Afbeelding

Zo kunnen ze allemaal tegelijk voorop lopen, bevalt uitstekend .......

("vechtgenoot" Yvonne met v.l.n.r Sonja, Beauty, Sacha en Noëlle)
hoe corrigeer je dan als er een trekt? Bij mij is trekken aan de lijn verboden, een ding waar ik een hekel aan heb is het dat, ik trek de hond die trekt zachtjes terug met een " nee" erbij maar zo gaat dat dus niet als ze met z'n alle aan elkaar zitten.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :ok:
jelle
Zeer actief
Berichten: 2676
Lid geworden op: 30 apr 2002 09:10
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door jelle »

maar zo hebben ze toch bijna geen centimeter bewegingsruimte? Afgezien van recht vooruit met de hele meute mee, dan?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding


Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Gebruikersavatar
clausipaus
Zeer actief
Berichten: 1431
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:33
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Elburg Baasje van Penotti & Sombra!
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik vind dat helemaal niks. Hier loopt de één sneller als de ander en als de één ergens wil snuffelen trekt ze de ander mee. Dat is toch niks waard :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik loop met 5 honden in één hand aan 3 lijnen. 2 honden aan 1 lijn. Gewoon een goede "politielijn" (zo heet zo'n verstelbare lijn toch ? ) met twee goede musketons. Zo heb ik maar 3 lijnen vast en kan ik toch elke hond apart sturen of corrigeren indien nodig. Trekken is hier ook verboden, vandaar geen meerdere honden met 1 handvat.
Dit werkt voor mij prima.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Gordonsetter23
Zeer actief
Berichten: 2423
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:49
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Locatie: Zaanstad baasje van Chocolate
Contacteer:

Re: dubbele riem??

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

brenjomi schreef:aangezien we binnenkort een pup erbij krijgen ben ik al van alles aan het uitzoeken.
in september zal ik met 2honden moeten lopen (vriend is dan weer gaan varen) nu heb ik overlaatst iemand zien lopen met een dubbele lijn.
1riem, maar eigenlijk2 waar de honden samen aan vast zitten. (kan het niet goed uitleggen)
heeft iemand hier ervaring mee??
waar kan ik die vinden. of info erover. zag bij rogz4dogz wel staan dat je van een lijn een dubbele lijn kan maken, maar vind geen plaatjes.
alvast bedankt voor de reacties :ok:
je bedoeld waarschijnlijk een koppelriem dus 2 riemen die je vastklikt aan de halsbanden of tuigjes en die vervolgens samen komen aan een ring waaraan je de lijn koppelt.
ik heb er ervaring mee, bij mij was het zo dat er altijd een hond bepaald waar de ander gaat :wink:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”