Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lichtgewicht bench vraagjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Lichtgewicht bench vraagjes

Ongelezen bericht door Rosa »

We denken er over om voor Pongo een stoffen / lichtgewicht bench te kopen. We willen hem dan gebruiken als de honden meegaan naar verjaardagen e.d. We hebben best wel wat familie verder weg wonen en nu er steeds meer kleine kinderen komen is het met Pong eventueel wel prettig. Maar voordat we zo'n ding zomaar aanschaffen nog wat vraagjes :wink:

Wat voor afmetingen hou je aan voor een hond met een schofthoogte van ongeveer 50 cm?
Zijn deze benches wel redelijk stevig of vallen ze makkelijk om bij wat beweging?
Op dit moment hebben we de volgende 2 types in gedachten:
InnoPet® Carriers DeLuxe van http://www.benches.nl of tcamp de luxe pet carrier van http://www.hondenshop.nl

Graag lees ik ook gebruikerservaringen evt. met tips voor welk merk.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
flamme
Zeer actief
Berichten: 15273
Lid geworden op: 06 jul 2007 19:45
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

interessant :ok: ik wil er ook 1 kopen. Dus ben heel benieuwd naar ervaringen :wink:
chrico
Zeer actief
Berichten: 22604
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:08
Locatie: IJmuiden

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb een kunstof bench en ben er erg tevreden over. Hij gaat mee naar show en tot nu toe is hij erin gebleven :mrgreen: dus ze zijn stabiel en best sterk. Het is wel dat ze gewend moeten zijn in een bench want het doorkijkgaas kunnen ze stuk maken met hun nagels of tanden als ze willen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zou ook liever voor een kunstof gaan, zo'n stoffen bench is dat niet te warm ??
Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Ongelezen bericht door Rosa »

Welke merken en types hebben jullie? (Chrico en Boutje)
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Ongelezen bericht door Rosa »

omafia schreef:Ik zou ook liever voor een kunstof gaan, zo'n stoffen bench is dat niet te warm ??
Jij bedoelt denk ik een kunststof transport box? Die vind ik minder praktisch om mee te nemen en op te bergen, neemt veel meer ruimte in.
Ik denk niet dat een stoffenbench te warm wordt omdat er ook voldoende ventilatie openingen inzitten.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Ongelezen bericht door Rosa »

Boutje schreef:Voor laila kan het prima, voor James is het niet ideaal want die krabt aan de deur als hij er uit wil en ik denk dat die dan snel stuk gaat.
Laila is ongeveer 50 cm schoft, de bench is 90 cm lang (op een na de grootste maat), andere afmetingen ken ik niet van buiten.
Ze kan er languit in liggen en lijkt het wel fijn te vinden om zich in terug te kunnen trekken als het druk is.
Pongo moet sowieso nog wennen aan een bench maar een stalen is denk ik voor hem meer een kooi dan een stoffen, die lijkt mij voor hem een prettigere, knussere en rustigere plek. Ik weet niet of Pongo gaat krabben aan de bench... we zullen hem er sowieso eerst rustig aan laten wennen en het echt een leuk plekje maken. Daarnaast zal hij er vrijwel alleen in gaan als wij er ook nog gewoon bij zijn dus niet dat hij er echt alleen in gelaten wordt.
Vooral dat terugtrekken op een rustig plekje en er toch bij zijn denk ik dat dat voor Pongo juist prettig is.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Ongelezen bericht door Rosa »

Zijn er nog meer mensen met ervaringen??
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Toen jip een pup was heb ik een stoffen bench gehad. Eentje die boven open kon, dat was wel een fijn ding (vergelijkbaar met die T-camp). Stond ook heel snel op :ok:
Je hebt trouwens ook inklapbare kunststof benches. Ik heb er alleen verder geen ervaring mee. Witjes verzendhuis heeft overigens ook stoffen benches en volgens mij niet eens zo duur :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Ongelezen bericht door Sita »

Sinds een paar weken heb ik ook zo'n stoffen bench. Gekocht met dezelfde reden als jij en voor op vakantie is het denk ik ook erg handig.

Ik heb hem besteld bij zooplus, http://www.zooplus.nl/shop/honden/trans ... ench/47936

Heb hem getest bij een vriendin van mij en de honden gingen braaf liggen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb ook een stoffen bench voor Bram op wedstrijddagen. Hoe druk zijn jouw honden? Want ik heb weleens zo'n ding een paar meter verder zien rollen met een hevig bewegende Labrador erin.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Rosa
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 feb 2004 13:45

Ongelezen bericht door Rosa »

Zoek stok! schreef:Ik heb ook een stoffen bench voor Bram op wedstrijddagen. Hoe druk zijn jouw honden? Want ik heb weleens zo'n ding een paar meter verder zien rollen met een hevig bewegende Labrador erin.
Op verjaardagen liggen de honden meestal bij ons aangelijnd en dan is Pongo wel rustig. Maar als mensen rare dingen doen of kindjes met hun handjes op hem afkomen dan is het niet zo'n goede combi. Hij vind die drukte zelf dan ook niet zo prettig waardoor zo'n terugtrek plekje voor Pongo fijn is en eventueel ook veiliger. Pacha mag gewoon daarnaast liggen op een kussen ofzo die vind kindjes en drukke mensen niet zo erg.
Het zou ons zelf gewoon wat meer rust geven als we ze mee hebben, niet telkens maar opletten op de mensen en op Pongo. Daarnaast heeft mijn zus nu ook een kleintje waardoor familiebezoek gewoon steeds lastiger wordt met Pongo.

We hebben vandaag even bij een dierenwinkel gekeken om een beeld van die benches te krijgen, het viel me reuze mee. Ik dacht dat het gaas echt van dat dunne horre gaas was maar dit is wel steviger. We gaan nog even kijken welke we gaan kopen maar ik denk dat we het gewon gaan uitproberen.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Ongelezen bericht door *Anita* »

Rosa schreef:Zijn er nog meer mensen met ervaringen??
Ja ik heb voor Harley een stoffen bench.
Helaas niet een succes.
1. hij kan de rits open
2 het gaas is al na 5 minuten erg uitgerekt omdat meneer eruit wilde
Ik denk ook dat hij niet lang meegaat
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Ongelezen bericht door *Anita* »

Zoek stok! schreef:Ik heb ook een stoffen bench voor Bram op wedstrijddagen. Hoe druk zijn jouw honden? Want ik heb weleens zo'n ding een paar meter verder zien rollen met een hevig bewegende Labrador erin.
Harley's bench staat op een wedstrijd ook nooit meer op zijn plaats :N:
en dan praat ik over een hondje van 8 kilo :roll:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door fenneke »

Lysette schreef:Toen jip een pup was heb ik een stoffen bench gehad. Eentje die boven open kon, dat was wel een fijn ding (vergelijkbaar met die T-camp). Stond ook heel snel op :ok:
Je hebt trouwens ook inklapbare kunststof benches. Ik heb er alleen verder geen ervaring mee. Witjes verzendhuis heeft overigens ook stoffen benches en volgens mij niet eens zo duur :ok:
heb ik die toen niet van jou over genomen?

in ieder geval het is een fijn ding ik gebruik hem altijd als blitz hier is makkelijk in gebruik en makkelijk weer weg te zetten :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Ongelezen bericht door *Anita* »

Lysette schreef:Toen jip een pup was heb ik een stoffen bench gehad. Eentje die boven open kon, dat was wel een fijn ding (vergelijkbaar met die T-camp). Stond ook heel snel op :ok:
Je hebt trouwens ook inklapbare kunststof benches. Ik heb er alleen verder geen ervaring mee. Witjes verzendhuis heeft overigens ook stoffen benches en volgens mij niet eens zo duur :ok:
ik heb een stoffen bench van witjes verzendhuis.
Kwaliteit is vergelijkbaar als andere volgens mij
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChantalBos
Zeer actief
Berichten: 967
Lid geworden op: 13 jan 2007 19:19
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik heb een t-camp stoffen bench. Ik gebruik hem voor wedstrijden en shows en gaat al zo'n 2 jaar mee. Zomers wordt het absoluut niet warm in de bench en mijn honden verkiezen dan echt de bench boven de zon. Ik vind hem ideaal!! :cheer: Maar ik ken ook een hond die de stoffen bench als een hamsterbal ziet, die gaat er in lopen. :denken: Je staat echt heel raar te kijken als er in eens een draaiende bench voorbij gaat met een hond erin. :N:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Gebruikersavatar
Hanneke
Zeer actief
Berichten: 2724
Lid geworden op: 22 apr 2002 08:34
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1
Locatie: Ydes (Fr.)

Ongelezen bericht door Hanneke »

Wij verkopen lichtgewicht benches, dus je kunt zeggen dat we enige ervaring hebben.
Allereerst: ze gaan uiteraard makkelijker kapot dan metalen of kunststof benches. Als een hond er echt uit wil, lukt dat ook wel. Vooral waar de ritsen zijn vastgenaaid kunnen ze dan kapot gaan.

Voor Pongo, 50 cm. hoog, zou ik een bench van ong. 70/80 cm. nemen. Niet heel veel groter. We vinden zelf de benches van Karlie erg prettig omdat je die aan drie kanten kunt dichtmaken. Altijd fijn als je een gestresste hond hebt. Daar staat tegenover dat er geen buizenframe in zit en ze zijn daarom een stuk minder stevig dan andere benches. Ik heb ook geen idee waar ze in Nederland te koop zijn. Deze benches zijn vergelijkbaar met de Petprof van Witjesverzendhuis maar deze laatste is dus niet aan drie kanten af te sluiten.

Wij verkopen ook de benches van Witjes, de Starline rood en de Starline Blauw.
De blauw is een mooie bench, goed stevig maar soms wat aan de lage kant. De rood is hoger en wij vinden 'm makkelijker opzetten. Doordat er een buizenframe in zit zijn ze zeer stabiel en stevig. De gele is nog luxer maar die ken ik verder nog niet. We hebben hier echt heel veel van die dingen verkocht, van alle soorten, en afgezien van 1 bepaalde maat Karlie bench, die gewoon verkeerd geproduceerd is, hebben we nog nooit klachten gehad. Ik heb ook nog nooit zo'n bench door de expohal of over het veld zien rollen. Naar mijn ervaring vinden honden dit soort benches over het algemeen prettig. Bij het passen voor de juiste maat is het nooit een probleem om de hond erin te krijgen.
Ik zou een dergelijke bench echter nooit adviseren aan mensen die een hele wilde hond hebben. Daar is dit soort bench niet tegen bestand.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Eef
Zeer actief
Berichten: 596
Lid geworden op: 19 mei 2007 15:28
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Bij ons valt de Innopet Camper het meest in de smaak, vaak verkocht en nooit klachten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”