Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ergernisje -penning

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier ook geen penningen bij de honden.
Ik weet eigenlijk niet waarom niet, denk omdat ze niet weglopen. Ja Woopy wel maar die gaat nooit los.

Ik vind die penningen op pagina 1 wel erg cool, misschien dan toch aanschaffen, gewoon voor de mooi haha.
Gebruikersavatar
Annelies
Zeer actief
Berichten: 1776
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:56
Locatie: Zaanstreek

Ongelezen bericht door Annelies »

Misschien nog een handige tip voor de aspirant penningkopers:
Als je hond meegaat met vakanties in het buitenland, denk er dan aan om het landnummer 0031 (voor NL dan... :mrgreen:) voor je gsm nummer te laten graveren (zonder de 0 voor de 6).
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb wel een penning maar omdat ze hier tig halsbanden hebben hangt hij niet altijd aan de juiste halsband :denken: Ze hebben ook niet altijd een halsband om als ze loslopen.. Alleen met vakantie ben ik er wel altijd heel secuur op.

Eigenlijk ben ik er heel naïef in, ik verwacht niet dat ze hier ooit weglopen. Jip is wel eens in paniek geraakt maar dan blijft ze ook altijd in de buurt. Je weet natuurlijk nooit en eigenlijk kan het nooit kwaad maar ik sta er eigenlijk nooit zo bij stil :denken: (slecht baasje :mrgreen: )
Ze zijn overiges wel beide gechipt en jip heeft ook nog een tatoeage.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben ook 'van de penning', maar eigenlijk pas sinds ik Silka heb. Ik was bij haar - in het begin- nog niet zo zeker of ze wel in de buurt zou blijven. Inmiddels heeft Billy er ook een, hoewel de kans dat hij in zijn eentje gaat lopen dwalen nihil is. Het is idd meer voor mijn eigen zekerheid.
En het gerinkel vind ik trouwens wel prettig, dan 'hoor' ik ook of ze mee lopen en geen rottigheid uithalen (zoals paardenpoep vreten! :boos: :wink: ).
Afbeelding
Flip
Zeer actief
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:55

Ongelezen bericht door Flip »

Flip heeft een penning van Rogz sinds hij een paar weken bij ons was.

Daar staat zijn naam op en mijn mobiele telefoonnummer.

Hij is tot nu toe nog nooit weggelopen, maar ik vind het een fijn idee dat iemand me dan kan bellen.

Ook wel handig, ik had een vlak bij huis Flip zijn halsband afgedaan, maar in plaats van in mijn zak viel hij ernaast.

Overal gezocht, maar niks te vinden.
Toen werd ik gebeld, had een meneer hem gevonden en vroeg of ik Flip kwijt was :mrgreen: .
(hij kende me uit de buurt maar wist niet waar ik precies woonde)
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Ongelezen bericht door Hamilton »

wij hebben hier (in Sneek) de plicht om de hondenbelasting penning aan de hond te hebben zitten als je op de openbare weg komt met je hond.
anders boete tot max. E 225,- :boos:
Dus mijn honden hebben altijd een penning om + de penning met adres en tel. nr.


( ik heb geen naam vd hond op de penning staan,dus werd ik 'n keer gebeld, of ik ook een hond had die Rodi heette, die liep nml bij iemand op het erf, 'n dorp verderop, :eek: ik had de penningen bij "Rodi"laten !)maken
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Ongelezen bericht door tekkel »

Rami schreef:En het gerinkel vind ik trouwens wel prettig, dan 'hoor' ik ook of ze mee lopen
Precies, ik heb er expres een ander ijzeren dingetje naast hangen om wat harder te rinkelen :mrgreen: Met een tekkel loop je toch altijd al zo te zoeken/rondspeuren :N: Door dat gerinkel is dat meestal niet meer nodig.

De penning (in de vorm van een kluifje) heeft trouwens z'n geld al opgebracht: toen ik haar net had stond ik aan het eind van het pad vlakbij m'n huis op haar te wachten in de regen, toen m'n mobieltje ging: of ik een tekkel had, want die was net door het meisje dat me belde op een druk kruispunt vóór een auto weggeplukt :eek:

En zelf heb ik een paar maanden geleden een oude, pietsie demente, golden retriever van een 80 km-weg gehaald die was weggelopen bij haar uitlaatservice. Zij had ook een penning met telefoonnummer om, waardoor ik haar terug kon brengen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef: En het gerinkel vind ik trouwens wel prettig, dan 'hoor' ik ook of ze mee lopen en geen rottigheid uithalen (zoals paardenpoep vreten! :boos: :wink: ).
Vooral bij Moos vond ik dat gerinkel ook altijd heel handig. Moos kon enorm achterblijven soms in het bos, en als ik dan niks meer hoorde rinkelen wist ik dat ik even achterom moest kijken :mrgreen: :wink:
Ook vond ik het altijd erg handig dat als ik hem riep omdat hij uit zicht was ik aan het rinkelen kon horen of hij aanstalten aan het maken was om te komen of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daanie
Zeer actief
Berichten: 613
Lid geworden op: 08 nov 2007 11:53

Ongelezen bericht door Daanie »

Ik heb penningen van Red Dingo

http://www.reddingo-shop.nl

en dan de RVS emaille voor de hond.

Je krijgt zelfs garantie op de gravering (bij die van de dierenwinkel is binnen een half jaar de gravering echt niet meer goed te zien)
Afbeelding
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Ongelezen bericht door Sita »

Na zondag ga ik voor elke halsband maar een penning kopen. Aan sommige zit wel een penning en andere weer niet. Ben eigenlijk te lui geweest om er nog wat nieuwe bij te kopen.

In het buitenland let ik er wel op dat ze een halsband of tuig omhebben waar een penning aan zit.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik durf mijn honden niet los te laten lopen met een penning en dus halsband om.
Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.
Dus nee geen penning/halsband als de hond losloopt.
Sorry :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mijn hond heeft een hangertje om , dat hij gechipped is, een adreskokertje met telefoonnummer en adres en een penning met 2 telefoonnummers en woonplaats erop.

Hij heeft zijn halsband altijd om als ik hem los heb.
Stel ik raak hem kwijt ergens, en iemand vind hem , dan kunnen ze me zo bellen.


Ik ben nog nooit iets van hem kwijt geraakt qua penningen .

Ik vind het juist handig als de penningen wat lawaai maken, dan kun je je hond horen , dan weet je waar hij is.
Gebruikersavatar
Tanja Simba&Bella
Zeer actief
Berichten: 1797
Lid geworden op: 15 sep 2007 19:04

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

wij hebben hier ook penningen op de tuigjes zitten...met hun naam en mijn mobile nummer. Het zijn penningen die je eigenlijk door de riem heen moet halen maar met een tuig gaat dat dus niet...en dus heb ik ze maar op de handvaten (heb de k9 tuigjes) vastgenaaid. Weet ik zeker dat ik ze niet verlies...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Suuz
Zeer actief
Berichten: 1269
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:02
Locatie: Zuid Holland

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik snap overigens wel dat sommige het juist handig vinden, dat gerinkel van de penning zodat je weet waar je hond is :wink:
Maar aangezien een hond beter kan horen dan wij heb ik gevoelsmatig altijd zoiets dat het niet zo aangenaam is dat gerinkel bij je hoofd als je lekker een wandeling aan het maken bent.
Loop je heerlijk in de natuur... *rinkel rinkel*
Nou ben ik zelf al 'gevoelig' qua geluidjes hoor, dus dat zal er dan ook wel mee te maken hebben :mrgreen: .
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hier aan alle halsbanden, en dat zijn er nogal een paar :oeps: , penningen.
Ik heb zowel de gewone als die van Rogz.
Allemaal qua kleur passend bij de de band :pffff:
Suuz
Zeer actief
Berichten: 1269
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:02
Locatie: Zuid Holland

Ongelezen bericht door Suuz »

dat een hond een scherper gehoor heeft wil niet zeggen dat hij de dingen ook luider hoort (als je heel goed kan zien zie je alles ook niet dubbel ) maar dat hij frequenties buiten ons bereik ook nog kan opvangen .

Ik snap het :wink:
Het is ook een beetje mijn belevingswereld; ik denk altijd, als ik me er al aan stoor dan zullen zij dat ook wel doen of... voor het geval dat...
Een beetje te veel vermenselijken misschien maar ja... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Myra
Zeer actief
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 okt 2007 12:03
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Locatie: Sloten
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Toen onze eerst hond geregistreed werd bij de ndg hadden we zo´n penning besteld, na een week was ie al weg :N: Nu geen penning om, mischien wel een goed idee, maar het wil ook wel eens dat ze geen halsband om hebben, maar ze zijn wel gechipt
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Ongelezen bericht door JML »

Maddox heeft een penning aan zijn halsband. Zonder halsband gaat hij niet mee naar buiten (verder dan het terras dan).

Het is zo'n heerlijk rinkelend geval. :wink:
Toen meneer besloot achter een ree aan te gaan vond ik het erg fijn om na 3 hartverzakkingen en 2 sigaretten ineens dat gerinkel weer te horen in de bush bush.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Suuz schreef:Ik snap overigens wel dat sommige het juist handig vinden, dat gerinkel van de penning zodat je weet waar je hond is :wink:
Maar aangezien een hond beter kan horen dan wij heb ik gevoelsmatig altijd zoiets dat het niet zo aangenaam is dat gerinkel bij je hoofd als je lekker een wandeling aan het maken bent.
Loop je heerlijk in de natuur... *rinkel rinkel*
Nou ben ik zelf al 'gevoelig' qua geluidjes hoor, dus dat zal er dan ook wel mee te maken hebben :mrgreen: .
Ik vind het juist erg handig, dat gerinkel.
Stel ik verlies hem even uit het oog en hij komt niet direct als ik hem roep,...dan kan ik aan de hand van die geluiden horen waar hij is.
Gebruikersavatar
wendy71
Zeer actief
Berichten: 11560
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:14
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik verlies die rotdingen ook altijd, al 3 in korte tijd. :wink:
die tip van de naam en telefoonnummer in de halsband vind ik ook een goeie. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Dat ga ik ook doen, maar dan wel met een watervaste stift :8): , aangezien Beike vaak zwemt. :mrgreen:

Ik heb er nog nooit 1 verloren.
Ze zitten vast, met zo'n ring, waar je de sleutels ook mee vastmaakt, aan de sleutelbos.
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Suuz schreef:Ik snap overigens wel dat sommige het juist handig vinden, dat gerinkel van de penning zodat je weet waar je hond is :wink:
Maar aangezien een hond beter kan horen dan wij heb ik gevoelsmatig altijd zoiets dat het niet zo aangenaam is dat gerinkel bij je hoofd als je lekker een wandeling aan het maken bent.
Loop je heerlijk in de natuur... *rinkel rinkel*
Nou ben ik zelf al 'gevoelig' qua geluidjes hoor, dus dat zal er dan ook wel mee te maken hebben :mrgreen: .
Dat heb ik me natuurlijk ook wel afgevraagd, worden Sil & Bill niet knettergek van dat gerinkel.
Maar eh... zo te merken niet. :mrgreen: En Silka is nog steeds in staat om muizen in het gras te horen (al houdt ze zich op zo'n moment wel heeeeel stil en is er dus ook geen gerinkel van de penning :wink:).
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle heeft een penning met maar liefst drie telefoonnummers erop: ons huisnummer en allebei ons mobiele nummer.
Gebruikersavatar
Mirri
Zeer actief
Berichten: 14286
Lid geworden op: 22 sep 2004 19:02
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Goede tip Linda, weet je dat ik daar niet eens bij stil heb gestaan.
Ga er ook maar aanschaffen voor elke halsban 1 en dat zijn er nog al veel :N:
Gebruikersavatar
paul
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2008 20:38
Locatie: Woerden
Contacteer:

Ongelezen bericht door paul »

ranetje schreef:Ik durf mijn honden niet los te laten lopen met een penning en dus halsband om. Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.
Juist daarvoor ontwikkelde Ruff Wear een speciale halsband. Deze is dus niet om een lijn aan vast te maken. Wel een penning. Als ze vast komen te zitten schuiven de knopen los.
http://www.ruffwear.com/new_Knot-a-Coll ... ategory=16

Afbeelding
Ik overweeg 'm voor m'n beagles, die jagen ook door het struikgewas.
ranetje schreef: Dus nee geen penning/halsband als de hond losloopt.
Sorry :wink:
Dus geen excuus meer :wink:
-------
Paul
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef: dat een hond een scherper gehoor heeft wil niet zeggen dat hij de dingen ook luider hoort (als je heel goed kan zien zie je alles ook niet dubbel :mrgreen: ) maar dat hij frequenties buiten ons bereik ook nog kan opvangen :wink: .

maar ik herken die geluidgevoeligheid hoor, heb ze alleen heel toevallig niet bij hondenpenningen, dat vind ik zelfs gezellig :mrgreen: .
Ik heb daar weleens een vraag over gesteld, weet je nog? Ik vroeg me af of dat rinkelen niet oorverdovend was voor honden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:nee, kan ik me niet meer herinneren :oops: (maar ik herinner me soms amper mijn eigen naam, dus is niks vreemds aan :mann: ).
Fijn om te weten dat ik zoveel indruk maak :roll: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Ongelezen bericht door Gollum »

Hamilton schreef:wij hebben hier (in Sneek) de plicht om de hondenbelasting penning aan de hond te hebben zitten als je op de openbare weg komt met je hond.
anders boete tot max. E 225,- :boos:
Dus mijn honden hebben altijd een penning om + de penning met adres en tel. nr.


( ik heb geen naam vd hond op de penning staan,dus werd ik 'n keer gebeld, of ik ook een hond had die Rodi heette, die liep nml bij iemand op het erf, 'n dorp verderop, :eek: ik had de penningen bij "Rodi"laten !)maken
Ik verhuis binnenkort naar almere, en daar moeten honden dus ook zo'n penning hebben. Ik vroeg me af of ik hem zelf niet aan een kettinkje kan dragen ofzo, bij Gol word dat niks :mrgreen: Bij jou moeten de honden ze echt om hebben?

Je nummer in de halsband zetten vind ik echt een goed idee :ok:
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Ongelezen bericht door Hamilton »

Gollum schreef:
Hamilton schreef:wij hebben hier (in Sneek) de plicht om de hondenbelasting penning aan de hond te hebben zitten als je op de openbare weg komt met je hond.
anders boete tot max. E 225,- :boos:
Dus mijn honden hebben altijd een penning om + de penning met adres en tel. nr.


( ik heb geen naam vd hond op de penning staan,dus werd ik 'n keer gebeld, of ik ook een hond had die Rodi heette, die liep nml bij iemand op het erf, 'n dorp verderop, :eek: ik had de penningen bij "Rodi"laten !)maken
Ik verhuis binnenkort naar almere, en daar moeten honden dus ook zo'n penning hebben. Ik vroeg me af of ik hem zelf niet aan een kettinkje kan dragen ofzo, bij Gol word dat niks :mrgreen: Bij jou moeten de honden ze echt om hebben?

Je nummer in de halsband zetten vind ik echt een goed idee :ok:
misschien 'n idee om de penning met een kleine sleutelhanger (zoiets waar de winkelwagen muntjes aan zitten) en die aan je riem bij het handvat vastmaken, heb je iig de penning bij je.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik denk dat het meer een prestige is om je hond zònder iets ( soms zelfs geen halsband) te laten loslopen.

zo van:
"kijk, mijn hond luistert goed, dus het hoeft niet " :roll:

ik heb zelfs aparte penningen laten maken met de telefoonnummers van mijn oppassers er op !
dat vonden ze een veilig gevoel !
:ok:
....een idee??

en vergeet inderdaad niet je mobiele nummer er op te zetten, èn de mobiel ook mee te nemen ....
...Dan kan je je hond aan de uitgang van het bos al komen halen :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 feb 2008 07:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”