Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoeken naar:
Ga naar:  

[ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2008 21:14
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen):: hovawart (en beauceron en picard)
Aantal honden:: 6
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
nee, kan ik me niet meer herinneren :oops: (maar ik herinner me soms amper mijn eigen naam, dus is niks vreemds aan :mann: ).

Fijn om te weten dat ik zoveel indruk maak :roll: :mrgreen:

:smile:

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2008 21:16
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Labrador retriever en kruising skrielkip
Aantal honden:: 2
Hamilton schreef:
wij hebben hier (in Sneek) de plicht om de hondenbelasting penning aan de hond te hebben zitten als je op de openbare weg komt met je hond.
anders boete tot max. E 225,- :boos:
Dus mijn honden hebben altijd een penning om + de penning met adres en tel. nr.

( ik heb geen naam vd hond op de penning staan,dus werd ik 'n keer gebeld, of ik ook een hond had die Rodi heette, die liep nml bij iemand op het erf, 'n dorp verderop, :eek: ik had de penningen bij "Rodi"laten !)maken

Ik verhuis binnenkort naar almere, en daar moeten honden dus ook zo'n penning hebben. Ik vroeg me af of ik hem zelf niet aan een kettinkje kan dragen ofzo, bij Gol word dat niks :mrgreen: Bij jou moeten de honden ze echt om hebben?

Je nummer in de halsband zetten vind ik echt een goed idee :ok:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2008 21:27
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Aantal honden:: 0
Gollum schreef:
Hamilton schreef:
wij hebben hier (in Sneek) de plicht om de hondenbelasting penning aan de hond te hebben zitten als je op de openbare weg komt met je hond.
anders boete tot max. E 225,- :boos:
Dus mijn honden hebben altijd een penning om + de penning met adres en tel. nr.

( ik heb geen naam vd hond op de penning staan,dus werd ik 'n keer gebeld, of ik ook een hond had die Rodi heette, die liep nml bij iemand op het erf, 'n dorp verderop, :eek: ik had de penningen bij "Rodi"laten !)maken

Ik verhuis binnenkort naar almere, en daar moeten honden dus ook zo'n penning hebben. Ik vroeg me af of ik hem zelf niet aan een kettinkje kan dragen ofzo, bij Gol word dat niks :mrgreen: Bij jou moeten de honden ze echt om hebben?

Je nummer in de halsband zetten vind ik echt een goed idee :ok:

misschien 'n idee om de penning met een kleine sleutelhanger (zoiets waar de winkelwagen muntjes aan zitten) en die aan je riem bij het handvat vastmaken, heb je iig de penning bij je.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 08:45
ik denk dat het meer een prestige is om je hond zònder iets ( soms zelfs geen halsband) te laten loslopen.

zo van:
"kijk, mijn hond luistert goed, dus het hoeft niet " :roll:

ik heb zelfs aparte penningen laten maken met de telefoonnummers van mijn oppassers er op !
dat vonden ze een veilig gevoel !
:ok:
....een idee??

en vergeet inderdaad niet je mobiele nummer er op te zetten, èn de mobiel ook mee te nemen ....
...Dan kan je je hond aan de uitgang van het bos al komen halen :ok:

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 Feb 2008 08:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 08:48
Lysette schreef:
Ik heb wel een penning maar omdat ze hier tig halsbanden hebben hangt hij niet altijd aan de juiste halsband :denken:

een tip:
koop voor elke halsband er eentje en laat hem er op zitten

( ik heb er ook 2 , op allebei de tuigen)

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 13:35
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Stabijhoun
Pak-de-bal schreef:
ik denk dat het meer een prestige is om je hond zònder iets ( soms zelfs geen halsband) te laten loslopen.

zo van:

Denken is niet jouw sterkste kant geloof ik :roll:

De ergernis van het gevoel de verantwoordelijkheid opgedrongen te krijgen voor een baasloze hond kan ik begrijpen, maar het weegt mijns inziens niet op tegen het gevaar van verstrikt raken en daardoor misschien zelfs stikken door het dragen van een halsband. Geen halsband/penning voor mijn honden dus als ze loslopen. Ze staan goed onder appèl, dus het gevaar dat ze er vandoor gaan is niet groot.

Anderzijds zijn sommige mensen wel erg makkelijk: hond heeft toch een penning om, dus laat maar loslopen. Ook al luistert hij voor geen meter.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 19:53
Overactief

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:

zo van:

Denken is niet jouw sterkste kant geloof ik :roll:

De ergernis van het gevoel de verantwoordelijkheid opgedrongen te krijgen voor een baasloze hond kan ik begrijpen, maar het weegt mijns inziens niet op tegen het gevaar van verstrikt raken en daardoor misschien zelfs stikken door het dragen van een halsband.

die mening heb ik ook. ik heb het zelf meegemaakt en ook te vaak verhalen gehoord van teckels die in konijnen/vossenholen vast kwamen te zitten. dat risico dat ze met de halsband achter boomwortels blijven hangen is mij te groot. een teckel van een vriend van mij hebben ze een keer met zo'n kleine digger uit moeten graven, vreselijk.

het heeft dus niks met 'prestige' te maken maar puur met de veiligheid vd hond

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 21:05
Vaste gebruiker

Heel irritant ja, die penningloze en baasloze loslopende honden. Ik heb er al zat van de straat geplukt en bel altijd de dierenambulance. Hondje mee naar huis is écht geen goed idee :mrgreen: dus dan maar op straat op de dierenambulance wachten. Wat ook reuze handig is, is als het telefoonnummer niet klopt. Is me ook al een aantal keer gebeurd :roll:

Vegas draagt geen penning maar zolang mijn arm niet wordt geamputeerd tijdens het wandelen, zal hij ook niet los op straat lopen :mrgreen:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 21:58
Actief
Gebruikers-avatar

Angel heeft een paar keer een kokertje aan de halsband gehad. Óf het ding zat helemaal in haar vacht gedraaid en kon ik ellenlang peuteren voor ik haar weer kon aanlijnen óf ik was weer eens de onderkant met inhoud verloren. Daarnaast is Angel nog zo bang voor vreemden dat het onmogelijk zal zijn voor een ander om in haar buurt te komen. Ik ben dus gestopt met het kopen van kokertjes en heb ook geen penning met telefoonnummer, ze is wel gechipt. Voordeel van zo'n angsthaasje is dat ze niet ver bij mij uit de buurt loopt en mij als een arendsoog in de gaten houdt!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 22:13
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Pak-de-bal schreef:

zo van:

Gollum snorkelt graag dingen van de bodem als ze zwemt. Als ze daarbij een halsband zou dragen ben ik bang dat ze ergens aan blijft hangen en verzuipt. Wanneer ze met andere honden stoeit gaat 'ie ook af zodat ze elkaar niet kunnen verwurgen.

Wat nou prestige? Weglopen en niet luisteren kan ook met halsband hoor :19:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 22:14
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Hamilton schreef:
misschien 'n idee om de penning met een kleine sleutelhanger (zoiets waar de winkelwagen muntjes aan zitten) en die aan je riem bij het handvat vastmaken, heb je iig de penning bij je.

Dat is wel een goed idee ja :ok:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 22:40
Gollum schreef:
Gollum snorkelt graag dingen van de bodem als ze zwemt. Als ze daarbij een halsband zou dragen ben ik bang dat ze ergens aan blijft hangen en verzuipt. Wanneer ze met andere honden stoeit gaat 'ie ook af zodat ze elkaar niet kunnen verwurgen.

dat is heel goed, ...maar ònder water en met spelen raken ze ook niet snel kwijt. :wink:
wel met snuffelen naar lekkere luchtjes.

ik heb altijd het idee, als ze zo zonder halsbanden lopen, dat ze het ook willen laten zien, , dat ze het niet nodig hebben.
omdat hun hond goed luistert . :roll:

misschien een raar idee van mij.

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 23:05
Vaste gebruiker

Sophie loopt ook 'bloot' in het bos. Omdat ik de kleine kans dat ze vast komt te zitten aan een struik toch nog net groter acht dan dat ze met een ander mee gaat lopen. Sophie wil nog weleens in de eekhoornmodus schieten en is dan een tijdje weg. Niet ver weg, maar je hoort haar door de bosjes raketteren. En dan weer een tijdje niet. En dan zie je haar weer schieten (voor Sophie kan schieten). Ze komt onherroepelijk naar mij terug. Of gaat op een centraal punt zitten loeien. Dus me druk maken om kwijtraken, dat ben ik niet. Ik zou wel in de rats zitten als ik haar een tijdje niet hoor en ze heeft een halsband om. Ted heeft wel altijd een halsbandje om, maar daar ben ik al talloze kokers en penningen van verloren. Kijken of de Amstelveensche penningen steviger zijn! :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 23:34
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Mechelse herder
Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:

dat is heel goed, ...maar ònder water en met spelen raken ze ook niet snel kwijt. :wink:

ik heb altijd het idee, als ze zo zonder halsbanden lopen, dat ze het ook willen laten zien, , dat ze het niet nodig hebben.

ja vind ik idd. een raar idee.. ik wil niet dat mijn honden zich ophangen... dus hier geen banden (meer) alleen als pup.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2008 23:58
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: cairn terrier en schafpudel
Daan heeft geen penning aan zijn riem. Hij loopt meestal los zonder halsband om. De keren dat ik hem kwijt ben is op bekend terrein en dan is hij op konijnen jacht. Ik ben bang dat hij tijdens het jagen ergens achter blijft hangen. Voor de vakantie laat ik wel penningen maken die aan zijn tuig komen te hangen. In een groep honden blijft hij altijd in de buurt.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 01:49
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:

Ik vind het wel een gek idee ja, ik snap de gedachtegang niet.
Wat geeft een halsband nou voor meerwaarde aan wel of niet luisteren?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 02:03
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Griffon Korthals
Aantal honden:: 1
paul schreef:
ranetje schreef:
Ik durf mijn honden niet los te laten lopen met een penning en dus halsband om. Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.

Juist daarvoor ontwikkelde Ruff Wear een speciale halsband. Deze is dus niet om een lijn aan vast te maken. Wel een penning. Als ze vast komen te zitten schuiven de knopen los.
http://www.ruffwear.com/new_Knot-a-Coll ... ategory=16

Afbeelding
Ik overweeg 'm voor m'n beagles, die jagen ook door het struikgewas.

ranetje schreef:
Dus nee geen penning/halsband als de hond losloopt.
Sorry :wink:

Dus geen excuus meer :wink:

Ziet er best mooi uit :ok:
Gaat die band helemaal af of wordt hij alleen een stuk ruimer?
In het laatste geval naar mijn idee nog niet veilig genoeg :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 08:41
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:

ja vind ik idd. een raar idee.. ik wil niet dat mijn honden zich ophangen... dus hier geen banden (meer) alleen als pup.

maar jij heb geen jachthonden die constant in de struiken zijn. :roll:

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 08:49
Gollum schreef:
Wat geeft een halsband nou voor meerwaarde aan wel of niet luisteren?

je laat dan gewoon "zien" , dat je honden altijd bij je zijn, en nooit eens weglopen. :19:

Of zoals ik had meegemaakt op het stand, toen die paarden aankwamen:

Bauke had ik zo snel vast aan zijn halsband, maar die man naast mij met zijn jachthond en jachtriem niet en...
...zijn hond ging blaffend dus die paarden achterna :neenee:

( hij kon dus niet op tijd zijn hond vastpakken , hij had geen grip om vast te pakken en ik wel , met die halsband)

Hij lijkt dus wel, alsof een jachthond, in dit geval een heidewachtel met een jachtriem, dus altijd gehoorzaam zijn. :19:
Maar in dit geval was het jùist gevaarlijk om zònder halsband te lopen. :neenee:

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 09:03
Pak-de-bal schreef:

zo van:

Wat ben je toch een dombo :roll:
Honden doe je geen halsband om als ze in een bos of losloopgebied lopen sekt om veiligheidsredenen, honden die niet luisteren houd je toch al aan de riem :roll:

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 09:09
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: Labrador Retriever
Hiero gaat ze ook penningloos door het hondenleven, is ook niet nodig, want ze loopt toch niet weg, ze houdt altijd in de gaten waar ik ben, en een keertje fluiten en ze komt netjes terug :ok:

Hond onder appel hebben noemen ze dat ook wel :pffff:

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 10:14
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Bracco Italiano
paul schreef:
ranetje schreef:
Ik durf mijn honden niet los te laten lopen met een penning en dus halsband om. Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.

Juist daarvoor ontwikkelde Ruff Wear een speciale halsband. Deze is dus niet om een lijn aan vast te maken. Wel een penning. Als ze vast komen te zitten schuiven de knopen los.
http://www.ruffwear.com/new_Knot-a-Coll ... ategory=16

Afbeelding
Ik overweeg 'm voor m'n beagles, die jagen ook door het struikgewas.

ranetje schreef:

Dus geen excuus meer :wink:

Als ik het zo zie, lijkt me dat er een soort slipsteek in zit, waardoor het een ruime lus wordt. Als mijn hond zo gefixeerd is op zijn 'prooi' of spoor ben ik bang dat hij almaar dezelfde richting uit blijft rukken. Misschien ben ik overbezorgd, maar ook deze band zou ik een te groot risico vinden.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 10:31
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Hovawart
Aantal honden:: 3
Bowie heeft nooit een halsband om als ze losloopt en een penning (dus) al helemaal niet.

Heb wel een halsband en ook een penning voor als we op vakantie gaan ofzo. Maar verder eigenlijk niet :19:

Bowie heeft mij nog nooit 1 seconde het idee gegeven dat ze in wat voor situatie dan ook weg zal lopen. En met dat idee en het idee dat ze tijdens ruw spelen en rennen door het bos kan blijven hangen heeft mij eigenlijk al een tijd gelelden doen besluiten geen halsband om te doen.

En het is natuurlijk ook prestige, om aan iedereen te laten zien dat mijn hond héél goed onder appel staat :pffff:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 10:43
Tamara en Bowie schreef:
En het is natuurlijk ook prestige, om aan iedereen te laten zien dat mijn hond héél goed onder appel staat :pffff:

Mijn honden hebben ook geen halsband nodig :pffff:

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 12:21
Vaste gebruiker

Woonplaats: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
ranetje schreef:
Ik durf mijn honden niet los te laten lopen met een penning en dus halsband om.
Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.

Je hebt toch ook bandjes met 'release'clicksluitingen. Die openspringen onder druk, is dat geen idee :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 12:34
Nieuw
Gebruikers-avatar

Ianthe schreef:
ranetje schreef:
Gezien het jachtgedrag levert dat voor mijn hond (en al helemaal voor mijn vorige honden) behoorlijk gevaar op van verstikking of vast komen te zitten.

Je hebt toch ook bandjes met 'release'clicksluitingen. Die openspringen onder druk, is dat geen idee :denken:

Nu weet ik redelijk veel van banden, lijnen en tuigjes, omdat ik zelf het e.e.a. importeer en verkoop.

Voor katten zijn dit soort bandjes er zeker wel... die springen open bij een trekkracht van 1.5 kg. Maar voor honden heb ik die nog nooit gezien. Ben überhaupt wel benieuwd of dit bestaat.

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 12:37
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Griffon Korthals
Aantal honden:: 1
Ianthe schreef:
ranetje schreef:

Die ken ik niet.

Wel de quick release band die je omdoet als je de hond moet "slippen".
Maar dan is de halsband dus af als je de hond uit stuurt :mrgreen: dus daar heb je in geval van een penning niets aan. :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 13:01
Vaste gebruiker

Woonplaats: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
paul schreef:
Ianthe schreef:
ranetje schreef:

Nu weet ik redelijk veel van banden, lijnen en tuigjes, omdat ik zelf het e.e.a. importeer en verkoop.

Voor katten zijn dit soort bandjes er zeker wel... die springen open bij een trekkracht van 1.5 kg. Maar voor honden heb ik die nog nooit gezien. Ben überhaupt wel benieuwd of dit bestaat.

Nou nu ik er overnadenk, ik weet niet of het er wel in die grote maten is, maar iig wel tot nekmaat 32 cm

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 13:29
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Mechelse herder
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:

maar jij heb geen jachthonden die constant in de struiken zijn. :roll:

lees je weleens?? :denken: Ik doe ze geen band om OMDAT ze ergens zouden kunnen blijven hangen... dat doen ze niet op een kaal pad hoor... geloof me.. .dat is bijna altijd in de struiken :roll:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2008 13:31
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

paul schreef:
Ianthe schreef:
ranetje schreef:

Ik ken ze ook alleen voor katten. Honden tot een kilo of 5 passen die ook wel, maar ja, dat schiet niet echt op :mrgreen: :wink:

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  

[ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Zoeken naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «