Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfokker gebruikt foto's van showhonden!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Broodfokker gebruikt foto's van showhonden!

Ongelezen bericht door shinju »

kan iedereen even zien of ze de hond afgebeeld van een bepaald ras op deze website herkennen van een fokker of zo?

http://www.dierenhofdebrabandere.be/def ... id=3&mnu=3

mocht dit het geval zijn graag de eigenaren even een waarschuwing sturen.

die Shiba foto is al gevonden van wie die is en is schaamteloos gestolen van een website. de mensen zijn al op de hoogte en gaan zeker een mailtje sturen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Goed dat je mensen hierop attent maakt. Dit is echt wel een broodfokker, alleen de zin al als uw ras er niet tussen staat neem dan even contact op en dan kunnen wij uw ras wel regelen. pffffff. En zij bieden al ruim 40 rassen aan (en dan heb ik niet eens naar de kattenafdeling gekeken). :devil:
Gebruikersavatar
Rea
Zeer actief
Berichten: 5752
Lid geworden op: 06 mei 2002 23:21
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

De hond die U zoekt hebben wij al voor u in huis :devil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dierenhof Debrabandere werkt met de grootste importeurs van puppies en kittens in Europa. Wij leveren aan verschillende ketens en detailhandels in België en in het buitenland. Deze export is goedgekeurd door een inspecteur van A.F.S.C.A.

Elke dierenhandel, kwekerij, detailhandel en/of groothandel met een erkenningsnummer kan met ons samenwerken.U kan op eenvoudige aanvraag een lijst van ons tarieven verkrijgen.
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Anne
Zeer actief
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 okt 2005 11:43
Aantal honden: 1
Locatie: Limburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

:devil:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door fenneke »

walgelijk :devil:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

om te janken
Gebruikersavatar
MarijeEnBoomer
Actief
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 aug 2008 13:24
Locatie: Den Haag Baasje van Boomer

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

:devil: :kotz:
dit zouden ze hard aan moeten pakken en niet een lief hondje wat een keer z'n lip optrekt meteen een test willen laten doen.
wat een gekken zeg!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
leonie26
Actief
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 sep 2007 12:44

Ongelezen bericht door leonie26 »

Echt gewoon te bizar, zo'n honden en kattenfabriek. Kunnen we niet de dierenbescherming daarop afsturen? Of zouden ze net wel voldoen aan alle regels? Trouwens bij de pups beschikbaar staat bij elke 3 nesten 1 nest 01-01-2007..vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar hun hond/kat vandaan halen.

Groetjes Léonie
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Allemaal broodfok uit Oost-Europa.
Deze fabriek zit in België en daar zijn de regels nog minder streng dan in NL. In NL zit ook een puppyfabriek (Baarle-Nassau) en daar kan al niet tegen opgetreden worden, dus dit zal ook blijven bestaan. Het enige dat helpt is daar nooit en te nimmer iets kopen.
Gebruikersavatar
Scooby
Zeer actief
Berichten: 11376
Lid geworden op: 05 mei 2002 01:32
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

leonie26 schreef:Echt gewoon te bizar, zo'n honden en kattenfabriek. Kunnen we niet de dierenbescherming daarop afsturen? Of zouden ze net wel voldoen aan alle regels? Trouwens bij de pups beschikbaar staat bij elke 3 nesten 1 nest 01-01-2007..vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar hun hond/kat vandaan halen.

Groetjes Léonie
En bij ieder nest zijn nog drie pups beschikbaar... :roll:
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

leonie26 schreef:Echt gewoon te bizar, zo'n honden en kattenfabriek.
Dit is geen fabriek,maar "slechts" groothandel.De fabriek moet je ergens in Roemenie,Bulgarije,Polen o.i.d zoeken.
De pups worden per krat aangevoerd in achterbakken of vrachtwagens :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Ongelezen bericht door Mit »

Plus het zijn niet allemaal "rashondjes".
De Japanse Spaniel puppy op de foto heeft kleuren die niet voorkomen...

Wat een walgelijke site :jank:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanneke2
Zeer actief
Berichten: 14267
Lid geworden op: 30 nov 2002 22:22
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eigenlijk onvoorstelbaar dat dit anno 2008 nog zomaar mag. Maar was er niet een tijdje terug een wetsvoorstel om dit in België aan banden te gaan leggen? Ik kan me iets herinneren van een klagende puppygroothandelaar op tv die voor zijn centen vreesde...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Om te kotsen :jank: je zou d'r bijna een bom op laten gooien :devil:
Gebruikersavatar
Ellen.
Zeer actief
Berichten: 7699
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:32
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

hercujess schreef:Om te kotsen :jank: je zou d'r bijna een bom op laten gooien :devil:
Inderdaad, eerst de hondjes allemaal weghalen en een leuke thuis
voor ze zoeken.
De werknemers en de eigenaren daar laten. En DAN een bom erop
gooien!!!! :cheer:
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ellen. schreef:De werknemers en de eigenaren daar laten. En DAN een bom erop
gooien!!!! :cheer:
Maar onkruid vergaat niet :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
gizmo
Zeer actief
Berichten: 3958
Lid geworden op: 21 jun 2007 01:45

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ken ook iemand die ook op dit forum actief is dat zijn hond is gebruikt op een website
Moet gewoon niet kunnen :devil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnnSophie
Zeer actief
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2007 21:12
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Locatie: Oost-Vlaanderen, België
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Een paar maand geleden heb ik meegelopen in een stille mars tegen een bepaalde puppyfabriek. Ze verkochten er geen honden aan gewone mensen, ze waren gewoon fokker en leverden aan winkels en andere puppyfarms.

Die bepaalde fokkerij had een vergunning voor 250 honden en hadden een aanvraag ingediend voor 450 EN gekregen!!! De fokkerij zelf bestond uit oude varkensstallen die nu dienst deden als hondenfokkerij...
Een ex-medewerker kwam naar buiten met choquerende beelden van de wanpraktijken die er plaatsvonden. Er is daarna nog controle geweest en GELUKKIG moest deze "fokker" zijn boeltje sluiten. De honden en pups zijn vnl. naar asielen in de omgeving gegaan, maar 250 honden plaatsen zal wel geen makkelijke klus zijn...

Voor meer info: PAS OP CHOQUERENDE BEELDEN!!! http://www.indymedia.be/en/node/27188

Voor enkel tekst en geen beelden: http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=4300


Ik wil maar zeggen: het KAN wel, maar een inspectiedienst moet echt ernstige overtredingen waarnemen. Een hond die onderdak heeft en voldoende voeding en water is in principe geen mishandeld dier. Maar dieren hebben meer dan alleen de basisbehoeften nodig natuurlijk en dat maakt het vaak erg schrijnend omdat je machteloos staat.
bulletjebe
Zeer actief
Berichten: 2619
Lid geworden op: 21 apr 2002 00:00
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

AnnSophie schreef:Een paar maand geleden heb ik meegelopen in een stille mars tegen een bepaalde puppyfabriek. Ze verkochten er geen honden aan gewone mensen, ze waren gewoon fokker en leverden aan winkels en andere puppyfarms.

Die bepaalde fokkerij had een vergunning voor 250 honden en hadden een aanvraag ingediend voor 450 EN gekregen!!! De fokkerij zelf bestond uit oude varkensstallen die nu dienst deden als hondenfokkerij...
Een ex-medewerker kwam naar buiten met choquerende beelden van de wanpraktijken die er plaatsvonden. Er is daarna nog controle geweest en GELUKKIG moest deze "fokker" zijn boeltje sluiten. De honden en pups zijn vnl. naar asielen in de omgeving gegaan, maar 250 honden plaatsen zal wel geen makkelijke klus zijn...

Voor meer info: PAS OP CHOQUERENDE BEELDEN!!! http://www.indymedia.be/en/node/27188

Voor enkel tekst en geen beelden: http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=4300


Ik wil maar zeggen: het KAN wel, maar een inspectiedienst moet echt ernstige overtredingen waarnemen. Een hond die onderdak heeft en voldoende voeding en water is in principe geen mishandeld dier. Maar dieren hebben meer dan alleen de basisbehoeften nodig natuurlijk en dat maakt het vaak erg schrijnend omdat je machteloos staat.
Erg schrijnend allemaal en gelukkig is die verdwenen. Maar waarom er dan in winkeltjes hondjes in een soort magnetron mogen zitten is mij een raadsel, die hebben ook basisbehoeften maar daar wordt niet naar gekeken.
Gebruikersavatar
AnnSophie
Zeer actief
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2007 21:12
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Locatie: Oost-Vlaanderen, België
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Pups mogen vanaf 1 januari 2009 niet meer in bakjes in de winkel zitten. Nochtans: pupjes achter het winkelglas hebben heel vaak water en voeding zullen ze hopelijk ook krijgen. Alle winkeliers schreeuwden moord en brand bij deze nieuwe wet, maar nu hebben ze de oplossing gevonden: ze openen gewoon een hondenfokkerij, waar de dieren in vieze stallen, kooitjes of bakjes zitten, waar het licht niet schijnt en waar ze nooit een mens zien. Het mag volgens mij wel geafficheerd worden in eigen winkel. Is er vraag naar een pup dan haalt de winkelier toch gewoon een pup uit het eerste het beste bakje, waardoor de koper verleid wordt en zo draait het handeltje maar door en zijn de dieren nog slechter af.
bulletjebe
Zeer actief
Berichten: 2619
Lid geworden op: 21 apr 2002 00:00
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

AnnSophie schreef:Pups mogen vanaf 1 januari 2009 niet meer in bakjes in de winkel zitten. Nochtans: pupjes achter het winkelglas hebben heel vaak water en voeding zullen ze hopelijk ook krijgen. Alle winkeliers schreeuwden moord en brand bij deze nieuwe wet, maar nu hebben ze de oplossing gevonden: ze openen gewoon een hondenfokkerij, waar de dieren in vieze stallen, kooitjes of bakjes zitten, waar het licht niet schijnt en waar ze nooit een mens zien. Het mag volgens mij wel geafficheerd worden in eigen winkel. Is er vraag naar een pup dan haalt de winkelier toch gewoon een pup uit het eerste het beste bakje, waardoor de koper verleid wordt en zo draait het handeltje maar door en zijn de dieren nog slechter af.
Was het nou zo moeilijk om pupverkoop in winkels te verbieden, hondenhandel mag blijven bestaan kennelijk :19:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je moet dergelijke lui raken waar het ze pijn doet: in hun portemonnee.

Geef ze verplichtingen die veel geld kosten en laat de kosten de baten overschrijden.

Maar ja, in Nederland mag ook veel op dit gebied, té veel.
Dus waar hebben we het over? Dat moet eerst uit de wereld.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Crista
Zeer actief
Berichten: 3830
Lid geworden op: 31 jul 2007 11:13
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Locatie: Appeltern

Ongelezen bericht door Crista »

Om te kotsen dit...

Je ziet op de foto's ook dat ze gewoon in kleine, glazen hokjes zitten naast elkaar :roll:
edit: dat is trouwens alleen bij de pups en kittens..

maar dan nog is dit niet goed te praten!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonieke
Zeer actief
Berichten: 1632
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:56
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Locatie: Bovensmilde
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Kippevel, hoe halen ze het in hun hoofd :devil: .

Dat zal echt mijn grote angst zijn, dat een hondje die jij fokt na alle goede zorg toch met veel leugens op zijn "bedrijf" terecht komt als "fokteef".
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Gebruikersavatar
Ozzfest
Zeer actief
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mei 2005 22:21

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Dit gebeurt zoveel dat die fabrieken en dierenwinkels foto's gebruiken van een ander zijn honden, heb het zelf ook nog meegemaakt met die haagse dierenwinkel die op MP adverteerd, na ze onder druk te hebben gezet werdde foto eindelijk verwijderd :boos:

Kooikers X Maltezers is hun nieuwste trots :roll:
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

die van een nogal bekeden broodfokker in belgie was is via vrienden komen polsen om een shiba te komen halen
had die voor men neus gestaan had hij zo een schop onder zen gat gekregen dat die recht in de meest dichtsbij gelegen vulkaan vloog en er nooit meer uitkwam :devil: :devil: :devil:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

AnnSophie schreef:Pups mogen vanaf 1 januari 2009 niet meer in bakjes in de winkel zitten. Nochtans: pupjes achter het winkelglas hebben heel vaak water en voeding zullen ze hopelijk ook krijgen. Alle winkeliers schreeuwden moord en brand bij deze nieuwe wet, maar nu hebben ze de oplossing gevonden: ze openen gewoon een hondenfokkerij, waar de dieren in vieze stallen, kooitjes of bakjes zitten, waar het licht niet schijnt en waar ze nooit een mens zien. Het mag volgens mij wel geafficheerd worden in eigen winkel. Is er vraag naar een pup dan haalt de winkelier toch gewoon een pup uit het eerste het beste bakje, waardoor de koper verleid wordt en zo draait het handeltje maar door en zijn de dieren nog slechter af.
idd, wilde ik net zeggen....
helaas afgelopen weekend ook weer gehoord van een grote fokker die nu de overstap naar de "dierenwinkel rassen" heeft gemaakt omdat dat makkelijker fokt en verkoopt....GRRRRR
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”