Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wankelt en valt om, opnieuw 4 maart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Wankelt en valt om, opnieuw 4 maart

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

In het bos vanmiddag is Bolke begonnen met zwalken en af en toe omvallen. Hij is verder bij en opgewekt en heeft normaal gegeten, alhoewel hij moeite heeft met afstand schatten naar het voer in zijn bakje. Van reiken gaat ie wankelen en hij zwenkt uit bij bochten. Hij blijft onvast ter been maar is na het eten gewoon op z'n kussen met zijn gebruikelijke activiteit na het eten gestart, het slopen van een zoveelste pluchen dier. Hij lijkt nergens last van te hebben, ik ben erg geschrokken en houd 'm met argusogen in de gaten.

Heeft hij een herseninfarct gehad? De d'arts dacht aan epilepsie? Knapt ie weer helemaal op en wat moet ik extra in de gaten houden?
Bolke is een markiesje van 14 jaar en 5 maanden en zo gezond als een vis.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 04 mar 2009 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marye
Zeer actief
Berichten: 7279
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:46
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ach nee, arme Bolke.
Geen idee wat het kan zijn, hopelijk kom je erachter en hersteld het zich.
Geef hem maar een hele dikke knuffel van me.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Zal ik doen, de knuffels. Hij lijkt problemen met z'n evenwichtsorgaan te hebben. Ik lees overal wel dat je het een paar dagen de tijd moet geven en dat het zich heel behoorlijk kan herstellen. Daar hoop ik nu maar op. Hij is verder zelf ook kalm en normaal, daar trek ik me dan maar aan op.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

He jakkes, wat akelig.
Ik hoop dat dit eenmalig geweest is en dat Bolke snel weer helemaal zichzelf is.
Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Ragyo
Zeer actief
Berichten: 3287
Lid geworden op: 27 feb 2007 11:21
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik ken het alleen van een rat die ik ooit had, die had toen volgens de da een herseninfarct gehad. hij is na een aantal dagen wel weer hersteld als ik me goed herinner, maar het is erg lang geleden.
Gebruikersavatar
marye
Zeer actief
Berichten: 7279
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:46
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Bas Rouge schreef:Zal ik doen, de knuffels. Hij lijkt problemen met z'n evenwichtsorgaan te hebben. Ik lees overal wel dat je het een paar dagen de tijd moet geven en dat het zich heel behoorlijk kan herstellen. Daar hoop ik nu maar op. Hij is verder zelf ook kalm en normaal, daar trek ik me dan maar aan op.
Je kunt denk ik inderdaad alleen maar rustig afwachten op het moment.
Afbeelding
Mirjam65
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:00
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen bericht door Mirjam65 »

Ik moet dan gelijk aan Daan denken. Hij was atactisch. Bij hem was het aangeboren, maar het kan ook op latere leeftijd ontstaan. Bij Daan leek het of hij teveel gedronken had als hij liep, en hij viel snel om als hij wilde rennen.
Ik zou het goed in de gaten houden als ik jou was.
Afbeelding

Liefste Daan, we zullen je nooit vergeten, klein dapper mannetje van ons.
26-10-2007 04-07-2008
gemini6
Zeer actief
Berichten: 906
Lid geworden op: 06 jan 2008 23:58
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door gemini6 »

Het lijkt me iets neurologisch of inderdaad een middenoorontsteking.
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe is het nu?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik ben vanochtend met hem bij de dierenarts geweest. Zijn klachten komen voort vanuit een perifeer vestibulair syndroom, een beschadiging van zijn evenwichtsorgaan. 95% van de honden knapt binnen drie weken heel behoorlijk op. Dus het is gewoon afwachten. Hij heeft wel wat tegen de misselijkheid gekregen. Hij is gedesorienteerd en onzeker en heeft nog steeds die dronkemansgang, zijn ogen gaan ritmisch maar onwillekeurig steeds naar 1 kant en terug, een raar gezicht. Zijn koppie staat scheef, naar links. Het is een naar gezicht maar hij geeft verder niet de indruk van een zieke hond.
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gos, arme Bolke.
Ik ga hard duimen dat hij snel opknapt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe komt hij aan die beschadiging dan? Gelukkig is de prognose dat hij gewoon weer opknapt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Githa
Zeer actief
Berichten: 1014
Lid geworden op: 03 dec 2006 14:51
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Hopelijk knapt ie snel weer op, arme Bolke. Hoe komt ie aan die beschadiging, weet je dat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Bas Rouge schreef:Ik ben vanochtend met hem bij de dierenarts geweest. Zijn klachten komen voort vanuit een perifeer vestibulair syndroom, een beschadiging van zijn evenwichtsorgaan. 95% van de honden knapt binnen drie weken heel behoorlijk op. Dus het is gewoon afwachten. Hij heeft wel wat tegen de misselijkheid gekregen. Hij is gedesorienteerd en onzeker en heeft nog steeds die dronkemansgang, zijn ogen gaan ritmisch maar onwillekeurig steeds naar 1 kant en terug, een raar gezicht. Zijn koppie staat scheef, naar links. Het is een naar gezicht maar hij geeft verder niet de indruk van een zieke hond.
Hier is nog wat info over het vestabulair syndroom :wink:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=373
Honden kunnen hier heel goed van herstellen, dus ik wens je veel succes :ok:

Als een DA bij een hondje van 14 jaar dat nog nooit een aanval heeft gehad epilepsie ook maar overweegt.............. :denken: kan je hem eens wijzen op www.epilepsiebijhonden.nl
Ik denk dat hij zijn kennis over epilepsie eens flink moet gaan bijspijkeren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Zoek stok! schreef:Hoe komt hij aan die beschadiging dan? Gelukkig is de prognose dat hij gewoon weer opknapt!
Het kan komen door een oorontsteking maar daarvan is bij Bolke geen sprake. Ook kunnen poliepen de oorzaak zijn maar ook dat is het -waarschijnlijk- niet. Je hebt ook de onverklaarbare vorm van het vestibulair syndroom. Je ziet dat dan bij oude honden van 12 jaar of ouder en zij knappen dus vrij snel weer op al kunnen er wel wat restverschijnselen blijven, zoals een scheef hoofd.

Plassen en poepen is nu een probleem. Naar poepen heeft ie nog niet getaald en plassen is 'm vandaag een paar keer gelukt maar tegen elke geslaagde poging staan 5 pogingen waarbij hij finaal onderuit gaat. Dat ziet er zo kloten uit. Hij wil niets weten van staand plassen of vastgehouden worden. Nou ja, hij moet er zelf ook mee leren omgaan.
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

ranetje schreef:
Bas Rouge schreef:Ik ben vanochtend met hem bij de dierenarts geweest. Zijn klachten komen voort vanuit een perifeer vestibulair syndroom, een beschadiging van zijn evenwichtsorgaan. 95% van de honden knapt binnen drie weken heel behoorlijk op. Dus het is gewoon afwachten. Hij heeft wel wat tegen de misselijkheid gekregen. Hij is gedesorienteerd en onzeker en heeft nog steeds die dronkemansgang, zijn ogen gaan ritmisch maar onwillekeurig steeds naar 1 kant en terug, een raar gezicht. Zijn koppie staat scheef, naar links. Het is een naar gezicht maar hij geeft verder niet de indruk van een zieke hond.
Hier is nog wat info over het vestabulair syndroom :wink:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=373
Honden kunnen hier heel goed van herstellen, dus ik wens je veel succes :ok:

Als een DA bij een hondje van 14 jaar dat nog nooit een aanval heeft gehad epilepsie ook maar overweegt.............. :denken: kan je hem eens wijzen op www.epilepsiebijhonden.nl
Ik denk dat hij zijn kennis over epilepsie eens flink moet gaan bijspijkeren.
Dank je voor je opbeurende woorden, ik lees en hoor alleen maar de opknapverhalen en dat is fijn want hij ziet er nu allerbelabberdst uit hoor en je zou hem geen stuiver geven op het moment.
Gebruikersavatar
Esther 1
Zeer actief
Berichten: 816
Lid geworden op: 09 sep 2008 12:18
Locatie: Landgraaf

Ongelezen bericht door Esther 1 »

ik heb dat gehad met mijn inmiddels overleden hond Nala, zij had toentertijd een herseninfart gehad, trok ook helemaal naar 1 kant en dit heeft meer als een week geduurd voordat ze er een beetje hersteld van was, zij krijg toen vitamine C toegediend,

Nala is trouwens niet hieraan overleden hoor.

Dikke knuffel voor Bolke
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mensen kunnen het toch ook hebben door ontsteking etc?

Sterkte ermee, duim dat het weer volledig hersteld :ok:
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Ongelezen bericht door tekkel »

Bas Rouge schreef:
Zoek stok! schreef:Hoe komt hij aan die beschadiging dan? Gelukkig is de prognose dat hij gewoon weer opknapt!
Het kan komen door een oorontsteking maar daarvan is bij Bolke geen sprake. Ook kunnen poliepen de oorzaak zijn maar ook dat is het -waarschijnlijk- niet. Je hebt ook de onverklaarbare vorm van het vestibulair syndroom. Je ziet dat dan bij oude honden van 12 jaar of ouder en zij knappen dus vrij snel weer op al kunnen er wel wat restverschijnselen blijven, zoals een scheef hoofd.

Plassen en poepen is nu een probleem. Naar poepen heeft ie nog niet getaald en plassen is 'm vandaag een paar keer gelukt maar tegen elke geslaagde poging staan 5 pogingen waarbij hij finaal onderuit gaat. Dat ziet er zo kloten uit. Hij wil niets weten van staand plassen of vastgehouden worden. Nou ja, hij moet er zelf ook mee leren omgaan.
Mijn vorige hondje had het ook, toen ze bijna 14 was. Na een dag of tien ging het eigenlijk wel weer heel goed.
Niet verder lezen als je alleen vrolijke verhalen wilt......





Maar na veertien dagen kwam het in alle hevigheid terug en hebben we haar in moeten laten slapen :(:

Hoop dat het bij Bolke bij het eerste deel van dit verhaaltje blijft :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
Flo'ke
Zeer actief
Berichten: 995
Lid geworden op: 17 aug 2008 16:50

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Hmm ik heb ergens nog eens een soortgelijk verhaal gelezen, de hond bleek toen ook een soort herseninfarct gekregen te hebben + een bloeding aan zn ruggemerg of zoiets..ik zal eens kijken of ik het nog ergens terug kan vinden..het hondje viel ook om, hield zn kopje scheef en zo..
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Heel veel beterschap voor Bolke. Ik hoop dat het menneke weer snel beter is!!
bulletjebe
Zeer actief
Berichten: 2619
Lid geworden op: 21 apr 2002 00:00
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Heel veel beterschap gewenst met Bolke, ik hoop dat ie snel opknapt.

Hoe is het vandaag gegaan, heeft ie al gepoept?
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

bulletjebe schreef:Heel veel beterschap gewenst met Bolke, ik hoop dat ie snel opknapt.

Hoe is het vandaag gegaan, heeft ie al gepoept?
Dank je wel! Hij heeft twee keer gepoept en dat ging goed. :cheer: Beter dan plassen eigenlijk, hij staat dan natuurlijk toch met 4 pootjes op de grond. Verder lijkt hij vandaag wat vaster ter been en is in elk geval erg vrolijk. Hij is dapper en wil alles wat ie eerst ook kon met als resultaat dat ie vaak valt en dat is een rotgezicht. Hij krabbelt monter overeind en lijkt er weinig last van te hebben. Ik heb inmense bewondering voor zijn veerkracht en levenslust.
Gebruikersavatar
marye
Zeer actief
Berichten: 7279
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:46
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Fijn dat er iets verbetering lijkt op te treden.

En het is volgens mij inderdaad een harde die zich niet gauw gek laat maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madelief
Zeer actief
Berichten: 6183
Lid geworden op: 22 mei 2007 13:27
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Jippie wat fijn Sieneke, dat het alweer een stuk beter gaat, al is het nog een rotgezicht. Wat een lekker dapper mannetje is het toch!!

:cheer:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij lijkt er alweer wat bovenop te krabbelen :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bulletjebe
Zeer actief
Berichten: 2619
Lid geworden op: 21 apr 2002 00:00
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Goeie berichten! Snel beter worden Bolke :ok:
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Verdorie!

Ging het de laatste tijd zo ontzettend goed met de ouwe baas en nu heeft ie opnieuw een vestibulair syndroom. Het begon maandagmiddag en kwam in golven; de ene keer viel ie om, dan eens een keer misselijk met tolllende ogen, het trok steeds weer weg en met een paar minuten was ie weer normaal. Maar sinds vannacht is ie weer echt goed van de kaart. Zijn hoofd schudt heen en weer en hij heeft vreselijk overgegeven de hele dag. Hij houdt niets binnen en is erg onzeker en wankel. Ik hoop maar dat ie er net zo goed overheen komt als in november.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Agossie, het arme ventje...
Ik hoop dat hij snel weer herstelt.
Sterkte ermee.
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Inge O schreef:
Bas Rouge schreef:Verdorie!

Ging het de laatste tijd zo ontzettend goed met de ouwe baas en nu heeft ie opnieuw een vestibulair syndroom. Het begon maandagmiddag en kwam in golven; de ene keer viel ie om, dan eens een keer misselijk met tolllende ogen, het trok steeds weer weg en met een paar minuten was ie weer normaal. Maar sinds vannacht is ie weer echt goed van de kaart. Zijn hoofd schudt heen en weer en hij heeft vreselijk overgegeven de hele dag. Hij houdt niets binnen en is erg onzeker en wankel. Ik hoop maar dat ie er net zo goed overheen komt als in november.
kan je hem niet iets geven tegen de misselijkheid? zou toch al heel wat draaglijker voor hem zijn als dat rotgevoel al zou verminderen :wink: ?
Gister had ik de vertegenwoordigheid van geest om alvast wat primperanpilletjes te halen bij de dierenarts. Hij spuugt echter zoveel dat ik bang ben dat het niet de tijd krijgt z'n werk te doen, het helpt namelijk niet. Ik ben dus vandaag weer langs geweest voor een primperid injectie. Morgenochtend om 8.30 uur ga ik weer langs, krijgt ie er nog een. Sinds de injectie heeft ie ook niet meer gespuugd, gelukkig.

Hij slaapt uberhaupt niet, ligt met wijdopen angstogen te liggen. Hij wil dicht bij me zijn, liefst op schoot, hij is echt heel zielig op het moment.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”