Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PLEASEHELP ME?? Gismo heeft vaak een bloedneus!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annie-bazelmans
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2008 13:38

PLEASEHELP ME?? Gismo heeft vaak een bloedneus!

Ongelezen bericht door annie-bazelmans »

Hallo lieve mensen,

Een tijdje terug heb ik dit forum geraadpleegd omdat het niet goed ging met Gismo (boomer van 14,5 jaar). Op jullie advies zijn we naar de dierenarts geweest en deze heeft Gismo een dag bij hem gehouden om zijn hele lijfje te fotograferen. Daar is uitgekomen dat Gismo niks aparts heeft,maar gewoon versleten is. Ze vermagert erg. Ze eet wel goed, maar drinkt abnormaal veel water en plast elke nacht binnen.
Verder loopt ze heel moeilijk, hoort niks meer en nu krijgt ze steeds bloedneuzen en niest veel.
Heeft iemand van jullie ditzelfde wel eens met een hond meegemaakt?
Ik zou graag advies willen hebben, kan dat???
De vorige keer dat ik met Gismo naar de dierenarts ben geweest heeft me dat € 300,00 gekost. Dit had ik er met liefde en plezier voor over, maar nu blijkt dat Gismo echt versleten is, zal de volgende gang naar de dierenarts haar afscheid zijn. Zo realistisch ben ik wel. Ze is gewoon op!
Nu zou ik willen weten, wanneer moet ik haar laten inslapen.
Dit is zo vreselijk moeilijk te bepalen. Ik hou zoveel van haar, dat ik niet wil dat ze pijn lijdt. Ik vindt het nl. moeilijk in te schatten wanneer ze pijn heeft. Is dat zichtbaar/merkbaar. Ze wil niet meer mee wandelen.


Please help me???




Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Alleen jij kunt die beslissing nemen en zien wanneer het echt genoeg is geweest voor Gismo. En weet je, wanneer dat moment er is, weet je het ook.

Voor mij is de grens dat het leven voor 'n dier nog kwalitatief goed moet zijn, nog plezier in het leven hebben.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als ze niet meer wil, geeft ze dat aan.
Ze wil niet meer uit, tja. Wat geeft ze dan aan?

Jij weet zelf het antwoord allang.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
annie-bazelmans
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2008 13:38

Ongelezen bericht door annie-bazelmans »

Hallo Nanna,

Dank je voor je eerlijke raad.
Weet je, toen we in september naar de dierenarts gingen, dacht ik al dat we haar in zouden moeten laten slapen. We hebben de dagen daarvoor al vreselijk veel gehuild. Ik dacht dan ook dat ik sterk zou kunnen zijn als het nu echt aan de orde zou komen. Maar nu ik je berichtje lees,komen de tranen weer naar boven.
Het hondje is van mijn dochter van 24 die nog thuiswoont.
Vandaar dat ik zo'n beslissing moeilijk vindt.
Ik dacht laat ik anderen het verhaal eens lezen en zien wat voor reacties erop komen. Dan kan ik deze reacties aan haar laten lezen,zodat ook voor haar de beslissing misschien makkelijker te nemen is.

Dank je wel
Gebruikersavatar
flatcoat
Zeer actief
Berichten: 4823
Lid geworden op: 26 sep 2006 10:26
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Niemand wil afscheid nemen van zijn/haar hond ..... maar je hond moet wel een hondwaardig bestaan hebben. Heeft Gismo dat nog? Als je heel eerlijk bent ....... Een ander kan dit niet voor je beslissen, dat moet je zelf doen op het moment dat jij het gevoel hebt dat je er Gismo een dienst mee bewijst .....
Het is moeilijk en zwaar, ik wens je sterkte toe met het nemen van de juiste beslissing.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knoeppie
Zeer actief
Berichten: 4322
Lid geworden op: 14 mar 2003 12:32
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1
Locatie: Huizen

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik ben zelf ook 24 en ik denk dat je als je dochter een beetje logisch kan nadenken dat ze ook wel weet dat dit niets is en haar hondje gewoon op is.

Laat het hondje niet lijden als het geen hondwaardig bestaan meer kan hebben.

Liefde is........loslaten.

Sterkte.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacky
Zeer actief
Berichten: 8167
Lid geworden op: 28 apr 2002 20:37
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Locatie: SNEEK
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ja, het is moeilijk maar ik zou haar laten gaan. Ze is op, ze heeft geen hondswaardig leven meer. Stoppen anders wordt het een lijdensweg.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik denk dat je hetzelf wel weet, en al is het erg moeilijk je moet denken aan de hond en niet aan het verdriet wat je er zelf van gaat hebben...daar heb je nog tijd geneog voor... nu telt de hond... en haar tijd is op...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeannet
Zeer actief
Berichten: 2539
Lid geworden op: 28 sep 2008 14:27
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3
Locatie: Roden

Ongelezen bericht door Jeannet »

Het is en blijft moeilijk om een keuze te maken, maar diep in je hart weet je het antwoord denk ik ook wel

Ik zou haar laten gaan, juist uit liefde voor Gismo

Ik wens je alle kracht en wijsheid toe met het nemen van een beslissing.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marian4
Actief
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:59
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik denk dat je het eigenlijk wel weet.... maar het is zo'n grote stap.
Het wordt alleen maar slechter. Mijn raad is wacht niet te lang want daar krijg je later spijt van.
Ik wens je heel veel sterkte :ok:
Gebruikersavatar
Carma
Zeer actief
Berichten: 4675
Lid geworden op: 15 mei 2007 11:28
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Locatie: Ede

Ongelezen bericht door Carma »

Ik denk dat je niet te lang meer moet wachten,...maar ik weet hoe makkelijk dat gezegd is van deze kant,...heel veel sterkte ermee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yoi
Actief
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2009 23:06
Locatie: Zuidwolde, Drenthe
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Van wat ik weet kan een hond alleen bloedneuzen krijgen als er iets aan de hand is, dus buiten het versleten zijn kan de hond nu intussen wel iets nieuws erbij hebben.
Ook ik denk dat de tijd is gekomen om de hond te laten gaan.
Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Gebruikersavatar
Marian4
Actief
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:59
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Yoi schreef:Van wat ik weet kan een hond alleen bloedneuzen krijgen als er iets aan de hand is, dus buiten het versleten zijn kan de hond nu intussen wel iets nieuws erbij hebben.
Ook ik denk dat de tijd is gekomen om de hond te laten gaan.
Ik wens je heel veel sterkte!
Mijn hond heeft afgelopen maanden al een paar keer bloedneuzen gehad. De eerste keer was wel 10 x op een dag. Ik heb foto's laten maken maar daar was gelukkig niets op te zien. Vaak ontstaan die door een tumor. Later schoot mij te binnen dat hij een paar dagen eerder ergens hard tegenaan gelopen was. Hij heeft het niet vaak meer(tussenpoos van 3 maanden) maar met de feestdagen was het nog 2 x met een tussenpoos van 3 dagen. Later zag ik ook dat er een boventandje was afgebroken. Waarschijnlijk ook met die klap. Ik heb nog op dit forum gevraagd of er mensen waren die hier ervaring mee hebben. Addy had het bij een hond met Leishmania. Verder is hij helemaal gezond, ziet er geweldig uit en eet goed.
lutje095
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 dec 2008 08:08

Ongelezen bericht door lutje095 »

:jank:
Laatst gewijzigd door lutje095 op 25 jan 2009 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marian4
Actief
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:59
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Dit zet me toch aan het denken.
Beer had afgelopen zomer ook een hele droge neus. Gelijktijdig kreeg hij "startproblemen". De droge neus heb ik behandeld met vaseline en die ziet er weer goed uit en is weer mooi glanzend zwart geworden. Ik ben toen voor de gewrichten met glucosamine (amiqure) begonnen en daar reageerde hij heel goed op. Hij is een herplaatser uit Spanje, op LM negatief getest maar ik weet niet hoe oud hij precies is. Op zijn paspoort stond 3 jaar toen ik hem kreeg maar volgens mij zegt dit niet zoveel. Hij zou dan nu ± 6 jaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
Yoi
Actief
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2009 23:06
Locatie: Zuidwolde, Drenthe
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

ok, dat wist ik niet, men heeft mij altijd verteld dat een hond niet zomaar een bloedneus kan krijgen. Weer wat geleerd :ok:
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”