Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding drachtige teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
szervusz
Zeer actief
Berichten: 555
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:08
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Voeding drachtige teef

Ongelezen bericht door szervusz »

Merken de puppyboomers al iets aan de teef met betrekking tot voeding?

Die van mij heeft op dit moment de hele dag honger en is ook echt op zoek naar voedsel. Ze eet echt alles, laatst stond ze met smaak iets op te eten waarbij een stuk tissue nog uit haar mond stak. :mrgreen: Jullie kunnen wel raden denk ik wat het was. Het gebeurde toen ik haar uit auto liet op een parkeerplaats, ze was zo snel dat ik het te laat opmerkte. :boos:

Ik voer haar KVV/BARF en daarvan heb ik al gemerkt dat ze moeite heeft met de botten. Niet met het opeten :mrgreen: maar met haar ontlasting, die te hard wordt. Ik heb het vlees aandeel daarom al verhoogd en het bot aandeel terug gebracht. Ook voer ik mijn honden maar 1 keer per dag, maar ook dat heb ik voor haar al veranderd naar 2 x per dag.

Verder valt mij ook echt op dat ze veel meer drinkt. Ze groeit verder wel lekker en heeft al echt een beginnend zwangerebuikje. :I:
Gebruikersavatar
monica
Zeer actief
Berichten: 1037
Lid geworden op: 19 jan 2005 22:03
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen bericht door monica »

Maisey is morgen 7 weken drachtig, en ook kwa eten vind ik het op zich nog wel meevallen, ze krijgt bij mij 2x per dag eten , en ze krijgt iets meer als haar normale portie ... maar ik had gister in de gaten dat ik de rugwervels een beetje begin te zien. Maar mager is ze zeker niet, ik zal straks even wat foto's plaatsen van haar die ik zojuist gemaakt heb.
Drinken doet ze hier ook veel meer :wink: en ze zit bijna de hele dag aan me been vastgeplakt en om aandacht te vragen :N: ik kan niet eens rustig naar het toilet toe lopen of mien muts gaat ook mee :smile:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik merk hier heel duidelijk aan Nozems eetpatroon dat ze drachtig is.
Vanaf 3 weken na de dekking ging het ochendeten er niet meer in, haar KVV at ze dus gewoon niet op 's ochtends, pas in de loop van de middag ging ze daar wat van eten.
Inmiddels is ze juist heel hongerig de hele dag (nu een kleine week denk ik, ze is vandaag exact 5 weken "onderweg"), eet inderdaad alles wat los en vast zit maar haar KVV is nog steeds niet echt geliefd dus ik geef haar tijdelijk brok gemengd met Renske versvleesvoeding (wat ze overheerlijk vindt). Ze krijgt nu 3x per dag in plaats van 2x per dag eten.
Gebruikersavatar
monica
Zeer actief
Berichten: 1037
Lid geworden op: 19 jan 2005 22:03
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen bericht door monica »

Ik denk dat ik ook maar naar 3x per dag ga...!
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Gebruikersavatar
Rea
Zeer actief
Berichten: 5752
Lid geworden op: 06 mei 2002 23:21
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Kaat heeft een hongerstaking gehad van ongeveer een week. At echt voor een mier, je zag haar nog net niet griezelen bij haar bak.
Wat ik haar ook voorschotelde , jasses hoef ik niet.
Alleen de kipppenekken waren nog welkom. Maar alleen kippenekken geeft te harde ontlasting. Zelfs pens nee dank je.
En hoera sinds gisteren eet ze weer, eerst deze week nog de normale hoeveelheid, 2maal per dag. Volgende week gaan we 't iets opvoeren.
Zo tussen door een stukje kaas, omdat ze 't nu nog verrekt om yoghurt te eten.
Morgen is ze 5 weken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
It's Me!
Zeer actief
Berichten: 586
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Locatie: De Fendert
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Hier ook zo'n hongerlap! Ik geef haar de laatste 4 weken (langzaam opgevoerd) 1 1/2 keer zoveel voer en verwen haar de laatste week met extra biogarde.
Grtz. Jo
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Enya zit nu op 8.5 week en eet al enkele weken alles wat los en vast zit. Ze krijgt nu 3x per dag en als het aan haar ligt eet ze gewoon de hele dag door :neenee: Ze 2x brok en 1x vlees.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
szervusz
Zeer actief
Berichten: 555
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:08
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Voeding drachtige teef

Ongelezen bericht door szervusz »

Inge O schreef:
szervusz schreef: Ik heb het vlees aandeel daarom al verhoogd en het bot aandeel terug gebracht.
ik heb totaal geen ervaring met zelf samenstellen, maar ik zou toch opletten met het te sterk terugbrengen van de calcium/fosfor-bron :wink: . beetje lager in calcium tijdens de dracht mag hoor, maar misschien toch even verder informeren wat daarin (qua versvoer) het beste is in het geval van een drachtige teef?
Ik breng het ook niet sterk terug, maar ik zie aan haar ontlasting dat ze er moeite mee heeft. Terwijl mijn reu die hetzelfde krijgt er totaal geen moeite mee heeft. Nu ik haar wat meer orgaanvlees bij geef gaat het al beter met het: :wc:

Ik zit ook op een BARF forum waar ook veel informatie te vinden is over het vers voeren van de drachtige teef, dus dat gaat goed komen. :ok:

Ik heb trouwens ook Carnibest besteld voor haar wat een goede samenstelling heeft ook voor de drachtige teef. Normaal voer ik voor een deel Kivo wat een stuk goedkoper is maar ook een groter botaandeel heeft.
Tibby
Zeer actief
Berichten: 371
Lid geworden op: 16 mei 2004 21:03
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Hier is dinsdag de laatste pup uitgevlogen, wat gaat de tijd toch snel he.
Maar ik ben aan het eind 3 keer per dag gaan voeren en als ze er behoefte aan had 4 keer. Wat betreft het bot, misschien vaker bot geven in kleinere hoeveelheden, zodat je meer vlees en orgaan heb. Houdt wel in de gaten dat de percentages bot/orgaan/spiervlees goed blijft. Dus als je meer gaat geven, in totaal meer en niet alleen spiervlees ofzo.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”