Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in laten slapen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zit even met een knoop in mijn maag.
Op een ander forum las ik vandaag een verhaal.
Iemand had een hond, die heeft uit de voordeur weten te ontsnappen langs de baasjes, en heeft de hond van de buren aangevallen.
Hij wilde niet loslaten, en daarbij is de eigenaresse ook gebeten omdat ze hem er niet af kon krijgen, hij bleef vasthouden.

Nu hebben ze de hond in laten slapen....

Ik vind het enorm triest, dat zou het zelfde zijn als dat ik Romeo zou laten inslapen, die doet nml precies het zelfde als wij niet op zouden letten.

Wat vinden jullie hier nou van?
Ik kan het niet loslaten, vind het vreselijk!
:zweep:
29996D

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door 29996D »

Je weet niet hoe de hond verder was.
Ik vind inslapen na een aanval sowieso vaak veel te overdreven.
Herplaatsen naar een verantwoordelijke eigenaar met veel ervaring vind ik veel beter.
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, ik vindt dat een eigen keuze. In principe heb je die hond hier het minste mee. Ik zou het zelf niet doen, maargoed. Als hij in een asiel komt blijft hij daar waarschijnlijk ook lange tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik weet het niet.
Ik heb geen idee wat de alternatieven zijn na zo'n gebeurtenis.
Als de keuze is tussen mijn hond in laten slapen en een soort van eenzame opsluiting in een of ander verbeteringsgesticht aka asiel zou ik ook voor inslapen kiezen geloof ik.
Maar vreselijk is het, dat wel :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Sanne&Bo
Zeer actief
Berichten: 2836
Lid geworden op: 23 feb 2010 09:17
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik zou het ook niet doen.
Ik zou hem niet in laten slapen maar ook niet wegdoen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ook naar een asiel brengen zou ik niet doen.
Ik heb zelf zo'n hond, die valt ook andere honden aan als ik mijn verantwoordelijkheid niet neem.

Wat mij erg tegen het hoofd stoot in dit verhaal, is dat het om een hond gaat van een ras dat bekend staat om hond-agressie.
Die mensen hebben bewust die hond in huis genomen, en dezelfde fout gemaakt als ik: naief gedacht dat met opvoeding alles wel goed zou komen (vermoed ik zo)
De hond was al enkele maanden ouder dan dat je hem normaal gesproken uit een nest mee zou krijgen.

Dan neem je zo'n hond, en ben je te laf om je verantwoordelijkheid te nemen, zo voelt dat voor mij.
Als je toch van je hond houdt, dan probeer je toch alles in het werk te zetten om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer gebeurt en je nog jaren van je hond mag genieten?
Dus steeds opletten dat je geen deuren open laat staan, hond aangelijnd houden, niet in losloopgebieden, snel oversteken als er een hond losloopt, je hond desnoods optillen als dat nodig is.
En er bestaat ook nog zoiets als een muilkorf.

Ik heb nooit ook maar 1 seconde de gedachte gehad om Romeo te laten inslapen, nooit!
Dat komt niet in mijn hoofd op, ik wilde eraan werken, ik hou van mijn hond.
Ik snap niet dat je na 1x een aanval op een andere hond meteen je hond maar de roze spuit geeft.... dit doet me gewoon pijn, ik denk dan aan Romeo en dat zo'n persoon hem dus al jaren geleden naar de hemel had gestuurd. :jank:

Misschien trek ik het me ook wel persoonlijk aan.
Dat het me daarom zo misselijk maakt.
Juist omdat ik zelf zo'n rotzak in huis heb, maar wel een rotzak waar ik zielsveel van hou, en die ik een lang en gelukkig leven gun en daar alles voor over heb wat in mijn macht ligt.

Jaren geleden zei iemand dat ik mijn hond moest laten inslapen omdat hij agressief naar honden is.
Dat deed me zo'n pijn, daar was ik zo boos over...
:zweep:
29996D

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door 29996D »

Hoe vaak zijn honden wel niet de dupe van onverantwoordelijke mensen die niet weten hoe ze honden moeten behandelen :ugh:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Overigens is mijn vriend bijna een vinger kwijt geraakt een aantal jaren terug.
Toen had Romeo een hondje te pakken die los was geschoten, en toen mijn vriend hem van dat hondje af wilde halen is hij dus ook gebeten door Romeo, en dat was niet mis kan ik je zeggen.
Bijna vingertopje eraf.

Ik ben blij dat wij toen gewoon nuchter konden nadenken, dat dit geen agressie richting de baas was, maar richting een hond, waarbij de vinger van mijn vriend ongelukkig tussen zijn kaken terecht kwam.
Stel je voor dat mijn vriend hem toen in had willen laten slapen.... dan was ik met Romeo onder een brug gaan slapen.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Mojuan »

MissDorien schreef:Hoe vaak zijn honden wel niet de dupe van onverantwoordelijke mensen die niet weten hoe ze honden moeten behandelen :ugh:
Het zal wel 'gewoon' onkunde zijn en 'gewoon' onwetendheid...
Maar oh wat maakt het mij verdrietig als ik zulke dingen lees..

Ik bedoel, ik heb ook fouten gemaakt in het verleden, en Romeo heeft ook kans gezien om honden te bijten.
Dat was niet zijn fout, maar de mijne!
En daar wilde ik van leren, daar ben ik doorheen gegaan, samen met hem.
En hoe moeilijk ik het soms nog vind, en hoe graag ik ook zou willen dat het anders was, ik hou van hem, en hij is voor mij het perfecte maatje.
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik hem het leven had ontnomen omdat ik niet goed wist hoe ik ermee om moest gaan.
:zweep:
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zou er niet zwaarder aan getild worden dat ie die buurvrouw gebeten heeft dan dat ie die hond gebeten heeft?
Als hier zoiets zou gebeuren en ik word zelf gebeten door mijn hond als ik hem van een andere hond wil afplukken zou ik daar minder moeite mee hebben dan wanneer hij de buurvrouw zou bijten.
Dat hij de kans heeft gekregen te ontsnappen begrijp ik eerlijk gezegd niet, niet bij zo'n soort hond.
Moos zei het al een hele tijd geleden en ik vind dat zo waar: als er een 80 km weg voor je deur loopt zorg je ook wel dat je hond niet de deur uit glipt :?

Maar ik vraag me af of je na zo'n akkefietje nog wel zelf over je hond mag beschikken?
Ik neem aan dat er politie bij geweest is?
Of hebben ze dit maar zo zelf besloten, zonder enige dwang van buitenaf?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Paddle
Zeer actief
Berichten: 1421
Lid geworden op: 18 dec 2008 23:01
Locatie: Brugge (België)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Paddle »

Bijten is voor veel mensen nog taboe. Een hond die een mens bijt zou niet moeten zomaar rondlopen.

En ergens, heel vaag, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Niet dat ik het ooit zelf zou doen, dat zeker niet, maar wel niet mensen geen zin hebben in urenlange training, achterdochtig rondjes lopen met muilkorf, visite weren in je eigen huis,...
Voor sommigen is dat te veel gevraagd. Die willen gewoon een leuke hond die braaf zijn rondjes loopt met een kwispel, niet een hond die bij de eerste de beste gelegenheid hond en mens half opvreet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddle
Zeer actief
Berichten: 1421
Lid geworden op: 18 dec 2008 23:01
Locatie: Brugge (België)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Paddle »

Nanna schreef: Neem dan niet een hond van zo'n soort ras.
Dan wéét je dat je in de penarie kunt komen door dat soort akkefietjes.
Ik wil ook niet het geheister met oversteken, muilkorven, hond ophijsen en God weet al wat niet, maar neem dan ook niet dat type hond.
Je eerst zo'n figuur aanschaffen en dan maar meteen bij het eerste akkefietje naar de DA brengen vind ik zwak. Maar goed, als het de hond van mijn buren was zou ik wel blij zijn met die beslissing, daar kan ik wel eerlijk over zijn...
Dat ben ik helemaal mee eens hoor Nanna.
Maar ik ben al over het stadium heen dat ik denk dat zulke mensen (die dus hun hond zonder problemen laten inslapen na een bijtincident) ook maar een seconde nadenken over hun keuze.
Volgens mij was het op dit forum dat ik nog het verhaal las van de buurvrouw die schoenen was gaan shoppen en terug was gekomen met een pup?
Enfin, ik kan me een hoop mensen voorstellen die zo'n 'lekker stoere' pup wel willen hebben ('dan kan ie het huis bewaken later') en verder niet nadenken dat het welleens een monster kan worden tegenover andere honden.


Neemt niet weg dat ik het wel telkens weer heel triestig vind voor zo'n hond.
Afbeelding
shadow1
Actief
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 feb 2006 09:04
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Locatie: rotterdam,slaafje van Shadow,Bo en Diesel

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door shadow1 »

Nooit!!!!!
Ik heb ook zo'n etterbak hier zitten,maar zou Bo nooit laten inslapen als hij een andere hond zou pakken
Ik weet hoe hij is,en ik heb gewoon mijn voorzorgsmaatregelen.
Zo gaat hij nooit los en heb ik altijd Bo zijn snuitje bij me
En als hij naar de da moet,maak ik altijd zo laat mogelijk de afspraak zodat hij niet blootgesteld word aan andere honden in de wachtkamer.
Bij mij komt het ook niet op om in te laten slapen
Ik weet gelukkig hoe hij is en ik ben verandwoordelijk voor hem(wou dat zijn eerste eigenaar daar ook zo over had gedacht)
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach we zullen maar zeggen dat de hond er verder geen erg meer in heeft :oeps:
Baily&Luna
Zeer actief
Berichten: 1219
Lid geworden op: 16 dec 2009 16:06

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

MissDorien schreef:Hoe vaak zijn honden wel niet de dupe van onverantwoordelijke mensen die niet weten hoe ze honden moeten behandelen :ugh:
ja helaas vaak wel ja :(
Gebruikersavatar
Lin-C
Zeer actief
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:09
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik snap de reacties van de mensen met honden met 'hetzelfde' gedrag heel goed. Je kunt je er goed in verplaatsen, en moet er natuurlijk niet aan denken om je eigen hond in te laten slapen. Hoe ik er nu over denk (ik heb er geen ervaring mee), zou ik mijn eigen hond erg wantrouwen als hij mijn buurvrouw zou aanvallen. Het gaat in de meeste berichtjes namelijk over een hond die andere honden aanvalt. Maar mensen 'zomaar' aanvallen gaat voor mij nóg een stapje verder. Ik denk dat ik op een gegeven moment me erg onzeker zou gaan voelen bij zo'n hond en bang zou zijn dat hij ook mij zou 'aanvallen' . En ja...wat doe je dan? Ga je dan een bang en onzeker leven lijden omdat je hond zo agressief is? Ik vind het een heel dubbel iets. Natuurlijk hadden de mensen er goed over na moeten denken watvoor hond zij in huis namen en hier ook naar handelen, maar dat is nu niet zo en dan is zo'n hond naar mijn mening wel gevaarlijk.

Edit: Sorry, verkeerd gelezen. Het was de HOND van de buren. Dat veranderd mijn verhaal natuurlijk wel.
29996D

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door 29996D »

Lin-C schreef:Ik snap de reacties van de mensen met honden met 'hetzelfde' gedrag heel goed. Je kunt je er goed in verplaatsen, en moet er natuurlijk niet aan denken om je eigen hond in te laten slapen. Hoe ik er nu over denk (ik heb er geen ervaring mee), zou ik mijn eigen hond erg wantrouwen als hij mijn buurvrouw zou aanvallen. Het gaat in de meeste berichtjes namelijk over een hond die andere honden aanvalt. Maar mensen 'zomaar' aanvallen gaat voor mij nóg een stapje verder. Ik denk dat ik op een gegeven moment me erg onzeker zou gaan voelen bij zo'n hond en bang zou zijn dat hij ook mij zou 'aanvallen' . En ja...wat doe je dan? Ga je dan een bang en onzeker leven lijden omdat je hond zo agressief is? Ik vind het een heel dubbel iets. Natuurlijk hadden de mensen er goed over na moeten denken watvoor hond zij in huis namen en hier ook naar handelen, maar dat is nu niet zo en dan is zo'n hond naar mijn mening wel gevaarlijk.

Edit: Sorry, verkeerd gelezen. Het was de HOND van de buren. Dat veranderd mijn verhaal natuurlijk wel.
Kijk, dan past zo'n 'potentiëel gevaarlijke' hond dus niet bij jou. Dan moet je hem ook niet willen houden. Maar er zijn genoeg mensen die er heel verantwoordelijk mee omgaan en zo'n hond nog een kans willen/kunnen geven.
Gebruikersavatar
Chione
Zeer actief
Berichten: 3929
Lid geworden op: 05 jul 2006 19:48

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Chione »

Jammer dat die lui überhaupt die hond hebben genomen, dat soort mensen verpest het voor anderen. En nu maar hopen dat ze niet denken dat dit 'aan de hond lag' en vervolgens een andere hond nemen.

Sneu dat twee honden nu de dupe zijn geworden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Gebruikersavatar
Lin-C
Zeer actief
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:09
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Lin-C »

MissDorien schreef:
Lin-C schreef:Ik snap de reacties van de mensen met honden met 'hetzelfde' gedrag heel goed. Je kunt je er goed in verplaatsen, en moet er natuurlijk niet aan denken om je eigen hond in te laten slapen. Hoe ik er nu over denk (ik heb er geen ervaring mee), zou ik mijn eigen hond erg wantrouwen als hij mijn buurvrouw zou aanvallen. Het gaat in de meeste berichtjes namelijk over een hond die andere honden aanvalt. Maar mensen 'zomaar' aanvallen gaat voor mij nóg een stapje verder. Ik denk dat ik op een gegeven moment me erg onzeker zou gaan voelen bij zo'n hond en bang zou zijn dat hij ook mij zou 'aanvallen' . En ja...wat doe je dan? Ga je dan een bang en onzeker leven lijden omdat je hond zo agressief is? Ik vind het een heel dubbel iets. Natuurlijk hadden de mensen er goed over na moeten denken watvoor hond zij in huis namen en hier ook naar handelen, maar dat is nu niet zo en dan is zo'n hond naar mijn mening wel gevaarlijk.

Edit: Sorry, verkeerd gelezen. Het was de HOND van de buren. Dat veranderd mijn verhaal natuurlijk wel.
Kijk, dan past zo'n 'potentiëel gevaarlijke' hond dus niet bij jou. Dan moet je hem ook niet willen houden. Maar er zijn genoeg mensen die er heel verantwoordelijk mee omgaan en zo'n hond nog een kans willen/kunnen geven.
Dat is ook zo, en ik zou er daarom ook nooit aan beginnen. Dat er mensen zijn die hier wél mee kunnen omgaan weet ik, maar dat konden/deden deze mensen niet. Dus als zo'n hond niet zou worden ingeslapen zou je als buren van zulke mensen niet erg blij zijn denk ik. Dat deze mensen de hond niet hebben herplaatst is denk ik om dezelfde reden dat ze hun verantwoordelijkheid in de eerste instantie al niet namen: Nadenken over watvoor hond ze in huis haalde en jhier verantwoordelijk mee omgaan. Pure ontwetendheid en/of gemakzucht. Wat natuurlijk heel erg is voor de hond maar ik ga ook mee in wat Nanna eerder al zei: als het de hond van mijn buren was geweest, was ik blij met de genomen beslissing.
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou mijn hond zeker niet in laten slapen.... ik heb zelf een niet zo heel vriendelijke Jack Russel, die als hij de kans krijgt ook een andere hond zal grijpen of desnoods de buurvrouw idd die gewoon langs loopt.
Die van mij zal niet zoveel schade toebrengen maar het principe blijft hetzelfde... ik vind dat als je zo een hond hebt dat je gewoon extra voorzichtig moet zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je je flink verslikt heb in het ras, idd denken dat je met een goede opvoeding het er wel uit kan halen, en als je qua gezinssamenstelling niet flexibel bent heb je toch een probleem, als ik bv kinderen zou hebben had ik Tyson ws ook niet zo makkelijk kunnen houden omdat hij gewoon niet tevertrouwen is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door malinois »

moet dr niet aan denken, hier dus ook absoluut niet. Mijn ex is wel zn vingertopje kwijt geraakt toen hij 2 knokkende (eigen) honden uit elkaar probeerde te halen...tja risico van het vak, ik ben ook weleens gebeten als ik 2 knokkende honden uit elkaar moest trekken... dat weet je op het moment dat je er tussen stapt dat dit risico er in zit. Dat reken ik de honden dus ook niet aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:Maar goed, als het de hond van mijn buren was zou ik wel blij zijn met die beslissing, daar kan ik wel eerlijk over zijn...
Mijn idee :wink:
Ik zou echt overwegen om te verhuizen als ik buren had met zo'n agressieve hond, die hem niet consequent in de gaten hielden :eek:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door Mojuan »

renee-uk schreef:Zou er niet zwaarder aan getild worden dat ie die buurvrouw gebeten heeft dan dat ie die hond gebeten heeft?
Als hier zoiets zou gebeuren en ik word zelf gebeten door mijn hond als ik hem van een andere hond wil afplukken zou ik daar minder moeite mee hebben dan wanneer hij de buurvrouw zou bijten.


Hij heeft de buurvrouw niet gebeten, maar zijn eigenaresse die haar vingers tussen zijn tanden deed om hem los te krijgen.
En nee, geen politie, ze hebben dit zelf besloten
:zweep:
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja moeilijk te zeggen. Ik heb hiervoor natuurlijk een hond gehad die alles beet wat hem in de weg stond. Ik heb nooit overwogen hem in te laten slapen. Maar ik kan mijn situatie niet met die van een ander vergelijken. Ik was niet bij het incident. Ik heb ook wel honden gezien die na en dergelijk incident thuis ook volledig doordraaide. Tja als dat gebeurd is dat natuurlijk flink moeilijk.

Mijn eerste reactie is dus dat ik nooit een hond zou inslapen. Maar tja de beste stuurlui staat aan wal. Ik zat niet in die situatie.
Afbeelding
mwillow

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door mwillow »

Het is moeilijk om vanuit een paar regels meteen een oordeel te vellen.
Ik snap nooit zo goed dat een dergelijke hond de gelegenheid krijgt om te ontsnappen.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Paulala schreef:
renee-uk schreef:Zou er niet zwaarder aan getild worden dat ie die buurvrouw gebeten heeft dan dat ie die hond gebeten heeft?
Als hier zoiets zou gebeuren en ik word zelf gebeten door mijn hond als ik hem van een andere hond wil afplukken zou ik daar minder moeite mee hebben dan wanneer hij de buurvrouw zou bijten.


Hij heeft de buurvrouw niet gebeten, maar zijn eigenaresse die haar vingers tussen zijn tanden deed om hem los te krijgen.
En nee, geen politie, ze hebben dit zelf besloten
Oh dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen en ook niet goed gelezen.
Dan moet mijn anntwoord ook zijn dat ik dat van zn lang zal zn leven niet zou doen, op eigen inititiatief mijn hond laten inslapen omdat ie een andere hond gegrepen heeft en mij erbij.
Maar ik blijf er wel bij dat ik niet begrijp hoe hij heeft kunnen ontsnappen en ik hoop maar dat die mensen nooit meer een hond zullen nemen waarbij je kunt verwachten dat het niet goed gaat met andere honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
lieke
Zeer actief
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 dec 2005 15:43
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door lieke »

SandraH schreef:Het is moeilijk om vanuit een paar regels meteen een oordeel te vellen.
Ik snap nooit zo goed dat een dergelijke hond de gelegenheid krijgt om te ontsnappen.
Dit dus... ik heb kort geleden gepost over het probleem dat ik heb met mijn Cody. Nou is hij niet echt type 'vechtras'. Hoewel zijn karakter daar wel op lijkt :mrgreen: .
Veel forumleden hebben aangegeven dat zij hem wel zouden laten inslapen. Ik heb er voor gekozen om dat niet te doen en hem (voor de zoveelste keer) nog een kans te geven, nu met een goede gt.
Maar het werkt mij ook op de zenuwen, wat Lin-C zegt: continue op je hoede zijn, continue er boven op gaan zitten (vaak zelfs letterlijk én fysiek), kind/hond uit elkaar houden, hem uit de buurt houden van de teefjes, katten, etc.
Ik heb het er voor over. Nog wel. Ook al omdat ik vurig hoop dat de gt gelijk heeft met haar verzekering dat het binnen de perken te houden zal.
Maar Cody is pas 4 en ik weet niet hoe ik me over 4 of 6 jaar zal voelen als er niets veranderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef:
SandraH schreef:Het is moeilijk om vanuit een paar regels meteen een oordeel te vellen.
Ik snap nooit zo goed dat een dergelijke hond de gelegenheid krijgt om te ontsnappen.
Dit dus... ik heb kort geleden gepost over het probleem dat ik heb met mijn Cody. Nou is hij niet echt type 'vechtras'. Hoewel zijn karakter daar wel op lijkt :mrgreen: .
Veel forumleden hebben aangegeven dat zij hem wel zouden laten inslapen. Ik heb er voor gekozen om dat niet te doen en hem (voor de zoveelste keer) nog een kans te geven, nu met een goede gt.
Maar het werkt mij ook op de zenuwen, wat Lin-C zegt: continue op je hoede zijn, continue er boven op gaan zitten (vaak zelfs letterlijk én fysiek), kind/hond uit elkaar houden, hem uit de buurt houden van de teefjes, katten, etc.
Ik heb het er voor over. Nog wel. Ook al omdat ik vurig hoop dat de gt gelijk heeft met haar verzekering dat het binnen de perken te houden zal.
Maar Cody is pas 4 en ik weet niet hoe ik me over 4 of 6 jaar zal voelen als er niets veranderd.
Maar Lieke, jij hebt niet voor zo een hond gekozen, dat Cody is zoals hij is is niet iets dat je op voorhand had kunnen weten.
Deze mensen wisten wel waar ze aan begonnen. Ik vind daar toch een heel verschil inzitten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door _Leonie »

renee-uk schreef: Maar Lieke, jij hebt niet voor zo een hond gekozen, dat Cody is zoals hij is is niet iets dat je op voorhand had kunnen weten.
Deze mensen wisten wel waar ze aan begonnen. Ik vind daar toch een heel verschil inzitten.
Ga ik helemaal in mee.
Als je voor een ras gaat waarvan je weet dat die problemen zich met grote zekerheid gaan voordoen dan moet je niet achteraf lopen klagen..
Gebruikersavatar
lieke
Zeer actief
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 dec 2005 15:43
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door lieke »

LéonieHonden schreef:
renee-uk schreef: Maar Lieke, jij hebt niet voor zo een hond gekozen, dat Cody is zoals hij is is niet iets dat je op voorhand had kunnen weten.
Deze mensen wisten wel waar ze aan begonnen. Ik vind daar toch een heel verschil inzitten.
Ga ik helemaal in mee.
Als je voor een ras gaat waarvan je weet dat die problemen zich met grote zekerheid gaan voordoen dan moet je niet achteraf lopen klagen..
Ja, maar misschien hebben ze het onderschat. Ik ken genoeg naïvelingen die ervan overtuigd zijn dat het een 'kwestie van opvoeding is'.
Ik roep maar wat hoor, maar het is zo makkelijk om een oordeel te hebben over een situatie die je niet kent en over mensen die je niet kent.

Jáááren geleden heb ik ook wel eens geroepen 'nou als dat mijn hond was, dan wist ik het wel, húp enkele reis da...'
En zie, 't kan verkeren, je kríjgt zo'n hond en je doet alles om hem maar te houden. Omgekeerde situaties (mensen die denken dat ze ermee om kunnen gaan en het niet blijken te kunnen) zullen er ook wel zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”