Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

e-collar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik wist dus helemaal niet wat het was.
Heel interessant om te weten, een e-collar.
Dit werkt niet met stroomstoten, maar dmv trilling.
Hier kan je zien wat het is, hij wordt zelfs eerst uitgetest op iemand's pols.

http://channel.nationalgeographic.com/s ... s/06572_00" onclick="window.open(this.href);return false;
:zweep:
Gebruikersavatar
Renee1966
Zeer actief
Berichten: 4200
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:56
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Nou, je kunt 'm volgens mij ook gebruiken om stroom te geven.
Er zitten 127 standen op, ik denk dat om hem alleen te laten trillen,je een lage stand moet
kiezen.
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hij zegt toch duidelijk in dat filmpje als hij hem om zijn pols heeft: it's all the way up.
Deze is dus echt alleen gemaakt om een trilling te geven, en geen stroomstoten.
Dus het is net zoiets als de trilfunctie van je telefoon.
Ik vind het een super uitvinding, niets verkeerds aan zelfs.
:zweep:
Gebruikersavatar
Renee1966
Zeer actief
Berichten: 4200
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:56
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ohw, maar hoe komt het dan dat de hond toch reageert en stopt met ongewenst gedrag, als het zonder pijnprikkel is en alleen trilt?
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja beter als geen hand meer hebben :D , ik zie er ook niks verkeerd in zolang het op de juiste manier wordt gebruikt.
idd als je goed naar het filmpje luisterd is dit de hoogste stand en is er niks anders mee te doen dan trillingen afgeven
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Renee1966 schreef:Ohw, maar hoe komt het dan dat de hond toch reageert en stopt met ongewenst gedrag, als het zonder pijnprikkel is en alleen trilt?
Denk je nou echt dat een hond alleen maar reageert op pijnprikkels?
Het is net zo simpel als dat een hond direct reageert als hij met zijn vingers knipt, de hond aantikt met zijn vinger en het geluidje 'tsst' maakt.

Super om te zien hoe zoiets werkt, erg interessant.
:zweep:
Veenmug
Zeer actief
Berichten: 939
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:39
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1
Locatie: Drentsche heide

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Veenmug »

Kul.
Heb zelf deze Dogtra. Procedure is: bekend commando zit, down etc. Niet opvolgen triller dan stroomstoot. Dus voor de hond na triller stroomstoot. Vind je het gek dat je hond na de triller luistert.
Zou me doodschamen voor zo'n kruipende hond.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou, als ik dat filmpje zo zie, gebruikt hij hem echt perfect.
Die hond gedraagt zich toch prima erna?
En de hond is absoluut niet angstig of in paniek of wegkruiperig etc.
Ze vertrouwt hem zelfs gewoon, hij kan haar aaien, en ze is kalm en kijkt relaxt zonder angst.

Volgens mij is er niets mis mee als je het op de juiste manier toepast, en in dit geval zou de hond anders waarschijnlijk afgemaakt zijn gezien de agressie.
Er was nml meer met deze hond dan alleen voedselnijd.

En wie zegt trouwens dat hij de stroomstand ook gebruikt heeft?
Misschien was de trilling voor deze hond voldoende om de juiste reactie te krijgen.
:zweep:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:Hij zegt toch duidelijk in dat filmpje als hij hem om zijn pols heeft: it's all the way up.
Deze is dus echt alleen gemaakt om een trilling te geven, en geen stroomstoten.
Dus het is net zoiets als de trilfunctie van je telefoon.
Ik vind het een super uitvinding, niets verkeerds aan zelfs.
da's toch echt een dogtra (dus TT) hoor, heb hier dezelfde nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Renee1966
Zeer actief
Berichten: 4200
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:56
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Vond het al een vaag verhaal, wat Malinois en Veenmug aangeven, lijkt me reëler.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: e-collar

Ongelezen bericht door maart »

van wat is e-collar de afkorting denk je? :idea:

beetje jammer dat hij het omschrijft als vibraties.
Fin
Zeer actief
Berichten: 8182
Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
Locatie: zuid-holland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Fin »

Paulala schreef:En wie zegt trouwens dat hij de stroomstand ook gebruikt heeft?
Misschien was de trilling voor deze hond voldoende om de juiste reactie te krijgen.
En misschien was de trilling voldoende omdat de hond off camera eerst geleerd heeft die te associeren met een stroomstoot. Sorry, 'statische correctie'.

Het ziet er allemaal netjes uit hoor maar wat moet het publiek ermee. Krijgt Hector straks ook maar een e-collar om tegen de baknijd? En gaat dan bij hen thuis dan ook zo goed denk je?
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

christo schreef:
Paulala schreef:En wie zegt trouwens dat hij de stroomstand ook gebruikt heeft?
Misschien was de trilling voor deze hond voldoende om de juiste reactie te krijgen.
En misschien was de trilling voldoende omdat de hond off camera eerst geleerd heeft die te associeren met een stroomstoot. Sorry, 'statische correctie'.

Het ziet er allemaal netjes uit hoor maar wat moet het publiek ermee. Krijgt Hector straks ook maar een e-collar om tegen de baknijd? En gaat dan bij hen thuis dan ook zo goed denk je?
voor zover ik zijn programma's volg wordt altijd meer dan duidelijk aangegeven dat je dit thuis niet moet doen zonder professionele begeleiding.
Dat mensen dan zo stom zijn om een hulpmiddel zomaar toe te passen is hun eigen domme fout.
Dat is net als met slipkettingen, halti's, prikbanden en noem het maar op.
Als je het op de juiste manier gebruikt, werkt het, je moet wel weten wat je doet, het hulpmiddel zelf zorgt niet voor het juiste gedrag, maar de reactie van de eigenaar en houding van de eigenaar.

Ik heb vroeger ook een slipketting gebruikt, maar nooit het gewenste resultaat behaald, omdat ik zelf niet op de juiste manier reageerde en mijn houding niet goed was.

En ik geloof echt niet dat hij de hond voor het programma flinke stoten heeft gegeven, zeker niet als je ziet wat het effect is naderhand, die hond is niet in paniek maar wordt juist rustig.

en de 'e' staat voor electric neem ik aan, dat zegt mij weinig hoor, want mijn telefoon is ook electrisch, en die trilt ook alleen maar.
En dan nog, een kleine stroom correctie kan volgens mij totaal geen kwaad, vergelijk het met een korte corrigerende hap van een andere hond.
:zweep:
Gebruikersavatar
Maxine
Zeer actief
Berichten: 2713
Lid geworden op: 14 okt 2009 23:48
Locatie: België

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Maxine »

Wat me vooral opvalt nu is dat er zo veel mensen zijn die (soms een beetje /te/) kritisch omgaan met tv. Natuurlijk is het nooit 100% zoals het in werkelijkheid is, maar met het beperkt aantal zendtijd is dat ook niet mogelijk.
Daarom is het ook logisch dat men enkel het begin en einde laat zien van bijvoorbeeld het gebruik van deze e-collar. Maar dat wil nog niet zeggen dat tijdens de tijd die niet uitgezonden word de hond ook daadwerkelijk met stroomstoten word bewerkt!
Waarom gaan mensen toch altijd uit van het ergste? :denken:
Ik ben het met TS eens.
Is er voor sommigen onder jullie nu echt geen andere mogelijkheid dan er van uitgaan dat de hond eerst stroomstoten heeft gekregen? Misschien helpen die trillingen echt wel! Hebben jullie daar al eens aan gedacht? :19:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Paulala schreef:
Renee1966 schreef:Ohw, maar hoe komt het dan dat de hond toch reageert en stopt met ongewenst gedrag, als het zonder pijnprikkel is en alleen trilt?
Denk je nou echt dat een hond alleen maar reageert op pijnprikkels?
Het is net zo simpel als dat een hond direct reageert als hij met zijn vingers knipt, de hond aantikt met zijn vinger en het geluidje 'tsst' maakt.

Super om te zien hoe zoiets werkt, erg interessant.

ik vind jouw laatste zin eng... ik lees ergens anders dat je zo goed bezig bent met je honden en zo blij bent met alle vooruitgang... en dan die laatste zin ieuwwwhh.
Niet alles wat je ziet is zoals het gebeurt... ik hoop toch echt dat je die "wat een geweldig ding"verhaal niet overal gaat lopen promoten... tis namelijk gewoon een TT niks meer en niks minder... hoop wel dat je zelf zo snugger bent omdat ding niet tegaan kopen en gebruiken..kan je nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen namelijk.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ben ik nu een van de weinigen die zijn hond gewoon goed vind zoals hij is, en zolang hij geen probleem gedrag vertoont, mag hij lekker vrij en blij hond zijn, waarom zou je een hond echt helemaal moeten shapen tot een ideale hond met dit soort hulpmiddelen , en waarvoor :M:
Een hond moet al zoveel , dus ik ben heel blij met alle kritische geluiden , lekker kritisch blijven graag :E:
Gebruikersavatar
Maxine
Zeer actief
Berichten: 2713
Lid geworden op: 14 okt 2009 23:48
Locatie: België

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Maxine »

S@ndr@ schreef:Ben ik nu een van de weinigen die zijn hond gewoon goed vind zoals hij is, en zolang hij geen probleem gedrag vertoont, mag hij lekker vrij en blij hond zijn, waarom zou je een hond echt helemaal moeten shapen tot een ideale hond met dit soort hulpmiddelen , en waarvoor :M:
Een hond moet al zoveel , dus ik ben heel blij met alle kritische geluiden , lekker kritisch blijven graag :E:
Natuurlijk is het goed om kritisch te blijven, maar vind ook wel dat er soms wat meer open mag gestaan worden voor nieuwe dingen. :19:
En als iemand de keuze heeft tussen zijn hond te laten inslapen of een training te proberen met een e-collar, dan is voor velen de keuze snel gemaakt, denk je niet?
Ik zag niet dat dit zo geld voor jou, want ik ken jou helemaal niet, maar ik geef gewoon even een voorbeeld.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind die hang naar perfectie gewoon dood en dood eng, en soms kun je een hond ook gewoon aan de lijn houden :idea:
Gebruikersavatar
Maxine
Zeer actief
Berichten: 2713
Lid geworden op: 14 okt 2009 23:48
Locatie: België

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Maxine »

S@ndr@ schreef:ik vind die hang naar perfectie gewoon dood en dood eng, en soms kun je een hond ook gewoon aan de lijn houden :idea:
Ok, daar ben ik het met je eens.
Mijn hond (moest ik er eentje hebben) moet voor mij ook niet perfect zijn. Want daar dient een hond niet voor.
Zelf zou ik ook nooit een tt, slipketting, prikketting, etc, gebruiken.
Maar zoals ik al eerder aanhaalde, als de nood het hoogst is en het op een correcte en verantwoordelijke manier gebruikt word kan het voor zowel hond als baas het verschil uitmaken tussen leven en dood.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

jacq1970 schreef:
Paulala schreef:
Renee1966 schreef:Ohw, maar hoe komt het dan dat de hond toch reageert en stopt met ongewenst gedrag, als het zonder pijnprikkel is en alleen trilt?
Denk je nou echt dat een hond alleen maar reageert op pijnprikkels?
Het is net zo simpel als dat een hond direct reageert als hij met zijn vingers knipt, de hond aantikt met zijn vinger en het geluidje 'tsst' maakt.

Super om te zien hoe zoiets werkt, erg interessant.

ik vind jouw laatste zin eng... ik lees ergens anders dat je zo goed bezig bent met je honden en zo blij bent met alle vooruitgang... en dan die laatste zin ieuwwwhh.
Niet alles wat je ziet is zoals het gebeurt... ik hoop toch echt dat je die "wat een geweldig ding"verhaal niet overal gaat lopen promoten... tis namelijk gewoon een TT niks meer en niks minder... hoop wel dat je zelf zo snugger bent omdat ding niet tegaan kopen en gebruiken..kan je nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen namelijk.
Nou sorry hoor, maar lijkt me duidelijk dat ik zelf geen TT nodig heb, en die ook absoluut niet ga gebruiken.
Ik heb geen honden die agressief reageren op mensen, en dan nog, ik zou zoiets nooit zelf toepassen zonder kennis van het apparaat en de werking ervan, daarvoor heb ik me er echt niet genoeg ik verdiept.

En overal promoten?
Waarom zou ik? Als ik het zelf al niet gebruik, ga ik het zeker een ander niet aanraden, zou behoorlijk dom zijn iemand zoiets te adviseren zonder er zelf kennis van te hebben.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als mensen zo'n middel zomaar gaan toepassen, er honden behoorlijk verpest worden en dat is nou net niet de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 29 mei 2010 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Maxine schreef:
S@ndr@ schreef:Ben ik nu een van de weinigen die zijn hond gewoon goed vind zoals hij is, en zolang hij geen probleem gedrag vertoont, mag hij lekker vrij en blij hond zijn, waarom zou je een hond echt helemaal moeten shapen tot een ideale hond met dit soort hulpmiddelen , en waarvoor :M:
Een hond moet al zoveel , dus ik ben heel blij met alle kritische geluiden , lekker kritisch blijven graag :E:
Natuurlijk is het goed om kritisch te blijven, maar vind ook wel dat er soms wat meer open mag gestaan worden voor nieuwe dingen. :19:
En als iemand de keuze heeft tussen zijn hond te laten inslapen of een training te proberen met een e-collar, dan is voor velen de keuze snel gemaakt, denk je niet?
Ik zag niet dat dit zo geld voor jou, want ik ken jou helemaal niet, maar ik geef gewoon even een voorbeeld.

Nou idd, het gaat hier wel even om een hond die op het randje staat van afgemaakt te worden ivm zijn agressie.
Dus de zin: 'en zolang hij geen probleem gedrag vertoont, mag hij lekker vrij en blij hond zijn' gaat niet bepaald op in dit verhaal.
Heb je het filmpje wel bekeken? Want ik krijg het idee dat je niet weet waar we het over hebben.
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maxine schreef:
S@ndr@ schreef:ik vind die hang naar perfectie gewoon dood en dood eng, en soms kun je een hond ook gewoon aan de lijn houden :idea:
Ok, daar ben ik het met je eens.
Mijn hond (moest ik er eentje hebben) moet voor mij ook niet perfect zijn. Want daar dient een hond niet voor.
Zelf zou ik ook nooit een tt, slipketting, prikketting, etc, gebruiken.
Maar zoals ik al eerder aanhaalde, als de nood het hoogst is en het op een correcte en verantwoordelijke manier gebruikt word kan het voor zowel hond als baas het verschil uitmaken tussen leven en dood.
Misschien, als het een situatie is van leven of dood, zou je gewoon veel eerder moeten erkennen dat je een hond hebt die vele maten te groot is.
De mens maakt er een kolere zooi van en de hond betaald de rekening, hoe eerlijk is dat :19:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En waarvoor gebruikt ie het? Om die hond te leren dat ze haar eten niet mag verdedigen.
Wat een flauwekul.
Ze zijn allemaal gek daar.

Ik zou me ook doodschamen voor zo'n angstige hond.
En je eten niet durven verdedigen, dát vind ik pas gedragsgestoord :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

natuurlijk, je ramt er op die manier gewoon tegen natuurlijk gedrag in en je bent er nog trots op ook, als je het kunt doen waarom zou je het laten :ugh: :N:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

staat zo leuk aan de muur :engel:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door ranetje »

Maxine schreef:Wat me vooral opvalt nu is dat er zo veel mensen zijn die (soms een beetje /te/) kritisch omgaan met tv. Natuurlijk is het nooit 100% zoals het in werkelijkheid is, maar met het beperkt aantal zendtijd is dat ook niet mogelijk.
Daarom is het ook logisch dat men enkel het begin en einde laat zien van bijvoorbeeld het gebruik van deze e-collar. Maar dat wil nog niet zeggen dat tijdens de tijd die niet uitgezonden word de hond ook daadwerkelijk met stroomstoten word bewerkt!
Waarom gaan mensen toch altijd uit van het ergste? :denken:
Ik ben het met TS eens.
Is er voor sommigen onder jullie nu echt geen andere mogelijkheid dan er van uitgaan dat de hond eerst stroomstoten heeft gekregen? Misschien helpen die trillingen echt wel! Hebben jullie daar al eens aan gedacht? :19:
Weet je hoe de Amerikaase methode werkt?

Hierbij wordt uitgegaan van het leerprincipe van de negatieve bekrachtiging.
De beloning is het opgeluchte gevoel dat de hond heeft als het pijnlijke of onaangename ophoudt.
(Als voorbeeld wordt gegeven dat je niet naar de tandarts wilt, maar je hebt hevige kiespijn.
Uiteindelijk ga je toch en de behandeling verlost je van de pijn. Dat is dan een reden om de volgende keer wat sneller naar de tandarts te gaan).
De hond wordt pas met 6 maanden aan de stroomband getraind. Hij beheerst dan de basiscommando’s zoals zit, hier, vast en apport. Deze commando’s zijn hem aangeleerd met positieve beloning of met dwang of met een combinatie van die twee.
Dan begin je met een oefening die de hond al goed kent.
Hij zit voor een maximale controle aan een lange lijn.
Zodra hij aan het uiteinde van de lijn is gekomen wordt de knop ingedrukt.
Je begint met de laagste stand (tintelstand of trilstand) en je voert de kracht op tot de hond er op reageert (piepen, kop schudden, proberen te vluchten, krabben, rond gaan springen).
Dan geef je het commando “hier”meestal ondersteund met een rukje aan de lijn.
De stroom blijf je op dezelfde sterkte toedienen tot de hond het commando opvolgt.
Dan laat je de knop los.
Door dit op te bouwen en uit te bouwen leert de hond vrij snel dat als hij precies doet wat de handler zegt van de stroom verlost kan worden.
Later hoeft er dan geen stroom meer te worden toegediend.
Het uitblijven van de stroom geeft zo’n grote opluchting dat de hond zich extra vrolijk en uitgelaten kan tonen (zoals wij helemaal blij van de tandarts terug kunnen komen als we van de pijn zijn verlost)
De hond krijgt bij dit trainingssysteem dus een onprettig of pijnlijk gevoel voor hij iets verkeerd heeft gedaan.
Het moment dat wij zien dat de hond reageert op de stroomprikkel is deze al behoorlijk hoog, aangezien een hond pas heel laat zal laten blijken dat hij pijn heeft.
Het is in de natuur van belang dat je niet laat blijken dat je pijn hebt om te kunnen overleven.
Instinctief doen honden dat ook nu nog.
Dus wat denk je dat ze voelen als jij een reactie ziet?

Ga die band eens testen op je nek in plaats van op je pols.

edit:
Voor de goede orde:
Ik ben niet 100% tegen het gebruik van de TT.
Maar dan gaat het om noodgevallen en niet als "trainingsmethode".
En zeker niet de Amerikaanse methode.
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 mei 2010 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Veenmug schreef:Kul.
Heb zelf deze Dogtra. Procedure is: bekend commando zit, down etc. Niet opvolgen triller dan stroomstoot. Dus voor de hond na triller stroomstoot. Vind je het gek dat je hond na de triller luistert.
Zou me doodschamen voor zo'n kruipende hond.

Mvg Veenmug
Als het dan allemaal zo vreselijk is, waarom heb je er dan zèlf eentje? :denken:
Omdat hij niet op zijn Amerikaans traint misschien? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Veenmug
Zeer actief
Berichten: 939
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:39
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1
Locatie: Drentsche heide

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Veenmug »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
Veenmug schreef:Kul.
Heb zelf deze Dogtra. Procedure is: bekend commando zit, down etc. Niet opvolgen triller dan stroomstoot. Dus voor de hond na triller stroomstoot. Vind je het gek dat je hond na de triller luistert.
Zou me doodschamen voor zo'n kruipende hond.

Mvg Veenmug
Als het dan allemaal zo vreselijk is, waarom heb je er dan zèlf eentje? :denken:
Omdat hij niet op zijn Amerikaans traint misschien? :wink:
Klopt helemaal: kennen van een methode betekent nog niet toepassen. Dus nog maar eens waarom ik een Dogtra heb. Spaniel gaat mee in de praktijkjacht. Ondanks dat ze de commando's zit en hier op de fluit normaal perfect uitvoert meent ze bij het opgaan van een haas deze even richting horizon te moeten brengen. Niet 1x maar in een kwartier 3x. Deze keer gelukkig geen wegen in de buurt maar dit is ook wel eens anders. Dus ter bescherming van haar en mogelijke weggebruikers die om haar te ontwijken een boom oid tegenkomen de Dogtra als noodrem.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Fin
Zeer actief
Berichten: 8182
Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
Locatie: zuid-holland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Fin »

S@ndr@ schreef:ik vind die hang naar perfectie gewoon dood en dood eng, en soms kun je een hond ook gewoon aan de lijn houden :idea:
Amen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Danoontje powerrr
Zeer actief
Berichten: 2006
Lid geworden op: 26 feb 2010 19:17
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Paulala schreef: vergelijk het met een korte corrigerende hap van een andere hond.
Denk je dat de hond zelf het ook zo ziet?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”