Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Markies

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cindy de Wolf
Zeer actief
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 feb 2005 08:53

Markies

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ik overweeg om met tijd een markiesje aan te schaffen. Nu zou ik graag ervaringen zowel positief als negatief horen van mensen die er ervaring mee hebben.

Ik wil namelijk liever geen jachthond meer, ben dat eeuwige gejaag weleens zat. Je moet zo op je strepen staan om te zorgen dat ze niet gaan dat ik nu wel weer een hond wel die in basis beter uit zichzelf bij je blijft. En ik wil geen grote hond meer maar wel een sportief/leergierig hondje. Nu kwam ik dus uit op een markies.
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Markies

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ken er wel een paar. Ik vind het erg leuke hondjes. De hondjes die ik ken, presteren erg goed in de behendigheid. Of ze ook leuk zijn als gewone huis-tuin-keuken hondjes weet ik niet. Zoals ik ze ken vind ik ze behoorlijk sportief, zelfs fanatiek en bij de meeste ontgaat een blafje daarbij ook niet altijd. Wel zachte hondjes in het algemeen wat ik zie. Erg lief, maar wel gevoelig. Is die wachtlijst ook nog steeds meer dan 2 jaar?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dusty
Zeer actief
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 nov 2008 15:20
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Re: Markies

Ongelezen bericht door Dusty »

ik ken er 1. hij is best pittig en fel maar dat schijnt niet rastypisch te zijn. verder is het een heel leuk en grappig hondje maar inderdaad lekker actief en hij doet behendigheid.

wat ik van die vriendin begreep is er nog steeds een hele lange wachtlijst!
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Re: Markies

Ongelezen bericht door *Anita* »

er is inderdaad nog een lange wachtlijst.
Sportief ja het is wat jij onder sportief bedoeld.
Ze vinden het leuk om wat te doen maar wil je op hoog niveau behendigheid gaan lopen dan moet je toch een uitzondering hebben. Ken verschillende markiesjes die behendigheidswedstrijden lopen. Maar doen het ook prima met minder werk.
Daarnaast kunnen ze behoorlijk blafferig zijn en zijn het over het algemeen vrij gevoelige hondjes.
Meeste zijn erg sociaal naar mens en andere honden. Kan soms wat jachtinstinct in zitten maar dat is meestal goed te handelen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Markies

Ongelezen bericht door duitse herder »

*Anita* schreef:er is inderdaad nog een lange wachtlijst.
Sportief ja het is wat jij onder sportief bedoeld.
Ze vinden het leuk om wat te doen maar wil je op hoog niveau behendigheid gaan lopen dan moet je toch een uitzondering hebben. Ken verschillende markiesjes die behendigheidswedstrijden lopen. Maar doen het ook prima met minder werk.
Daarnaast kunnen ze behoorlijk blafferig zijn en zijn het over het algemeen vrij gevoelige hondjes.
Meeste zijn erg sociaal naar mens en andere honden. Kan soms wat jachtinstinct in zitten maar dat is meestal goed te handelen.
Zo ken ik ze ook
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Markies

Ongelezen bericht door veertje »

Jachtinstinct kunnen ze wel hebben inderdaad, maar zoals Anita schreef is dat goed af te leren. Joris ziet een kat, rent er achter aan en ik roep Nee!. Dan komt hij dus meteen terug. Laatst vond hij 2 jonge haasjes en daar gaat hij dan naar blaffen en een beetje raar naar kijken :piew:
Joris blijft ook goed bij je tijdens het wandelen. Als we met meerdere mensen wandelen, rent hij heen en weer tussen de voorste en achterste persoon en als iemand zich verstopt is hij de eerste die dat merkt. Biry merkt pas wat als ze Joris weg ziet rennen :roll:
Verder zijn ze heel sportief inderdaad, maar als huishond doen ze het ook goed. Met gemak wandelen ze lekker lang mee, maar als het eens wat minder is, vinden ze dat ook helemaal niet erg.
Het is wel een echt gezelschapshondje dat ook erg behoefte heeft aan aandacht. Het liefts gaan ze overal mee naar toe en sommige kunnen echte knuffelkonten eerste klas zijn.
Nadeel is wel het blafferige. Iets dat je goed in de gaten moet houden van jongs af aan, want kan het aardig vervelend worden.
Gebruikersavatar
Lynn85
Actief
Berichten: 284
Lid geworden op: 21 dec 2009 08:27
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Aantal honden: 3
Locatie: Lommel (BE)
Contacteer:

Re: Markies

Ongelezen bericht door Lynn85 »

Is het zo dat er bijna geen markiesjes naar BE geexporteerd worden?
Ik heb gehoord dat het in BE lastig is om een markiesje te 'krijgen'...
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Re: Markies

Ongelezen bericht door *Anita* »

Lynn85 schreef:Is het zo dat er bijna geen markiesjes naar BE geexporteerd worden?
Ik heb gehoord dat het in BE lastig is om een markiesje te 'krijgen'...
is inderdaad tot voor kort zo geweest.
weet toevallig dat er zo mee en dan wel een markiesje geplaatst wordt bij iemand in het buitenland.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”