Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel kost een hond per maand?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door kangalfan »

Aan eten, medicijnen, ed

Gewoon de totale kosten. Hoeveel zou een kangal volgens jullie per maand kosten? Hoeveel zal hij eten? Zijn er hier kangaleigenaars of eigenaars van andere grote honden die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Voldoende, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door kangalfan »

sjaak-k schreef:Voldoende, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Ik wil het niet te gek maken. Ik heb het over een gemiddelde opvoeding.
Gebruikersavatar
Ilse met haar witte
Zeer actief
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:10

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

ongeveer 140 euro; Voer, botjes, vis en andere extra's, vlooien, teken en ontwormingsspullekes. Grote dierenartskosten en afschrijving van de aanschaf van de hond niet meegerekend ( klinkt een beetje zakelijk :roll: )
Groetjes Ilse
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ilse met haar witte schreef:ongeveer 140 euro; Voer, botjes, vis en andere extra's, vlooien, teken en ontwormingsspullekes. Grote dierenartskosten en afschrijving van de aanschaf van de hond niet meegerekend ( klinkt een beetje zakelijk :roll: )
:mrgreen:

Ook wel aanschaf genoemd ;)

Als je het echt goed wilt doen moet je dus ook kosten voor vervoer (naar het bos, cursus etc) meerekenen, de crematie, de uren die je niet kunt werken.

Volgens mij kun je (en wil je) het nooit goed uitrekenen. Het interesseert mij in elk geval minder dan niets.
Afbeelding
Marion.

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Marion. »

sjaak-k schreef:Volgens mij kun je (en wil je) het nooit goed uitrekenen. Het interesseert mij in elk geval minder dan niets.
Volgens mij ook niet, en het kan mij ook minder dan niets schelen. Aan eten/medicijnen (aan medicijnen ben ik zowat niets kwijt, zelfde als aan dierenartskosten) ben ik zéker geen 140 euro per maand kwijt voor 2 honden van 40 kg. Aan benzine trouwens ook amper iets.

Maar als ik de uren ga tellen dat ik met ze bezig ben...... tja, dan worden het ineens dure hondjes.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:19: m ga me er ook niet mee bezig houden hoewel ik bij sommige dingen wel even zo moet kijken :eek: , bij voorbeeld een bezoekje aan de DA :piew: die tarieven zijn idioot :roll:
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

S@ndr@ schreef::19: m ga me er ook niet mee bezig houden hoewel ik bij sommige dingen wel even zo moet kijken :eek: , bij voorbeeld een bezoekje aan de DA :piew: die tarieven zijn idioot :roll:
Ja, maargoed. Zolang je hond niet ziek is, is dat ook te verwaarlozen. Dan ben je een keer 60 euro per jaar kwijt misschien (5 euro per maand).

Ik heb beide trouwens verzekerd voor ~ 22 euro per maand, 44 totaal dus. Ik verwacht straks met een zak brokken ongeveer 3-4 weken te doen, totaal tikt het denk ik wel aan, maar bijhouden doe ik het echt niet. Ik houd bijv ook niet bij hoevaak ik onderweg broodjes koop, hoeveel ik in de supermarkt uitgeef, of wat ik aan kleren uitgeef.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sjaak-k schreef:
S@ndr@ schreef::19: m ga me er ook niet mee bezig houden hoewel ik bij sommige dingen wel even zo moet kijken :eek: , bij voorbeeld een bezoekje aan de DA :piew: die tarieven zijn idioot :roll:
Ja, maargoed. Zolang je hond niet ziek is, is dat ook te verwaarlozen. Dan ben je een keer 60 euro per jaar kwijt misschien (5 euro per maand).

Ik heb beide trouwens verzekerd voor ~ 22 euro per maand, 44 totaal dus. Ik verwacht straks met een zak brokken ongeveer 3-4 weken te doen, totaal tikt het denk ik wel aan, maar bijhouden doe ik het echt niet. Ik houd bijv ook niet bij hoevaak ik onderweg broodjes koop, hoeveel ik in de supermarkt uitgeef, of wat ik aan kleren uitgeef.
ik heb natuurlijk jarenlang 2 honden gehad die wel ziek waren en die ook praktisch niet te verzekeren waren :N:
geloof me die tarieven van alles gaat nergens over :19:
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door gyanty »

Ppffhhhh ik denk dat daar geen berekening op te maken is. Als kosten een mogelijk probleem zijn, zou ik niet aan een (grote) hond beginnen.

Tja voer is natuurlijk niet zo moeilijk uit te rekenen. Je kijkt naar het voer wat in de schappen ligt en kijkt op de zak hoeveel een hond nodig heeft (meestal staat er een aangegeven hoeveelheid voor de hoeveelheid kilo's hond). Ik ben zelf momenteel op een niet zo dure brok uitgekomen, maar toen Kay een pup was begin ik met een zak van 3 kilo voor 20 euro, daar deed hij opgegeven moment een dikke week mee. Dus ga uit van 4 weken in de maand is toch wel 80 euro per maand. Momenteel zit ik op 30 euro per maand (maar is kwa gewicht bij lange na geen kangal, Kay is maar 20 kilo)

Het eerste jaar ben ik zeker veel geld kwijt geweest. Niet alleen aan goede voeding, maar een puppy-(60 euro) en basiscursus(80 euro), alle entingen(2 x 60 euro?), dierenartsbezoeken(reactie op enting, 170 euro, groeipijnen 60 euro, 2 keer voor behandeling wondjes in totaal 150 euro), ontwormingen(10 euro per keer gemiddeld denk ik, eerste half jaar iedere maand), onvlooing (volgens mij toch ook een dikke 10 euro per maand, door allergische reacties op andere middelen). Dan een tweedehand 2e bench(30 euro), omdat de eerste te klein was geworden. Ik heb verder geen kosten gehad aan halsbandjes (toch ook minimaal 3 verschillende maten) en riempjes (wel een nieuwe flexilijn a 30 euro voor mijn verjaardag gekregen), manden en dekentjes (wel aan een aantal kussen a 15 euro per stuk maar die vrij snel gesloopt waren) omdat ik die al had. Heb uiteindelijk wel een nieuwe voerbak en waterbak gekocht a 10 euro, omdat hij met de plastic bakjes enorm ging schuiven en ik dus zware bakken nodig had. Veel speeltjes had ik ook al, maar heb bijvoorbeeld ook nog wel een extra kong gekocht a 8 euro, een aantal knuffels en nog wat speeltjes(wat zal ik zeggen in totaal toch 30 euro?) En dan heb ik het nog niet gehad over het aantal botten (8 euro voor 10 botten en de wekelijkse vlessbotten van 3 euro per stuk) en koekjes.

Ik kan zeggen dat een hond (en zeker een grote) een behoorlijke financiele belasting kan zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Budkes »

Tsja, ik heb de ervaring dat hele grote honden, Mastiff in mijn geval, niet zo heel veel meer kosten aan voer dan een gemiddeld grote hond. Mijn mechel bv eet meer als de Mastiff ooit deed. Daarnaast kun je voeding natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Evenzo speelgoed, botjes etc. etc. Oude sokken kosten niets en bij de slager een bot ook niet.
Waar je echter met een grote hond wel duurder mee uit bent is materiaal. Voor de Mastiff moest ik bv een halsband op maat laten maken, daar kon je nergens een halsband voor kopen, behalve een slipketting.
Daarnaast zijn de dierenartsenkosten wel vele malen hoger dan bij een gemiddelde hond, niet omdat de hond ongezonder is maar veel gaat bij de DA per kilo. Dus narcose is veel duurder en veel gebruikt materiaal, als je hond bv. geopereerd moet worden.
Maar ook pijnstillers. Een Jack Russel heeft voldoende aan een halfje kleine Rimadyl, en een Mastiff zit bv aan 3 grote. dat tikt wel aan.
Gr. Aniek

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Berichten: 14722
Lid geworden op: 30 jan 2010 09:42
Aantal honden: 4

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Pff ik heb geen idee. Tot nu toe moesten ze alleen voor hun entingen naar de dierenarts.. en af en toe een zak voer van 15kg. Daar doe ik nog best lang mee, met 3 honden. zijn ook geen grote honden. het meeste geld geef ik uit aan tuigjes denk ik haha. Voor 3 honden is dat best duur :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
yvon
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 jun 2009 19:19
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door yvon »

ook hier geen idee
maak me ook niets uit
ben raan begonnen en zal het ook afamken de kosten moet je erbij nemen als je aan een hond of aan welk dier je ook begint

als ik kijk wat ik al aan kosten heb gemaakt?
daar heb ik een leuke auto voor kunnen kopen :wink:
voor 1 hond
medicijnen
HD en ED foto's
medicijnen röntger
foto van rug en nog een keer de heupen
bloed onderzoek(T4)
sperma onderzoek
zalf je hier zalfje daar
jaarlijkse entingen
Afbeelding
GAIA
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik weet niet of er HD en andere kwalen in het ras zitten maar als die er wel in zitten en je hond blijkt ze te hebben ben je qua dierenartskosten het haasje.
En goed ook;daarbij vergeleken zijn de aanschafkosten van hond,mand,voer enz te verwaarlozen.Daarbij kost een Kangal denk ik niet zo bar veel aan voer maar daarmee kun je het eigenlijk ook zo duur maken als je zelf wilt.
Ik ken iemand die 5 honden heeft en daar per maand zo'n €30,- aan voer voor kwijt is waar ze het stuk voor stuk goed op doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
MirandaH
Zeer actief
Berichten: 1527
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:33
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik kan je niet helpen met een inschatting qua kosten, maar ik wil wel even een opmerking maken over een aantal reacties hier. Daarin wordt heel laatdunkend gedaan over een kosteninschatting, maar ik vind het juist hartstikke goed. Als je wel een grote hond zoals een Kangal zou willen en blijkt dat je hem niet kunt betalen dan zit je met een mogelijk lastig te herplaatsen hond. Bij het 'Bezint eer gij begint' hoort ook een kostenplaatje hoor!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door tekkel »

Geen idee wat het precies kost, maar het is me in elk geval elke cent waard :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Mit »

Hier 3 honden. 4 Pakjes Smuldier á 69 cent per pakje per dag, kluiven etc zal zo'n 10/15 euro per maand zijn. Enten doen we alleen als ze naar pension gaan, da's dan 50 euro per hond ongeveer.
En dan onvoorzien zoals een PL operatie voor de kleinste á 1150 euro.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

MirandaH schreef:Ik kan je niet helpen met een inschatting qua kosten, maar ik wil wel even een opmerking maken over een aantal reacties hier. Daarin wordt heel laatdunkend gedaan over een kosteninschatting, maar ik vind het juist hartstikke goed. Als je wel een grote hond zoals een Kangal zou willen en blijkt dat je hem niet kunt betalen dan zit je met een mogelijk lastig te herplaatsen hond. Bij het 'Bezint eer gij begint' hoort ook een kostenplaatje hoor!

Tuurlijk moet je er over denken, maar als een hond om 10 euro meer of minder over moet gaan... Een grote hond kost nu eenmaal meer dan een kleine hond, niet alleen qua voer, maar ook als je eens naar een dierenarts moet. Je kunt nu eenmaal geen schatting van de kosten maken, de één komt nooit bij een dierenarts, de ander zit er wekelijks. Een deel kun je verzekering, maar een deel ook niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ilse met haar witte
Zeer actief
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:10

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Sommige mensen verkeren in een luxepositie dat ze uit kunnen vreten wat ze willen zonder iets te budgetteren.
Nu heb ik het ook niet slecht maar ik houd toch altijd nog wel graag een vinger aan de pols ( dat iets anders dan hand op de knip :F: )
Het valt me op dat niemand inhoudelijk reageert op de vraag.....of ligt het aan de vragensteller?
Groetjes Ilse
Afbeelding
Gebruikersavatar
nathalie
Zeer actief
Berichten: 12166
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:15
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik denk dat ik ongeveer zo'n 150 euro kwijt ben per maand zonder onvoorziene toestanden meegerekend voor twee niet al te grote honden.. Denk ik. Ik heb het nooit uitgerekend, ik werk in een dierenwinkel waar ik hun vlees gewoon eens in de zoveel dagen meeneem en met de boodschappen wordt er ook nog het een en ander voor ze gekocht. Ik weet wel dat het een stuk minder zou moeten kunnen (makkelijk zelfs), maar vind dat niet nodig.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door marian* »

Ilse met haar witte schreef: Het valt me op dat niemand inhoudelijk reageert op de vraag.....of ligt het aan de vragensteller?

Ik denk dat dat komt doordat het voor iedere hond en iedere eigenaar heel verschillend is.Daarbij komt het er volgens mij ook nog eens op aan waar je woont en wat je eigen budget is.
De dierenarts een dorp verderop is bijvoorbeeld met entingen ongeveer 40% goedkoper dan de dierenartsen hier en de kosten van voer verschillen per leverancier.supermarkt of waar je het dan ook koopt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ilse met haar witte schreef: Het valt me op dat niemand inhoudelijk reageert op de vraag.....of ligt het aan de vragensteller?
Nou vooruit (op basis van de eerste hond):

6 x per jaar frontline - 55 euro
4 x per jaar ontwormen - 20 euro?

Voer - 250 euro per jaar (8 zakken van 15 KG)
Extra's - 50 euro per jaar (botjes, erg weinig, soms eens varkensoren, koekjes, etc)
Vernieuwen van speelgoed, mand, kussen etc - 75 euro per jaar

Verzekering - 250 euro
Belasting - 35 euro

Dus zo'n 1000 euro per jaar denk ik, reken er zo'n 10% bij voor de dingen die ik vergeet.

Dan heb je natuurlijk in het eerste jaar de aanschaf van de hond, maar ook de mand, speelgoed, kussen, cursussen, extra entingen etc. Ik denk dat ik voor Max (herplaatser van 10 maand) zo'n 400 euro kwijt was voor een nieuwe mand + 1 in de auto (+ een nieuwe omdat ik de eerste kapot maakte :ugh:), speelgoed, riemen, kussen, cursus, doos tennisballen etc. Totale kosten voor het eerste jaar dus zo'n 1500 euro (excl. aanschaf van 425 euro).

Voor Nolan (pup van 8 weken) was dat voordat hij er überhaupt was al meer, dat was oa de bench, speelgoed, ontwormen en ontvlooien, belongskoekjes, deken, voer. Hij heeft geen mand of kussen (ze delen maar :pffff:). De hondencursus moet nog (ik had nog lessen over van Max), hij wordt voor ~ 120 euro geent en nagekeken, we hebben er 3 x 700 KM voor gereden. Totale kosten tot op heden zo'n 700 euro (excl. aanschaf van 1000 euro).

Bijkomende kosten door de hond(en):

- Extra autoritten, als je een auto hebt natuurlijk
- Opvang indien we beide weg moeten of bij vakantie
- Dierenartskosten die niet gedekt worden
- "Schade" doordat er dingen kapot gaan (zowel in huis als bij anderen)
- Laarzen en een paraplu ( :mrgreen: )

Hoe ver wil je het doortrekken? Mijn schoenen slijten echt véél harder, schoenpoets omdat ze er, vooral in de herfst en winter, niet uitzien na een wandeling. De honden gaan zo nu en dan onder de douche, vooral in de winter spoel ik mijn modder zwijn daar elke week wel af, in de zomer doe ik dat met de tuinslang. We hebben zowel thuis als bij ons chalet een hek geplaatst zodat ze niet weg kunnen. Thuis hebben we voor de pup een aantal aanpassingen gemaakt zodat hij niet overal bij kan (denk aan kabels etc).

Slopende honden kosten nog meer, gelukkig valt het hier mee, maar ik lees op dit forum toch regelmatig mensen die (dure) dingen kwijtraken.

Als je het geld niet hebt kun je bepaalde dingen natuurlijk doorstrepen. De mand van Max was 130 euro, terwijl de mand die erbij zat ook prima voldeed. In de auto zitten ze in een mand van ~ 30 euro terwijl ze in principe ook los kunnen. Ik voer niet bijzonder duur (30 euro voor 15 KG), maar het is er vast goedkoper. Je hoeft geen runderpees van 7,95 te geven als je dat niet wilt. Als je ze niet op een kussen laat liggen maar op een oude deken bespaar je daar ook mee etc.

Nouja, uitgebreider kan ik het haast niet maken :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

marian* schreef:
Ilse met haar witte schreef: Het valt me op dat niemand inhoudelijk reageert op de vraag.....of ligt het aan de vragensteller?

Ik denk dat dat komt doordat het voor iedere hond en iedere eigenaar heel verschillend is.Daarbij komt het er volgens mij ook nog eens op aan waar je woont en wat je eigen budget is.
De dierenarts een dorp verderop is bijvoorbeeld met entingen ongeveer 40% goedkoper dan de dierenartsen hier en de kosten van voer verschillen per leverancier.supermarkt of waar je het dan ook koopt.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat niemand het bijhoudt. Ik zou het zelf ook niet kunnen, want ongemerkt koop je toch een zakje koekjes of wat lekkers in de winkel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Qal
Zeer actief
Berichten: 12697
Lid geworden op: 25 nov 2006 20:51
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2
Locatie: Midden van het land

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Qal »

Ilse met haar witte schreef:of ligt het aan de vragensteller?
Ik vind het een rare vraag. Je wil een hond of niet, kan zijn dat je je voorkeur(en) aan moet passen aan je budget maar er zijn zoveel variabele kosten dat het meer een kwestie van willen dan kunnen is. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Qal schreef:
Ilse met haar witte schreef:of ligt het aan de vragensteller?
Ik vind het een rare vraag. Je wil een hond of niet, kan zijn dat je je voorkeur(en) aan moet passen aan je budget maar er zijn zoveel variabele kosten dat het meer een kwestie van willen dan kunnen is. :wink:
Juist, de meesten zitten er totaal niet mee als ze wekelijks 20 euro in de kroeg uitgeven, maar de dierenarts is opeens duur als deze 40 euro voor een enting rekent.


Oke, ik vindt 40 euro voor het spuiten van een paar ml "water" ook duur :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Qal
Zeer actief
Berichten: 12697
Lid geworden op: 25 nov 2006 20:51
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2
Locatie: Midden van het land

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Qal »

sjaak-k schreef:Juist, de meesten zitten er totaal niet mee als ze wekelijks 20 euro in de kroeg uitgeven, maar de dierenarts is opeens duur als deze 40 euro voor een enting rekent.
Met 20 euro kom je nergens in de kroeg maar dat terzijde. :mrgreen:

Het zou gewoon zonde zijn als een dergelijke bewerkelijke en (waarschijnlijk) moeilijk herplaatsbare hond het bekende paadje af gaat en dat lijkt me op basis van deze vraag en de posthistorie van TS niet geheel onwaarschijnlijk. Stop met rekenen en doe het gewoon lekker niet. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Gebruikersavatar
sjaak-k
Zeer actief
Berichten: 18327
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:33
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3
Locatie: Ergens in Drenthe

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Qal schreef:
sjaak-k schreef:Juist, de meesten zitten er totaal niet mee als ze wekelijks 20 euro in de kroeg uitgeven, maar de dierenarts is opeens duur als deze 40 euro voor een enting rekent.
Met 20 euro kom je nergens in de kroeg maar dat terzijde. :mrgreen:
Je komt wel weer thuis ;).

Het was als voorbeeld. Ik had net zo goed kunnen zeggen; 150 euro voor een extra paar schoenen terwijl je al zat hebt. Of Die ene jas etc. Je begrijpt het. Persoonlijk vindt ik alles gewoon duur, maar ik geef liever 2000 euro per jaar aan 2 honden uit dan aan twee weekjes vakantie (als ik zou moeten kiezen).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je kunt gewoon geen inschatting maken waar het de dierenartskosten betreft. Als je je daar tegen in wil dekken zou ik mijn hond verzekeren.
Tomas weegt 30 kg en met parasieten bestrijden erbij kost hij rond de €35, - per maand.
Een zak Farm Food per 6-7 weken en twee keer per jaar Frontline en wormmiddelen.
Hij heeft een zwarte kong die niet kapot kan en verder oude sokken en als speelgoed zijn lege petflessen of doosjes erg in trek.
Ik koop nooit nieuwe riemen, hij verslijt niets.
De ritjes naar het bos trek ik af van een eventueel abonnement op een sportclub :mrgreen:
En de totale kosten op die van een alarmsysteem :pffff:
Chasing Clouds
Zeer actief
Berichten: 412
Lid geworden op: 29 dec 2009 13:09
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Ik heb een aussie (30 kg) en geef toch echt geen 140 euro of meer uit per maand...

Hij krijgt eten van 70 euro, daar doet hij 5 weken mee. En voor de rest krijgt hij eigenlijk niets speciaal per maand. Soms een botje (wat me 2 euro ofzo kost). Verder krijgt hij vleesjes of kaasjes als beloning op de hondenschool. Die kosten me 1,5 euro in de supermarkt en gaan twee weken mee.
Speelgoed krijgt hij niet vaak nieuw, en als hij iets krijgt is het nooit duurder dan 5 euro. Maar hij heeft nu al ongeveer een half jaar niets meer gekregen... en toch heeft hij véél speelgoed.
Zes maanden per jaar krijgt hij ook iets tegen teken enz, dat kost me 7 euro per maand.
Per jaar komen de inentingen erbij, maar dat valt ook wel mee. (weet niet hoeveel exact, want ik ga dan terwijl ook met de twee katten).
Ik gok dat Elmo me per maand 75 euro kost. Valt toch wel mee, hé?

In aanschaf moet je wat investeren, maar dat is ook maar eenmalig.
Wij hebben een bench gekocht, wat fleecedekentjes, etenbakjes (metalen), halsbandjes, slaaphok (buiten - niet dat hij buiten slaapt :roll: ) en wat speelgoed. Een kennel voor buiten, leibandjes en een mand kregen we. Alles in totaal (incl. hond) iets van een 1300 euro.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door marian* »

sjaak-k schreef:
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat niemand het bijhoudt. Ik zou het zelf ook niet kunnen, want ongemerkt koop je toch een zakje koekjes of wat lekkers in de winkel.

Daarom zei ik ook dat het per persoon en per hond verschilt;ik maak de meeste koekjes/snoepjes enz zelf.
Botten enz zitten eigenlijk al bij hun voer in,dus die tel ik ook niet mee.Ik denk dat dat bij ts toch anders zal zitten.
Net zoals entingen die ik niet (meer) laat geven als het niet heel erg nodig is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”