Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt kind.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een tweejarig jongetje is woensdag in een trappenhuis van een woningcomplex aan de Poorterstraat in Brunssum door een hond in zijn gezicht gebeten. Het kind liep verwondingen op aan neus, nek en onderkin, maakte de politie donderdag bekend.
De hond was het kind en zijn vader in een onbewaakt moment achterna gelopen toen vader en zoon langs een woning liepen waar de hond in de deuropening stond.
De eigenaresse van de hond had de deur even laten openstaan, omdat zij iets uit de kelderruimte wilde halen.
De hond is door de politie in beslaggenomen en werd per dierenambulance overgebracht naar een dierencentrum. Wat er met het dier gaat gebeuren, is nog niet bekend.
Bron; LD

Die dingen gebeuren, triest genoeg. Maar een hond die mensen achterna loopt om vervolgens te bijten vind ik dan wel weer akelig. Domme eigenaar om die hond de kans te geven.
Wat ik aan dit bericht waardeer vind is dat ze de vermelding van het ras weg hebben gelaten ( dat stond in een ander bericht namelijk wel)
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Berichten: 306
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:34
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

Wat ook wel handig is om te weten of dat kind de hond heeft uitgedaagd ja of nee. Heeft de hond uit zichzelf gebeten of juist niet? Jammer dat juist die info vaak ontbreekt in dit soort berichten.
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door laeken »

Lees het topic eens van Gollum. :wink: Stel dat er een hond meeloopt met een vader en een kind in alle onschuldigheid. Dan ziet de vader de hond en die gaat paniek zaaien. Of zegt, ga het hondje maar even aaien en het kind pakt de hond bij een oor? Ik mis het totaalplaatje dus er is niets over te zeggen. De hond is ze 100% zeker niet achterna gelopen om dat kind in het gezicht te bijten na een tijdje. Dat is vrijwel altijd een gevolg van het zich tot de hond richten van het kind en dan de hond ernstig bang maken of pijn doen. Hoe snel de hond bijt is afhankelijk van de hond. Als de hond echt een rotzak was had hij meteen vanuit de deuropening gebeten. :wink:

Dus ik kan weinig tot niets met dit verhaal. Ja, vinden dat het erg is voor het kind. Een oordeel over de hond kan ik echt niet hebben. Er zijn zelfs mensen die gewoon al bij voorbaat uitflippen van een hond bij hun kinderen. Die dus meteen paniek maken en problemen uitlokken. Dom om je deur open te laten trouwens in een flat met een centrale portiek. Wat ben je dan voor laks figuur zeg. :boos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inderdaad, dat lakse vind ik onbegrijpelijk.Het gaat dan toch weer ten koste van de hond ( en van het kind want een peuter van twee heeft nog geen besef van wat hij kan aanrichten, áls het kind al iets gedaan heeft)
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door laeken »

Marie-Josée schreef:Inderdaad, dat lakse vind ik onbegrijpelijk.Het gaat dan toch weer ten koste van de hond ( en van het kind want een peuter van twee heeft nog geen besef van wat hij kan aanrichten, áls het kind al iets gedaan heeft)
Uiteraard, helemaal mee eens. Maar meestal is een beet in het gezicht van een klein kind het gevolg van het zich tot de hond richten die dat niet aankan. Een hond die aanvalt uit waaksheid of om welke reden dan ook pakt meestal gewoon van achter of in een ledemaat. Dus ik denk dat het kind uiteindelijk helaas voor de hond stond die dat niet trok. Maar weten doet niemand dat en of de vader eerlijk zou vertellen dat bij het aaien het kind aan het oor trok is ook maar de vraag.

Lullig voor de hond en allemaal de schuld van de lakse eigenaar helaas :(:
Afbeelding
Gebruikersavatar
wendy71
Zeer actief
Berichten: 11560
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:14
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door wendy71 »

Bij discussie staat ook een topic over dit geval.

Ik vind het een grove fout van de eigenaar van de hond, die had zijn (ws waakse) hond nooit alleen en onbeheerd in die portiek achter mogen laten.
Hond weer de dupe. :cry: , en ontzettend triest voor dat kind dat gebeten is.. :( , het hele zaakje had voorkomen kunnen worden..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef:
Marie-Josée schreef:Inderdaad, dat lakse vind ik onbegrijpelijk.Het gaat dan toch weer ten koste van de hond ( en van het kind want een peuter van twee heeft nog geen besef van wat hij kan aanrichten, áls het kind al iets gedaan heeft)
Uiteraard, helemaal mee eens. Maar meestal is een beet in het gezicht van een klein kind het gevolg van het zich tot de hond richten die dat niet aankan. Een hond die aanvalt uit waaksheid of om welke reden dan ook pakt meestal gewoon van achter of in een ledemaat. Dus ik denk dat het kind uiteindelijk helaas voor de hond stond die dat niet trok. Maar weten doet niemand dat en of de vader eerlijk zou vertellen dat bij het aaien het kind aan het oor trok is ook maar de vraag.

Lullig voor de hond en allemaal de schuld van de lakse eigenaar helaas :(:
Het kindje kan zich ook gewoon omgedraaid hebben, dat doen kindjes namelijk als ze een hond zien en dat doet iedereen als een hond je achterna komt. Dus dat zegt niks. En als ik kijk naar Tomas; die zal alleen een kind bijten als hij echt niet meer weg kan,en geen kind wat het in zijn hoofd zal halen om naar hem toe te lopen en bv aan zijn oor te trekken, dan zal hij of weglopen of grommen.Dat lees ik hier ook niet.Dit was beslist geen hond die die vrijheid had mogen krijgen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door laeken »

Marie-Josée schreef: Het kindje kan zich ook gewoon omgedraaid hebben, dat doen kindjes namelijk als ze een hond zien en dat doet iedereen als een hond je achterna komt. Dus dat zegt niks. En als ik kijk naar Tomas; die zal alleen een kind bijten als hij echt niet meer weg kan,en geen kind wat het in zijn hoofd zal halen om naar hem toe te lopen en bv aan zijn oor te trekken, dan zal hij of weglopen of grommen.Dat lees ik hier ook niet.Dit was beslist geen hond die die vrijheid had mogen krijgen.
Alles kan. :wink: Er staat nl niks bij en ik denk niet dat ze gaan zeggen dat ze hem eerst aan de oren hebben gepakt of geschopt hebben. Dat hoeft ook niet, maar een loslopende hond bijt niet snel in het gezicht van een kind. Dan zou hij dat kind dus uit zichzelf opgezocht hebben en dan gebeten. Hij was immers vrij om te gaan en staan waar hij wilde. Dat vind ik niet zo logisch. Logischer vind ik dat pa en kind zich tot de hond gericht hebben en dat hij dat niet aankon. Nog heel fout maar dan hoeft de hond dus niet verkeerd te zijn in principe en onder begeleiding van zijn baas. Ik hoop het maar voor het diertje :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieta
Zeer actief
Berichten: 1577
Lid geworden op: 29 okt 2006 10:21
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Lommel Belgie

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zou idd eerder het idee hebben dat het kind in paniek misschien de hond terug naar binnen heeftwillen sturen. (dat zie ik bij mijn meisje wel eens, dat ze Ohana weg wil sturen). Dat gaat dan met een hoog stemmetje/gilletje. De hond kan daarvan geschrokken zijn en gehapt hebben, kind gilt en hond wil het stilhouden. Kunnen beiden er niks aan doen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Je kunt wel zeggen onverantwoordelijkheid van de ouders, maar iedereen laat wel eens een deur openstaan of wat dan ook.

Je weet het hele verhaal niet, dus je kunt er idd weinig over zeggen. Ook de ouders kunnen een fout maken, en helaas is dit gebeurd. Ik denk dat ze er zelf ook kapot van zijn, maar een oordeel is makkelijk klaar gelegd :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieta
Zeer actief
Berichten: 1577
Lid geworden op: 29 okt 2006 10:21
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Lommel Belgie

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marieta »

Wat als die hond het nog nooit heeft gedaan? Wij hebben ook wel eens per ongeluk een deur open laten staan. Katten ontsnapt.

Naja, je weet het hele verhaal nog altijd niet. Dus oordelen is erg jammer vindt ik.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Budkes »

Marieta schreef:Ik zou idd eerder het idee hebben dat het kind in paniek misschien de hond terug naar binnen heeftwillen sturen. (dat zie ik bij mijn meisje wel eens, dat ze Ohana weg wil sturen). Dat gaat dan met een hoog stemmetje/gilletje. De hond kan daarvan geschrokken zijn en gehapt hebben, kind gilt en hond wil het stilhouden. Kunnen beiden er niks aan doen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Je kunt wel zeggen onverantwoordelijkheid van de ouders, maar iedereen laat wel eens een deur openstaan of wat dan ook.

Je weet het hele verhaal niet, dus je kunt er idd weinig over zeggen. Ook de ouders kunnen een fout maken, en helaas is dit gebeurd. Ik denk dat ze er zelf ook kapot van zijn, maar een oordeel is makkelijk klaar gelegd :wink:

Groetjes Marieta
Volgens mij heb jij het hele verhaal niet helemaal goed. Het kind dat gebeten is heeft niets met die hond te maken, maar loopt met haar/zijn vader door het trappenhuis. De eigenaar van de hond (iemand anders dus) heeft de deur van zijn/haar woning open laten waardoor de hond het trappenhuis in kon en daar een andermans 2 jarig kind kon bijten. Dus de ouders konden er sowieso weinig aan doen.

Maar goed, en dit is algemeen bedoeld dus niet tegen jou Marieta, dit forum kennende zal het er wel weer opuitdraaien dat de 2 jarige dreumes de kwade genius is in dit verhaal.
Terwijl ik werkelijk niet zou kunnen bedenken wat een 2 jarig kind (want dat was het) zou kunnen doen tegen een grote hond (want dat was het) in zo'n korte tijd dat het dit gedrag van de hond zou kunnen rechtvaardigen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieta
Zeer actief
Berichten: 1577
Lid geworden op: 29 okt 2006 10:21
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Lommel Belgie

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Marieta »

Dan heb ik dat gedeelte idd helemaal verkeerd gelezen :oeps: Mijn excuses! Vergeet wat ik gezegd heb :N: :F:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door blacky »

Een hond hoort niet te bijten in een kind/mens punt. Elke andere discussie is overbodig.
Accepteren dat een hond dit wel doet of kan doen is fout. Ik ben hier heel zwart wit in denk ik.
In slapen hoeft niet is nergens voor nodig, als hij een baas krijgt die beter oplet.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Hond bijt kind.

Ongelezen bericht door Naima »

Budkes schreef: Volgens mij heb jij het hele verhaal niet helemaal goed. Het kind dat gebeten is heeft niets met die hond te maken, maar loopt met haar/zijn vader door het trappenhuis. De eigenaar van de hond (iemand anders dus) heeft de deur van zijn/haar woning open laten waardoor de hond het trappenhuis in kon en daar een andermans 2 jarig kind kon bijten. Dus de ouders konden er sowieso weinig aan doen.

Maar goed, en dit is algemeen bedoeld dus niet tegen jou Marieta, dit forum kennende zal het er wel weer opuitdraaien dat de 2 jarige dreumes de kwade genius is in dit verhaal.
Terwijl ik werkelijk niet zou kunnen bedenken wat een 2 jarig kind (want dat was het) zou kunnen doen tegen een grote hond (want dat was het) in zo'n korte tijd dat het dit gedrag van de hond zou kunnen rechtvaardigen.
Sluit ik me helemaal bij aan. Het kind is voor de rest van zijn (haar?) leven getekend :ugh:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”