Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Roompie
Zeer actief
Berichten: 7116
Lid geworden op: 23 dec 2010 19:55
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Roompie »

MARC_S schreef:Oh gut, het wordt een zij wij verhaal. :smile:
Nee hoor, geen zij wij.. maar ik :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef:
Op dat moment was hij totaal niet bereikbaar dat gaf hij ook toe en daarom hield hij er de 1e keer ook mee op en ging er daarna nog een keer naar toe... naar die hond.
Ach kom! Die hond kent CM niet eens. :19: Zijn jouw honden wel bereikbaar als ik ermee langs een vreemde reu loop? Denk het niet. :wink:
Die hoeft CM toch niet te kennen? Als hij mijn hond meeneemt weet ik zeker dat ze zich netjes zouden gedragen, hij pakt ze nl. al aan voor ze überhaupt iets kunnen gaan vertonen en dat moet je dus ook doen... Had hij dit direct gedaan bij dit hondje was het ook goed geweest.
Bij het eerste oortje wat naar voren gaat, hup afgelopen...
Mijn honden honden lopen aangelijnd gewoon langs een aangelijnde reu hoor, ik hou ze ook vooraf al onder controle ... als ze zover zijn lukt je dat nl niet meer... dan kun je alleen nog gaan ophangen etc.
Moeten ze toch op het veld ook, staan ze bij het aanmelden oog in oog met een andere hond... dat hebben ze dus dan maar te accepteren...
En een Italiaans windhondje weegt 3 kilo! Maar die moet dan met een prikker aangepakt worden? :piew: :80: Belachelijk. Bereikbaar kan je een hond maken door het probleem op wat meer afstand te zetten. Dan kijk je waar de grens ligt. Natuurlijk is een hond niet bereikbaar als je de buurhond op hem af laat komen en hij daar al 3 jaar tegen blaft. Cesar Millan kiest er heel bewust voor om de hond onbereikbaar te maken. Dat zegt hij zelf. Dat is goed. Hij wil dat de hond totaal uit zijn plaat gaat. Dan kan hij tenminste ter plekke keihard corrigeren en het probleem bij de wortel aanpakken zegt hij. Wat hij ook kan doen is positief trainen en de honden eerst op afstand kalm maken. Dan de afstand verkleinen en dan zorgen dat die kleine hond niet uit zijn plaat gaat aan de prikker om vervolgens onhandig gerukt te worden en tegengehouden. Maargoed, dat werkt niet als je er niet in wil geloven. Ik doe het wel zo en dat gaat prima. Dus het kan blijkbaar wel. Misschien kost het wat meer moeite dan maar het is en blijft tenminste wel leuk en gezellig allemaal. :ok:
Nee dat zegt hij niet, honderd procent zeker, ik heb deze aflevering 2 x gezien minimaal en ik weet dus ook zeker dat hij zegt dat hij dit niet goed heeft gedaan doordat hij al te ver doorgedraaid was. Daarom ging hij een dag later nog een keer naar dezelfde hond alleen pakte hij hem toen al vooraf aan... en zo hoort het dus ook in mijn ogen...
Pertinent onwaar dus wat je zegt.
Ja dat zal vast kunnen positief, maar als dat jouw manier niet is werkt het niet zoals al diverse malen is aangehaald...en nee ik geloof er niet in dat dit positief kan inderdaad... En zo blijft het ook heel gezellig hoor, een hond houdt geen trauma aan een correctie over.... zolang hij maar weet waarvoor hij hem krijgt en goed uitgevoerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoor :wink: En een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd :80: Ik vind het goed hoor, maar gek ben ik niet :F:
Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.
Oh, ik misschien ook wel, maar dan ga ik niet lopen roepen dat ik hem calm and submissive heb gemaakt, dan zeg ik gewoon dat ik hem net zolang heb gestrot tot het licht uit ging.
hij heeft hem letterlijk idd. calm en submissive gemaakt daar liegt hij niets over... :wink: Ik neem toch aan dat iedereen kan zien dat hij hem wurgt, volgens mij noemt hij het zelfs nog een keer, maar dat weet ik niet meer zeker.... Maar tuurlijk, en hij is nogmaals zeker niet heilig bij mij, en doet soms ook dingen dat ik denk van... hmm... had ik anders gedaan... maar ik heb nooit zoiets van ... die man die mishandeld honden continue en reageert overbodig...absoluut niet...
Soms heb ik ook liever dat hij nog iets extra uit zou leggen maar ik snap ook dat dit niet werkt in die paar minuten.... vandaar dat ik benieuwd ben of hij dat op die tour van hem wel doet, ik ga er niet heen wegens geldgebrek maar dat lees ik hier wel ga ik vanuit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Carmen
Zeer actief
Berichten: 7882
Lid geworden op: 20 mei 2004 15:15
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Carmen »

malinois schreef:
MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoor :wink: En een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd :80: Ik vind het goed hoor, maar gek ben ik niet :F:
Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.
Dat is op dat moment de enige rustige manier... heb het trouwens al een keer gedaan toen Xantos Xito vast had... en dat werkt uitstekend moet ik zeggen. Natuurlijk doe ik dat niet om elk wissewasje maar wel als het moet in mijn ogen. Een hond die mij wil bijten is zoiets....

Daarnaast hebben mijn honden onderling zich idd. maar aan te passen aan wat ik toesta.... en dat is onderling niet enorm veel. Daar heb ik genoeg ellende meegemaakt helaas, door dat wel toe te staan, bij verschillende honden inmiddels dus door schade en schande wordt men wijs....
Ik beslis of er gegromd of uitgehaald wordt en ik beslis of er geknokt wordt.. Ik beslis of en door wie er gedomineerd wordt etc. En dat bevalt uitstekend. Ik heb nu een leuke roedel die erg goed bij elkaar kan lopen en ook de rust heeft wat mijn roedel nodig heeft.
Een simpele 'eh' of 'nee' is nu voldoende om ongewenst gedrag te laten stoppen...
Wat mijn honden zijn? Mijn maatjes waar ik voor door het vuur ga! Maar wel maatjes respect voor me hebben en luisteren naar mij.
Maar dat heb ik hier in huis ook en dan zonder corrigerende middelen zoals prikband oid, maar met een positieve opvoeding met grenzen dmv stemcorrectie. Nu heb ik ook andere honden, maar het lijkt nu net alsof je zonder correctie een onopgevoed zooitje hebt. Maar toevallig heb ik met mijn positieve opvoeding mijn staffteef al 9 jaar zo sociaal dat ze mee kan loslopend in een groepswandeling met allemaal teven erbij zonder problemen :klaar: Ook mijn ambullreuen kon ik bijna overal loslaten omdat ze zo goed luisterden zonder stroomstoten of andere fysieke correcties. Het duurt wat langer maar het kan zeker met een goed resultaat. En ik en zij hebben er plezier aan. Zij hebben respect voor mij en luisteren naar me omdat ze het willen en nergens anders om.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Budkes schreef: Oh, ik misschien ook wel, maar dan ga ik niet lopen roepen dat ik hem calm and submissive heb gemaakt, dan zeg ik gewoon dat ik hem net zolang heb gestrot tot het licht uit ging.
:ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:
Inge O schreef: ik zie in dat filmpje geen whippet
Het is een Italiaans windhondje. :wink: Zo'n trilding wat blijkbaar teveel hond is om normaal iets af te leren. Kom op! :piew:
dan is het wel een héle ontypische italiaan.
die andere die op het filmpje te zien waren leken me rasecht, maar dat gillend koetje :denken: ?
Er waren er twee. Dat koetje en dat bruine hondje. Allebei gewoon Italiaantjes en gekocht bij een fokker. Ik heb die aflevering gezien :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Carmen schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoor :wink: En een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd :80: Ik vind het goed hoor, maar gek ben ik niet :F:
Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.
Dat is op dat moment de enige rustige manier... heb het trouwens al een keer gedaan toen Xantos Xito vast had... en dat werkt uitstekend moet ik zeggen. Natuurlijk doe ik dat niet om elk wissewasje maar wel als het moet in mijn ogen. Een hond die mij wil bijten is zoiets....

Daarnaast hebben mijn honden onderling zich idd. maar aan te passen aan wat ik toesta.... en dat is onderling niet enorm veel. Daar heb ik genoeg ellende meegemaakt helaas, door dat wel toe te staan, bij verschillende honden inmiddels dus door schade en schande wordt men wijs....
Ik beslis of er gegromd of uitgehaald wordt en ik beslis of er geknokt wordt.. Ik beslis of en door wie er gedomineerd wordt etc. En dat bevalt uitstekend. Ik heb nu een leuke roedel die erg goed bij elkaar kan lopen en ook de rust heeft wat mijn roedel nodig heeft.
Een simpele 'eh' of 'nee' is nu voldoende om ongewenst gedrag te laten stoppen...
Wat mijn honden zijn? Mijn maatjes waar ik voor door het vuur ga! Maar wel maatjes respect voor me hebben en luisteren naar mij.
Maar dat heb ik hier in huis ook en dan zonder corrigerende middelen zoals prikband oid, maar met een positieve opvoeding met grenzen dmv stemcorrectie. Nu heb ik ook andere honden, maar het lijkt nu net alsof je zonder correctie een onopgevoed zooitje hebt. Maar toevallig heb ik met mijn positieve opvoeding mijn staffteef al 9 jaar zo sociaal dat ze mee kan loslopend in een groepswandeling met allemaal teven erbij zonder problemen :klaar: Ook mijn ambullreuen kon ik bijna overal loslaten omdat ze zo goed luisterden zonder stroomstoten of andere fysieke correcties. Het duurt wat langer maar het kan zeker met een goed resultaat. En ik en zij hebben er plezier aan. Zij hebben respect voor mij en luisteren naar me omdat ze het willen en nergens anders om.
Prima dat het bij jou lukt, bij de mijne dus niet... en ik heb absoluut geen zin meer in die ellende binnen mijn roedel....
het gaat me hierom:
Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog?
en ja bij mij gelden hier dus vrij zware regels in.... die heb ik hierboven al neergezet... ik vind het wel best, ik heb er geen zin meer in om constant knokkende honden uit elkaar moet houden, constant zwaar moet scheiden omdat ik ze 'het zelf laat uitzoeken'... hier wordt niks uitgezocht de enige die dat doet ben ik. :roll: Zijn mijn honden daar ellendig onder? Integendeel, ik heb nog nooit zo'n leuke groep bij elkaar gehad en dat meen ik echt.... Ik kijk me nog dagelijks de ogen uit naar Xito hoe die door mijn strakkere leiding is veranderd... ten positieve.
En nee ik hoef ze niet in elkaar te schoppen, slaan, prikken of via TT.... maar zit er wel heel strak op, sommige dingen hoeft dat al niet eens meer, daar kan ik iets laten vieren... maar merk ik dat er iets veranderd dan gaat dat direct weer terug naar strak.
Zelfs anderen merken het aan Xito dus dat wil zeker iets zeggen denk ik.
Ik hoef niet naar groepswandelingen en ze hoeven niet gezellig te spelen... daar hou ik niet eens van zelf... maar ik zoek het wel voor mn kleine mannetje op... hij vind het leuk dus mag hij spelen van mij... Xena kan het prima overigens, maar ik vind het niks.... mag dat?
Daarnaast werkt die manier voor jou en mijn manier voor mij... prima toch? ruilen wij van manier werken ze beiden niet meer omdat je er allebei niet achterstaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Weet je, ik kan niet kijken. Ik heb het mis. Jullie hebben het goed. Haha, prima. Ik vind het alleen zo sneu voor de hond dat we met z'n allen weer 30 jaar terug gaan. :N:

Ik ben er ook wel klaar mee. Het is nu het Cesar forum en dat is prima. Gelukkig krijgt die engerd hier in huis geen voet aan de grond. De honden zullen wel opgelucht zijn denk ik. Ik heb helemaal geen zin meer in dit oeverloze gelul op dit inmiddels Cesar forum :oeps: met een stel fanatisten met oogkleppen. Elke kritiek wordt toch getorpedeerd als onzin. Zelfs mijn ogen blijken niet goed want ik zie dingen die er niet zijn. Nu is weer het genoemde ras ter discussie gesteld. Straks ben ik nog kierewiet :piew: :roll: :smile:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef: daarin ben ik het helemaal met je eens, ik heb het in dit soort discussies al vaker gezegd : ik vind zijn uitleg vaak gewoon niet kloppen en dat stoort me. laatst had hij junior voor het eerst mee zonder daddy naar een nogal hyperaktief labjesgeval en zijn commentaar bij hun interactie was dat junior het prima deed en dat de lab onzeker was terwijl die laatste vrolijk (letterlijk) met de staart in de lucht rondliep en junior het (heel begrijpelijk en hem zeker niet aan te rekenen) allemaal een beetje eng vond en zich met de staart tussen de poten heel onderdanig toonde naar de lab.
niks mis met de hele scène of de honden maar cm's commentaar sloeg echt even nergens op.
Junior was natuurlijk calm and submissive, en dat Labje voor zijn standaard veeeel te druk en gezellig aanwezig :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
Budkes schreef: En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn.......
daarin ben ik het helemaal met je eens, ik heb het in dit soort discussies al vaker gezegd : ik vind zijn uitleg vaak gewoon niet kloppen en dat stoort me. laatst had hij junior voor het eerst mee zonder daddy naar een nogal hyperaktief labjesgeval en zijn commentaar bij hun interactie was dat junior het prima deed en dat de lab onzeker was terwijl die laatste vrolijk (letterlijk) met de staart in de lucht rondliep en junior het (heel begrijpelijk en hem zeker niet aan te rekenen) allemaal een beetje eng vond en zich met de staart tussen de poten heel onderdanig toonde naar de lab.
niks mis met de hele scène of de honden maar cm's commentaar sloeg echt even nergens op.
Dat is nu net de hele crux. Dat gebeurd dus de hele tijd. Hij praat over honden die zich overgeven als hij ze op hun rug kwakt en keelt. Hij praat over dominante red zone honden als hij de tuin inloopt bij een of andere pitbull met de staart tussen de benen. Wat nou dominant? Hij praat over dominante agressie als een hond die op zijn rug gesmeten wordt ineens niet meer weet wat te doen en in de rondte gaat bijten. Hij noemt dat verzet. Ik noem dat in sommige van die gevallen doodsangst. Waarom worden mensen niet iets kritischer als ze zelf al de ene na de andere misinterpretatie opmerken? Daddy was zgn goed bezig als hij een andere hond corrigeerde. Daddy en de honden van CM doen sowieso alles goed en zijn altijd dominant over de andere hond. Standaard. Al ligt Daddy binnen 2 seconde met de kop naar de muur vermijdend gedrag te tonen om correcties te voorkomen. Dan is hij nog dominant en in controll. Belachelijk gewoon. Gaat er dan geen belletje rinkelen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zie denk ik een andere serie afleveringen.Geen gewurgde honden en dergelijke. Gelukkig maar want ik vind het vooral erg onderhoudend en pik er altijd wel wat bruikbaars uit.
Zoals met alles wat je voorgeschoteld wordt moet je zelf kritisch blijven.Als je dat niet kunt is dat je eigen probleem, niet dat van een CM of wie dan ook.
Ik ben toch al niet zo van het aanbidden :mrgreen:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:Ik zie denk ik een andere serie afleveringen.Geen gewurgde honden en dergelijke. Gelukkig maar want ik vind het vooral erg onderhoudend en pik er altijd wel wat bruikbaars uit.
Ik zie ze ook niet hoor, ik denk dat ze hier gecensureerd uitgezonden worden ofzo :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nadja
geregistreerd lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2011 16:07

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Nadja »

MARC_S schreef:
malinois schreef: afranselen is toch totaal iets anders Marc, ik ransel mijn honden NOOIT af, maar ze krijgen wel correcties op welke manier dan ook.
Kijk... ik heb een aantal dingen waar ze thuis naar MOETEN luisteren, en waar het van levensbelang voor kan zijn... lees hier maar eens naar honden die dingen opvreten buiten of onder auto's komen...
Mijn honden MOETEN dus luisteren naar hier en los... doen ze dat niet staat daar een best zware correctie op, puur voor hun eigen bestwil. Dus geen afranseling, wel correctie.
Honden kunnen ook gewoon leren luisteren zonder dat ze daarvoor een prikker om hoeven of een TT. Want jouw honden lopen met de TT om los. Dus het werkt net zo goed niet. Immers, waarom moet die TT dan nog om als het zo goed werkt? Dan zouden ze toch inmiddels wel gewoon moeten luisteren net als alle honden die zonder TT goed kunnen luisteren? Want blijkbaar willen ze nog steeds niet luisteren en moet jij het nog steeds afdwingen. Dan denk ik dus dat je toch meer moet gaan kijken naar motivatie en conditioneren. Dan kun je nl je hond laten luisteren zonder TT of straf. En dan krijg je een hond die WIL luisteren. Dat is echt wel een enorm verschil.

Want soms doe je net alsof dit de enige manier is en alsof luisteren onlosmakelijk verbonden is aan correcties bij niet luisteren. Als dat zo was dan zou ik wel hele stoute honden moeten hebben. Maar mijn honden luisteren ook gewoon. Het is gewoon jouw manier. Dat is iets anders.

En het fenomeen prikker en TT zonder pijn is in mijn ogen gewoon niet te rijmen. Als het geen pijn hoeft te doen dan hoef je ook geen stalen band met pinnen te gebruiken en al helemaal geen stroom. :U:
Mooi gezegd Marc. Het verschil tussen moeten luisteren omdat in dit geval anders het zwaard van Damocles (een zware stroomcorrectie) boven je hoofd hangt of willen luisteren.


Er wordt hier ook altijd over respect gesproken. Onzin natuurlijk. Ze luisteren om straf te vermijden (wat dan weer een beloning is). Hij luistert niet naar je omdat hij respect voor je heeft (over vermenselijken gesproken).
Nadja
geregistreerd lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2011 16:07

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Nadja »

Budkes schreef:Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn......
Precies. Cesar zemelt er een leuk verhaaltje omheen (of hij kan de honden gewoon echt niet lezen) en het sprookje is compleet.
Laatst gewijzigd door Nadja op 07 feb 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Speciaal voor Fenella en Marie-Josee.

Hier wordt een St-Bernhard van 11 maanden die geen trappen durft te lopen aan een wurglijn de trap op getrokken met zijn 70?? kilo. Wat is dit anders dan zware mishandeling? Hoe zien jullie dit? Geef nu eens commentaar op dit filmpje en zeg wat jullie zien? Vinden jullie echt dat dit mag met een jonge hond die nog geen trap op durft? Eva durfde dat ook niet met 11 maanden. Dus dit was dan gerechtvaardigd? Kop op zeg!

" onclick="window.open(this.href);return false;

En kom nu niet met ja hij doet het toch want een beer kan je ook leren dansen op hete kolen met een ring door de neus. Eva kon toen we oefenden ook binnen 1 uur de trap op en af. Zonder wurglijn en ze vond het waanzinnig leuk om te leren. Waarom dan een wurglijn op tv tonen als middel?

Dan deze, over wurgen gesproken. Ja de hond is moeilijk. Logisch, hij kent CM niet, wordt geprovoceerd door een hond erbij te halen en wordt van de grond getrokken aan wederom een prikker. Dan krijgt de hond redirectie en strijd met Cesar. Zijn reactie daarop is dat hij de hond domweg het licht achter de ogen uit wurgt en dan durft te beweren dat hij kalm en onderdanig is geworden. Hoe ziek is dit? Wie geeft in vredesnaam zijn wolfhybride af om hem zo te laten mishandelen? Dan ben je niet goed wijs. En geloof mij, die hond is geen haar makkelijker nu. Misschien zelfs wel erger geworden. Met een hond moet je helemaal niet willen vechten.

Maar wat zien jullie hier? Geen gewurg? Dan ben ik blijkbaar van een andere planeet. Ik zie zelfs happen naar zuurstof op een manier die wijst op bewusteloosheid. :(:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Neeltje

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Neeltje »

MARC_S schreef:Oh gut, het wordt een zij wij verhaal. :smile:

En Neeltje, als jij denkt dat je CM bent dan kom je maar eens gezellig bij ons op bezoek en laat je maar eens zien wat je met mijn honden kan bereiken. :ok: :cool2: Want ik begrijp dat ik wat mis en dat jij het allemaal beter kan en weet? :E: Voorlopig kom ik niks te kort en gaat het hier helemaal prima. Maargoed, als jij me iets kan laten zien wat ik nooit verwacht had dan sta ik daar zeker voor open. Dus als je zin en tijd hebt dan kom je die Belg en die zwerfhond van mij maar eens amuseren :pop:
Waar zeg ik dat ik denk dat ik Cesar Millan ben?????
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Nadja schreef:
MARC_S schreef:
malinois schreef: afranselen is toch totaal iets anders Marc, ik ransel mijn honden NOOIT af, maar ze krijgen wel correcties op welke manier dan ook.
Kijk... ik heb een aantal dingen waar ze thuis naar MOETEN luisteren, en waar het van levensbelang voor kan zijn... lees hier maar eens naar honden die dingen opvreten buiten of onder auto's komen...
Mijn honden MOETEN dus luisteren naar hier en los... doen ze dat niet staat daar een best zware correctie op, puur voor hun eigen bestwil. Dus geen afranseling, wel correctie.
Honden kunnen ook gewoon leren luisteren zonder dat ze daarvoor een prikker om hoeven of een TT. Want jouw honden lopen met de TT om los. Dus het werkt net zo goed niet. Immers, waarom moet die TT dan nog om als het zo goed werkt? Dan zouden ze toch inmiddels wel gewoon moeten luisteren net als alle honden die zonder TT goed kunnen luisteren? Want blijkbaar willen ze nog steeds niet luisteren en moet jij het nog steeds afdwingen. Dan denk ik dus dat je toch meer moet gaan kijken naar motivatie en conditioneren. Dan kun je nl je hond laten luisteren zonder TT of straf. En dan krijg je een hond die WIL luisteren. Dat is echt wel een enorm verschil.

Want soms doe je net alsof dit de enige manier is en alsof luisteren onlosmakelijk verbonden is aan correcties bij niet luisteren. Als dat zo was dan zou ik wel hele stoute honden moeten hebben. Maar mijn honden luisteren ook gewoon. Het is gewoon jouw manier. Dat is iets anders.

En het fenomeen prikker en TT zonder pijn is in mijn ogen gewoon niet te rijmen. Als het geen pijn hoeft te doen dan hoef je ook geen stalen band met pinnen te gebruiken en al helemaal geen stroom. :U:
Mooi gezegd Marc. Het verschil tussen moeten luisteren omdat in dit geval anders het zwaard van Damocles (een zware stroomcorrectie) boven je hoofd hangt of willen luisteren.


Er wordt hier ook altijd over respect gesproken. Onzin natuurlijk. Ze luisteren om straf te vermijden (wat dan weer een beloning is). Hij luistert niet naar je omdat hij respect voor je heeft (over vermenselijken gesproken).
goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Nadja schreef:
Budkes schreef:Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn......
Precies. Cesar zemelt er een leuk verhaaltje omheen (of hij kan de honden gewoon echt niet lezen) en het sprookje is compleet.
nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het een belachelijke petitie! Die zal ik dus nooit ondertekenen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gebruikersavatar
Cazanshondencentrum
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:07
Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
Locatie: Krimpen a/d Lek
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Cazanshondencentrum »

Ik heb even hier en daar wat reacties gelezen en zie veel verdeeldheid in meningen.

Waar wij wel eens moe van worden, is dat tegenwoordig zo gehamerd wordt op dat je geen 'baas' of 'leider' moet zijn over je hond en dat het zo'n onzin is dat de hond moet luisteren en regels onderdrukking is.

Nu hebben wij al heel wat honden getraind en hebben zelf een roedel van momenteel 5 eigen honden en 1 in rehabilitatie.
je hoeft dan alleen maar het gedrag in de groep honden te bestuderen om te zien dat ze onderling regels hebben...en er ook gecorrigeert wordt, van blokeren, negeren, grommen, tot bijten.
Zoals het nu eenmaal noodzakelijk is , in welke vorm van groep dan ook, om regels te hebben en taakverdeling om te overleven. En honden nu eenmaal een andere manier van communiceren hebben dan mensen.

Ik weet niet of er mensen zijn die 'supernanny' wel eens hebben gezien? De ontsporing van de kinderen komt door het geen grenzen stellen en geen discipline van de ouders. Zodra er grenzen gezet zijn en die ook duidelijk gemaakt worden aan de kinderen, geeft dat die kinderen rust en worden blije vrolijke kinderen die luisteren. Niet alleen door beloninkjes in te stellen voor goed gedrag, maar zeker ook door overtreden van grenzen aan te pakken.
Kinderen zoeken nu eenmaal naar grenzen en hoe meer vrijheid je ze geeft, hoe meer ze op zoek gaan naar grenzen...

Zo hebben honden ook grenzen nodig. De meeste gedragsproblemen komen dan ook voort uit het feit dat de hond te veel vrijheden krijgt.
Stel je grenzen in en ben je duidelijk en consequent, dan verbeterd het gedrag. Niet omdat de hond gestresst is, of zich onderdrukt voelt, maar ze worden rustiger en gelukkiger omdat ze eindelijk duidelijkheid hebben over wat er van hen verwacht wordt.Ze krijgen dan ook meer respect voor de baas en gaan beter luisteren...omdat ze graag wat voor hun baas doen...
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef: nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet
Ik ben niet doof en ook niet gek hoor. Dat doet hij wel en hij lult er gewoon een verhaal bij. Hij weet al wat er schort bij de intake zonder de hond gezien te hebben. :denken: Weet je hoe dat komt? Dat komt omdat hij toch alles wegkrijgt met de wurglijn en omdat hij lekker kan kletsen en overal een leuk babbeltje voor klaar heeft. Hij is nu kalmmmm, hij geeft zich overrrrr. En dan zie je een hond die tegen de grond gedrukt wordt met een naar adem snakkend bekkie en 2 schotelogen. :O: Tuurlijk is die kalm. :neenee: Tuurlijk heeft die zich overgegeven. :piew: Nu alleen nog even de hand van de nek en de hand van de wurglijn en eens kijken wat de hond zelf doet. Want die kan niet eens meer bewegen....laat staan tonen wat hij voelt en vindt :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gilles147
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2011 13:13
Mijn ras(sen): BC

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door gilles147 »

Waar mensen naar kijken is hun eigen zaak en als ze die beste man een held vinden ook nog, vervelender wordt het als mensen gaan geloven dat je binnen een half uur gedrag kan ombuigen van probleem naar geen-probleem. Het vermijdgedrag van een hond is niet voor niets en de stress signalen die alle honden afgeven zijn er ook niet voor niets. Ook de sissende en met hun handen in de zij porrende mensen, op de meest verkeerde momenten, zijn een doorn in het oog. En natuurlijk corrigeren honden ook, maar mensen zijn gewoon niet in staat om dit op het juiste moment toe te passen dus zal het door de honden ook berkeerd begrepen worden. Honden drijven zo steeds verder van hun baasjes weg en vertonen stress. Het is maar goed dat honden zo veel toleranter zijn als wij mensen anders zag het er heel slecht uit voor ons mensen en hadden wij niet zo'n goede band met de hond maar zat deze net als andere dieren in de dierentuin achter een hoog hek.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Budkes »

Cazanshondencentrum schreef:Ik heb even hier en daar wat reacties gelezen en zie veel verdeeldheid in meningen.

Waar wij wel eens moe van worden, is dat tegenwoordig zo gehamerd wordt op dat je geen 'baas' of 'leider' moet zijn over je hond en dat het zo'n onzin is dat de hond moet luisteren en regels onderdrukking is.

Nu hebben wij al heel wat honden getraind en hebben zelf een roedel van momenteel 5 eigen honden en 1 in rehabilitatie.
je hoeft dan alleen maar het gedrag in de groep honden te bestuderen om te zien dat ze onderling regels hebben...en er ook gecorrigeert wordt, van blokeren, negeren, grommen, tot bijten.
Zoals het nu eenmaal noodzakelijk is , in welke vorm van groep dan ook, om regels te hebben en taakverdeling om te overleven. En honden nu eenmaal een andere manier van communiceren hebben dan mensen.

Ik weet niet of er mensen zijn die 'supernanny' wel eens hebben gezien? De ontsporing van de kinderen komt door het geen grenzen stellen en geen discipline van de ouders. Zodra er grenzen gezet zijn en die ook duidelijk gemaakt worden aan de kinderen, geeft dat die kinderen rust en worden blije vrolijke kinderen die luisteren. Niet alleen door beloninkjes in te stellen voor goed gedrag, maar zeker ook door overtreden van grenzen aan te pakken.
Kinderen zoeken nu eenmaal naar grenzen en hoe meer vrijheid je ze geeft, hoe meer ze op zoek gaan naar grenzen...

Zo hebben honden ook grenzen nodig. De meeste gedragsproblemen komen dan ook voort uit het feit dat de hond te veel vrijheden krijgt.
Stel je grenzen in en ben je duidelijk en consequent, dan verbeterd het gedrag. Niet omdat de hond gestresst is, of zich onderdrukt voelt, maar ze worden rustiger en gelukkiger omdat ze eindelijk duidelijkheid hebben over wat er van hen verwacht wordt.Ze krijgen dan ook meer respect voor de baas en gaan beter luisteren...omdat ze graag wat voor hun baas doen...
Dit is helemaal waar, ik heb echter voor het aangeven van grenzen bij de gemiddelde huishond geen TT's, prikbanden of verwurgingen nodig. Die grenzen kan ik ze heel goed op andere manieren duidelijk maken, getuige mijn altijd vrolijke, loslopende edoch luisterende viervoeters alhier.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cazanshondencentrum
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:07
Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
Locatie: Krimpen a/d Lek
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Cazanshondencentrum »

sja, je kunt het ook overdrijven... wat veel mensen vaak doen als ze maar een klein stukje Milan hebben gezien...
ik heb het over eigen ervaring.... :oohja:
Alleen al het invoeren van grenzen stellen, wat je dus bij kinderen ook doet, die pak je ook bij de arm als ze de weg op willen rennen of roept ze terug uit de keuken waar hete pannen op het vuur staan, kan een boel helpen...
Je staat als baas immers in voor de veiligheid van je hond?
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Budkes »

Cazanshondencentrum schreef:sja, je kunt het ook overdrijven... wat veel mensen vaak doen als ze maar een klein stukje Milan hebben gezien...
ik heb het over eigen ervaring.... :oohja:
Alleen al het invoeren van grenzen stellen, wat je dus bij kinderen ook doet, die pak je ook bij de arm als ze de weg op willen rennen of roept ze terug uit de keuken waar hete pannen op het vuur staan, kan een boel helpen...
Je staat als baas immers in voor de veiligheid van je hond?
Ja, maar wie beweerd dan dat dit niet gebeurd als je niet voor Cesar Milan valt ?
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:
uiteraard niet alleen omwille van deze reactie hoor maar, marc, als er ooit ergens een wedstrijd 'overdrijvend schrijven' wordt ingericht moet je echt meedoen en kunnen alle andere kandidaten wel naar huis want winnen doe je hoe dan ook :ok: .

je maakt het inhoudelijke tot een karikatuur van zichzelf op die manier.
Kijk, ik ga weg en mevrouw moet er een smerig draaitje aan geven. :ok: Hoe typisch. :ok: Weet je wat ik soms van jou vindt? Nee he? Dat komt omdat ik wel fatsoen heb en me wel kan beheersen. :wink:

Verder aan U het woord....blij?
Laatst gewijzigd door laeken op 07 feb 2011 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Belle »

Cazanshondencentrum schreef:
Ik weet niet of er mensen zijn die 'supernanny' wel eens hebben gezien? De ontsporing van de kinderen komt door het geen grenzen stellen en geen discipline van de ouders. Zodra er grenzen gezet zijn en die ook duidelijk gemaakt worden aan de kinderen, geeft dat die kinderen rust en worden blije vrolijke kinderen die luisteren. Niet alleen door beloninkjes in te stellen voor goed gedrag, maar zeker ook door overtreden van grenzen aan te pakken.
Kinderen zoeken nu eenmaal naar grenzen en hoe meer vrijheid je ze geeft, hoe meer ze op zoek gaan naar grenzen...
In een ander topic over CM kreeg ik veel kritiek omdat ik honden met kinderen vergeleek :D
Eigenlijk had ik geen zin meer om hier te reageren, maar kan het toch niet laten.
Ik heb supernanny regelmatig gezien en besproken met studenten (orthopedagogiek). Ik heb in die afleveringen nog nooit gezien dat er gebruik werd gemaakt van fysieke straffen. Integendeel, supernanny wordt vaak ingeschakeld op het moment dat de ouders geen andere oplossing meer zien dan schreeuwen en fysiek straffen (wat dus niet helpt).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”