Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MARC_S schreef:Speciaal voor Fenella en Marie-Josee.

Hier wordt een St-Bernhard van 11 maanden die geen trappen durft te lopen aan een wurglijn de trap op getrokken met zijn 70?? kilo. Wat is dit anders dan zware mishandeling? Hoe zien jullie dit? Geef nu eens commentaar op dit filmpje en zeg wat jullie zien? Vinden jullie echt dat dit mag met een jonge hond die nog geen trap op durft? Eva durfde dat ook niet met 11 maanden. Dus dit was dan gerechtvaardigd? Kop op zeg!

" onclick="window.open(this.href);return false;

En kom nu niet met ja hij doet het toch want een beer kan je ook leren dansen op hete kolen met een ring door de neus. Eva kon toen we oefenden ook binnen 1 uur de trap op en af. Zonder wurglijn en ze vond het waanzinnig leuk om te leren. Waarom dan een wurglijn op tv tonen als middel?

Dan deze, over wurgen gesproken. Ja de hond is moeilijk. Logisch, hij kent CM niet, wordt geprovoceerd door een hond erbij te halen en wordt van de grond getrokken aan wederom een prikker. Dan krijgt de hond redirectie en strijd met Cesar. Zijn reactie daarop is dat hij de hond domweg het licht achter de ogen uit wurgt en dan durft te beweren dat hij kalm en onderdanig is geworden. Hoe ziek is dit? Wie geeft in vredesnaam zijn wolfhybride af om hem zo te laten mishandelen? Dan ben je niet goed wijs. En geloof mij, die hond is geen haar makkelijker nu. Misschien zelfs wel erger geworden. Met een hond moet je helemaal niet willen vechten.

Maar wat zien jullie hier? Geen gewurg? Dan ben ik blijkbaar van een andere planeet. Ik zie zelfs happen naar zuurstof op een manier die wijst op bewusteloosheid. :(:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Behoorlijk oude koeien, Marc. Zo kan ik ook wel oude filmpjes van andere trainers opzoeken.

O, en even terugkomend op dat filmpje van dat windhondje. De enige hond waarbij ik overduidelijk een prikker zag was die Golden. Ik heb het filmpje een aantal keer bekeken, maar ik kon bij het windhondje niet goed zien of die een bedekte prikker omhad of een andere halsband met blinkers. Persoonlijk gok ik op het laatste, afgaande op dit filmpje en mijn (wat ouder wordende) ogen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door renee-uk »

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die oplopende gemoederen eigenlijk niet zo.
Niemand verplicht je toch CM te volgen als je niks in zijn methodes ziet?
Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom net zo.

Ik pik eruit wat me aanspreekt en de rest laat ik links liggen, maar dat doe ik ook met andere methodes van andere trainers.
Hoezo kan dat wel bij bijvoorbeeld de methodes van een Jan Fennell en niet bij de methodes van CM?
Alleen omdat hij wel en zij niet op de tv is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief
Berichten: 22604
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:08
Locatie: IJmuiden

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:
Misschien omdat mensen het anders zien dan jij? Ik vind het geen "zware mishandeling" en dat kan ik neerzetten maar dan hebben wij een discussie. Wat schiet dat op :U:
Van de tweede hond herken ik dit gedrag en zie niet in wat hij anders had moeten doen, zich in zijn flikker laten bijten?

Het ziet er niet fijn uit, dat ben ik met je eens maar ik vind het geen zware mishandeling
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Budkes »

moosje schreef:Ik kreeg dit net via de mail.



Organisaties die op dit moment de petitie hebben ondertekend:

Federatie Hondensport Nederland
Genetic Counselling Services
Hondenbescherming
Kon. Ned. Jagersvereniging
Kon. Ned. Kennelclub KNK Cynophilia
Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde
Kynologen Vakbond Nederland KVN
Kynologisch Adviesbureau DogVision
Kynotrain Nederland
Martin Gaus Gedragscentrum Nederland
Ned. Ver. Instructeurs Hondenopvoeding en –opleiding O&O
Ned. Ver. voor Gedragstherapeuten voor honden Alpha
Platform Verantwoord Huisdierenbezit
Practical Training Centre PTC+, Barneveld
Quiebus Kynologisch Centrum
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied
Sophiavereeniging (tot bescherming van dieren)
Tinley Kynologisch Adviesbureau
Van Hall Instituut, Leeuwarden
Vriendenkring BAND
Wageningen Universiteit en Research Centrum,Adaptation Physiology Group
Is er dan werkelijk iemand hier die met droge ogen kan beweren dat al deze organisaties hierboven genoemd, al jaren verkeerd bezig zijn, en onderwijl alle honden stokongelukkig makend, alle grenzen laten vallen, slechts gedreven worden door hun jaloezie op Cesar Milan. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Luna87 »

MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:
Zal ik eens als hondengedragsleek reageren op die filmpjes?

Filmpje 1; ik zie geen hond die gewurgd wordt. Echt niet. Wel zie ik dat die hond op ten duur de trap op en af loopt. Zou die dat doen omdat hij 'gewurgd' zou zijn? Ik zie een hond die het toch niet zo eng vind als voorheen.

Filmpje 2; hier kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik die hond ook 'opgehangen' zou hebben en hem waarschijnlijk nog een schop had gegeven omdat ik bang was dat hij zou bijten.
En dat naar adem happen zou ik zien als pure adrenaline, ikzelf adem ook zo makkelijk en rustig niet meer als ik boos ben.

Maar dat is wat ik zie hoor. Het is maar goed dat ik een makkelijk hondje heb :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Budkes schreef:
moosje schreef:Ik kreeg dit net via de mail.



Organisaties die op dit moment de petitie hebben ondertekend:

Federatie Hondensport Nederland
Genetic Counselling Services
Hondenbescherming
Kon. Ned. Jagersvereniging
Kon. Ned. Kennelclub KNK Cynophilia
Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde
Kynologen Vakbond Nederland KVN
Kynologisch Adviesbureau DogVision
Kynotrain Nederland
Martin Gaus Gedragscentrum Nederland
Ned. Ver. Instructeurs Hondenopvoeding en –opleiding O&O
Ned. Ver. voor Gedragstherapeuten voor honden Alpha
Platform Verantwoord Huisdierenbezit
Practical Training Centre PTC+, Barneveld
Quiebus Kynologisch Centrum
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied
Sophiavereeniging (tot bescherming van dieren)
Tinley Kynologisch Adviesbureau
Van Hall Instituut, Leeuwarden
Vriendenkring BAND
Wageningen Universiteit en Research Centrum,Adaptation Physiology Group
Is er dan werkelijk iemand hier die met droge ogen kan beweren dat al deze organisaties hierboven genoemd, al jaren verkeerd bezig zijn, en onderwijl alle honden stokongelukkig makend, alle grenzen laten vallen, slechts gedreven worden door hun jaloezie op Cesar Milan. :U:
Dat is de evolutie-theorie aanbieden aan "gelovigen". Dat kun je vergeten. :wink: Het is zoals hij zegt en zijn boek zegt. Daar is geen speld tussen te krijgen. :U: :wink:
Afbeelding
Nadja
geregistreerd lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2011 16:07

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Nadja »

malinois schreef: goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....
Je hoort mij ook niet zeggen dat er angst is. Ze weten wat de gevolgen zijn als ze niet luisteren (iets vervelends), dus kiezen ze ervoor om te gehoorzamen. Punt. Hoef je geen angstige hond van te krijgen maar respect? Amehoela. Het is belonend voor ze om de straf te ontwijken. Meer niet.
Respect klinkt oh zo mooi, maar is niet realistisch.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Inez87 schreef:
MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:
Zal ik eens als hondengedragsleek reageren op die filmpjes?

Filmpje 1; ik zie geen hond die gewurgd wordt. Echt niet. Wel zie ik dat die hond op ten duur de trap op en af loopt. Zou die dat doen omdat hij 'gewurgd' zou zijn? Ik zie een hond die het toch niet zo eng vind als voorheen.

Filmpje 2; hier kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik die hond ook 'opgehangen' zou hebben en hem waarschijnlijk nog een schop had gegeven omdat ik bang was dat hij zou bijten.
En dat naar adem happen zou ik zien als pure adrenaline, ikzelf adem ook zo makkelijk en rustig niet meer als ik boos ben.

Maar dat is wat ik zie hoor. Het is maar goed dat ik een makkelijk hondje heb :mrgreen:
Gelukkig maar, valt het allemaal erg mee. :ok: Succes met je hond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:
Marc wat doe je overdreven dramatisch, zo ken ik je helemaal niet hier... wij zijn het niet met jou eens en nu is het allemaal kommer en kwel, wij zijn oh zo slecht... of was ik vroeger alleen zo slecht en dat ging dan nog omdat de rest allemaal zo goed was?
Ik weet niet wat jij zo wil bereiken hoor echt niet, maar door zulke opmerkingen krijg je idd. dus nooit een leuke discussie....wij mishandelen, kwellen onderdrukken en ranselen onze honden af en jij niet... zoiets?
Want het enige wat jij doet is alle hulpmiddelen afkraken die iemand zou kunnen gebruiken puur omdat jij het slecht vind en dat zou dan ook zo zijn... jouw mening is geen waarheid... net als de mijne dat niet is.. die ligt er ergens tussenin
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Belle »

Inez87 schreef:
Filmpje 2; hier kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik die hond ook 'opgehangen' zou hebben en hem waarschijnlijk nog een schop had gegeven omdat ik bang was dat hij zou bijten.
Die schop had de hond al gekregen, daar begon alles mee.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:uiteraard niet alleen omwille van deze reactie hoor maar, marc, als er ooit ergens een wedstrijd 'overdrijvend schrijven' wordt ingericht moet je echt meedoen en kunnen alle andere kandidaten wel naar huis want winnen doe je hoe dan ook :ok: .

je maakt het inhoudelijke tot een karikatuur van zichzelf op die manier.
Zo waar. Zó waar. Ooit gaat hij het zelf ook wel inzien denk ik.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef: nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet
Ik ben niet doof en ook niet gek hoor. Dat doet hij wel en hij lult er gewoon een verhaal bij. Hij weet al wat er schort bij de intake zonder de hond gezien te hebben. :denken: Weet je hoe dat komt? Dat komt omdat hij toch alles wegkrijgt met de wurglijn en omdat hij lekker kan kletsen en overal een leuk babbeltje voor klaar heeft. Hij is nu kalmmmm, hij geeft zich overrrrr. En dan zie je een hond die tegen de grond gedrukt wordt met een naar adem snakkend bekkie en 2 schotelogen. :O: Tuurlijk is die kalm. :neenee: Tuurlijk heeft die zich overgegeven. :piew: Nu alleen nog even de hand van de nek en de hand van de wurglijn en eens kijken wat de hond zelf doet. Want die kan niet eens meer bewegen....laat staan tonen wat hij voelt en vindt :ok:
Jouw mening toch? Geen waarheid toch? Want ik ben het totaal niet met je eens... wie heeft er dan gelijk....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Laat maar zitten, ben er eigenlijk ook wel klaar mee nu. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.
Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:
Marc ik heb ze niet bekeken en weet nu al waar ze over gaan, waarom? Omdat ik elke avond nog steeds naar CM kijk dus inmiddels weet wat er bij welke hond gebeurd is...
die SB op de trap tja, als het nodig is dat hij naar boven gaat ja dan deed ik het ook zo. Heb het met Xena gehad in A'doorn die altijd zelf naar boven ging zonder te vragen maar nooit meer beneden kwam... altijd moest je haar tillen... eigenwijs als ze was ging ze nog geen 5 min. later weer naar boven.. daar ben ik dan heel snel klaar mee, jij wil naar boven dan ga je ook zelf naar beneden dus idd. aan een ketting (niet op strop maar op dubbele ring zodat hij echt niet kan afschieten, dus vrij strak) en dan naar beneden tree voor tree... en ja dat gaat met enorm veel gesputter de 1e keer... de 2e keer werd dat al veel minder en de 3e keer liep ze zelf... probleem opgelost...

Die husky/wolf die is hier al tot in den treure behandeld, nogmaals ik pijn = hij pijn dus enige manier is ophangen ook voor mij... en nog geen pagina geleden genoemd, dat het werkt heb ik helaas zelf moeten constateren toen ik het moest doen om mijn honden uit elkaar te krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Laat maar zitten, ben er eigenlijk ook wel klaar mee nu. :wink:
Want je krijgt geen gelijk? Wat makkelijk.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die oplopende gemoederen eigenlijk niet zo.
Niemand verplicht je toch CM te volgen als je niks in zijn methodes ziet?
Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom net zo.

Ik pik eruit wat me aanspreekt en de rest laat ik links liggen, maar dat doe ik ook met andere methodes van andere trainers.
Hoezo kan dat wel bij bijvoorbeeld de methodes van een Jan Fennell en niet bij de methodes van CM?
Alleen omdat hij wel en zij niet op de tv is?
juist, dat bedoel ik dus... mijn honden zijn niet gecastreerd en worden dat ook niet, dit terwijl CM daar overduidelijk voorstander van is... ik ga niet prikken dat werkt niet als ik dat doe dus doe ik het ook niet, wel werkt het schupke, maar die werkt al jaren en niet alleen door CM dus :wink:
De rust vind ik iets heel goeds van hem wat ik dus ook van hem gebruik.... het claimen ook en dit ook zelfs met trainen... maar dat wil niet zeggen dat ik nu BB bijv. helemaal links laat liggen, absoluut niet, daar gebruik ik ook nog steeds dingen van...en zoals al zovaak genoemd heel veel van mezelf, ik ken mijn honden het best dus ik weet wat ik daar het beste voor kan gebruiken. (event. in overleg met iemand die mij en mijn honden door en door kent)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
malinois schreef: nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet
Ik ben niet doof en ook niet gek hoor. Dat doet hij wel en hij lult er gewoon een verhaal bij. Hij weet al wat er schort bij de intake zonder de hond gezien te hebben. :denken: Weet je hoe dat komt? Dat komt omdat hij toch alles wegkrijgt met de wurglijn en omdat hij lekker kan kletsen en overal een leuk babbeltje voor klaar heeft. Hij is nu kalmmmm, hij geeft zich overrrrr. En dan zie je een hond die tegen de grond gedrukt wordt met een naar adem snakkend bekkie en 2 schotelogen. :O: Tuurlijk is die kalm. :neenee: Tuurlijk heeft die zich overgegeven. :piew: Nu alleen nog even de hand van de nek en de hand van de wurglijn en eens kijken wat de hond zelf doet. Want die kan niet eens meer bewegen....laat staan tonen wat hij voelt en vindt :ok:
Jouw mening toch? Geen waarheid toch? Want ik ben het totaal niet met je eens... wie heeft er dan gelijk....
Ik hoef geen gelijhijk...... :roll: Ik geef alleen aan dat jij geen gelijk hebt in MIJN ogen. Jeetje, wat een fanatiek gelul hier. Ik krijg er werkelijk wat van. Wat wil je nou bereiken?

Ik moet nu echt kappen want ik begin werkelijk al mijn interesse in netjes blijven praten te verliezen tegen zoveel onwil. Doeg, ik ben er vandoor. Veel plezier nog. :ok: Hou me eraan want ik moet echt iets leuks gaan doen ipv dit gezeik op het forum. Dat is niks.
Afbeelding
Marion.

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Doeg, ik ben er vandoor. Veel plezier nog. :ok: Hou me eraan want ik moet echt iets leuks gaan doen ipv dit gezeik op het forum. Dat is niks.
Dat kun je best zelf kleuter.
tineke

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:
Nou ik vind jou visie op honden eerlijk gezegd meer naar die van CM neigen dan van iemand anders :denken:

MARC_S schreef:

Ik heb dat nu juist precies andersom. Mijn haren gaan de laatste tijd enorm overeind staan rondom verboden zaken als een tikje of een schopje. Want echt, het is totaal zinloos om een hond op te voeden die je niet zou mogen aanraken op een nare manier. Slaan en schoppen is iets totaal anders dan een tikje of een schopje. Ik ben een voorstander van een tikje of een schopje omdat ik merk dat ik helemaal niet verder kom met dat overdreven positieve gedoe.


Mijn honden moeten weten wie fysiek en mentaal de baas is. Het kan prima zijn dat boterzachte jachthonden totaal anders zijn. Maar alles over 1 kam scheren is echt kansloos. Mijn honden zijn zelf keihard soms. Daarnaast zijn honden vrijwel non-verbaal en belonen doen ze elkaar al helemaal niet. Er is op dit moment een trend die geen onderscheid meer maakt tussen iets aanleren en de dagelijkse verhoudingen.



Ik heb mijn vorige hond gewoon gedwongen zich te laten borstelen. Daarvoor heb ik 3 jaar geoefend met koek en belonen. Na een tijdje voelde ik dat die hond geen respect voor mij had. Toen was ik er meteen helemaal klaar mee en heb ik haar tegen de grond gedrukt, been erop en kammen! Je weet niet hoe snel ze zich gewoon liet kammen en hoe makkelijk ze werd op straat en binnen. 1 boze blik was genoeg. Ze wist dat ze geen inspraak meer had in bepaalde dingen en dat gaf zoveel rust dat het gewoon 100 keer beter ging. Hoe denk je dat ze mij zien als ik vind dat ze niet eens een tikje zouden mogen krijgen?



Zelfde met dominantie en andere termen. Dat lijken wel verboden termen tegenwoordig en ondertussen gromt mijn hond op de bank als ik daar niet voor mag corrigeren in de vorm van een "schopje" met mijn tenen en mijn andere hond rent letterlijk over mij heen als ik niet laat voelen dat ik een blok ben waar ze niks mee kan als ze respectloos gedrag begint te vertonen.


Een harde hond die jou ook hard behandeld moet gewoon leren dat er absolute grenzen zijn. Die bereik je niet met snoep, geduld en overhalen.


Een hond moet bang voor je zijn als het puntje bij het paaltje komt. Dat is nou precies hoe ze het onderling ook regelen. Ik wil dat als ik ontplof mijn honden hoe dan ook stoppen met wat ze deden. Ze moeten deemoedig worden en de situatie meteen aan mij overlaten omdat ze zien dat IK de baas ben als het puntje echt bij het paaltje komt. En ik sla ze nooit, doe ze nooit pijn maar ik grijp ze wel degelijk in hun kladden als ze echt tever gaan en ik zal ze ook een tik geven als ze een dier niet willen loslaten dat nog leeft. Beter gezegd, desnoods pak ik ze aan hun nekvel en trek ik ze de lucht in. Ze moeten leren dat als ik aan kom rennen zij moeten stoppen met wat ze doen. Op die manier kan je je hond onder controle houden. Anders kan de hond wel blijven overwegen wat wel en wat niet de moeite waard is.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Nadja schreef:
malinois schreef: goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....
Je hoort mij ook niet zeggen dat er angst is. Ze weten wat de gevolgen zijn als ze niet luisteren (iets vervelends), dus kiezen ze ervoor om te gehoorzamen. Punt. Hoef je geen angstige hond van te krijgen maar respect? Amehoela. Het is belonend voor ze om de straf te ontwijken. Meer niet.
Respect klinkt oh zo mooi, maar is niet realistisch.
ja ik krijg respect en zie respect onderling bij mijn honden, nogmaals dat kun jij niet beoordelen, alleen mensen die mijn honden en mij al jaren kennen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Doeg, ik ben er vandoor. Veel plezier nog. :ok: Hou me eraan want ik moet echt iets leuks gaan doen ipv dit gezeik op het forum. Dat is niks.
Dat kun je best zelf kleuter.
Ik meld je bericht weer even.
Je kan niet aan de gang blijven bij mij nl :wink:
Afbeelding
tineke

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die oplopende gemoederen eigenlijk niet zo.
Niemand verplicht je toch CM te volgen als je niks in zijn methodes ziet?
Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom net zo.

Ik pik eruit wat me aanspreekt en de rest laat ik links liggen, maar dat doe ik ook met andere methodes van andere trainers.
Hoezo kan dat wel bij bijvoorbeeld de methodes van een Jan Fennell en niet bij de methodes van CM?
Alleen omdat hij wel en zij niet op de tv is?
Eens :wink:
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Rebble »

Er zijn een aantal handelingen die Millan uitvoert die ik prima vind. Maar ook genoeg waar ik mijn twijfels bij heb. Het gevaar is alleen dat mensen kunnen vergeten dat hij vaak werkt met de extreme gevallen en dat ook eventjes toepassen op fikkie van 3 turven hoog die wel eens blaft als de deurbel gaat. Ook kan je 100 keer in beeld brengen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen maar zo werkt dat natuurlijk niet, dat is eigenlijk gewoon jezelf indekken. Daar komt dan ook nog 's bij dat de verstreken tijd in beeld gezet wordt waardoor het lijkt alsof het zo gebeurt is en fikkie geen probleemgedrag meer vertoont.

Begrijp me goed, ik vind het leuk om naar te kijken, ik steek er ook zeker wat van op maar dat doe ik hier ook terwijl ik het hier ook niet altijd met iedereen eens ben en de methoden die gebruikt worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

Zo, bijna klaar met de tegenstanders ven het "godje" afbranden? Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Ik hoef geen gelijhijk...... :roll: Ik geef alleen aan dat jij geen gelijk hebt in MIJN ogen. Jeetje, wat een fanatiek gelul hier. Ik krijg er werkelijk wat van. Wat wil je nou bereiken?

Ik moet nu echt kappen want ik begin werkelijk al mijn interesse in netjes blijven praten te verliezen tegen zoveel onwil. Doeg, ik ben er vandoor. Veel plezier nog. :ok: Hou me eraan want ik moet echt iets leuks gaan doen ipv dit gezeik op het forum. Dat is niks.
Veel plezier :ok: als je zo blijft discussieren valt er idd. weinig te discussieren... nogmaals prima als jij vind dat ik ongelijk heb, dat vind ik ook van jou in dit geval... prima toch... zoveel mensen zoveel ideeen... maar de waarheid zal er vast ergens tussenin liggen niet bij mij en niet bij jou...
Als er hier iemand fanatiek zit te lullen ben jij het wel... mishandelen, afranselen, onder stroom zetten.... nou mijn honden zouden er erg slecht uitzien nu denk ik als ik dit allemaal zo lees....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door malinois »

Rebble schreef:Er zijn een aantal handelingen die Millan uitvoert die ik prima vind. Maar ook genoeg waar ik mijn twijfels bij heb. Het gevaar is alleen dat mensen kunnen vergeten dat hij vaak werkt met de extreme gevallen en dat ook eventjes toepassen op fikkie van 3 turven hoog die wel eens blaft als de deurbel gaat. Ook kan je 100 keer in beeld brengen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen maar zo werkt dat natuurlijk niet, dat is eigenlijk gewoon jezelf indekken. Daar komt dan ook nog 's bij dat de verstreken tijd in beeld gezet wordt waardoor het lijkt alsof het zo gebeurt is en fikkie geen probleemgedrag meer vertoont.

Begrijp me goed, ik vind het leuk om naar te kijken, ik steek er ook zeker wat van op maar dat doe ik hier ook terwijl ik het hier ook niet altijd met iedereen eens ben en de methoden die gebruikt worden.
verstreken tijd, 93 dagen was het afgelopen week.... da's toch niet ff snel gedaan :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door laeken »

tineke schreef:
MARC_S schreef:Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:
Nou ik vind jou visie op honden eerlijk gezegd meer naar die van CM neigen dan van iemand anders :denken:

MARC_S schreef:

Ik heb dat nu juist precies andersom. Mijn haren gaan de laatste tijd enorm overeind staan rondom verboden zaken als een tikje of een schopje. Want echt, het is totaal zinloos om een hond op te voeden die je niet zou mogen aanraken op een nare manier. Slaan en schoppen is iets totaal anders dan een tikje of een schopje. Ik ben een voorstander van een tikje of een schopje omdat ik merk dat ik helemaal niet verder kom met dat overdreven positieve gedoe.


Mijn honden moeten weten wie fysiek en mentaal de baas is. Het kan prima zijn dat boterzachte jachthonden totaal anders zijn. Maar alles over 1 kam scheren is echt kansloos. Mijn honden zijn zelf keihard soms. Daarnaast zijn honden vrijwel non-verbaal en belonen doen ze elkaar al helemaal niet. Er is op dit moment een trend die geen onderscheid meer maakt tussen iets aanleren en de dagelijkse verhoudingen.



Ik heb mijn vorige hond gewoon gedwongen zich te laten borstelen. Daarvoor heb ik 3 jaar geoefend met koek en belonen. Na een tijdje voelde ik dat die hond geen respect voor mij had. Toen was ik er meteen helemaal klaar mee en heb ik haar tegen de grond gedrukt, been erop en kammen! Je weet niet hoe snel ze zich gewoon liet kammen en hoe makkelijk ze werd op straat en binnen. 1 boze blik was genoeg. Ze wist dat ze geen inspraak meer had in bepaalde dingen en dat gaf zoveel rust dat het gewoon 100 keer beter ging. Hoe denk je dat ze mij zien als ik vind dat ze niet eens een tikje zouden mogen krijgen?



Zelfde met dominantie en andere termen. Dat lijken wel verboden termen tegenwoordig en ondertussen gromt mijn hond op de bank als ik daar niet voor mag corrigeren in de vorm van een "schopje" met mijn tenen en mijn andere hond rent letterlijk over mij heen als ik niet laat voelen dat ik een blok ben waar ze niks mee kan als ze respectloos gedrag begint te vertonen.


Een harde hond die jou ook hard behandeld moet gewoon leren dat er absolute grenzen zijn. Die bereik je niet met snoep, geduld en overhalen.


Een hond moet bang voor je zijn als het puntje bij het paaltje komt. Dat is nou precies hoe ze het onderling ook regelen. Ik wil dat als ik ontplof mijn honden hoe dan ook stoppen met wat ze deden. Ze moeten deemoedig worden en de situatie meteen aan mij overlaten omdat ze zien dat IK de baas ben als het puntje echt bij het paaltje komt. En ik sla ze nooit, doe ze nooit pijn maar ik grijp ze wel degelijk in hun kladden als ze echt tever gaan en ik zal ze ook een tik geven als ze een dier niet willen loslaten dat nog leeft. Beter gezegd, desnoods pak ik ze aan hun nekvel en trek ik ze de lucht in. Ze moeten leren dat als ik aan kom rennen zij moeten stoppen met wat ze doen. Op die manier kan je je hond onder controle houden. Anders kan de hond wel blijven overwegen wat wel en wat niet de moeite waard is.
Die berichten staan in een context Tineke. En dat weet jij ook wel. Of ga je nu beweren dat ik mijn honden hard aanpak? Dat jij dat beter weet dan ik? Nou? Wat is de waarde van je losse stukjes? Buiten dat jij er altijd een lekker gevoel van krijgt natuurlijk. Dat weet ik, daar kun je ook niks aan doen. :W: Maar dit relletje sla ik over als je het niet erg vindt. Ik ben een beetje klaar hiermee. Straks moet ik weer met jou en Marion aan de gang. Denk je dat ik daar nog zin in heb :roll:
Afbeelding
Marion.

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Zo, bijna klaar met de tegenstanders ven het "godje" afbranden? Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik :ok:
Welk godje???????

Hop,hop. Terug op aarde. Jij bent maar gewoon Marc hoor. Niets meer of minder. En je moet gewoon nog even leren om een stabiele mening te vormen, maar dat komt wel met de jaren hoor. Je bent nog jong.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door renee-uk »

MARC_S schreef:Zo, bijna klaar met de tegenstanders ven het "godje" afbranden? Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik :ok:
tja :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef:Zo, bijna klaar met de tegenstanders ven het "godje" afbranden? Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik :ok:
Waarom ben je hier nog? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”