Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

Ik woon in Doetinchem, en ga er graag op uit samen met mijn hondjes, en soms met een paar uitlaathondjes.

Ik vroeg me af of sommige van jullie nog leuke losloop wandel gebieden weten in of rondom Didam en Doetinchem?

We wandelen nu regelmatig op Stroombroek, (Braamt) Landgoed Hagen (Doetinchem) (Bij Slingerland ziekenhuis) en op de Nevelhorst in Didam.

Persoonlijk vind ik dat er best weinig losloop gebieden zijn, zeker in Didam. Daar hebben ze voornamelijk hondentoiletten. En om ze nou langs de drukke weg los te laten waar het wel mag...... :ugh: Daar begin ik niet aan!

De losloop plekken die ik ken zijn deze:

Losloopveldje Vossenstraat Doetinchem
Slangenburg bos Doetinchem
Stroombroek Braamt (Mogen ze eigenlijk niet los, maar ze knijpen een oogje toe)
Nevelhorst Didam (Mogen ze eigenlijk ook niet los, zelfde als Stroombroek)
Landgoed Hagen Doetinchem

Als ik de hondjes uit Didam moet uitlaten, wandel ik liever in de omg. van Didam, maar daar zijn geen wandelroutes waar je minimaal een half uur tot 3 kwartier lekker kan lopen. En helemaal geen wandelroute waar de honden ook los mogen :(:

Weet er iemand nog leuke wandel routes waar de hond los mag in omgeving Doetinchem/Didam, dan hoor ik het graag!!
Gebruikersavatar
rakker2000
Zeer actief
Berichten: 1571
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:08
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox
Locatie: gelderland

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door rakker2000 »

didam heeft alleen de nevelhorst maar waar je ze officieel los mag laten. ja het begin
zeg maar bij de styger is een gedoog gebied. je mag nu ook achterin bij het strand met
de honden komen. daar word nu niets van gezegd tot 1 april dacht ik.

je kunt ook naar beek toe naar het zandgat. daar is een losloopgebied, je kunt er denk ik
als je rustig loop ong een uurtje lopen. maar je moet uitkijken vooral in het weekend als
je buiten het losloopgebied komt dat ze daar controleren en bekeuren.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

rakker2000 schreef:je kunt ook naar beek toe naar het zandgat. daar is een losloopgebied, je kunt er denk ik
als je rustig loop ong een uurtje lopen. maar je moet uitkijken vooral in het weekend als
je buiten het losloopgebied komt dat ze daar controleren en bekeuren.
Waar is dat precies?
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door marian* »

Als je iets verder wilt rijden zou je eens naar het Rozendaalse veld kunnen gaan.Dat is een geweldig losloopgebied bij Velp.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
TE$$
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:08
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Aantal honden: 3
Locatie: Winterswijk, bij de molen
Contacteer:

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door TE$$ »

http://www.doetinchem.nl/internet/digit ... d_805.html
http://www.doetinchem.nl/politiek-en-or ... titel30809
Buiten bebouwde kom is dus officieel losloop, tenzij anders aangegeven.
Langs de IJssel? Vaak is dit van het waterschap, maar wordt ook vaak gedoogd.
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

marian* schreef:Als je iets verder wilt rijden zou je eens naar het Rozendaalse veld kunnen gaan.Dat is een geweldig losloopgebied bij Velp.
Voor een keer is dat zeker een optie, maar ik loop een aantal keer per week met mijn hondjes en een paar uitlaathondjes, en wil dan niet te ver rijden, omdat dat na een aantal keer te duur wordt aan benzine. :(:


In Doetinchem is Landgoed Hagen erg leuk om te lopen, maar als ik naar Didam moet voor mijn uitlaathondjes, is het handiger als ik in de buurt kan wandelen, en dat ze toch lekker los kunnen om te rennen. :D

De losloopgebieden die er in Doetinchem bij komen of behouden blijven, stellen helaas weinig voor. :(:
Je kan er een rondje van 5 minuutjes lopen, en dan ben je weer bij het begin. :ugh:

Geldt het overal, dat de hond buiten de bebouwde kom los mag? Mits anders aangegeven natuurlijk.
Marion.

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik moest even 6x knipperen, "heb ik nu dit topic aangemaakt???" :80:

Maar het was iemand anders met een punt in zijn nick haha. Maar nee, Doetinchem is erg slecht bezaaid met losloopgebieden. Maar onze honden lopen altijd los, en in die 11 jaar zijn we 1x bekeurd. Daar doe ik het voor. Ik woon overigens aan de oostkant, dus wij lopen zo Koekendaal in of achter de bij de Graafschap. Waarbij je dus ook bij het veldje aan de Vossenstraat komt, alleen die laten we altijd links liggen.
Gebruikersavatar
rakker2000
Zeer actief
Berichten: 1571
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:08
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox
Locatie: gelderland

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Manon. schreef:
rakker2000 schreef:je kunt ook naar beek toe naar het zandgat. daar is een losloopgebied, je kunt er denk ik
als je rustig loop ong een uurtje lopen. maar je moet uitkijken vooral in het weekend als
je buiten het losloopgebied komt dat ze daar controleren en bekeuren.
Waar is dat precies?
als je van de autobaan vanaf doetinchem komt ipv dat je naar rechts gaat sla je dan links af.
doorrijden tot aan de eerste rotonde. rotonde rechts. eerste weg links. doorijden tot het bos
begint en in het eerste stuk kun je links het bos in daar kun je de auto parkeren, en is het
losloopgebied.
owja het peeske heet dat.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

Marion. schreef:Ik moest even 6x knipperen, "heb ik nu dit topic aangemaakt???" :80:

Maar het was iemand anders met een punt in zijn nick haha. Maar nee, Doetinchem is erg slecht bezaaid met losloopgebieden. Maar onze honden lopen altijd los, en in die 11 jaar zijn we 1x bekeurd. Daar doe ik het voor. Ik woon overigens aan de oostkant, dus wij lopen zo Koekendaal in of achter de bij de Graafschap. Waarbij je dus ook bij het veldje aan de Vossenstraat komt, alleen die laten we altijd links liggen.
Ik ben je volgens mij nog nooit tegen gekomen, maar ik woon ook in het oosten!
Kwam regelmatig in het losloopveld aan de vossenstraat. Maar dat begint te vervelen. 5 minuutjes en het rondje is om.
Achter dat losloopveld heb je wel een mooi stuk waar de schotse hooglanders lopen. Mogen ze helaas niet los. En daar bekeuren ze erg veel. (Dat bedoel je denk ik)
Van de zomer had ik de oudste los lopen, gewoon over de stoep, richting de vossenstraat, kwam net de gemeente eraan. Gelukkig kwam ik er vanaf met een waarschuwing. :roll:
Stiekem hoop ik dat ze die schotse hooglanders daar weg halen, en heel dat gebied losloop terrein maken. :engel:
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

rakker2000 schreef:
Manon. schreef:
rakker2000 schreef:je kunt ook naar beek toe naar het zandgat. daar is een losloopgebied, je kunt er denk ik
als je rustig loop ong een uurtje lopen. maar je moet uitkijken vooral in het weekend als
je buiten het losloopgebied komt dat ze daar controleren en bekeuren.
Waar is dat precies?
als je van de autobaan vanaf doetinchem komt ipv dat je naar rechts gaat sla je dan links af.
doorrijden tot aan de eerste rotonde. rotonde rechts. eerste weg links. doorijden tot het bos
begint en in het eerste stuk kun je links het bos in daar kun je de auto parkeren, en is het
losloopgebied.
owja het peeske heet dat.
Dankjewel!
Een uitlaatservice hier in de buurt wandelt daar wel eens, maar ik had echt geen flauw idee waar dat was!
Ik zal er eens heen gaan de volgende keer! :D
Gebruikersavatar
rakker2000
Zeer actief
Berichten: 1571
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:08
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox
Locatie: gelderland

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door rakker2000 »

is wel leuk om te gaan lopen maar kijk uit dat je niet buiten het losloopgebied komt
want daar bekeuren ze best veel vooral weekenden.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

rakker2000 schreef:is wel leuk om te gaan lopen maar kijk uit dat je niet buiten het losloopgebied komt
want daar bekeuren ze best veel vooral weekenden.
Staat het goed aangegeven tot waar het losloop gebied is?
Het zal vooral door de weeks worden dat ik daar wil gaan wandelen. :D
Marion.

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Marion. »

Manon. schreef:Ik ben je volgens mij nog nooit tegen gekomen, maar ik woon ook in het oosten!
Kwam regelmatig in het losloopveld aan de vossenstraat. Maar dat begint te vervelen. 5 minuutjes en het rondje is om.
Achter dat losloopveld heb je wel een mooi stuk waar de schotse hooglanders lopen. Mogen ze helaas niet los. En daar bekeuren ze erg veel. (Dat bedoel je denk ik)
Van de zomer had ik de oudste los lopen, gewoon over de stoep, richting de vossenstraat, kwam net de gemeente eraan. Gelukkig kwam ik er vanaf met een waarschuwing. :roll:
Stiekem hoop ik dat ze die schotse hooglanders daar weg halen, en heel dat gebied losloop terrein maken. :engel:
Nou, dat gaat niet gebeuren hoor. Vroeger liepen we daar altijd al, waren het allemaal maisvelden. De pachters hadden geen problemen met de honden. Altijd een heerlijk rondje van zo lang je wilde (dik een uur). Andere kant van de Vossenstraat kun je ook nog lopen he? Loopt nooit geen kip (wel een ree). Heerlijk.
Maar al voor dat het helemaal omheind werd en het "natuurgebied" werd liep afgekeurde Bromsnor er al te bekeuren. Verstopte zich achter een dikke boom en kwam "boe" tevoorschijn als er een vrouw aan kwam (bij mannen durfde hij dat niet). Ik ben 1x aangesproken door hem en een bekeuring, maar dat was vóór het omheind was en dus had meneer dikke pech en geen beet. Verder dus 1 bekeuring daar. 60 euro betalen, en dat in 11 jaar hondenbezit in Doetinchem. Mwah, ik doe het ervoor hoor.

Aan de Dennenweg - daar waar ze nu kavels hopen te verkopen - kun je ook nog lekker lopen hoor. Achterin loop je zo Koekendaal in, en via het bos het de Koekendaalse weg er weer uit. Je bent zo een paar uur weg.
Anders moet je me even PBen, dan verklap ik je de geheimpjes hier in de omgeving :mrgreen:
Marion.

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Marion. »

Weet je trouwens dat vanuit 'onze' kant gezien Slangenburg legaal losloop is? Auto parkeren bij het crematorium, en net voor het crematorium loop je het zandpad in. Je kunt dan best een uurtje volledig legaal met loslopende honden lopen. De Varsseveldseweg is de scheiding qua losloop.
Gebruikersavatar
Manon.
geregistreerd lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2011 00:23
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Doetinchem

Re: Leuke losloop wandel gebieden rond Doetinchem/Didam??

Ongelezen bericht door Manon. »

Ja inderdaad, aan de andere kant van de vossenstraat liep ik ook wel eens!
Daar denk ik eigenlijk helemaal niet aan, best stom, want je kan er mooi wandelen!
Aan de Dennenweg ben ik ook al eens geweest, alleen dan met de fiets. (Toen had ik de jongste nog niet)
Gingen we aan het einde van de Vossenstraat door het bospad, de koekendaal in, het bos door en dan kwam je weer bij de Dennenweg uit. Via de Vijverlaan en dan over het fietspad weer terug.

Als ik alleen met mijn eigen honden wandel, laat ik ze gerust ergens los waar het niet mag. Zoals op de plekken wat je al aangaf.
Maar ik laat ook af en toe honden uit van andere mensen, en dan wil ik liever ontspannen lopen zodat ik goed op de honden kan letten, en niet steeds op moet letten of er een controleur aankomt :mrgreen:

Ik weet inderdaad dat aan de overkant van het kasteel, honden los mogen lopen. Maar het plekje vanaf het crematorium wist ik nog niet! :o

Best gek, de meeste plekken ken ik, maar daar denk ik helemaal niet aan.

Ik weet nog wel toen er maisvelden stonden, achter het losloopveld in de vossenstraat. Toen liep ik er ook regelmatig met andermans hond.
Iemand zei me een hele tijd terug dat ze er toen ook al controleerde, maar dat het geen zin had, want van de boer waar het veld van was, mocht je er gewoon met loslopende hond lopen :LOL:

Ben nu wel benieuwd naar de geheime plekjes! Ik zal je even pb-en :D
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”