Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de camping?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Linda_Akitafan

Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Hoi allemaal,

Mijn ouders (waar ik nog bij woon) willen dit jaar gaan camperen en hebben gevraagd of ik zin had om met onze hondjes (labrador teef van 6 jaar en akita teefje van nu 4,5 maanden (dan 9 maanden)) een weekje naar de camping te komen. Als wij op de camping zitten gaan we wel eens leuke dingen doen (zoals zwemmen) maar meestal zitten we gewoon lekker voor de tent. Het wordt dus geen gekke doe vakantie voor de hondjes, hooguit elke dag naar de bossen en een aantal keer gaan zwemmen.

Nu zitten wij met een paar dingen, en ik hoopte eigenlijk dat iemand misschien tips had. :)

Wij gaan dus camperen met een tent, wat beide honden nog niet gewend zijn, maar wat naar ons idee geen probleem moet vormen. Echter kunnen we geen 2 benches in de tent kwijt, wat de honden wél gewend zijn. Heeft iemand een tip hiervoor? Is los in de tent (ze mogen best bij mij slapen ^__^) een oplossing?

En zijn er nog andere dingen, naast inentingen, waar ik rekening mee moet houden? We gaan overigens naar Luxemburg en ik ga dan met de auto!

Groetjes Linda en de hondjes
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door nelleke »

We namen onze hond gewoon in de tent. Maar die was ook niet aan een bench gewend. Ze sliep dan in de tent bij m'n dochter en wij zaten in de caravan er naast. Misschien zou je de pup nog in de bench kunnen doen en je labje los op d'r eigen kleedje.
Wat betreft de inentingen moet je rabies zeker hebben en bijtijds laten geven. Neem altijd de paspoorten mee i.v.m. controles. Orienteer je ook hoe je de honden mag vervoeren in de auto. Hoop dat het een leuke vakantie gaat worden voor jullie.
Afbeelding
Neeltje
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Hmm.. De lab maakt in huis graag dingen kapot als ze los loopt 's nachts.. Dus kweet niet of het een optie is.. Beide slapen namelijk elke nacht in de bench.. Ik denk dat ik het gewoon eens een keertje buiten in de achtertuin ofzo uit moet proberen.. Of ze de tent letterlijk afbreken ;)

Hoever van te voren moet je die inenting halen?
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door nelleke »

Tenminste 30 dagen voor vertrek. We hadden toendertijd de entingen in het voorjaar en dan keek de DA de hond na en schreef het in z'n paspoort. In de zomer waren we dus rond. Ik denk dat er hier ook wel een topic over is in de medische rubriek.
Afbeelding
Neeltje
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik zou zeker even "oefenen" met ze ;-)

Belangrijk is om na te vragen of op de camping überhaupt honden zijn toegestaan!!
Kijk ook even of het ras in dit land geen probleem is; evt copie stamboom meenemen als dat raadzaam is. Ik denk even aan de Akita in dit geval; dat zou (maar dat heb ik niet nagekeken) eventueel een probleem kunnen zijn.

Rabies-enting is bij mijn weten de enige verplichting; die moet ouder zijn dan 21 dagen op moment van vertrek. Paspoort mee (voor de honden dus). Ga dat echter na, of niet toch meer entingen oid verplicht zijn.

Ik zou ze hoe dan ook "vastleggen" op de kampeerplek, dat ze geen overlast veroorzaken bij andere kampeerders; een verplaatsbaar gaas-hek of vastlegpin lijkt me verstandig.
Persoonlijk zou ik de honden absoluut niet alleen achterlaten als jullie zelf gaan eten/stad bezoeken; ook niet als ze in een bench zitten... Een tent of kampeerplek is te toegankelijk; er hoeft maar 1 zot te zijn die ze loslaat of ze ontsnappen.... (ook als ze in een bench zitten zou IK ze nooit alleen laten)

Als het weer het toelaat zou je ze in de auto kunnen laten overnachten als die bij de kampeerplek kan staan? Let vooral op de oplopende temperatuur in de auto!!!

Suzanne
Gebruikersavatar
Maartje
Zeer actief
Berichten: 1912
Lid geworden op: 22 apr 2002 19:24
Locatie: Oostzaan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden slapen altijd los in de tent. Daar hebben ze helemaal geen probleem mee. Maar ik zou ze nooit alleen laten in een tent. In de zomer kan het in een tent net als in een auto heel snel warm worden. En bovendien is een rits zo open gemaakt of gesloopt. Tijdens de vakantie gaan de honden gewoon mee als ik naar een stad(je) ga, ze liggen onder tafel als we ergens eten en zijn er dus gewoon altijd bij.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Dank jullie wel voor alle tips. Op de camping mogen honden komen, we komen hier al enkele jaren en er altijd honden aanwezig op de camping. Of de akita is toegestaan weet ik niet, heeft iemand enig idee hoe je dat op kan zoeken?!

Het is inderdaad niet verstandig om ze alleen op de camping achter te laten, dan moet er gewoon sowieso 1 iemand bij de tent blijven als we bijvoorbeeld willen gaan zwemmen of iets dergelijks.

Ik heb ooit gehoord dat de entingen 3 maanden van te voren gegeven moeten worden, maar dat is dus niet helemaal waar?
DjockPuck
Zeer actief
Berichten: 2665
Lid geworden op: 21 jun 2009 10:46
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Linda_Akitafan schreef:Dank jullie wel voor alle tips. Op de camping mogen honden komen, we komen hier al enkele jaren en er altijd honden aanwezig op de camping. Of de akita is toegestaan weet ik niet, heeft iemand enig idee hoe je dat op kan zoeken?!

Het is inderdaad niet verstandig om ze alleen op de camping achter te laten, dan moet er gewoon sowieso 1 iemand bij de tent blijven als we bijvoorbeeld willen gaan zwemmen of iets dergelijks.

Ik heb ooit gehoord dat de entingen 3 maanden van te voren gegeven moeten worden, maar dat is dus niet helemaal waar?

Vaak staat het wel op hun site.
Honden uit de categorie.......( volgens mij 2 ?) niet toegestaan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Ik heb het opgezocht van de akita. In sommige landen (spanje geloof ik) moeten ze gemuilkorfd zijn. Ik heb gezien dat het in Luxemburg niet hoeft, maar voor de zekerheid neem ik er toch een mee. Dan kan ik het daar altijd nog vragen. Vind het wel een sneu idee, ze is nu pas 4,5 maanden oud, en dan zou ze met een muilkorf moeten lopen.. Wordt denk ik helemaal niks ;)
Gebruikersavatar
Renske
Zeer actief
Berichten: 7173
Lid geworden op: 06 mei 2002 13:25
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2
Locatie: Leeuwarden

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Renske »

Sommige mensen hebben een schapennet mee, dan kunnen de honden daarin. Zelf vind ik een pin in de grond voor de hondjes altijd erg handig, die zou ik zeker meenemen.
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Het is ook verplicht dat ze gechipt zijn.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door *Anita* »

ga elk jaar met tent en honden naar een camping.
honden liggen los maar moet er wel bijzeggen dat kuip aan de tent vast zit dus ze niet kunnen ontsnappen.
alleen laten doe ik niet.
gebruik zelf gaas om de tent zodat ze los kunnen lopen. Dit gaat zolang ik bij hen blijf anders komen ze me achterna
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Met gaas kan ook inderdaad, eventueel kunnen de benches dan misschien buiten de tent staan, met natuurlijk iets erover heen zodat ze droog blijven :) dan kunnen ze 's nachts in de bench en overdag gewoon rondlopen :D
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door *Anita* »

wil je ze perse in de bench zou ik eerder kijken voor een wat grotere tent waar de bench wel inpast dan ze zonder toezicht buiten de tent zetten s'nachts.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Er is denk ik geen plek voor nog een tent op de staanplaats. Want of ze nou in een aparte tent buiten onze tent staan, of in onze tent staan, maakt toch geen verschil?
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Linda_Akitafan schreef:Dank jullie wel voor alle tips. Op de camping mogen honden komen, we komen hier al enkele jaren en er altijd honden aanwezig op de camping. Of de akita is toegestaan weet ik niet, heeft iemand enig idee hoe je dat op kan zoeken?!

Het is inderdaad niet verstandig om ze alleen op de camping achter te laten, dan moet er gewoon sowieso 1 iemand bij de tent blijven als we bijvoorbeeld willen gaan zwemmen of iets dergelijks.

Ik heb ooit gehoord dat de entingen 3 maanden van te voren gegeven moeten worden, maar dat is dus niet helemaal waar?
Let ook op Belgie, want je moet door Belgie ;-) dus je moet ook aan de eisen van dat land voldoen. Ik weet niet of de Akita dan een probleem is; maar hoe dan ook verwacht ik dat het minder/niet een probleem is als je een FCI stamboom hebt. Heb je die niet, komen er mogelijk problemen.

De Rabies-enting is (dacht ik) de enige verplichte; hoewel een camping nadere eisen kan stellen (al weet ik niet in hoeverre dat gecontroleerd wordt.
Rabies-enting moet minstens 21 dagen oud zijn.
Ik zou zowiezo een hond van het "kaliber" van een Akita liever niet alleen laten. Niet omdat ik denk dat er wat zal gebeuren , maar er hoeft maar 1 zot te zijn of 1 kindje wat denkt "hondje-aaien"... en je KUNT een probleem hebben... wat in potentie groter is dan met een eh.. chihuahua zeg maar ;-)

Een gezondheidsverklaring en een recent "gezondheidsnonderzoek" afgetekend in het boekje.. moet je een eind mee kunnen komen; maar kijk dat vooral even na (ergens)

Suzanne
Linda_Akitafan

Re: Op de camping?

Ongelezen bericht door Linda_Akitafan »

Haha, ik zal er rekening mee houden, maar Jitsu is een nog een pup, en ze likt je eerder dood dan dat ze je bijt ;) Maar ik begrijp wel wat je bedoelt :) De akita's zijn alleen lang niet zo "gevaarlijk" als sommige mensen denken :)
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”