Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met keelontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pip
geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:06
Mijn ras(sen): teckel x chihuahua
Aantal honden: 1
Locatie: Alphen aan den Rijn

Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door pip »

Een week of 2 geleden begon Pip ineens wat minder goed te eten, zijn brokken die hij normaal aanvalt at hij maar mondjesmaat, en zelfs een koekje werd niet heel enthousiast gegeten (eerst beet hij het in kleine stukjes wat hij langzaam op at in plaats van hap, slik, weg...).
Ook was hij af en toe wat sloom, sliep dan veel en wilde niet mee uit. Omdat ik ook dikke klieren in zijn nek voelde heb ik een afspraak bij de DA gemaakt.
Conclusie, een rode keel en opgezwollen amandelen.
Aangezien hij geen koorts had (38.5), wilde de arts geen kuur geven maar eerst een weekje metacam.
In die week, heb ik hem geweekte brokken en zachtvoer gegeven want dat eet hij wel/beter.
Maar de dikke klieren bleven en hij bleef heel wisselend van humeur. Het ene moment als een dolle door het huis, gek doen en spelen, en het volgende moment als een dood vogeltje in zijn mandje en echt uit zijn hum. Ook eet hij nog geen harde brokken en een hondenkoekje eet hij soms wel, soms niet. Geweekte brokken en natvoer eet hij wel, maar ook niet heel enthousiast.
Dus gister toch maar weer terug geweest naar de DA.
Conclusie, de metacam heeft niet geholpen. Nog steeds een fikse keelontsteking, gelukkig zonder koorts temp 38.8
Omdat de Da het nu wel wat lang vind duren heb ik nu wel een kuurtje mee gekregen.
Hij krijgt nu dus 2 keer daags antibiotica (synolux), 1 maal daags metacam en ook nog 3 keer per dag een drankje die verzachtend werkt voor zijn keel (op homeopatische basis). Erg veel vind ik persoonlijk voor zo'n kleine pruts als Pip (3,6 kilo)

Nu is mijn vraag of iemand van jullie een hond met een keelontsteking gehad heeft en zo ja, duurde het herstel ook zo lang?

Als het vrijdag nog niet beter gaat moet ik het telefonisch spreekuur bellen voor het hoe nu verder.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zie dat je in alphen woont.

Mag ik vragen bij welke da je zit ?

ik zou je namelijk aan willen raden voor een second opinion. bij een andere da.

Ik heb hele goede ervaringen met Meursing in H woude Dorp. Die zijn vooral heeeel eerlijk.

voorderest heb ik Gelukkig met de hond nooit last van Keelontsteking gehad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
pip
geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:06
Mijn ras(sen): teckel x chihuahua
Aantal honden: 1
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door pip »

toots schreef:Ik zie dat je in alphen woont.

Mag ik vragen bij welke da je zit ?

ik zou je namelijk aan willen raden voor een second opinion. bij een andere da.

Ik heb hele goede ervaringen met Meursing in H woude Dorp. Die zijn vooral heeeel eerlijk.

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik zit bij de Sterkliniek aan de van Eijkstraat.

Mag ik vragen waarom je vind dat ik een second opinion moet vragen?
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou eerst maar eens afwachten of de AB zijn werk doet, dat heeft wel even tijd nodig natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Meer omdat je het zelf wat veel vind kwa medicatie.
als je het zelf niet vertrouwd o.i.d Kun je beter een keer naar een andere da gaan.
al moet ster kliniek ook goed zijn.

Hoop dat pip snel op knapt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
rakker2000
Zeer actief
Berichten: 1571
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:08
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox
Locatie: gelderland

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ja hier.

Heb rakker bijna nu zo goed als over van de keelontsteking.
Hier heeft het langer geduurd door verkeerde diagnose van de eerste da. In dec bij die da gegaan,
heeft hij prednison gekregen, wat achteraf helemaal niet nodig is geweesd. Die kuur had ik gelukkig
ook niet afgemaakt, 2de keer dacht diezelfde da dat het een vorm van astma was.
Week erop dus ong 2de week van januari naar een andere da gegaan die constateerde ene keelontsteking.
Heeft toen ook een antibioticaspuit gehad en dan een kuur van 10 dagen/2x daags.
Rak heeft nu 3 kuuren antibiotica van 10 dagen gehad, is inmiddels nog met de 3de kuur bezig maar die is
morgen voor de laatste keer/dag.
Ben dinsdag weer ff langs de da geweesd, en de ontsteking was nu zo goed als over. En de koorst is ook weg.

De klachten waarmee ik ging was hoesten wat niet overging, dat blijkt nu dan aan het hart te liggen.
Maar omdat de eerste da eigenlijk verder niet wilde nakijken de 2de keer wat ik ook zei, is het de eerste 2,5
week de ontsteking niet goed behandeld.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Neeltje

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou mooi eerst de AB afwachten. Dat heeft een dag of 2 nodig om te gaan werken. En ik neem aan dat de dosis van de medicijnen is afgestemd op de grootte van de hond. Ik zou niet weten waarom de kunde van de arts in twijfel te trekken, als wij deze arts niet kennen.
pip
geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:06
Mijn ras(sen): teckel x chihuahua
Aantal honden: 1
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand ervaring met keelontsteking

Ongelezen bericht door pip »

Ik trek de kunde van mijn da ook zeker niet in twijfel! Kom er al jaren en ben zeer tevreden over ze!

Met Pip gaat het overigens de goede kant op! Hij eet zijn brokken weer beter en is weer meer zijn drukke zelf! Vanmiddag nog een heel eind met hem gewandeld in het bos en meneer heeft weer energie voor 10 :ok:
Nog wel opgezette klieren in zn nek, maar dat zal vast snel beter worden!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”