Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

hallo allemaal,

gezien m'n hond helemaal in paniek raakt van vuurwerk wou ik na zoeken op internet bach bloesem rescue remedie proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar koop je dat (als t kan ook niet op internet) en hoever van te voren moet je hiermee beginnen?
moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Tara schreef:Ik zou bij echte paniek voor vuurwerk niet met Bach-bloesemremedies gaan werken, die gaan je hond niet helpen met de jaarwisseling.
In de aanloop er naar toe zou nog wel kunnen, maar dan zou ik nog liever voor een enkelvoudige remedie zoals Rock Rose kiezen, niet voor een samengestelde remedie zoals de Rescue Remedy.
kun je ook uitleggen waarom
Gebruikersavatar
Marlieke met Boris
Zeer actief
Berichten: 662
Lid geworden op: 21 jan 2010 18:08
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

idd wat Tara zegt.
ik geeft rescue bijv. aan de konijnen voor een bezoekje aan de DA. Dit werkt uitstekend en ze zijn echt een stuk rustiger, maar de langere periode dat het bij jouw hondje speelt kan beter met een specifieke bloesem behandeld worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dit doe je natuurlijk pas wanneer je een gedegen onderzoek naar genoemde watertjes-die-naast-bloesem-hebben-gestaan hebt verricht. Anders is het zo zonde van je geld.

http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html ik zou hier beginnen.

Daarna zou ik gedragstherapie inzetten om je hondje van de vuurwerkangst af te helpen.
moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Marlieke met Boris schreef:idd wat Tara zegt.
ik geeft rescue bijv. aan de konijnen voor een bezoekje aan de DA. Dit werkt uitstekend en ze zijn echt een stuk rustiger, maar de langere periode dat het bij jouw hondje speelt kan beter met een specifieke bloesem behandeld worden.
wat raden jullie dan aan? we wonen wel in een vrij rustige buurt dus het is niet zo dat hij nu al angstig is of bedoel je met dat het langere tijd speelt omdat hij er al meerdere jaren last van heeft? Tot zijn 8e had hij nergens last van maar nu hij ouder aan het worden is wordt hij ook steeds gevoeliger en nu heeft hij echt een hekel aan knallen, zelfs als ze een paar km verder aan het karbietschieten zijn is hij al aan het piepen en draaien.
Gebruikersavatar
Marlieke met Boris
Zeer actief
Berichten: 662
Lid geworden op: 21 jan 2010 18:08
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

is er iets gebeurd waardoor hij nu er last van heeft? het is erin geslopen zeg maar, niet trauma door een leuke knul die een rotje naar zn hoofd gegooid heeft ofzo?
hoeveel vuurwerklast heeft hij, alleen 31 dec of ook al tijden ervoor als het een paar knalletjes zijn?
en hoe toont zn angst?
Afbeelding
moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Marlieke met Boris schreef:is er iets gebeurd waardoor hij nu er last van heeft? het is erin geslopen zeg maar, niet trauma door een leuke knul die een rotje naar zn hoofd gegooid heeft ofzo?
hoeveel vuurwerklast heeft hij, alleen 31 dec of ook al tijden ervoor als het een paar knalletjes zijn?
en hoe toont zn angst?
Niks geen trauma voor wat we kunnen bedenken. Het word gewoon steeds iets erger. We hadden vorig jaar wel pillen gehad van de da en dat werkte maar ik las dat t met die pillen zo was dat de hond geestelijk alles gewoon mee maakt en dat t alleen t lichaam verzwakt? Zoiets althans en dat wil ik m niet aandoen. Hij heeft t niet met hele kleine knallen maar zodra de eerste goede knal begint word hij weer bang. Als er daarna niks afgestoken word is hij na een 10 minuten wel weer rustig. Als t doorgaat blijft hij piepen, staat tegen ons aan, gaat extreem hijgen en draaien, het angstige gedrag negeren we trouwens. Overigens heeft zon cd geen invloed en is hij verder altijd super rustig en nergens bang voor.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

moonsparkle schreef:
Marlieke met Boris schreef:is er iets gebeurd waardoor hij nu er last van heeft? het is erin geslopen zeg maar, niet trauma door een leuke knul die een rotje naar zn hoofd gegooid heeft ofzo?
hoeveel vuurwerklast heeft hij, alleen 31 dec of ook al tijden ervoor als het een paar knalletjes zijn?
en hoe toont zn angst?
Niks geen trauma voor wat we kunnen bedenken. Het word gewoon steeds iets erger. We hadden vorig jaar wel pillen gehad van de da en dat werkte maar ik las dat t met die pillen zo was dat de hond geestelijk alles gewoon mee maakt en dat t alleen t lichaam verzwakt? Zoiets althans en dat wil ik m niet aandoen. Hij heeft t niet met hele kleine knallen maar zodra de eerste goede knal begint word hij weer bang. Als er daarna niks afgestoken word is hij na een 10 minuten wel weer rustig. Als t doorgaat blijft hij piepen, staat tegen ons aan, gaat extreem hijgen en draaien, het angstige gedrag negeren we trouwens. Overigens heeft zon cd geen invloed en is hij verder altijd super rustig en nergens bang voor.

:wink: Je kunt hem ook steun bieden zonder het er in te aaien.
Jacq
Zeer actief
Berichten: 1304
Lid geworden op: 12 jul 2011 21:20
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Jacq »

hier krijgen ze een druppeltje rock rose inderdaad met oud en nieuw.
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jacq schreef:hier krijgen ze een druppeltje rock rose inderdaad met oud en nieuw.
Alleen de druppels geven met oud en nieuw werkt niet hoor ;-)
Afbeelding
TomVermeersch
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:45
Contacteer:

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door TomVermeersch »

->Chanty<- schreef: Alleen de druppels geven met oud en nieuw werkt niet hoor ;-)
Inderdaad als je enkel de druppels geeft met oud en nieuw is de kans groot dat het niet zal werken en het probleem zal blijven.
De beste manier is een gerichte samenstelling waarbij je de wortel van het probleem aanpakt. Deze druppeltjes geef je dan dagelijks gedurende een langere periode. Dit kan voldoende zijn om je lieveling definitief te verlossen van vuurwerkangst.
Gebruikersavatar
Magic
Zeer actief
Berichten: 5386
Lid geworden op: 09 okt 2009 11:25
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Magic »

Jion schreef:Ik lees even mee aangezien ik er hier ook eentje heb met vuurwerkangst. :wink:
Rosita Compagner schreef: Daarna zou ik gedragstherapie inzetten om je hondje van de vuurwerkangst af te helpen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Veel hondenscholen hebben een vuurwerkcursus zo tegen het einde van het jaar.
Misschien is zoiets een idee?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Gebruikersavatar
Magic
Zeer actief
Berichten: 5386
Lid geworden op: 09 okt 2009 11:25
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Magic »

Jion schreef:
Magic schreef:
Jion schreef:Ik lees even mee aangezien ik er hier ook eentje heb met vuurwerkangst. :wink:
Rosita Compagner schreef: Daarna zou ik gedragstherapie inzetten om je hondje van de vuurwerkangst af te helpen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Veel hondenscholen hebben een vuurwerkcursus zo tegen het einde van het jaar.
Misschien is zoiets een idee?
Maar dat is toch iets anders dan gedragstherapie?
Als je ipv een cursus hulp inschakelt van een GT niet.
Er zijn een heleboel manieren om om te gaan met vuurwerkangst, dus in plaats van een cursus kan je ook samen met een GT zoeken naar een manier welke bij jou en je hondjes past.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Magic schreef: Veel hondenscholen hebben een vuurwerkcursus zo tegen het einde van het jaar.
Misschien is zoiets een idee?
Ik zou nooit zo'n cursus gaan volgen met een hond die bang is voor vuurwerk, er is een grote kans aanwezig dat de angst alleen maar erger word. Je krijgt dan een domino effect als je met een groep honden een vuurwerk cursus gaat doen. Honden geven dan erg veel stress signalen af en worden dan bevestigt dan vuurwerk eng is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door ranetje »

Heb je die diazepam al eens gebruikt bij je honden?
Er zijn namelijk ook honden die daar van gaan hyperen.

Zou eerder een fles advocaat in huis halen :8):
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=advocaat
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:
ranetje schreef:Heb je die diazepam al eens gebruikt bij je honden?
Er zijn namelijk ook honden die daar van gaan hyperen.

Zou eerder een fles advocaat in huis halen :8):
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=advocaat
Nee ik heb diazepam nooit eerder gebruikt. Ik wist niet dat honden daarvan konden gaan hyperen. Heb je daar een bron van? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling. :scratch:

Advocaat heb ik vorig jaar in de aanloop naar O&N (op de avond zelf zijn we ondergedoken) wel gegeven (met veel slagroom). Daar werd hij wel wat dronken van :mrgreen: , maar nog steeds wel angstig. :(: Vandaar dat ik voor dit jaar wat zwaarder geschut wilde inzetten.
Een van mijn eigen honden (uit het verleden) ging er van hyperen :mrgreen:
Toen ik dat aan mijn DA meldde zei hij dat dat wel eens kon.
Gelukkig is diazepam snel uitgewerkt.

Mijn eigen ervaring dus plus bevestiging van één DA.
:wink:

Met een angstige hond zou ik niet zomaar een vuurwerktraining gaan doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door ranetje »

Een hond die al heel angstig is in een groep zetten waar mogelijk nog meer honden angstig zijn, maakt van vuurwerk een nog veel "hotter" item dan het al is.
Bovendien worden die trainingen vaak op een trainingsveld gegeven waar je niet altijd de voor jouw hond noodzakelijke afstand kunt nemen.
En als je al zo'n training zou doen moeten er meerdere goede trainers op het veld zijn.
Een trainer met twee helpers op een groep van 10 honden wat je nog wel eens ziet is niet ideaal.
Mijn idee hoor :wink:

Ik heb een hond gehad die angstig was.
Met hem heb ik zelf wat geoefend bij een schietbaan.
(even vragen wanneer er een rondje kleiduiven werd geschoten)
Op hele grote afstand begonnen en dan geleidelijk wat dichterbij gaan lopen.
Wandelen en wat G&G oefeningetjes doen, wat spelen met de bal ...........
Daardoor werd hij hanteerbaar.
Buiten lopen zo tegen oudejaarsdag was niet echt leuk, maar aangelijnd kon hij voldoende mee komen.
In huis was het geen probleem meer.

Helemaal succesvol was het dus niet, maar wel hanteerbaar.
Ik vond dat voldoende.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja vuurwerk klinkt anders.
Vooral gillende keukenmeiden en vuurpijlen :mrgreen:

Mijn hond was idd voornamelijk bang voor de knal.
Als je goed op afstand kunt blijven van die vuurwerkdemonstraties zou je een wandeling zeker kunnen proberen.
Lijkt me een goed idee om dan halverwege naar huis te gaan.
Beetje met het idee dat wat hij buiten hoorde door gaat (en buiten blijft), maar gedempter klinkt als hij binnen is dus binnen is het veiliger? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door hewi »

Ik heb geen bewijzen of vastegestelde onderzoeken laat ik dat alvast zeggen,maar wel een hysterische ollie die nu al wat angstig gedrag
vertoont,hij zit nu al 2 jaar lang [ dit wordt zijn 3e jaar] aan een samengestelde bachbloesemtherapie. Het is nu haalbaar voor hem,helemaal
angstvrij ga ik hem nooit krijgen het zit zo diep bij hem,geen advocaat die daar tegen hielp en waar wij wonen is veel vuurwerk dan zou ik hem
vanaf begin december al aan de advocaat moeten hebben.

Met de bachbloesem is hij nog wel bang maar niet meer volslagen neurotisch onbereikbaar,hij krijgt de laatste week van het jaar of de
laatste 2 weken afhankelijk hoe erg het hier is zijn dichte stoffen bench weer beneden en dat vindt hij een erg fijne verstopplek,verder ben
ik zelf vanaf de kerstdagen thuis,gaat hij naar de oppas of als er niemand is die op hem kan passen mee naar het werk. Ollie zijn samengestelde
remedie komt bij Abrith weg abrith,http://www.doggiespool.nl/. Ik heb geweten wat er altijd inzat maar ik heb die gegevens niet meer. { en hij
krijgt elk jaar gewoon een herhalingsrecept}

Met Leo gaan we ook beginnen daarme want ook hij reageert iets angstig alleen hij krijgt dan weer een andere samenstelling en we hebben
voor hem dus wel zon vuurwerkcd gekocht en zijn daar nu druk mee bezig te oefenen alleen of het helpt en het idd de geluiden buiten nabootst?
Ik twijfel of het ook niet de combinatie,licht,geluid etc is,op de cd reageert hij namelijk amper,maar we oefenen flink door wie weet helpt het.

De enige die hier gewoon doorslaapt en nergens om geeft is Donna.
Dit zijn mijn ervaringen hoor ieder moet doen wat het beste voor hem is :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door hewi »

Puur rust hebben we geprobeerd maar daar moet je eigenlijk al een tijdje van tevoren mee beginnen
ook hebben we rust compositum gehad maar dat was poeder en dat eet die niet......
Pillen van de dierenarts hebben we gehad en toen dacht ik dat hij dood was de volgende dag,dood en dood eng
ik had hem in bed genomen en hij lag daar zo raar,3x aan hem geduwd voordat hij wakker was,ook bij die pillen ging hij
gewoon al zij het zwalkend en zichzelf voortslepend ervandoor.Advocaat werkte ook niet ook daar ging hij dwars doorheen
om dagen daarna nog hele dagen te slapen:) Ollie is echt ontzettend bang,met de druppels waar we dus nu
al mee zijn begonnen is het te hanteren,hij is nog bang maar niet meer dat alles hysterisch dwars door muren heen willen angst.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door hewi »

Jion schreef:
hewi schreef: Pillen van de dierenarts hebben we gehad en toen dacht ik dat hij dood was de volgende dag,dood en dood eng
ik had hem in bed genomen en hij lag daar zo raar,3x aan hem geduwd voordat hij wakker was,ook bij die pillen ging hij gewoon al zij het zwalkend en zichzelf voortslepend ervandoor.
Jee.. :(

Was dat diazepam of waren dat van die pillen die het bewegingsapparaat verlammen maar de zintuigen scherp houden?

Ik heb geen idee meer sorry dat was een jaartje of 4 geleden,nooit weer in elk geval
tot nu toe bevalt dit me het beste,nu hopen dat opaatje wat dover wordt dat zou ook een stukje oplossing zijn :mrgreen:
Ik weet wel dat je met bachbloesem remedie's of puur rust etc nu wel zo langzamerhand moet gaan beginnen.
Leo begint volgende week met zijn druppels maar Ollie is er alweer een week mee bezig.
Groetjes Heidi
Afbeelding
TomVermeersch
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:45
Contacteer:

Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?

Ongelezen bericht door TomVermeersch »

Jion schreef: Lekker vaag antwoord. :wink:

Welke "gerichte samenstelling" is dan geschikt tegen vuurwerkangst?
En hoe lang van tevoren (en daarna?) geef je dan druppeltjes?
De verschillende soorten bach bloesems worden gekozen op basis van het karakter van de hond en de achterliggende oorzaak die zorgt voor de angst.
Ik ben zelf bachbloesem therapeut en ga hierbij steeds op maat van het dier werken.

Als je wil kan je me contacteren voor vrijblijvend advies via http://www.bachbloesemadvies.nl/contact.htm

Voor het beste resultaat geef je de druppeltjes het best gedurende 3 maand, 6x4 druppeltjes per dag.
In acute situaties, zoals wanneer je weet dat er vuurwerk aankomt (met nieuwjaar bvb) kan je de frequentie ook opdrijven.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”