Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help mijn hond wordt dun van Farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Help mijn hond wordt dun van Farmfood

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik gebruik farmfood, twee honden van mij doen het fantatisch op het voer. Zijn nu prima op gewicht en de vacht glanst. Mijn kelpie wordt mager, ze krijgt echt een skinny koppie, terwijl ik aardig wat geef. En ook vaak een beetje yoghurt, brood, appeltje, of rijst e.d. Ze kwam bij mij echt prima op gewicht, en een vol koppie. Daar is nu weinig van over. Ze krijgt wel veel meer beweging, is zelf ook actiever geworden. Ze is trouwens ontwormt dus daar kan het niet aan liggen. Heeft er iemand voedingssuggesties voor honden die moeilijk op gewicht blijven? Ze eet trouwens als een dijker.... Sinds vandaag ben ik aan het kijken of ze aan gaat komen. Ik geef meerdere porties per dag eten, zeker na een inspannende wandeling.
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoelang krijgt ze al Farm Food? Misschien toch maar een ander merk voer voor haar? Honden reageren heel verschillend op verschillende merken/typen voer, is mijn ervaring inmiddels. Sypke werd erg dik van Farm Food.
Gebruikersavatar
Roos
Zeer actief
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:23

Ongelezen bericht door Roos »

Is ze ook al door een DA nagekeken?
Veel eten en toch mager worden vind ik geen fijne combi vandaar dat ik het vraag.
Als ze verder helemaal gezond is, zou ik toch meer eten geven (hoeveel FF geef je nu?) of toch maar een ander voer proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

brrrr. wat een vervelend verhaal.

ik hoop dat je gauw weet wat er is zodat je kunt gaan handelen..

ik hoop dat ik het met sam niet krijg! ik heb in FF eindelijk een brok gevonden die hij lekker vindt
Afbeelding
Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

Wat is DA? Ik geef ruim 300 gram per dag verdeeld over twee porties. Na de middagwandeling geef ik nu brinta en 's avonds brood met yoghurt. Dat is aardig wat voor een hondje van 17 kg. Maar ze heeft dan ook een verbranding...veel goede ontlasting. En inderdaad honden kunnen verschillend reageren op voeding, mijn border is er lekker gezond uitgaan zien. De kelpie heb ik als herplaatser, misschien kan ik de fokker eens opbellen, om te vragen wat voor voer ze altijd kreeg..
AfbeeldingAfbeelding
Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

Oh wacht dierenarts, ik las niet goed. Ja en ze is prima in orde. Binnenkort moet ze nog een voor een neusspray voor kennelhoest ivm een deelname aan een groot evenement..
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

En als je meer geeft? ik weet dat ik juist weer veel minder FFood moet geven als op de tabel staat anders worden ze tonnetje rond.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
Annet
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 24 jul 2002 09:31
Locatie: Groningen

Ongelezen bericht door Annet »

Ik geef mijn Border Collie van anderhalf jaar oud en naar schatting zo'n 18 kilo ruim 360 gram op een dag en daar wordt hij absoluut nog niet dik van. Ik weet niet precies wat er op de zak staat als richtlijn, maar weet je zeker dat jouw Kelpie niet iets meer moet hebben dan die 300 gram?
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wat ook kan zijn is dat je te veel geeft en dat het daardoor even hard er weer uit gaat zonder dat het opgenomen wordt.

probeer eens zonder brinta e.d. alleen het voer te geven in meerdere porties. brinta is zemelen, en zemelen zorgen voor spoeling, ook yoghurt zorgt voor versnelde werking van de darmen, stel dat de darmen nou even meer tijd nodig hebben om de bouwstoffen eruit te filteren?

anders zou ik acuut overstappen op ander voer.
Tarz
Zeer actief
Berichten: 1160
Lid geworden op: 07 jul 2003 02:48
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2
Locatie: Purmerend

Ongelezen bericht door Tarz »

Ze was inderdaad erg dun!
Is ze verder gezond? Want het kan ook een medische oorzaak hebben dat ze opeens zoveel afvalt. Ze verhaarde ook wel erg en haar vacht leek ook wat doffer dan normaal. Haar kopje was wat meer ingevallen.
Misschien dat ze iets onder de leden heeft? Ik wil je uiteraard niet ongerust maken hoor, maar misschien dat het niet aan het voer ligt.

De meeste honden worden niet dun op Farmfood omdat er juist zoveel inzit, vandaar dat ik daar aan denk.
Anders is Cavom een brok waar vrij veel in zit. Kijk maar Chaya van een tijdje geleden, die was heel wat voller dan nu ;)
Groetjes Rob
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:58
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Yndra schreef:Wat is DA? Ik geef ruim 300 gram per dag verdeeld over twee porties. Na de middagwandeling geef ik nu brinta en 's avonds brood met yoghurt. Dat is aardig wat voor een hondje van 17 kg. Maar ze heeft dan ook een verbranding...veel goede ontlasting. En inderdaad honden kunnen verschillend reageren op voeding, mijn border is er lekker gezond uitgaan zien. De kelpie heb ik als herplaatser, misschien kan ik de fokker eens opbellen, om te vragen wat voor voer ze altijd kreeg..
Hallo Yndra,

Zoals ik uit je verhaal kan opmaken, geef je de brinta en de "brood met yoghurt" apart van de brokkenmaaltijd.
Omdat het vooral voor honden met een "snelle stofwisseling" bijzonder belangrijk is dat elke maaltijd compleet is, is het misschien verstandiger om 4 x per dag alleen maar brokken te geven en dan tijdelijk iets meer.
Wil je toch "brinta en brood met yoghurt" blijven geven (?????????), geef dat dan direct na een brokkenmaaltijd, zodat het als 1 maaltijd in de maag komt en daarna ook als 1 maaltijd voor o.a. de darmflora ter beschikking komt.
Dus 4 x per dag een complete maaltijd is sowieso beter dan wat je nu doet.


Gerrit de Weerd.
Farm Food.
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ondanks dat ze er verder goed op deed, bleef mijn herder ook heel mager op FF, ze haalde er blijkbaar toch niet voldoende uit.
Nu is Marouck wel een behoorlijk hyperactief gevalletje, constant bezig en nauwelijks tot rust te brengen, haar verbranding was waarschijnlijk ook erg hoog.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

8O brinta met yoghurt? waar dient dat voor???? 8O
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

malinois schreef:8O brinta met yoghurt? waar dient dat voor???? 8O
Ik geef dan geen brinta maar yoghurt krijgen ze hier ook ;) maar meestal bij de zelfgemaakte maaltijden.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

cloris schreef:
malinois schreef:8O brinta met yoghurt? waar dient dat voor???? 8O
Ik geef dan geen brinta maar yoghurt krijgen ze hier ook ;) maar meestal bij de zelfgemaakte maaltijden.
ik geef wel karnemelk, vinden ze heerlijk. Maar die brinta snap ik niet helemaal
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
cloris schreef:
malinois schreef:8O brinta met yoghurt? waar dient dat voor???? 8O
Ik geef dan geen brinta maar yoghurt krijgen ze hier ook ;) maar meestal bij de zelfgemaakte maaltijden.
ik geef wel karnemelk, vinden ze heerlijk. Maar die brinta snap ik niet helemaal
niet alles heeft een reden.

sam hoeft het niet, maar ik ken honden die er een moord voor doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:
malinois schreef:
cloris schreef:
malinois schreef:8O brinta met yoghurt? waar dient dat voor???? 8O
Ik geef dan geen brinta maar yoghurt krijgen ze hier ook ;) maar meestal bij de zelfgemaakte maaltijden.
ik geef wel karnemelk, vinden ze heerlijk. Maar die brinta snap ik niet helemaal
niet alles heeft een reden.

sam hoeft het niet, maar ik ken honden die er een moord voor doen.
maakt ook niet uit :mrgreen: maar ik vroeg het me af, karnemelk schijnt te helpen tegen vlooien en teken dus misschien was Brinta ook wel ergens goed voor... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
massam schreef:
malinois schreef:
cloris schreef: Ik geef dan geen brinta maar yoghurt krijgen ze hier ook ;) maar meestal bij de zelfgemaakte maaltijden.
ik geef wel karnemelk, vinden ze heerlijk. Maar die brinta snap ik niet helemaal
niet alles heeft een reden.

sam hoeft het niet, maar ik ken honden die er een moord voor doen.
maakt ook niet uit :mrgreen: maar ik vroeg het me af, karnemelk schijnt te helpen tegen vlooien en teken dus misschien was Brinta ook wel ergens goed voor... ;)
het zijn koolhydraten
en dat zet dus bij de meeste honden wel wat aan
ik schrijf, de meeste honden, aangezien het bij Ace dus ook niet hielp,
die kreeg ik alleen zwaarder op gewone dierlijke vetten, dus extra vet vers vlees, bv hart, niertjes oid, met nog een lekkere laag vet eraan ;)
Laatst gewijzigd door crutz op 18 feb 2004 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

Nee brinta heeft in mijn ogen niet echt heel veel speciaal nut.. karnemelk helpt idd tegen vlooien, knoflook ook ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

cloris schreef:Nee brinta heeft in mijn ogen niet echt heel veel speciaal nut.. karnemelk helpt idd tegen vlooien, knoflook ook ;)
ok... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Ongelezen bericht door twinkeltje »

brinta vinden ze gewoon lekker
die karne melk ga ik ook proberen
Afbeelding
Marja
Zeer actief
Berichten: 2182
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:07
Locatie: ijsselmeer

Ongelezen bericht door Marja »

[quote="Yndra"]Wat is DA?

Haha, heerlijk! DA is dierenarts.
Toen ik hier net op het forum was dacht ik dat ze met da de da drogist bedoelden :mrgreen:
Ik zal wat bij de da drogist geweest zijn om iets te halen of te vragen omdat dat hier op het forum stond. Ze werden daar gek van me :-D
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roos
Zeer actief
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:23

Ongelezen bericht door Roos »

Yndra schreef:Wat is DA?
oeps sorry :mrgreen:
maar je hebt al ontdekt wat het betekent zag ik ;)

Ik geef ruim 300 gram per dag verdeeld over twee porties. Na de middagwandeling geef ik nu brinta en 's avonds brood met yoghurt. Dat is aardig wat voor een hondje van 17 kg. Maar ze heeft dan ook een verbranding...veel goede ontlasting. En inderdaad honden kunnen verschillend reageren op voeding, mijn border is er lekker gezond uitgaan zien. De kelpie heb ik als herplaatser, misschien kan ik de fokker eens opbellen, om te vragen wat voor voer ze altijd kreeg..
Hmm 300 gr. lijkt me wel genoeg inderdaad. Die van mij wegen ook 17 kg en Roma kreeg maar 180 g/dag en Scooby iets van 220 gr. en ze bleven mooi op gewicht. Maarja elke hond is weer anders natuurlijk.

Veel goede ontlasting zeg je, bedoel je daarmee dat ze veel poept per dag?
Misschien geef je inderdaad wel teveel?
Klinkt niet logisch als ze magerder wordt, maar misschien wordt het teveel aan voer dan versneld afgevoerd ofzo?

Ik heb niet zo'n goed advies voor je eigenlijk :?
Laat je wel even weten wat je gaat doen en of het werkt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roos
Zeer actief
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:23

Ongelezen bericht door Roos »

Marja schreef:
Yndra schreef:Wat is DA?

Haha, heerlijk! DA is dierenarts.
Toen ik hier net op het forum was dacht ik dat ze met da de da drogist bedoelden :mrgreen:
Ik zal wat bij de da drogist geweest zijn om iets te halen of te vragen omdat dat hier op het forum stond. Ze werden daar gek van me :-D
:mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mechelaar_fan
Zeer actief
Berichten: 1252
Lid geworden op: 02 dec 2002 13:02
Locatie: mechelen

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

brinta is totaal niet geschikt voor honden.
een hond is geen mens. Brinta heeft een veel te hoog zemelengehalte voor een hond, wat je erdoor kunt bekomen, is dat sommige essentiële stoffen in de ruwe vezel gevangen blijven, en er zo mee uitgaan, en dus niet worden opgenomen.
Yoghourt is prima.
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

mechelaar_fan schreef:brinta is totaal niet geschikt voor honden.
een hond is geen mens. Brinta heeft een veel te hoog zemelengehalte voor een hond, wat je erdoor kunt bekomen, is dat sommige essentiële stoffen in de ruwe vezel gevangen blijven, en er zo mee uitgaan, en dus niet worden opgenomen.
Yoghourt is prima.
sam lust het niet dus krigt het niet. maar ik geef je de kost hoeveel fokkers het bijna als verplicht onderdeel van de voeding meegeven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
leonie
Vaste gebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jan 2003 16:11
Locatie: grootebroek
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Hoi, Terra is grootgebracht met Brinta pap :pffff: . Toen ze wat ouder werd ben ik overgestapt op Molenaars pap, maar de Brinta die bleef toch haar favoriet. Nog steeds hoor ze staat te kwijlen als je het klaar maakt :ok:

Groetjes Leonie en Terra :P
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Gebruikersavatar
wilco
Vaste gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 dec 2003 09:31
Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP)
Aantal honden: 2
Locatie: Op NW-Veluwe

Ongelezen bericht door wilco »

nou ik heb het idee dat mijn sharpei ook niet zo dikker wordt van FF,eerder dunner ze eet het wel en we geven wel rond de 400gram,zeis een pup van 5 maand en om en nabij de 15 a 16 kilo.,ik geef dan ook versvlees dagen maar daar doet ze het veel beter op maar ik zoek nog een vriezertje voor haar van 100 ltr. ofzo
Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

In ieder geval bedankt voor de tips. Brinta en yoghurt, rijst e.d. zijn geen voedsel om haar aan te laten komen. Ze vindt het gewoon ergggggg lekker. Wat ik nu heb is twee maal daags brokken en twee maals daags een verse vlees voeding met groenten. Even kijken of ze daar beter op wordt, ze heeft nu in ieder geval een vol buikje.

De kelpie is een herplaatsings hondje uit de stal, heeft pakweg 1 jaar lang nauwelijks beweging gehad. Nu krijgt ze veel meer beweging en speelt e.d. Misschien dat daarom de verbranding ook sneller is gegaan.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mechelaar_fan
Zeer actief
Berichten: 1252
Lid geworden op: 02 dec 2002 13:02
Locatie: mechelen

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

leonie schreef:Hoi, Terra is grootgebracht met Brinta pap :pffff: . Toen ze wat ouder werd ben ik overgestapt op Molenaars pap, maar de Brinta die bleef toch haar favoriet. Nog steeds hoor ze staat te kwijlen als je het klaar maakt :ok:

Groetjes Leonie en Terra :P
een hond vindt chocolade ook lekker, en kan ervan doodvallen.
een hond vindt rattengif ook lekker.
't is niet omdat een hond iets lekker vindt, dat het gezond is. (geldt ook voor mensen)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”