Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Honden.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Hondenvoer Hondenvoeding
100% natuurlijk, geperst hondenvoer.
- Sinds 1982 -

Nu ook Glutenvrij verkrijgbaar!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoek naar:
Ga naar:  

[ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bijwerkingen Enurace?
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 maart 2009 22:17
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0
Ik open dit topic voor m'n moeder, aangezien het haar vraag is :wink:.

Haar Golden Retriever Bonnie is 8 jaar oud en ongeveer 5 jaar terug gecastreerd. Sinds die tijd verloor ze wel eens wat druppeltjes urine, maar dat is wel normaal. Ze was toen gewoon een blije hond, zeker als ik of ander bekend volk opeens aan de deur stonden. Een tijdje terug begon ze echter veel meer urine te verliezen; als ze ergens ging liggen, lag er een flinke natte plek als ze weer opstond, en dat was geen transpiratie.

Dus ging ze met Bonnie naar de dierenarts. Die schreef Enurace voor, 1 pilletje per dag. Dan zou de incontinentie afgelopen zijn. En ze had gelijk, het urineren stopte. Maar sinds ze die pilletjes slikt, is Bonnie van de lik. Ze lijkt ineens lichtelijk dement, als ze wordt uitgelaten, loopt ze de andere kant op dan waar ze normaal heenlopen en ze trekt aan de riem om van de stoep af te kunnen en de weg op te lopen (heb het zelf meegemaakt dit weekend, opeens rukt ze hard aan die riem om naar links uit te wijken en is dan echt vastbesloten). Ze loopt wel wat rond binnenshuis, eet/drinkt goed maar ligt het liefst wat te slapen, ook kijkt ze opeens óud uit d'r ogen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ze lijkt sinds ze die pilletjes slikt, 3 jaar ouder. Ze komt wel graag kroelen, maar gaat dan weer ergens liggen.

Ik vroeg me af of iemand deze bijwerkingen herkent? Mijn moeder wil dit niet meer, ze gaat nog wel naar de dierenarts om te zien of er medicijnen geruild kunnen worden (of helemaal achterwege laten, dan maar incontinent), maar weet iemand of het aan die Enurace kan liggen dat Bonnie zo doet? Ik heb wel gezocht bij de zoekfunctie, maar daar werd Enurace juist aangeraden.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 maart 2009 22:22
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): waterhonden
ik zou googlen op enurace+bijwerkingen.

Wat ik wel mee kan en wil geven is dat mijn castraatpoedel na jaren enurace en propalin op KVV géén medicatie meer hoefde te slikken. Mocht het zo zijn dat je moeder brok voert kan dit een argument zijn om daar verandering in aan te brengen. Vers vlees heeft in ieder geval geen nare 'bijwerkingen' ;-)

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 maart 2009 22:42
Vaste gebruiker

Rosita Compagner schreef:
ik zou googlen op enurace+bijwerkingen.

Wat ik wel mee kan en wil geven is dat mijn castraatpoedel na jaren enurace en propalin op KVV géén medicatie meer hoefde te slikken. Mocht het zo zijn dat je moeder brok voert kan dit een argument zijn om daar verandering in aan te brengen. Vers vlees heeft in ieder geval geen nare 'bijwerkingen' ;-)

Ja, dat is ook een idee :wink:. Qua versvoeding: zodra ik m'n honden/katten Carnibest begon te voeren en het verschil merkte, heb ik m'n hele familie ook overtuigd, dus alle vleeseters in de familie zitten al sinds ongeveer 2 jaar ook aan de Carnibest, haha :).

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 maart 2009 23:37
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
De vraag is of het van de enurace komt of dat er iets anders aan de hand is? Ik zie jouw verhaal niet als bijwerking staan bij enurace, maar dat zegt niets :wink:
Is Bonnie gecontroleerd door de DA (blaas, nieren) toen ze die pillen kreeg?
Wat gebeurt er als ze een tijdje geen enurace slikt?

P.S.
Er zijn gevallen waarbij een homeopathische behandeling voortreffelijk aanslaat.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 maart 2009 11:54
wannabee

Ik denk dat dit allemaal niks met enurace te maken heeft.
Mijn hond kreeg het overigens ook wel eens en was na stoppen met enurace zeker een paar maanden weer niet incontinent. Ze had het dus soms even nodig een poosje.

Die hond werd overigens juist incontinent van kvv. Op brokken ging het goed maar na Rodi plaste ze standaard tijdens het slapen op haar kussen. :19:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 maart 2009 13:16
Vaste gebruiker

Woonplaats: Goeree Overflakkee, baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Daisy slikt ook enurace, 1,5 op een dag.
Maar ik merk niets van deze bijwerkingen bij haar.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 maart 2009 14:52
Vaste gebruiker

Woonplaats: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Lola slikt Incurin tegen de incontinentie.
Wellicht dat je ma dit pilletje kan proberen en dan kijken of ze dezelfde bijwerking ziet bij de hond. :wink:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 maart 2009 17:12
Overactief

Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2
Dit medicijn is de merknaam van de stof efhedrine, hetgeen een licht vernauwende werking op de bloedvaten heeft. Ik kan me zo voorstellen dat hierdoor minder zuurstof in de hersenen komt waardoor ze deze verschijnselen vertoont. Misschien kan je moeder beter overstappen op een ander medicijn voor de hond.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 maart 2009 08:28
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): kruising uit Roemenië.
Aantal honden: 1
Dit probleem komt me zo bekend voor, met enurace hadden we precies hetzelde met een gecastreerde teef van bijna 2 jaar. Daarna zijn we overgestapt op Propalin en zijn de problemen over.
We 'spelen' trouwens met de dosering, ene keer doet ze fantastisch op een lagere dosis en soms moet ze op een wat hogere dosis. Maar we blijven eigenlijk altijd onder de voorgeschreven dosis...

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 maart 2009 22:16
Vaste gebruiker

Bonnie is helemaal gecontroleerd, toen ze de Enurace voorgeschreven kreeg. Toen ze de pillen kreeg, sloeg ze ineens om. Ik weet het niet, maar ergens lijkt het me dan toch verband te houden. Inderdaad wat jij zegt Gemini, dat het kan komen door vernauwde bloedvaten.
Ik heb in ieder geval zelf wat research gedaan (het middel is een afgekeurd afslankmiddel voor mensen?!) en alle positieve en negatieve reacties die ik kon vinden, naar m'n moeder doorgemaild. Zij wil er nu van afstappen...dan maar een incontinente hond, het zij zo :19:. Wie weet dat ze inderdaad op Propalin kan overstappen, en ondertussen zoek ik voor een homeopatisch middeltje :).

Bedankt voor de reacties in ieder geval :wink:!

Profiel  

[ 10 berichten ] 
Zoek naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «