Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoeken naar:
Ga naar:  

[ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Wel of geen puppybrok
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2010 17:48
Beginner

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen):: welsh springer spaniel
Aantal honden:: 0
Bij mijn volgende nest wil ik hoofdzakelijk kvv gaan voeren met op het laatst wat brok erbij. Na wat speurwerk ben ik gekomen op de brok dogloversgold, die staat me wel aan. Heeft alleen geen puppybrok, maar wat je zoal leest, schijnt puppybrok vooral een commercieel verhaal te zijn. Wat zijn jullie meningen? Wel of geen puppybrok of gelijk volwassenbrok?

Profiel E-mail  

Titel: Re: Wel of geen puppybrok
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2010 20:27
Zeer actief

Mijn ras(sen):: Kooikerhondje
Aantal honden:: 7
Ik geef naar volle tevredenheid Dog Lovers Gold naast KVV aan mijn honden, maar ik breng er ook mijn pups mee groot (krijgen ook KVV). Juist het feit dat ze maar één soort brok hebben en geen "tig" verschillende zakken in het schap hebben staan, spreekt mij erg aan :wink: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2010 23:26
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Mechelse herder
Aantal honden:: 2
geen, hier krijgt puppemans op dit moment alleen smuldier

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2010 23:29
Vaste gebruiker

wat eten wolvenwelpen in de natuur.....

oftewel hier alleen KVV en dus geen puppybrok

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 00:26
Nieuw

Mijn ras(sen):: 1 Border Collie en 1 Beauceron
Inderdaad, in de natuur zijn er ook geen prooien speciaal voor de pups, dus waarom maken die fabrikanten van hondenbrokken dan wel puppybrokken? Puur commercieel. Kan je lekker meer voor vragen, want er zit zogenaamd meer vlees in (ahum), je kan goed verkopende foto's van schattige pups op de verpakking zetten en ga zo maar door. Om nog maar niet te spreken over merken die voor zowat elk verschillend ras een 'andere' brok verkopen!! :smile2:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je de pups ook wilt laten wennen aan brokken, want de toekomstige eigenaren willen misschien niet allemaal kvv aan hun pups gaan geven (of zowel kvv als brokken geven) en dan is het soms wel moeilijk om ze aan een brok te laten wennen. Sommige rassen hebben de neiging om kieskeurig te zijn (of zijn de baasjes misschien te toegeeflijk?) en dan krijg je soms wel vervelende toestanden.
Veel succes met de pups!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 00:50
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden:: 3
Ahja, want in de natuur hebben ze natuurlijk wel gewone brokken, of een werpkist met lamp erboven, of een dierenarts die ze even inent, of van die ontworm pilletjes. :denken:

Puppybrok is niks duurder dan gewone brok, dus wat is het commerciele plaatje in deze? Ik denk dat nolan die eerste weken niet in staat was gewoon volwassen brok kapot te kauwen. Dan moet je het weken, maar dat is weer niet natuurlijk :F: , eigenlijk zou je het moeten voorkauwen :smile:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 00:54
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: schapendoes
Aantal honden:: 4
sjaak-k schreef:
Ahja, want in de natuur hebben ze natuurlijk wel gewone brokken, of een werpkist met lamp erboven, of een dierenarts die ze even inent, of van die ontworm pilletjes. :denken:

Puppybrok is niks duurder dan gewone brok, dus wat is het commerciele plaatje in deze? Ik denk dat nolan die eerste weken niet in staat was gewoon volwassen brok kapot te kauwen. Dan moet je het weken, maar dat is weer niet natuurlijk :F: , eigenlijk zou je het moeten voorkauwen :smile:

In de natuur zijn helemaal geen brokjes, daar kotst moeder gewoon de voorgekauwde diertjes uit voor haar pups :pffff:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 07:34
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen):: Geen, ik hou niet van honden.
Hier geen pupbrok maar kvv aan het nest gevoerd :ok:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 14:28
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: :
* Mopshond
* Dwerg poedel x Dwerg schnauzer
* Coton de Tulear x
* Shih Tzu X York
ik ben wel van mening dat als je zo stellig wil dat je hond als een wolf eet je maar lekker een wolf aan moet schaffen ipv een hond...

verder heb je merken waarbij het idd bijna niet veschilt de pup en volwassen variant maar bijvoorbeeld alleen de grote (wat voor sommige honden erg prettig is)

ook vergeten de meeste even dat de honden tegenwoordig lang niet ze sterk en gezond meer zijn als tig jaar geleden, en ja dan kan een opgroeiende hond nog wel eens pup brokken nodig hebben, heus niet allemaal, maar heus wel sommige!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 14:40
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ayurveda schreef:
ik ben wel van mening dat als je zo stellig wil dat je hond als een wolf eet je maar lekker een wolf aan moet schaffen ipv een hond...

verder heb je merken waarbij het idd bijna niet veschilt de pup en volwassen variant maar bijvoorbeeld alleen de grote (wat voor sommige honden erg prettig is)

ook vergeten de meeste even dat de honden tegenwoordig lang niet ze sterk en gezond meer zijn als tig jaar geleden, en ja dan kan een opgroeiende hond nog wel eens pup brokken nodig hebben, heus niet allemaal, maar heus wel sommige!

waarom zou een hond dat nodig hebben? Een gezonde hond kan het prima op volwassenbrok doen of op kvv...
Al mijn honden zijn groot geworden op kvv en volwassenbrok. De enige hond die groot is geworden op puppybrok heb ik alleen maar ellende mee gehad in de groei etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 14:45
Diesel krijgt geen puppybrok. Hij eet gewoon mee met de anderen en groeit als kool :ok:

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:07
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

* Mopshond
* Coton de Tulear x
* Shih Tzu X York
ik zeg ook niet dat het voor alle honden goed is
maar kijk nou eens naar al die rassen die je bijna geen hond meer kan noemen en je al koopt met de wetenschap dat ze aanleg hebben voor aardig wat probleempjes... juist die rassen kunnen nog wel is baat hebben bij een puppy brok.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:15
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden:: 3
Ayurveda schreef:
ik zeg ook niet dat het voor alle honden goed is
maar kijk nou eens naar al die rassen die je bijna geen hond meer kan noemen en je al koopt met de wetenschap dat ze aanleg hebben voor aardig wat probleempjes... juist die rassen kunnen nog wel is baat hebben bij een puppy brok.

Maar wat is puppybrok dan? Het lijkt me geen technologisch wonder of zo, zit er zoveel verschil in?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:16
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden:: 5
Gelukkig voor de diervoederfabrikanten denke we er niet allemaal hetzelde over.
Want ik zweer voor de grote rassen wel bij een puppy/juniorbrok met een heel laag gehalte van de calcium en fosfor.
We kunnen leuk vergelijken wat een wolf in de natuur eet maar die groeit lang zo snel niet als onze door ons gecreëerde rashonden dus kan zijn voedingsbehoefte ook wat lager zijn.
Kijk allee al eens hoe sommige rassen de afgelopen 60/70 jaar zijn verandert qua formaat, dan kun je zijn hoe zij genetisch ook zijn veranderd.

Ik denk dat sommige rassen er beroerd uit zouden kunnen zien als we ze op zijn `wolfs` zouden voeren ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:28
Zeer actief
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: teckel
waarom brokken ze kunnen toch ook weg op vlees doen wij ook smuldier vlees en pens kompleet

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:29
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

* Mopshond
* Coton de Tulear x
* Shih Tzu X York
empyree schreef:
Want ik zweer voor de grote rassen wel bij een puppy/juniorbrok met een heel laag gehalte van de calcium en fosfor.
We kunnen leuk vergelijken wat een wolf in de natuur eet maar die groeit lang zo snel niet als onze door ons gecreëerde rashonden dus kan zijn voedingsbehoefte ook wat lager zijn.
Kijk allee al eens hoe sommige rassen de afgelopen 60/70 jaar zijn verandert qua formaat, dan kun je zijn hoe zij genetisch ook zijn veranderd.

Ik denk dat sommige rassen er beroerd uit zouden kunnen zien als we ze op zijn `wolfs` zouden voeren ;-)

:E:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:41
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

empyree schreef:

dober valt onder de grote honden, heb het aan den lijve meegemaakt en hoor het van heel veel dobereigenaren dat dit dus alleen maar ellende brengt...
Waarom zou bij bijv. Barca het enige verschil de maat brokken zijn? (en dit is voor vele geperste brokken zo)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 15:51
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Friese en Cubaanse hounen
Ayurveda schreef:
Misschien moet je je ook eens afvragen hoe dat komt?
Wel deels, maar echt niet alleen door de wijze van fokken, hoor.
Wel eens gehoord van het gezegde: Je bent wat je eet?

Voor je dergelijke stellige dingen zegt is het handig als je dat kunt onderbouwen.
Dus leg me eens uit: waarom zou een opgroeiende hond "nog wel eens pup brokken nodig hebben"?
Wat zit daar wel of niet in dat je niet zelf met verse voeding zou kunnen geven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2010 22:43
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Duitse dog
sjaak-k schreef:
Puppybrok is niks duurder dan gewone brok, dus wat is het commerciele plaatje in deze?

Volgens mij zijn alle puppybrokken (en seniorenbrokken) juist wèl duurder dan de zogenaamde volwassen hondenbrok? Dàt is nou juist het commerciele plaatje in deze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2010 00:05
Nieuw

Mijn ras(sen):: 1 Border Collie en 1 Beauceron
Ayurveda schreef:

Een hond verschilt qua spijsvertering niet van een wolf, dus kan je hem gerust ook geven wat een wolvenpup zou eten! Een wolf aanschaffen is natuurlijk onzin... :piew:
Wat de gezondheid van onze hondenrassen tegenwoordig betreft: daar hebben mensen ook duidelijk de hand in gehad, en niet in goede zin! Als ze dan ook nog minderwaardig voedsel voorgeschoteld krijgen (geëxpandeerde brokken, hoe verzin je het!) wordt het er allemaal natuurlijk niet beter op! Ik eet ook liever vers dan alles uit een blik of 'astronautenvoer' (hoe compleet het ook zou zijn!).

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2010 00:13
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Duitse dog
Ayurveda schreef:

:denken: Wat is dit voor rare opmerking? Een hond stamt af van de wolf en het spijsverteringskanaal van een hond is nog steeds vrijwel identiek als dat van een wolf. Waarom zou je hem dan niet hetzelfde voeren als een wolf?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2010 00:18
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: waterhonden
empyree schreef:

Hopelijk gaan 'we' dit niet als compliment voor onszelf zien... 't Is toch van de gekke dat we speciale brokjes in 't leven moeten roepen om onze fokbrouwsels in stand te houden??

Ayurveda schreef:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2010 00:19
Vaste gebruiker

Die van mij zij opgegroeid met kvv/nrv tegen het jaar schakel ik dan compleet over op nrv maar ik denk dat een pup het ook goed op een brok doet hoor,als je bang bent voor bv tekorten en je voelt je goed bij een brok dan moet je brok voeren ,zo zie ik het :pffff:

Profiel E-mail  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  

[ 23 berichten ] 
Zoeken naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «