Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenuitlaatservice

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Luna87 »

Vanmiddag was ik even met Luna naar het bos. Toen ik mijn auto neerzette zag ik een bus van de plaatselijke hondenuitlaatservice. Nu weet ik helemaal niet hoe het er aan toe gaat, dus ik was wel nieuwsgierig.
Als snel kwam ik ze tegen, ze waren met 2 personen en een stuk of 10 honden, groot en klein. Een hondje werd snel aangelijnd toen ik aan kwam en ik werd bijna ondersteboven gerend door een enthousiaste berner sennenhond die mij wel erg interessant vond. Verder een ontzettend lief mopshondje, een luidruchtig teckeltje, een vrolijke labrador en nog wat andere honden.

Een erg leuke groep met leuke begeleiders. Misschien zou Luna dat ook wel leuk vinden, zo 1 keer in de week. Ik vond die mensen van wat ik gezien heb heel kundig, maar toch is het wat eng om Luna bij een 'vreemde' achter te moeten laten.

In principe is het niet nodig want Luna is nooit alleen. Maar aan de andere kant, ik werk 5 dagen en Luna gaat 5 dagen met mij mee en ligt ze dus de hele dag maar een beetje te liggen. Buiten werktijd krijgt ze genoeg beweging, maar misschien is zo'n uitlaatservice ook wel leuk voor haar.

Zijn er hier nog mensen wiens hond wel eens mee gaat met zo'n uitlaatservice en hoe bevalt het jou en je hond(en)?
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Berichten: 7294
Lid geworden op: 03 jan 2011 13:34
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door mariabel »

ik loop elke vrijdag met iemand die een uitlaatservice heeft.. en ik vind het elke week een soort schoolreisje.. het plezier dat de honden hebben. de stabiliteit in de roedel.. het gemak waarbij nieuwe honden worden ontvangen en elke hond zijn eigen gang kan gaan.. ; spelen met elkaar.. scharrelen.. de rest negeren.. nooit agressie.. vechten.. weglopers... alle honden genieten..
ik zie elke hond genieten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Turbo!
Zeer actief
Berichten: 3470
Lid geworden op: 05 jul 2010 22:11
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4
Locatie: in een huis

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Turbo! »

Mijn honden gingen mee, Ze kwamen altijd voldaan weer thuis. maar dit was toen ik nog fultime werkte.

Mijn moeder is er alleen een keer heen gegaan toen ze daar waren, ze hadden namelijk ook een stuk omheind terrein waar ze ook met ze allen op liepen en toen was mijn moeder zo boos geworden dat ze mijn honden heeft opgepakt en mee naar huis heeft genomen.

Ook zoiets voor hetzelfde geld was het mijn moeder niet eens :N:
Het was namelijk 30 graden en er was geen een waterbak gevuld! Lycan lag zo te hijgen en was zo rood aangelopen dat mijn moeder bang was dat hij een zonnesteek had.

Ze zijn daarna nooit meer geweest.

Maar dat was toen ook de enige in de buurt nu zitten er meer en die gaan wel anders om dat zie ik dagelijks. Dus het is gewoon even aankijken en mischien kijken of je mensen kan vinden met ervaringen.
Fin
Zeer actief
Berichten: 8182
Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
Locatie: zuid-holland

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Fin »

Het is een vrij beroep, en er is geen toezicht. De één gaat kundig, professioneel en liefdevol om met je hond, de ander schopt je hond bijkant de auto in.

Ik heb mijn honden toen ze nog jong waren wel meegegeven aan een hondenuitlaatdienst, maar uiteindelijk ben ik daar toch ook op teruggekomen. Voor de honden was hij goed, maar naar mij toe hield hij zich niet aan bepaalde afspraken en dan is het vertrouwen ook weg. Ik gaf mijn honden mee zodat ze in een roedel leerden fuctioneren en kwam hem op een gegeven moment tegen met alleen Chris en zijn eigen hond aan de lijn. Dat was dus de bedoeling niet.

Ga dus op de persoon af, en je gevoel voor die persoon af en daarbij, zorg ook voor een paar onverwachte controlemomenten. Een vriendin of kennis met een hond die op dezelfde tijd in hetzelfde gebied ook een paar keer gaat lopen en zo eens de boel kan observeren.
Gebruikersavatar
Tanja Simba&Bella
Zeer actief
Berichten: 1797
Lid geworden op: 15 sep 2007 19:04

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Die van ons gaan 1x per week mee, op vrijdag. Ik ken de eigenaresse nog van de hondenschool. Zij trainde daar met het bulletje van haar vader. Omdat ikzelf ook een bull heb, hadden we al snel contact.

Toen ik op zoek was naar een uitlaatservice, kwam ik haar site tegen. Omdat ik haar kende, was er bij mij vertrouwen. Zij weet ook dat simba (onze reu) niet altijd de makkelijkste is, en ik vind het belangrijk dst iemand weer hoe daar mee om te gaan, en zij weet dat.

Ze loopt met groepjes van 6 tot 8 honden en vaak gaat haar moeder ook mee. Ze gaan happy mee en komen happy weer thuis. Met warmer weer spelen ze vaak op een groot veld waar ook voldoende schaduw is, zodat de honden kunnen schuilen. Ze neemt dan ballen en ander speelgoed mee en water.
In de groep zitten nog 2 engelse bullen en samen met mijn 2 tal houdt ze ze met warmer weer goed in de gaten. Wordt het te warm dan is er altijd even contact of ze ze meeneemt of niet.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Gebruikersavatar
frank-bobby
Zeer actief
Berichten: 3461
Lid geworden op: 29 dec 2010 22:35
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Locatie: purmerend
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Turbo! schreef:Mijn honden gingen mee, Ze kwamen altijd voldaan weer thuis. maar dit was toen ik nog fultime werkte.

Mijn moeder is er alleen een keer heen gegaan toen ze daar waren, ze hadden namelijk ook een stuk omheind terrein waar ze ook met ze allen op liepen en toen was mijn moeder zo boos geworden dat ze mijn honden heeft opgepakt en mee naar huis heeft genomen.

Ook zoiets voor hetzelfde geld was het mijn moeder niet eens :N:
Het was namelijk 30 graden en er was geen een waterbak gevuld! Lycan lag zo te hijgen en was zo rood aangelopen dat mijn moeder bang was dat hij een zonnesteek had.

Ze zijn daarna nooit meer geweest.

Maar dat was toen ook de enige in de buurt nu zitten er meer en die gaan wel anders om dat zie ik dagelijks. Dus het is gewoon even aankijken en mischien kijken of je mensen kan vinden met ervaringen.




was dat toevallig die honden uitlaat service die in het twiske ligt ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Turbo!
Zeer actief
Berichten: 3470
Lid geworden op: 05 jul 2010 22:11
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4
Locatie: in een huis

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Turbo! »

frank-bobby schreef:
Turbo! schreef:Mijn honden gingen mee, Ze kwamen altijd voldaan weer thuis. maar dit was toen ik nog fultime werkte.

Mijn moeder is er alleen een keer heen gegaan toen ze daar waren, ze hadden namelijk ook een stuk omheind terrein waar ze ook met ze allen op liepen en toen was mijn moeder zo boos geworden dat ze mijn honden heeft opgepakt en mee naar huis heeft genomen.

Ook zoiets voor hetzelfde geld was het mijn moeder niet eens :N:
Het was namelijk 30 graden en er was geen een waterbak gevuld! Lycan lag zo te hijgen en was zo rood aangelopen dat mijn moeder bang was dat hij een zonnesteek had.

Ze zijn daarna nooit meer geweest.

Maar dat was toen ook de enige in de buurt nu zitten er meer en die gaan wel anders om dat zie ik dagelijks. Dus het is gewoon even aankijken en mischien kijken of je mensen kan vinden met ervaringen.




was dat toevallig die honden uitlaat service die in het twiske ligt ?
ja i idd heb je der ook ervaringen mee, die man was wel lief hoor die het runde met de beste bedoelingen. maar hij liet alles over aan jonge meiden. en daar ging het mis denk ik.
Zo kreeg ik toen ook te horen dat turbo had gebeten,. ik was mij dood geschrokken. bleek nou er waren een paar honden aan het bekvechten en toen stak zo een jong meisje der hand er tussen :piew:
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik zal eens goed informeren. Het lijkt me voor Luna wel leuk, die is helemaal in haar sas met grote groepen honden. En die komen wij niet zo vaak tegen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank-bobby
Zeer actief
Berichten: 3461
Lid geworden op: 29 dec 2010 22:35
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Locatie: purmerend
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Turbo! schreef:
frank-bobby schreef:
Turbo! schreef:Mijn honden gingen mee, Ze kwamen altijd voldaan weer thuis. maar dit was toen ik nog fultime werkte.

Mijn moeder is er alleen een keer heen gegaan toen ze daar waren, ze hadden namelijk ook een stuk omheind terrein waar ze ook met ze allen op liepen en toen was mijn moeder zo boos geworden dat ze mijn honden heeft opgepakt en mee naar huis heeft genomen.

Ook zoiets voor hetzelfde geld was het mijn moeder niet eens :N:
Het was namelijk 30 graden en er was geen een waterbak gevuld! Lycan lag zo te hijgen en was zo rood aangelopen dat mijn moeder bang was dat hij een zonnesteek had.

Ze zijn daarna nooit meer geweest.

Maar dat was toen ook de enige in de buurt nu zitten er meer en die gaan wel anders om dat zie ik dagelijks. Dus het is gewoon even aankijken en mischien kijken of je mensen kan vinden met ervaringen.




was dat toevallig die honden uitlaat service die in het twiske ligt ?
ja i idd heb je der ook ervaringen mee, die man was wel lief hoor die het runde met de beste bedoelingen. maar hij liet alles over aan jonge meiden. en daar ging het mis denk ik.
Zo kreeg ik toen ook te horen dat turbo had gebeten,. ik was mij dood geschrokken. bleek nou er waren een paar honden aan het bekvechten en toen stak zo een jong meisje der hand er tussen :piew:
nee geen ervaring mee verder maar ik loop zo nu en dan wel is daar en dat terein al vindt ik er vreselijk uit zien en indd de begleiding is ook niet erg optimaal
zelf ben ik meer voor dogrun in purmerend als de eigenaar het zelf doet bram heet hij daar durf ik me honden wel aan mee te geven maar helaas hoorde ik dat er nu ook een paar nieuwe meisjes werken die een beetje te softie met honden omgaan dus niet erg geschikt voor die van mij
Afbeelding
jores
Zeer actief
Berichten: 11479
Lid geworden op: 08 apr 2004 18:34
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door jores »

Ik loop vaker met een hondenuitlaatservice mee, ik train bij haar met de jongens. de jongens vinden het super en daarbij blijven ze lekker sociaal ook naar andere rassen.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gebruikersavatar
Jacintha
Zeer actief
Berichten: 1037
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:02
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Jacintha »

Ik geef Anouk en Yoda niet mee met een hondenuitlaatservice om de simpele reden dat Anouk zich niet altijd fatsoenlijk weet te gedragen in een grote groep. Daarnaast ken ik hier in Almere op papier een heleboel HUS'en maar ik kom er maar 1 dagelijks tegen en die gooit alle honden op een paardenweide in het bos.
En 1 ben ik er eens tegengekomen toen ik met de 2 Goldens van een kennis liep, alle honden van die HUS doken boven op 1 van "mijn" Goldens en de 2 Staffords die erbij liepen beten hem waardoor hij een paar gaatjes rijker was. Heel prettig, vooral ook omdat ze niet verzekerd was :roll:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Gebruikersavatar
frank-bobby
Zeer actief
Berichten: 3461
Lid geworden op: 29 dec 2010 22:35
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Locatie: purmerend
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Jacintha schreef:Ik geef Anouk en Yoda niet mee met een hondenuitlaatservice om de simpele reden dat Anouk zich niet altijd fatsoenlijk weet te gedragen in een grote groep. Daarnaast ken ik hier in Almere op papier een heleboel HUS'en maar ik kom er maar 1 dagelijks tegen en die gooit alle honden op een paardenweide in het bos.
En 1 ben ik er eens tegengekomen toen ik met de 2 Goldens van een kennis liep, alle honden van die HUS doken boven op 1 van "mijn" Goldens en de 2 Staffords die erbij liepen beten hem waardoor hij een paar gaatjes rijker was. Heel prettig, vooral ook omdat ze niet verzekerd was :roll:
oke daar ben je mooi klaar mee dan nemen ook goed hun verantwoordelijkheid :roll: :mep:
Afbeelding
Gebruikersavatar
antheman
Zeer actief
Berichten: 2136
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:10
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door antheman »

Kees heeft een HUS.
Momenteel gaat hij 1 keer pw mee, maar is ook een hele poos 2 maal in de week meegeweest.

De HUS ken ik heel goed, ook privé. :wink: Hij loopt met kleine groepjes, en is heel lang weg.

Ik ben buitengewoon tevreden. :E:
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat vinden jullie dat je eerst een formulier moet onderteken dat de HUS niet aansprakelijk kan worden gesteld als de hond wegloop, aangevallen word, of een ongeluk krijgt.
Afbeelding
Fin
Zeer actief
Berichten: 8182
Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
Locatie: zuid-holland

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Fin »

->Chanty<- schreef:Wat vinden jullie dat je eerst een formulier moet onderteken dat de HUS niet aansprakelijk kan worden gesteld als de hond wegloop, aangevallen word, of een ongeluk krijgt.
Dat is bij mij meteen een Njet.
Gebruikersavatar
Inne
Zeer actief
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 aug 2006 12:58
Aantal honden: 1
Locatie: Noord Brabant

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Inne »

Mijn eerste hond is jarenlang met een hondenuitlaat meegegaan. Vrienden van me hadden er een dus dat scheelde, vertrouwen was er al. Hij vond het geweldig!
Nu heb ik er voor Madison een gevonden, ze gaat maandag voor het eerst mee (proefwandeling), Ik heb eerst geselecteerd op sites en wat daar beschreven stond, en toen de uitlaat die me het meest aansprak gemaild. Na mails en een kennismakingsgesprek heb ik een goed gevoel bij deze vrouw. Ze zal gemiddeld eens per week meegaan, afhankelijk van mijn diensten (onregelmatig). Ik wil niet dat ze een hele dag alleen zit.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Gebruikersavatar
MarjaV
Actief
Berichten: 185
Lid geworden op: 22 nov 2008 18:46
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door MarjaV »

Mijn honden gaan ook mee met een uitlaatservice. Naar volle tevredenheid overigens, zowel de honden als van mijn kant. Het geeft me net wat meer ruimte in ons programma.

Tja...vond het wel lastig, maar goede info ingewonnen en een paar keer meegelopen. Daarnaast kom ik ze regelmatig tegen, omdat ik weet waar ze lopen en op welke tijdstippen.

Het formulier kun je ondertekenen en ik weet niet echt wat het juridisch zegt, maar als het echt verwijtbaar is, dan hebben ze toch een probleem. Maar dat is lastig aan te tonen.
Maar zelfs als ik met mijn honden loop of ik breng ze onder bij de fokker, loop je het risico dat ze ervan tussen schieten.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Lysette »

Als ze hier ooit met een uitlaatservice mee zouden gaan zou het er eentje zijn die het individueel doet. Ik heb al te vaak uitlaatservices gezien waarvan ik blij ben dat ze mijn honden niet bij hebben. Een groot nadeel vind ik ook dat honden toch best een tijd in de bus zitten voor/ na het wandelen...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Joera
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 09 mar 2008 22:49
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Joera »

Wat ik me afvraag he.. Als je honden van top tot teen onder de blubber zitten, worden ze dan schoon weer afgeleverd? :19:
Die vraag spookt al een tijdje in mn hoofd rond. :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Turbo!
Zeer actief
Berichten: 3470
Lid geworden op: 05 jul 2010 22:11
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4
Locatie: in een huis

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Turbo! »

Joera schreef:Wat ik me afvraag he.. Als je honden van top tot teen onder de blubber zitten, worden ze dan schoon weer afgeleverd? :19:
Die vraag spookt al een tijdje in mn hoofd rond. :F:
Door mij wel, ik heb in mijn voorwaarden staan dat de mensen een handdoek laten liggen en dan maak ik ze mooi schoon, voor zover dat gaat dan met een handdoek.
tkuijernl
Zeer actief
Berichten: 1567
Lid geworden op: 22 jul 2010 18:17
Aantal honden: 0
Locatie: wijk bij duurstede

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door tkuijernl »

Turbo! schreef:
Joera schreef:Wat ik me afvraag he.. Als je honden van top tot teen onder de blubber zitten, worden ze dan schoon weer afgeleverd? :19:
Die vraag spookt al een tijdje in mn hoofd rond. :F:
Door mij wel, ik heb in mijn voorwaarden staan dat de mensen een handdoek laten liggen en dan maak ik ze mooi schoon, voor zover dat gaat dan met een handdoek.
door mij ook :D alleen als mensen geen handdoek klaar liggen wordt het moeilijk maar dan pak ik meestal nog een keukendoek...wordt de hond ook schoner en zien de mensen dat een handdoek echt nodig is :lol1: en wat ook helpt is ze voor ze de bus ingaan nog even in het water laten spelen en dus zichzelf afspoelen (voor de echte modderliefhebbers zoals goldens haha)

ik heb trouwens ook 1 hondje een klein maltezertje die spoel ik altijd even af in het bad...daar ben je langer met een handdoek mee bezig dan hem ff afspoelen....de mensen vinden het zelf ook prettiger en spoelen hem zelf ook af als ze thuis zijn :D
groetjes Tamara
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een van mijn borstelbriards uit de salon moest opeens iedere maand in bad toen hij met de uitlaatdienst meeging door ziekenhuis opname van de baas. Nu kunnen we weer met een maandelijkse borstelbeurt af.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik vind dat idee gewoon niet wat. Iemand anders met de verantwoordelijkheid over mijn hond :N: De HUS hier in de buurt is wel heel goed, dus moest het nodig zijn zou ik het wel durven denk ik, maar onnodig hoeven ze er absoluut niet heen.
Gebruikersavatar
antheman
Zeer actief
Berichten: 2136
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:10
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door antheman »

Joera schreef:Wat ik me afvraag he.. Als je honden van top tot teen onder de blubber zitten, worden ze dan schoon weer afgeleverd? :19:
Die vraag spookt al een tijdje in mn hoofd rond. :F:
Nee :lol1:

Net als mijn eigen wandelingen, doe ik hier niets aan, en de HUS ook niet.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik geef mijn honden niet mee aan een uitlaatservice al was het maar omdat Merlijn niet met andere honden kan en perse aangelijnd moet worden uitgelaten. Dat kan bij een HUS niet; alles gaat in een groep mee en los van elkaar.

Er zijn genoeg mensen met positieve ervaringen, maar de HUS-sen die ik tot nu toe tegenkwam bij het uitlaten van mijn eigen honden vond ik nou niet bepaald verantwoordelijk omgaan met de honden. Alles werd losgelaten (letterlijk, figuurlijk) en de dames bepten er vrolijk op los zonder te kijken wat de honden deden. Andere honden belagen (zoals de mijne) werd gewoon toegestaan omdat ze het niet zagen.

Ik vertrouw "ze"dus niet, maar ik wil best erkennen dat er ongetwijfeld ook goede izjn; ik ben ze alleen tot nu toe zelf niet tegengekomen.

Maar, het moet gezegd; ik geef mijn honden (op 3 uitzonderingen na) aan niemand mee. Punt.
Als in nooit ;-)

Suzanne
tkuijernl
Zeer actief
Berichten: 1567
Lid geworden op: 22 jul 2010 18:17
Aantal honden: 0
Locatie: wijk bij duurstede

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik denk dat er wel verschil in zit of een HUS alleen loopt of met 2 of meer "begeleiders".....

wat ik merk is dat als je alleen bent, je meer geconcentreerd bent op de groep, op de omgeving (en dus andere mensen/honden), op evt fietsers en dergelijke

als je met 2 of meer bent dan ben je vaak meer bezig met bijpraten dan met opletten waardoor je dus niet meer oplet op de rest...

daarom loop ik dus ook altijd alleen...je ziet gewoon veel meer en kan veel beter anticiperen op de omgeving...

enne..wij nemen ook wel honden mee die aangelijnd moeten blijven alleen niet meer dan 2 per wandeling omdat ik gewoon maar 2 handen heb :mrgreen:
groetjes Tamara
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maar ook al neemt iemand Merlijn aangelijnd mee, dan zitten er altijd nog andere honden in de groep, waaronder reuen; en dat gaat 'm dus niet worden.

Verder vertrouw ik helaas maar een zeer beperkt aantal mensen met mijn honden.

Suzanne
Gebruikersavatar
Chuz
Actief
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 dec 2008 18:51
Mijn ras(sen): Roteb-Terrier
Locatie: Rotterdam

Re: Hondenuitlaatservice

Ongelezen bericht door Chuz »

Joera schreef:Wat ik me afvraag he.. Als je honden van top tot teen onder de blubber zitten, worden ze dan schoon weer afgeleverd? :19:
Die vraag spookt al een tijdje in mn hoofd rond. :F:
In mijn folders staat 'zo schoon mogelijk weer thuis afgeleverd'. :roll:
(Stond eerst ook op mijn website,maar heb dat er blijkbaar ooit weer in een wat meer 'commerciele' stemming af gehaald. :U: :tongue: )
En ik vraag dus inderdaad ook om een handdoek(liever te groot dan te klein) en zal bij de pas echt smerige dingetjes,(denk aan eau de poisson,-animal mort,-fumier etc. :hmmm: )na zoveel mogelijk verwijderen van,ook altijd even contact opnemen met de baasjes als waarschuwing en uiteraard mijn uiterste best doen dit te vermijden.
En ik ga evt. zelfs ook wel even aan de gang met douche of tuinslang(die niet bij vorst natuurlijk) om huiselijke 'besmetting' te voorkomen.
Maar sommige labjes/beagle/cavalier kunnen de verleiding soms niet weerstaan als er een nieuw geurtje word ontdekt en het is erg snel gebeurd helaas. :lol1:
Modder is wat dat betreft nog een van de mindere gevolgen. :wink:

Verder raad ik bij het uitzoeken van een uitlaatservice altijd iedereen aan om in ieder geval een keer mee te lopen.
En als daar moeilijk over word gedaan,is het misschien verstandig om gelijk maar even verder te zoeken. :pffff:

Grt. Aad
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”