Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Hondenvoer Hondenvoeding
100% natuurlijk, geperst hondenvoer.
- Sinds 1982 -

Nu ook Glutenvrij verkrijgbaar!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoek naar:
Ga naar:  

[ 968 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Petitie tégen Cesar Milan
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 20:43
Nieuw

Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 0
Budkes schreef:
Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn......

Precies. Cesar zemelt er een leuk verhaaltje omheen (of hij kan de honden gewoon echt niet lezen) en het sprookje is compleet.

Laatst bijgewerkt door Nadja op 07 feb 2011 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 20:48
wannabee

Speciaal voor Fenella en Marie-Josee.

Hier wordt een St-Bernhard van 11 maanden die geen trappen durft te lopen aan een wurglijn de trap op getrokken met zijn 70?? kilo. Wat is dit anders dan zware mishandeling? Hoe zien jullie dit? Geef nu eens commentaar op dit filmpje en zeg wat jullie zien? Vinden jullie echt dat dit mag met een jonge hond die nog geen trap op durft? Eva durfde dat ook niet met 11 maanden. Dus dit was dan gerechtvaardigd? Kop op zeg!

http://www.youtube.com/watch?v=zHvPhFelym4

En kom nu niet met ja hij doet het toch want een beer kan je ook leren dansen op hete kolen met een ring door de neus. Eva kon toen we oefenden ook binnen 1 uur de trap op en af. Zonder wurglijn en ze vond het waanzinnig leuk om te leren. Waarom dan een wurglijn op tv tonen als middel?

Dan deze, over wurgen gesproken. Ja de hond is moeilijk. Logisch, hij kent CM niet, wordt geprovoceerd door een hond erbij te halen en wordt van de grond getrokken aan wederom een prikker. Dan krijgt de hond redirectie en strijd met Cesar. Zijn reactie daarop is dat hij de hond domweg het licht achter de ogen uit wurgt en dan durft te beweren dat hij kalm en onderdanig is geworden. Hoe ziek is dit? Wie geeft in vredesnaam zijn wolfhybride af om hem zo te laten mishandelen? Dan ben je niet goed wijs. En geloof mij, die hond is geen haar makkelijker nu. Misschien zelfs wel erger geworden. Met een hond moet je helemaal niet willen vechten.

Maar wat zien jullie hier? Geen gewurg? Dan ben ik blijkbaar van een andere planeet. Ik zie zelfs happen naar zuurstof op een manier die wijst op bewusteloosheid. :(:

http://www.youtube.com/watch?v=eQUegRGo0kw

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 20:56
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 1
MARC_S schreef:
Oh gut, het wordt een zij wij verhaal. :smile:

En Neeltje, als jij denkt dat je CM bent dan kom je maar eens gezellig bij ons op bezoek en laat je maar eens zien wat je met mijn honden kan bereiken. :ok: :cool2: Want ik begrijp dat ik wat mis en dat jij het allemaal beter kan en weet? :E: Voorlopig kom ik niks te kort en gaat het hier helemaal prima. Maargoed, als jij me iets kan laten zien wat ik nooit verwacht had dan sta ik daar zeker voor open. Dus als je zin en tijd hebt dan kom je die Belg en die zwerfhond van mij maar eens amuseren :pop:

Waar zeg ik dat ik denk dat ik Cesar Millan ben?????

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 20:58
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2
Nadja schreef:
MARC_S schreef:
malinois schreef:
afranselen is toch totaal iets anders Marc, ik ransel mijn honden NOOIT af, maar ze krijgen wel correcties op welke manier dan ook.
Kijk... ik heb een aantal dingen waar ze thuis naar MOETEN luisteren, en waar het van levensbelang voor kan zijn... lees hier maar eens naar honden die dingen opvreten buiten of onder auto's komen...
Mijn honden MOETEN dus luisteren naar hier en los... doen ze dat niet staat daar een best zware correctie op, puur voor hun eigen bestwil. Dus geen afranseling, wel correctie.

Honden kunnen ook gewoon leren luisteren zonder dat ze daarvoor een prikker om hoeven of een TT. Want jouw honden lopen met de TT om los. Dus het werkt net zo goed niet. Immers, waarom moet die TT dan nog om als het zo goed werkt? Dan zouden ze toch inmiddels wel gewoon moeten luisteren net als alle honden die zonder TT goed kunnen luisteren? Want blijkbaar willen ze nog steeds niet luisteren en moet jij het nog steeds afdwingen. Dan denk ik dus dat je toch meer moet gaan kijken naar motivatie en conditioneren. Dan kun je nl je hond laten luisteren zonder TT of straf. En dan krijg je een hond die WIL luisteren. Dat is echt wel een enorm verschil.

Want soms doe je net alsof dit de enige manier is en alsof luisteren onlosmakelijk verbonden is aan correcties bij niet luisteren. Als dat zo was dan zou ik wel hele stoute honden moeten hebben. Maar mijn honden luisteren ook gewoon. Het is gewoon jouw manier. Dat is iets anders.

En het fenomeen prikker en TT zonder pijn is in mijn ogen gewoon niet te rijmen. Als het geen pijn hoeft te doen dan hoef je ook geen stalen band met pinnen te gebruiken en al helemaal geen stroom. :U:

Mooi gezegd Marc. Het verschil tussen moeten luisteren omdat in dit geval anders het zwaard van Damocles (een zware stroomcorrectie) boven je hoofd hangt of willen luisteren.

Er wordt hier ook altijd over respect gesproken. Onzin natuurlijk. Ze luisteren om straf te vermijden (wat dan weer een beloning is). Hij luistert niet naar je omdat hij respect voor je heeft (over vermenselijken gesproken).

goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 20:59
Vaste gebruiker

Nadja schreef:
Budkes schreef:
Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn......

Precies. Cesar zemelt er een leuk verhaaltje omheen (of hij kan de honden gewoon echt niet lezen) en het sprookje is compleet.

nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:01
Vaste gebruiker

Ik vind het een belachelijke petitie! Die zal ik dus nooit ondertekenen.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:02
Nieuw

Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
Ik heb even hier en daar wat reacties gelezen en zie veel verdeeldheid in meningen.

Waar wij wel eens moe van worden, is dat tegenwoordig zo gehamerd wordt op dat je geen 'baas' of 'leider' moet zijn over je hond en dat het zo'n onzin is dat de hond moet luisteren en regels onderdrukking is.

Nu hebben wij al heel wat honden getraind en hebben zelf een roedel van momenteel 5 eigen honden en 1 in rehabilitatie.
je hoeft dan alleen maar het gedrag in de groep honden te bestuderen om te zien dat ze onderling regels hebben...en er ook gecorrigeert wordt, van blokeren, negeren, grommen, tot bijten.
Zoals het nu eenmaal noodzakelijk is , in welke vorm van groep dan ook, om regels te hebben en taakverdeling om te overleven. En honden nu eenmaal een andere manier van communiceren hebben dan mensen.

Ik weet niet of er mensen zijn die 'supernanny' wel eens hebben gezien? De ontsporing van de kinderen komt door het geen grenzen stellen en geen discipline van de ouders. Zodra er grenzen gezet zijn en die ook duidelijk gemaakt worden aan de kinderen, geeft dat die kinderen rust en worden blije vrolijke kinderen die luisteren. Niet alleen door beloninkjes in te stellen voor goed gedrag, maar zeker ook door overtreden van grenzen aan te pakken.
Kinderen zoeken nu eenmaal naar grenzen en hoe meer vrijheid je ze geeft, hoe meer ze op zoek gaan naar grenzen...

Zo hebben honden ook grenzen nodig. De meeste gedragsproblemen komen dan ook voort uit het feit dat de hond te veel vrijheden krijgt.
Stel je grenzen in en ben je duidelijk en consequent, dan verbeterd het gedrag. Niet omdat de hond gestresst is, of zich onderdrukt voelt, maar ze worden rustiger en gelukkiger omdat ze eindelijk duidelijkheid hebben over wat er van hen verwacht wordt.Ze krijgen dan ook meer respect voor de baas en gaan beter luisteren...omdat ze graag wat voor hun baas doen...

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:04
wannabee

Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:08
wannabee

malinois schreef:
nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf niet

Ik ben niet doof en ook niet gek hoor. Dat doet hij wel en hij lult er gewoon een verhaal bij. Hij weet al wat er schort bij de intake zonder de hond gezien te hebben. :denken: Weet je hoe dat komt? Dat komt omdat hij toch alles wegkrijgt met de wurglijn en omdat hij lekker kan kletsen en overal een leuk babbeltje voor klaar heeft. Hij is nu kalmmmm, hij geeft zich overrrrr. En dan zie je een hond die tegen de grond gedrukt wordt met een naar adem snakkend bekkie en 2 schotelogen. :O: Tuurlijk is die kalm. :neenee: Tuurlijk heeft die zich overgegeven. :piew: Nu alleen nog even de hand van de nek en de hand van de wurglijn en eens kijken wat de hond zelf doet. Want die kan niet eens meer bewegen....laat staan tonen wat hij voelt en vindt :ok:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:14
Vaste gebruiker

Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:15
Nieuw

Mijn ras(sen): BC
Waar mensen naar kijken is hun eigen zaak en als ze die beste man een held vinden ook nog, vervelender wordt het als mensen gaan geloven dat je binnen een half uur gedrag kan ombuigen van probleem naar geen-probleem. Het vermijdgedrag van een hond is niet voor niets en de stress signalen die alle honden afgeven zijn er ook niet voor niets. Ook de sissende en met hun handen in de zij porrende mensen, op de meest verkeerde momenten, zijn een doorn in het oog. En natuurlijk corrigeren honden ook, maar mensen zijn gewoon niet in staat om dit op het juiste moment toe te passen dus zal het door de honden ook berkeerd begrepen worden. Honden drijven zo steeds verder van hun baasjes weg en vertonen stress. Het is maar goed dat honden zo veel toleranter zijn als wij mensen anders zag het er heel slecht uit voor ons mensen en hadden wij niet zo'n goede band met de hond maar zat deze net als andere dieren in de dierentuin achter een hoog hek.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:16
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Duitse Herder, Mechelse Herder
en Jack Russell Terrier
Aantal honden: 3
Cazanshondencentrum schreef:
Ik heb even hier en daar wat reacties gelezen en zie veel verdeeldheid in meningen.

Waar wij wel eens moe van worden, is dat tegenwoordig zo gehamerd wordt op dat je geen 'baas' of 'leider' moet zijn over je hond en dat het zo'n onzin is dat de hond moet luisteren en regels onderdrukking is.

Nu hebben wij al heel wat honden getraind en hebben zelf een roedel van momenteel 5 eigen honden en 1 in rehabilitatie.
je hoeft dan alleen maar het gedrag in de groep honden te bestuderen om te zien dat ze onderling regels hebben...en er ook gecorrigeert wordt, van blokeren, negeren, grommen, tot bijten.
Zoals het nu eenmaal noodzakelijk is , in welke vorm van groep dan ook, om regels te hebben en taakverdeling om te overleven. En honden nu eenmaal een andere manier van communiceren hebben dan mensen.

Ik weet niet of er mensen zijn die 'supernanny' wel eens hebben gezien? De ontsporing van de kinderen komt door het geen grenzen stellen en geen discipline van de ouders. Zodra er grenzen gezet zijn en die ook duidelijk gemaakt worden aan de kinderen, geeft dat die kinderen rust en worden blije vrolijke kinderen die luisteren. Niet alleen door beloninkjes in te stellen voor goed gedrag, maar zeker ook door overtreden van grenzen aan te pakken.
Kinderen zoeken nu eenmaal naar grenzen en hoe meer vrijheid je ze geeft, hoe meer ze op zoek gaan naar grenzen...

Zo hebben honden ook grenzen nodig. De meeste gedragsproblemen komen dan ook voort uit het feit dat de hond te veel vrijheden krijgt.
Stel je grenzen in en ben je duidelijk en consequent, dan verbeterd het gedrag. Niet omdat de hond gestresst is, of zich onderdrukt voelt, maar ze worden rustiger en gelukkiger omdat ze eindelijk duidelijkheid hebben over wat er van hen verwacht wordt.Ze krijgen dan ook meer respect voor de baas en gaan beter luisteren...omdat ze graag wat voor hun baas doen...

Dit is helemaal waar, ik heb echter voor het aangeven van grenzen bij de gemiddelde huishond geen TT's, prikbanden of verwurgingen nodig. Die grenzen kan ik ze heel goed op andere manieren duidelijk maken, getuige mijn altijd vrolijke, loslopende edoch luisterende viervoeters alhier.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:17
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): hovawart (en beauceron en picard)
Aantal honden: 6
MARC_S schreef:
Ik ben bang dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi. Het ooit zo hondvriendelijke en begripvolle hondenforum is gewoon het Cesar Millan forum. :roll: Veel topics zijn niet meer te lezen want er spreken allemaal "Cesars" tot mensen met problemen met hun hond. En honden zijn ineens weer stoute dwarse vervelende dieren die op jou vernederen uit zijn. En dat moet je dan maar voor zijn door goed dominant te doen en goede correcties te plaatsen. Arme arme honden. Arme arme mensen die iets vragen en die nu niks dan die Cesar adviezen krijgen ipv het normale hondenforum-advies wat er eerst altijd was. :ok: Zo is er natuurlijk niet zo veel meer aan want als je niet in CM "geloofd" zie je alles verkeerd en heb je een stel losgeslagen clickerhonden die geen discipline kennen en die niet luisteren. Gut, waar komt dat verhaal in vredesnaam vandaan? Misschien moet het onderdeel gedrag op het hondenforum gewoon vervangen worden door een grote advertentie met het boek van CM. :E:

uiteraard niet alleen omwille van deze reactie hoor maar, marc, als er ooit ergens een wedstrijd 'overdrijvend schrijven' wordt ingericht moet je echt meedoen en kunnen alle andere kandidaten wel naar huis want winnen doe je hoe dan ook :ok: .

je maakt het inhoudelijke tot een karikatuur van zichzelf op die manier.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:18
Nieuw

Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
sja, je kunt het ook overdrijven... wat veel mensen vaak doen als ze maar een klein stukje Milan hebben gezien...
ik heb het over eigen ervaring.... :oohja:
Alleen al het invoeren van grenzen stellen, wat je dus bij kinderen ook doet, die pak je ook bij de arm als ze de weg op willen rennen of roept ze terug uit de keuken waar hete pannen op het vuur staan, kan een boel helpen...
Je staat als baas immers in voor de veiligheid van je hond?

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:18
wannabee

Liesbeth schreef:
Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.

Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:20
Vaste gebruiker

en Jack Russell Terrier
sja, je kunt het ook overdrijven... wat veel mensen vaak doen als ze maar een klein stukje Milan hebben gezien...
ik heb het over eigen ervaring.... :oohja:
Alleen al het invoeren van grenzen stellen, wat je dus bij kinderen ook doet, die pak je ook bij de arm als ze de weg op willen rennen of roept ze terug uit de keuken waar hete pannen op het vuur staan, kan een boel helpen...
Je staat als baas immers in voor de veiligheid van je hond?

Ja, maar wie beweerd dan dat dit niet gebeurd als je niet voor Cesar Milan valt ?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:23
wannabee

Inge O schreef:
MARC_S schreef:

uiteraard niet alleen omwille van deze reactie hoor maar, marc, als er ooit ergens een wedstrijd 'overdrijvend schrijven' wordt ingericht moet je echt meedoen en kunnen alle andere kandidaten wel naar huis want winnen doe je hoe dan ook :ok: .

Kijk, ik ga weg en mevrouw moet er een smerig draaitje aan geven. :ok: Hoe typisch. :ok: Weet je wat ik soms van jou vindt? Nee he? Dat komt omdat ik wel fatsoen heb en me wel kan beheersen. :wink:

Verder aan U het woord....blij?

Laatst bijgewerkt door laeken op 07 feb 2011 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): hovawart (en beauceron en picard)
Aantal honden: 6
MARC_S schreef:
Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:

misschien wordt er niet gereageerd omdat ze al uit-den-treure door de mangel zijn gehaald in andere topics en iedereen er dus zijn commentaar al op heeft gegeven?

Profiel E-mail  

Vaste gebruiker

In een ander topic over CM kreeg ik veel kritiek omdat ik honden met kinderen vergeleek :D
Eigenlijk had ik geen zin meer om hier te reageren, maar kan het toch niet laten.
Ik heb supernanny regelmatig gezien en besproken met studenten (orthopedagogiek). Ik heb in die afleveringen nog nooit gezien dat er gebruik werd gemaakt van fysieke straffen. Integendeel, supernanny wordt vaak ingeschakeld op het moment dat de ouders geen andere oplossing meer zien dan schreeuwen en fysiek straffen (wat dus niet helpt).

Profiel E-mail  

Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Speciaal voor Fenella en Marie-Josee.

Hier wordt een St-Bernhard van 11 maanden die geen trappen durft te lopen aan een wurglijn de trap op getrokken met zijn 70?? kilo. Wat is dit anders dan zware mishandeling? Hoe zien jullie dit? Geef nu eens commentaar op dit filmpje en zeg wat jullie zien? Vinden jullie echt dat dit mag met een jonge hond die nog geen trap op durft? Eva durfde dat ook niet met 11 maanden. Dus dit was dan gerechtvaardigd? Kop op zeg!

http://www.youtube.com/watch?v=zHvPhFelym4

En kom nu niet met ja hij doet het toch want een beer kan je ook leren dansen op hete kolen met een ring door de neus. Eva kon toen we oefenden ook binnen 1 uur de trap op en af. Zonder wurglijn en ze vond het waanzinnig leuk om te leren. Waarom dan een wurglijn op tv tonen als middel?

Dan deze, over wurgen gesproken. Ja de hond is moeilijk. Logisch, hij kent CM niet, wordt geprovoceerd door een hond erbij te halen en wordt van de grond getrokken aan wederom een prikker. Dan krijgt de hond redirectie en strijd met Cesar. Zijn reactie daarop is dat hij de hond domweg het licht achter de ogen uit wurgt en dan durft te beweren dat hij kalm en onderdanig is geworden. Hoe ziek is dit? Wie geeft in vredesnaam zijn wolfhybride af om hem zo te laten mishandelen? Dan ben je niet goed wijs. En geloof mij, die hond is geen haar makkelijker nu. Misschien zelfs wel erger geworden. Met een hond moet je helemaal niet willen vechten.

Maar wat zien jullie hier? Geen gewurg? Dan ben ik blijkbaar van een andere planeet. Ik zie zelfs happen naar zuurstof op een manier die wijst op bewusteloosheid. :(:

http://www.youtube.com/watch?v=eQUegRGo0kw

Behoorlijk oude koeien, Marc. Zo kan ik ook wel oude filmpjes van andere trainers opzoeken.

O, en even terugkomend op dat filmpje van dat windhondje. De enige hond waarbij ik overduidelijk een prikker zag was die Golden. Ik heb het filmpje een aantal keer bekeken, maar ik kon bij het windhondje niet goed zien of die een bedekte prikker omhad of een andere halsband met blinkers. Persoonlijk gok ik op het laatste, afgaande op dit filmpje en mijn (wat ouder wordende) ogen.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:24
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): duitse herder
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die oplopende gemoederen eigenlijk niet zo.
Niemand verplicht je toch CM te volgen als je niks in zijn methodes ziet?
Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom net zo.

Ik pik eruit wat me aanspreekt en de rest laat ik links liggen, maar dat doe ik ook met andere methodes van andere trainers.
Hoezo kan dat wel bij bijvoorbeeld de methodes van een Jan Fennell en niet bij de methodes van CM?
Alleen omdat hij wel en zij niet op de tv is?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:25
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:

Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt. :denken: Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien. :ok: Dus ik zie dat als ontkenning. :wink:

Misschien omdat mensen het anders zien dan jij? Ik vind het geen "zware mishandeling" en dat kan ik neerzetten maar dan hebben wij een discussie. Wat schiet dat op :U:
Van de tweede hond herken ik dit gedrag en zie niet in wat hij anders had moeten doen, zich in zijn flikker laten bijten?

Het ziet er niet fijn uit, dat ben ik met je eens maar ik vind het geen zware mishandeling

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:25
Vaste gebruiker

en Jack Russell Terrier
moosje schreef:
Ik kreeg dit net via de mail.

Organisaties die op dit moment de petitie hebben ondertekend:

Federatie Hondensport Nederland
Genetic Counselling Services
Hondenbescherming
Kon. Ned. Jagersvereniging
Kon. Ned. Kennelclub KNK Cynophilia
Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde
Kynologen Vakbond Nederland KVN
Kynologisch Adviesbureau DogVision
Kynotrain Nederland
Martin Gaus Gedragscentrum Nederland
Ned. Ver. Instructeurs Hondenopvoeding en –opleiding O&O
Ned. Ver. voor Gedragstherapeuten voor honden Alpha
Platform Verantwoord Huisdierenbezit
Practical Training Centre PTC+, Barneveld
Quiebus Kynologisch Centrum
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied
Sophiavereeniging (tot bescherming van dieren)
Tinley Kynologisch Adviesbureau
Van Hall Instituut, Leeuwarden
Vriendenkring BAND
Wageningen Universiteit en Research Centrum,Adaptation Physiology Group

Is er dan werkelijk iemand hier die met droge ogen kan beweren dat al deze organisaties hierboven genoemd, al jaren verkeerd bezig zijn, en onderwijl alle honden stokongelukkig makend, alle grenzen laten vallen, slechts gedreven worden door hun jaloezie op Cesar Milan. :U:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:26
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Bullterrier
MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:

Zal ik eens als hondengedragsleek reageren op die filmpjes?

Filmpje 1; ik zie geen hond die gewurgd wordt. Echt niet. Wel zie ik dat die hond op ten duur de trap op en af loopt. Zou die dat doen omdat hij 'gewurgd' zou zijn? Ik zie een hond die het toch niet zo eng vind als voorheen.

Filmpje 2; hier kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik die hond ook 'opgehangen' zou hebben en hem waarschijnlijk nog een schop had gegeven omdat ik bang was dat hij zou bijten.
En dat naar adem happen zou ik zien als pure adrenaline, ikzelf adem ook zo makkelijk en rustig niet meer als ik boos ben.

Maar dat is wat ik zie hoor. Het is maar goed dat ik een makkelijk hondje heb :mrgreen:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:29
wannabee

Budkes schreef:
moosje schreef:
Ik kreeg dit net via de mail.

Organisaties die op dit moment de petitie hebben ondertekend:

Federatie Hondensport Nederland
Genetic Counselling Services
Hondenbescherming
Kon. Ned. Jagersvereniging
Kon. Ned. Kennelclub KNK Cynophilia
Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde
Kynologen Vakbond Nederland KVN
Kynologisch Adviesbureau DogVision
Kynotrain Nederland
Martin Gaus Gedragscentrum Nederland
Ned. Ver. Instructeurs Hondenopvoeding en –opleiding O&O
Ned. Ver. voor Gedragstherapeuten voor honden Alpha
Platform Verantwoord Huisdierenbezit
Practical Training Centre PTC+, Barneveld
Quiebus Kynologisch Centrum
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied
Sophiavereeniging (tot bescherming van dieren)
Tinley Kynologisch Adviesbureau
Van Hall Instituut, Leeuwarden
Vriendenkring BAND
Wageningen Universiteit en Research Centrum,Adaptation Physiology Group

Is er dan werkelijk iemand hier die met droge ogen kan beweren dat al deze organisaties hierboven genoemd, al jaren verkeerd bezig zijn, en onderwijl alle honden stokongelukkig makend, alle grenzen laten vallen, slechts gedreven worden door hun jaloezie op Cesar Milan. :U:

Dat is de evolutie-theorie aanbieden aan "gelovigen". Dat kun je vergeten. :wink: Het is zoals hij zegt en zijn boek zegt. Daar is geen speld tussen te krijgen. :U: :wink:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:30
Nieuw

malinois schreef:
goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....

Je hoort mij ook niet zeggen dat er angst is. Ze weten wat de gevolgen zijn als ze niet luisteren (iets vervelends), dus kiezen ze ervoor om te gehoorzamen. Punt. Hoef je geen angstige hond van te krijgen maar respect? Amehoela. Het is belonend voor ze om de straf te ontwijken. Meer niet.
Respect klinkt oh zo mooi, maar is niet realistisch.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:31
wannabee

Inez87 schreef:
MARC_S schreef:
Liesbeth schreef:

Zal ik eens als hondengedragsleek reageren op die filmpjes?

Filmpje 1; ik zie geen hond die gewurgd wordt. Echt niet. Wel zie ik dat die hond op ten duur de trap op en af loopt. Zou die dat doen omdat hij 'gewurgd' zou zijn? Ik zie een hond die het toch niet zo eng vind als voorheen.

Filmpje 2; hier kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik die hond ook 'opgehangen' zou hebben en hem waarschijnlijk nog een schop had gegeven omdat ik bang was dat hij zou bijten.
En dat naar adem happen zou ik zien als pure adrenaline, ikzelf adem ook zo makkelijk en rustig niet meer als ik boos ben.

Maar dat is wat ik zie hoor. Het is maar goed dat ik een makkelijk hondje heb :mrgreen:

Gelukkig maar, valt het allemaal erg mee. :ok: Succes met je hond.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:31
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:

Marc wat doe je overdreven dramatisch, zo ken ik je helemaal niet hier... wij zijn het niet met jou eens en nu is het allemaal kommer en kwel, wij zijn oh zo slecht... of was ik vroeger alleen zo slecht en dat ging dan nog omdat de rest allemaal zo goed was?
Ik weet niet wat jij zo wil bereiken hoor echt niet, maar door zulke opmerkingen krijg je idd. dus nooit een leuke discussie....wij mishandelen, kwellen onderdrukken en ranselen onze honden af en jij niet... zoiets?
Want het enige wat jij doet is alle hulpmiddelen afkraken die iemand zou kunnen gebruiken puur omdat jij het slecht vind en dat zou dan ook zo zijn... jouw mening is geen waarheid... net als de mijne dat niet is.. die ligt er ergens tussenin

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:33
Vaste gebruiker

Inez87 schreef:

Die schop had de hond al gekregen, daar begon alles mee.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2011 21:36
Vaste gebruiker

Inge O schreef:

Zo waar. Zó waar. Ooit gaat hij het zelf ook wel inzien denk ik.

Profiel  

[ 968 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 33  Volgende
Zoek naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «