Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoeken naar:
Ga naar:  

[ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hoe lang slaapt een hond gemiddeld ??
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2003 21:00
Beginner
Gebruikers-avatar

Misschien een rare vraag maar hoe lang slaapt een hond gemiddeld per dag !

Ik vraag me soms wel eens af wat normaal is. Ligt dat naartuurlijk ook aan de leeftijd en aan het weer want hij slaapt met dit weer de hele dag door !

Doeg Jessica en Tiesto

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2003 22:45
Actief

Nou is die van mij bijna 8 en eigenlijk volgens de da wel behoorlijk op aan het raken :cry2:
maar zij slaapt toch zeker wel 15 van de 24 uur als ik der der gang laat gaan slaapt ze gerust 20 uur door volgens mij....... verder weet ik er eigenlijk niks zinnigs over te zeggen :?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2003 16:06
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen):: Golden Retriever
Boomertje
Aantal honden:: 0
Onze Beau een Golden van negen en een halve maand slaapt maar heel weinig, heel af en toe een kort tukkie, maar hij hoort en ziet alles, en staat er dan meteen bij of rent de tuin in.
Toen hij nog maar een hele kleine pup was, sliep hij ook bijna niet, hij is heel bedrijvig. :mrgreen: :ok:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2003 16:13
Zeer actief
Gebruikers-avatar

onze Cerruti is nog maar een pup, hij slaapt echt veel, tenzij we aan tafel zitten (dan zit ie naast mij met van die grote bedeloogjes :mrgreen: ) of als we gaan wandelen of spelen.
Maar hij slaapt echt nog 3/4 van de tijd.

Bengo... hm... dat is een ander verhaal. Nu is het heel warm, nu slaapt hij wel redelijk veel, maar als het minder warm is... dan is een hele daguitstap nog niet genoeg om meneer moe te krijgen!! Die is zooo actief!
En zijn staartje gaat de hele dag van "kwispel kwispel kwispel", die schat is altijd vrolijk!

Tegen 22u30 glijdt ie meestal in zijn nachtslaapje, dan hoor je hem niet meer tot ongeveer 7u45. Neem daar dan nog max 2 uurtjes bij dat hij overdag slaapt, dan slaappt ie dus zo'n 11 van de 24 uur.

Ik herinner me nog dat ie als pup helemaal niet wilde slapen, alleen maar spelen, spelen, spelen.
We dachten: "dan gaat ie vanacht lekker slapen." Vergeet het!!
De eerste 3 dagen hier heeft meneertje NIET geslapen. Snachts blafte en piepte hij, overdag volgde hij mij bij iedere stap.
Na 3dagen heb ik hem ten einde raad op mn schoot genomen en ben ik zo'n 6uur op de bank blijven zitten, voor de tv en toen heeft ie eindelijk geslapen :-D

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2003 16:15
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen):: Duitse herder, Rottweiler
Aantal honden:: 0
Ik denk dat het verschilt per hond. Ivan van ons kan echt heel veel slapen. Als je er een dag niks bijzonders mee doet, ligt hij bijna de hele dag te luieren. Hij is bijna 3 jaar, en dat is altijd al zo geweest. Kira is nu anderhalf, en daar moet je wel mee bezig zijn, want die reageert werkelijk overal op. Ze is s'morgens ook altijd heel vroeg wakker :jank: en gelijk vol actie.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2003 01:05
Beginner
Gebruikers-avatar

Ik denk ook dat het per hond verschillend is, die van mij slaapt met dit warme weer het liefst de hele middag en sávonds wordt ze wel een beetje wakker en wil ze lekker veel aandacht en spelen.

Tussen de 10 weken en de 8 maanden was ze overactief we moesten toen ook erg veel met haar doen anders was ze niet te houden onze instructeur van puppy cursus moest ook altijd erg lachen op zaterdag.

Maar na haar eerste loopsheid was het er uit en werd ze stukken rustiger :p: gelukkig maar want soms werd het erg vervelend hihi.

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2003 21:44
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Rottweiler en
Perro Peludo
Aantal honden:: 2
Dat verschilt enorm per hond.......... Kaya is een erg drukke hond en slaapt bijna alleen 's nachts als wij ook slapen, soms slaapt ze nog weleens een klein uurtje na het avondeten en that's it. Dus zij slaapt zo'n 9 á 10 uur per dag ongeveer.
Moritz slaapt meer, alhoewel echt slapen kan ik het ook niet noemen, maar hij "rust" in ieder geval meer; is niet zo actief en neurotisch (zou ik het bijna willen noemen) als Kaya.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2003 08:58
Sypke (9 maanden) slaapt veel als het rustig is in huis. Dan ligt ze echt uren te slapen. Nu hebben we een loge, dat vindt ze heel spannend. Als die er is, is ze de hele tijd wakker. Ze zit 's ochtends al beneden aan de trap te wachten tot hij wakker wordt.

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2003 12:42
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Peludo
Aantal honden:: 1
monky moet ik af en toe echt wakker schudden die slaapt echt veel en hij is pas 3 maar als hij speelt dan speelt ie zo wild dat hij die uren weer nodig heeft om bij te komen de dag van monky 06.00 uur effe snel een rondje weer slapen tot 12.00 uur weer naar buiten dan weer slapen 15.00 uur weer naar buiten weer slapen 18.00 uur weer naar buiten een uurtje 19.00 weer slapen 21.00 spelen tot 22.40 uur dan nog effe plasje doen en dan weer slapen zo ziet zijn dag er ongeveer uit alleen 2 keer per week wordt zijn slaap echt verstoord want dan moet ie naar flyball daar wordt ie wel wakker voor hoor het is echt een slaapkop alleen de tijd dat ie wakker is is het echt een monster

groetjes nicole en monky

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2003 12:47
Vaste gebruiker

Raya slaapt denk ik zo'n uhm 20 uur per dag. Heel veel dus, ze is dan ook ontzettend lui.

Yiska die slaapt en rust als ik niet met haar bezig ben. Als ze binnen is huppelt ze me constant achterna. Ik gok dat zij zo'n 15 uur per dag slaapt. Maar als we een ganse dag weg zijn, dan slaapt ze een ganse dag niet, dus ja, het is moeilijk te zeggen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2003 13:15
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: hovawart (en beauceron en picard)
Aantal honden:: 6
de mijne zijn wat dat betreft heel makkelijk: ben ik aktief buiten bezig dan zijn zij ook aktief (niet noodzakelijk spelen, maar zich gewoon met vanalles en elkaar vermaken). ben ik niet aktief, nou, dan zij ook niet! en dat kan zo variëren van een hele dag aktie tot een hele dag luieren. en allebei vinden ze leuk!

Profiel E-mail  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  

[ 11 berichten ] 
Zoeken naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «