Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Honden.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Hondenvoer Hondenvoeding
100% natuurlijk, geperst hondenvoer.
- Sinds 1982 -

Nu ook Glutenvrij verkrijgbaar!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoek naar:
Ga naar:  

[ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: bach bloesem rescues remedie, waar te koop en ervaring?
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 okt 2012 21:06
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Een Podencocktail en een Podenco Andaluz talla chica.
Aantal honden: 2
ranetje schreef:
Jion schreef:
ranetje schreef:
Heb je die diazepam al eens gebruikt bij je honden?
Er zijn namelijk ook honden die daar van gaan hyperen.

Zou eerder een fles advocaat in huis halen :8):
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=1&t=233369&hilit=advocaat

Nee ik heb diazepam nooit eerder gebruikt. Ik wist niet dat honden daarvan konden gaan hyperen. Heb je daar een bron van? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling. :scratch:

Advocaat heb ik vorig jaar in de aanloop naar O&N (op de avond zelf zijn we ondergedoken) wel gegeven (met veel slagroom). Daar werd hij wel wat dronken van :mrgreen: , maar nog steeds wel angstig. :(: Vandaar dat ik voor dit jaar wat zwaarder geschut wilde inzetten.

Een van mijn eigen honden (uit het verleden) ging er van hyperen :mrgreen:
Toen ik dat aan mijn DA meldde zei hij dat dat wel eens kon.
Gelukkig is diazepam snel uitgewerkt.

Ok dank je. :wink: Dus dan zou ik het een maand eerder al eens aan hem moeten geven om te kijken of het werkt zoals het moet?

Citaat:
Mijn eigen ervaring dus plus bevestiging van één DA.
:wink:

Het komt misschien wat drammerig over, dat vragen naar bronnen. Maar het was uit je tekst niet direct duidelijk of je het van hear-say had of uit eigen ervaring, vandaar dat ik het vroeg. :D

Citaat:
Met een angstige hond zou ik niet zomaar een vuurwerktraining gaan doen.

Helemaal niet of niet zomaar? Verklaar je nader. :D

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 26 okt 2012 22:33
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Een hond die al heel angstig is in een groep zetten waar mogelijk nog meer honden angstig zijn, maakt van vuurwerk een nog veel "hotter" item dan het al is.
Bovendien worden die trainingen vaak op een trainingsveld gegeven waar je niet altijd de voor jouw hond noodzakelijke afstand kunt nemen.
En als je al zo'n training zou doen moeten er meerdere goede trainers op het veld zijn.
Een trainer met twee helpers op een groep van 10 honden wat je nog wel eens ziet is niet ideaal.
Mijn idee hoor :wink:

Ik heb een hond gehad die angstig was.
Met hem heb ik zelf wat geoefend bij een schietbaan.
(even vragen wanneer er een rondje kleiduiven werd geschoten)
Op hele grote afstand begonnen en dan geleidelijk wat dichterbij gaan lopen.
Wandelen en wat G&G oefeningetjes doen, wat spelen met de bal ...........
Daardoor werd hij hanteerbaar.
Buiten lopen zo tegen oudejaarsdag was niet echt leuk, maar aangelijnd kon hij voldoende mee komen.
In huis was het geen probleem meer.

Helemaal succesvol was het dus niet, maar wel hanteerbaar.
Ik vond dat voldoende.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 26 okt 2012 22:49
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
Een hond die al heel angstig is in een groep zetten waar mogelijk nog meer honden angstig zijn, maakt van vuurwerk een nog veel "hotter" item dan het al is.
Bovendien worden die trainingen vaak op een trainingsveld gegeven waar je niet altijd de voor jouw hond noodzakelijke afstand kunt nemen.
En als je al zo'n training zou doen moeten er meerdere goede trainers op het veld zijn.
Een trainer met twee helpers op een groep van 10 honden wat je nog wel eens ziet is niet ideaal.
Mijn idee hoor :wink:

Ik denk wel degelijk dat je een goed punt hebt hoor. Ik zit ook maar te zoeken wat ik allemaal kán doen en welke opties dan het beste zijn, dus ik ben blij met al jullie reacties. :D

Ik heb de tip van die vuurwerktraining gekregen van iemand die bij een vereniging in de buurt zelf met haar hond traint, en er een goede ervaring mee had. Ik weet niet precies hoe die training gegeven wordt (zal ik eerst sowieso uitzoeken voor ik het overweeg) maar ik verwacht dat die training bezocht wordt door honden die normaal bij deze vereniging trainen, dus niet persee alleen maar angstige honden.
Als er ook niet angstige honden meedoen zou dit op Duende een positief effect hebben. Ik heb in ieder geval ervaren dat Rosca's aanwezigheid (zij is niet bang voor vuurwerk) Duende meer geruststelt dan ik ooit zal kunnen doen.

Citaat:
Ik heb een hond gehad die angstig was.
Met hem heb ik zelf wat geoefend bij een schietbaan.
(even vragen wanneer er een rondje kleiduiven werd geschoten)
Op hele grote afstand begonnen en dan geleidelijk wat dichterbij gaan lopen.
Wandelen en wat G&G oefeningetjes doen, wat spelen met de bal ...........
Daardoor werd hij hanteerbaar.
Buiten lopen zo tegen oudejaarsdag was niet echt leuk, maar aangelijnd kon hij voldoende mee komen.
In huis was het geen probleem meer.

Helemaal succesvol was het dus niet, maar wel hanteerbaar.
Ik vond dat voldoende.

Het rare is dat Duende binnen banger is voor knallen dan buiten. Als hij binnen ligt en er wordt buiten geknald dan blijft hij heel lang in zijn angst hangen (tot een uur blijven trillen en hijgen). Als ik met hem buiten loop en er wordt geknald, dan schrikt hij wel en begint hij ook te trillen, maar als ik dan met hem blijf lopen, loopt hij het er weer vrij snel uit.

Op 50 meter van mijn huis is een sportveld waar ze in de aanloop naar O&N wel eens vuurwerkdemonstraties geven. Ik zou op zo'n avond misschien met de honden kunnen gaan lopen in de omgeving, om hem te laten wennen. Met Rosca ernaast. En dan halverwege de show naar binnen gaan. Zou dat helpen denk je?

Ik denk namelijk dat een kleiduivenschietbaan de truuk niet gaat doen. Laatst was er in ons loslooppark een jachthondenclub met (nep)geweren aan het schieten. Flinke knallen waar Duende niet al te zeer van onder de indruk was. We hebben gewoon normaal kunnen wandelen. Ik denk dat vuurwerk toch anders klinkt?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 26 okt 2012 22:57
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Ja vuurwerk klinkt anders.
Vooral gillende keukenmeiden en vuurpijlen :mrgreen:

Mijn hond was idd voornamelijk bang voor de knal.
Als je goed op afstand kunt blijven van die vuurwerkdemonstraties zou je een wandeling zeker kunnen proberen.
Lijkt me een goed idee om dan halverwege naar huis te gaan.
Beetje met het idee dat wat hij buiten hoorde door gaat (en buiten blijft), maar gedempter klinkt als hij binnen is dus binnen is het veiliger? :wink:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 26 okt 2012 23:31
Vaste gebruiker

Aantal honden: 3
Ik heb geen bewijzen of vastegestelde onderzoeken laat ik dat alvast zeggen,maar wel een hysterische ollie die nu al wat angstig gedrag
vertoont,hij zit nu al 2 jaar lang [ dit wordt zijn 3e jaar] aan een samengestelde bachbloesemtherapie. Het is nu haalbaar voor hem,helemaal
angstvrij ga ik hem nooit krijgen het zit zo diep bij hem,geen advocaat die daar tegen hielp en waar wij wonen is veel vuurwerk dan zou ik hem
vanaf begin december al aan de advocaat moeten hebben.

Met de bachbloesem is hij nog wel bang maar niet meer volslagen neurotisch onbereikbaar,hij krijgt de laatste week van het jaar of de
laatste 2 weken afhankelijk hoe erg het hier is zijn dichte stoffen bench weer beneden en dat vindt hij een erg fijne verstopplek,verder ben
ik zelf vanaf de kerstdagen thuis,gaat hij naar de oppas of als er niemand is die op hem kan passen mee naar het werk. Ollie zijn samengestelde
remedie komt bij Abrith weg abrith,http://www.doggiespool.nl/. Ik heb geweten wat er altijd inzat maar ik heb die gegevens niet meer. { en hij
krijgt elk jaar gewoon een herhalingsrecept}

Met Leo gaan we ook beginnen daarme want ook hij reageert iets angstig alleen hij krijgt dan weer een andere samenstelling en we hebben
voor hem dus wel zon vuurwerkcd gekocht en zijn daar nu druk mee bezig te oefenen alleen of het helpt en het idd de geluiden buiten nabootst?
Ik twijfel of het ook niet de combinatie,licht,geluid etc is,op de cd reageert hij namelijk amper,maar we oefenen flink door wie weet helpt het.

De enige die hier gewoon doorslaapt en nergens om geeft is Donna.
Dit zijn mijn ervaringen hoor ieder moet doen wat het beste voor hem is :mrgreen:

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 27 okt 2012 09:48
Vaste gebruiker

Bedankt voor de link!

Ik heb hier geen echte vuurwerk CD, maar speel wel een paar keer per week vuurwerkfilmpjes van Youtube vanaf de computer. In het begin reageerde hij daar wel een beetje op, maar nu ook totaal niet meer. Geen idee of dat gaat helpen.

Geef jij Ollie verder nog iets tegen zijn vuurwerkangst? Heb je bv diazepam of Puur rust geprobeerd?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 27 okt 2012 11:06
Vaste gebruiker

Puur rust hebben we geprobeerd maar daar moet je eigenlijk al een tijdje van tevoren mee beginnen
ook hebben we rust compositum gehad maar dat was poeder en dat eet die niet......
Pillen van de dierenarts hebben we gehad en toen dacht ik dat hij dood was de volgende dag,dood en dood eng
ik had hem in bed genomen en hij lag daar zo raar,3x aan hem geduwd voordat hij wakker was,ook bij die pillen ging hij
gewoon al zij het zwalkend en zichzelf voortslepend ervandoor.Advocaat werkte ook niet ook daar ging hij dwars doorheen
om dagen daarna nog hele dagen te slapen:) Ollie is echt ontzettend bang,met de druppels waar we dus nu
al mee zijn begonnen is het te hanteren,hij is nog bang maar niet meer dat alles hysterisch dwars door muren heen willen angst.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 27 okt 2012 11:11
Vaste gebruiker

hewi schreef:
Pillen van de dierenarts hebben we gehad en toen dacht ik dat hij dood was de volgende dag,dood en dood eng
ik had hem in bed genomen en hij lag daar zo raar,3x aan hem geduwd voordat hij wakker was,ook bij die pillen ging hij gewoon al zij het zwalkend en zichzelf voortslepend ervandoor.

Jee.. :(

Was dat diazepam of waren dat van die pillen die het bewegingsapparaat verlammen maar de zintuigen scherp houden?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 27 okt 2012 11:45
Vaste gebruiker

Jion schreef:
hewi schreef:
ik had hem in bed genomen en hij lag daar zo raar,3x aan hem geduwd voordat hij wakker was,ook bij die pillen ging hij gewoon al zij het zwalkend en zichzelf voortslepend ervandoor.

Jee.. :(

Was dat diazepam of waren dat van die pillen die het bewegingsapparaat verlammen maar de zintuigen scherp houden?

Ik heb geen idee meer sorry dat was een jaartje of 4 geleden,nooit weer in elk geval
tot nu toe bevalt dit me het beste,nu hopen dat opaatje wat dover wordt dat zou ook een stukje oplossing zijn :mrgreen:
Ik weet wel dat je met bachbloesem remedie's of puur rust etc nu wel zo langzamerhand moet gaan beginnen.
Leo begint volgende week met zijn druppels maar Ollie is er alweer een week mee bezig.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 27 okt 2012 13:12
Vaste gebruiker

Haha, ja doofheid heeft een hoop nadelen maar ook één groot voordeel. :F:

Met Puur rust ben ik vorige week al begonnen, met een kwart dosis en dan langzaam opbouwen. Hij vond het eerst heel erg vies (is een poedertje), maar lijkt wel al iets rustiger.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 okt 2012 10:07
Nieuw

Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0
Jion schreef:
Lekker vaag antwoord. :wink:

Welke "gerichte samenstelling" is dan geschikt tegen vuurwerkangst?
En hoe lang van tevoren (en daarna?) geef je dan druppeltjes?

De verschillende soorten bach bloesems worden gekozen op basis van het karakter van de hond en de achterliggende oorzaak die zorgt voor de angst.
Ik ben zelf bachbloesem therapeut en ga hierbij steeds op maat van het dier werken.

Als je wil kan je me contacteren voor vrijblijvend advies via http://www.bachbloesemadvies.nl/contact.htm

Voor het beste resultaat geef je de druppeltjes het best gedurende 3 maand, 6x4 druppeltjes per dag.
In acute situaties, zoals wanneer je weet dat er vuurwerk aankomt (met nieuwjaar bvb) kan je de frequentie ook opdrijven.

Profiel E-mail  

[ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zoek naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «