Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoeken naar:
Ga naar:  

[ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re: Een Engelse bulldog aanschaffen...
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:47
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen):: Cane Wattes en een sneeuwspook
Aantal honden:: 0
veel is ook voedings gerelateerd hoor, je kunt heel wat voorkomen wat de ontluchting betreft :LOL:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:50
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Woonplaats: N.Br. Baasje van Pirke, Glenn, Topsi, Bakkie en Rozi
Aantal honden:: 5
S@ndr@ schreef:
veel is ook voedings gerelateerd hoor, je kunt heel wat voorkomen wat de ontluchting betreft :LOL:

Ik weet het niet. Ik vond dit toch heel aannemelijk klinken.
English bulldogs are brachycephalic, meaning they have a very short, pushed-in muzzle. Because of this, they tend to swallow a lot of air when they eat or drink, which causes gas. Also, because of their compact, compressed bodies, they tend to have highly active digestive systems.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:56
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Duitse herders
Aantal honden:: 2
Maich schreef:
Heb ook een Bulldog gehad , op een longontsteking en een cherry eye ,( en natuurlijk buiten de standaard tekortkomingen die het ras zoiezo heeft ) na nooit niks gemankeerd .
Helaas stierf zij vorig jaar door een ontstoken blaas i.c.m een niertumor .
Qua karakter zijn ze super , heel aanhankelijk , super met kinderen en hartstikke gek op alles en iedereen . Wat vaker alleen zijn was voor die van ons dan ook moeilijk , wraakacties in de vorm van een drol of een plasje ergens in de hoek was dan geen raar iets . Slopen deed ze ook , onze toenmalige grenen eethoek was binnen een dag helemaal aangevreten , rieten stoelen idem . Lederen bankstellen en stoelen waren ook niet veilig .
Mijn ervaring is ook dat je je niet moet vergissen in de felheid , onze teef deed geen vlieg kwaad maar een uitdaging ging ze nooit uit de weg .
Lichamelijk gezien zijn ze verschrikkelijk sterk en is een hond binnen bereik dan zijn ze in tegenstelling tot wat je gezien het lichaam verwacht heel snel . En bijten kunnen ze zeker wel . Wij hebben er zelf na 3 jaar een Franse Bulldogteef bij genomen , ook om het alleen zijn wat minder moeilijk te maken . De eerste 1 1/2 jaar ging dat geweldig , later hoefde er maar iets te gebeuren of de twee vlogen elkaar , aan tot bloedens toe . Al deden ze dit nooit als ze alleen waren .

Nadelen zijn er ook zeker , als je al een ''gezonde'' Bull hebt moet je er rekening mee houden dat ze niet ver kunnen lopen simpelweg omdat ze er niet op gebouwd zijn , en het probleem is dat jij degene bent die ze een rem moet bieden want zij willen altijd maar door . Met warm weer hebben ze het verschrikkelijk moeilijk , hier stond standaard altijd een of ander klein zwembadje klaar zodra de temparatuur boven 25 gr. kwam . Wandelen was dan vaak geen optie . Ook een dagelijkse bezigheid was het schoonhouden van huidplooien bij de neus , ikzelf deed dat met Zwitsal babydoekjes , ook de geslachtsorganen moet je schoonhouden want zelf kunnen ze daar niet bij , de anus idem . Ook zul je een Bull wat vaker moeten wassen want ze stinken nou eenmaal . Dit doen ze zowiezo al via het bekende kanaal .
Een Bull hebben is voor mij echt een hele ervaring geweest , qua band heel uniek , haar dood heeft mij ook echt wel een klap verkocht , zeker omdat het van de een op de andere dag gebeurde. Maar ik twijfel of ik er ooit nog eens aan begin , een Bulldog hebben is net iets anders dan een gewone hond hebben . Ik weet nog wel een fokker die goed aangeschreven staat , ik wil je wel een pm sturen als je interesse hebt .

Dat kan toch niet de bedoeling zijn, wat sneu! :ugh:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:59
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Cane Wattes en een sneeuwspook
t karakter naar mensen toe is vaak goud, t lijf bende :(:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:00
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel.
moosje schreef:
Emma schreef:

sterker nog, hoe meer testen er nodig zijn, hoe ongezonder het ras dus

Wat een bullshit.

De Shiloh is een van de gezondste rassen denk ik. En dat komt dus doordat er zoveel getest wordt.
Daardoor worden dieren die iets mankeren niet gebruikt voor de fok, en hou je het ras dus relatief gezond.
Even heel kort door de bocht.

ik was ook even kort door de bocht.

maar goed, over het algemeen zie je wel, dat er alleen op meerdere aandoeningen getest worden, als die aandoeningen ook in het ras voorkomen.

als in een ras 1 aandoening voor komt, zal er op dat punt getest worden. maar komen er in een ras 6 aandoeningen voor, zal er op 6 aandoeningen getest kunnen worden. dus hoe meer aandoeningen er in het ras voorkomen, hoe meer testen er gedaan zullen worden.

als de ouderdieren getest zijn (en goede testresultaten hebben) geeft dat nog geen garantie voor een gezonde pup. en hoe meer aandoeningen er in het ras voorkomen, hoe groter de kans is dat je pup wat mankeert.

dat mag je allemaal bullshit vinden :ok:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:44
Nieuw

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren maar doe het toch:)

Inmiddels wordt er streng gecontroleerd op fokken met ouderdieren die:
Geen verkort verhemelte hebben
Een ruime luchtpijp
Ruime neusgaten
Een pijlstaart hebben ipv een kurketrekker
Niet extreem zwaar gebouwd.
Natuurlijke bevalling ipv keizersnee
Geen extreme plooien.

Door generaties lang hierop te letten is de bull gelukkig een heel stuk gelukkiger geworden. Mijn bull deed niet onder voor mijn cocker.
Verder is het l
Karakter echt uniek. Ik denk dat het woord bulldozer is afgeleid van een echte bull:) echte clowns zijn het en nog rete slim ook!!

De bullen die ik doorgaans zie rondlopen, ja, daar heb ik ook medelij mee. Maar ik weet dat het niet zo hoeft te zijn!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:14
Beginner

Tanja Simba&Bella schreef:
Maich schreef:
@muk , Waarom is het achterhaalde kul dat een hond wraak neemt?
Als ik mijn Bull 5 dagen naar een pension had gebracht keek ze me de eerste 2 weken niet meer aan .
Als ze dan na 5 dagen zonder alleen geweest te zijn op mijn bed gaat zitten en daar een flinke bruine jongen voor me neerlegt is dat geen wraakactie ? Hoe zou je het dan willen noemen ? De Bullen staan erom bekend . Zoals ik al zei is een Bulldog iets anders dan een normale hond , andere eigenaren kunnen er over meepraten .

Honden kennen geen wraakgevoelens, daarom.

En dat je een bulldog vaker moet wassen omdat ze nu eenmaal stinken is ook onzin. Hoe kom je daar bij?

Hoe ik erbij kom ? Gehoord op de hoek van de straat . Ik heb er een gehad , altijd last van een wat vettige vacht , Smolke , Eukenuba , Royal Canin en diverse andere merken , uiteindelijk op goedkope lam en rijstbrokken van de dierenwinkel werd het minder . Idd heeft de ene Bull wat meer winderheid dan de ander bij bepaalde voeding . Dat is een kwestie van even zoeken naar de geschikte soort voeding . Maar eruitkrijgen zul je het nooit .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:54
Maich schreef:
Tanja Simba&Bella schreef:
Maich schreef:
@muk , Waarom is het achterhaalde kul dat een hond wraak neemt?
Als ik mijn Bull 5 dagen naar een pension had gebracht keek ze me de eerste 2 weken niet meer aan .
Als ze dan na 5 dagen zonder alleen geweest te zijn op mijn bed gaat zitten en daar een flinke bruine jongen voor me neerlegt is dat geen wraakactie ? Hoe zou je het dan willen noemen ? De Bullen staan erom bekend . Zoals ik al zei is een Bulldog iets anders dan een normale hond , andere eigenaren kunnen er over meepraten .

Honden kennen geen wraakgevoelens, daarom.

En dat je een bulldog vaker moet wassen omdat ze nu eenmaal stinken is ook onzin. Hoe kom je daar bij?

Hoe ik erbij kom ? Gehoord op de hoek van de straat . Ik heb er een gehad , altijd last van een wat vettige vacht , Smolke , Eukenuba , Royal Canin en diverse andere merken , uiteindelijk op goedkope lam en rijstbrokken van de dierenwinkel werd het minder . Idd heeft de ene Bull wat meer winderheid dan de ander bij bepaalde voeding . Dat is een kwestie van even zoeken naar de geschikte soort voeding . Maar eruitkrijgen zul je het nooit .

Honden kennen geen wraakgevoelens punt.

En het kan zijn dat de ene hond sneller stinkt dan de andere, maar hoe vaker je de hond wast, hoe slechter het is voor de huid. Goed voer en een goede vachtverzorging (ook bij kortharige honden) is heel belangrijk. Het kan niet alles voorkomen, maar wel de ergste stank eruitkrijgen.

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 15:04
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Emma schreef:

maar goed, over het algemeen zie je wel, dat er alleen op meerdere aandoeningen getest worden, als die aandoeningen ook in het ras voorkomen.

als in een ras 1 aandoening voor komt, zal er op dat punt getest worden. maar komen er in een ras 6 aandoeningen voor, zal er op 6 aandoeningen getest kunnen worden. dus hoe meer aandoeningen er in het ras voorkomen, hoe meer testen er gedaan zullen worden.

als de ouderdieren getest zijn (en goede testresultaten hebben) geeft dat nog geen garantie voor een gezonde pup. en hoe meer aandoeningen er in het ras voorkomen, hoe groter de kans is dat je pup wat mankeert.

Dus omdat HD bij de Shiloh amper voorkomt hoeven we daar niet meer op te testen?
Is dat wat je bedoelt te zeggen?

Nee, er wordt binnen het ras getest júist om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En het is niet altijd aangeboren, dat weet ik, maar als je met lijnen fokt waar geen HD in voorkomt dan is de kans ook groter op nakomelingen zonder HD. Afhankelijk van de omgevingsfactoren uiteraard. In principe wordt iedere Shiloh rond 1 jaar geröntgend, ongeacht of het fokdieren zijn of niet. Dat is in ieder geval wel de insteek, zoveel mogelijk honden op zoveel mogelijk testen, júist om het ras gezond te houden. Of het nu om een aandoening gaat die veel voorkomt (bij de rassen waar ze uit ontstaan zijn), of om iets wat zeldzaam is, er wordt gewoon op getest.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 19:40
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Franse bulldog
Aantal honden:: 3
Bora01 schreef:

Een ruime luchtpijp
Ruime neusgaten
Geen extreme plooien.

Een TE LANG zacht gehemelte bedoel je denk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 22:03
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

moosje schreef:
Emma schreef:

Dus omdat HD bij de Shiloh amper voorkomt hoeven we daar niet meer op te testen?
Is dat wat je bedoelt te zeggen?

Nee, er wordt binnen het ras getest júist om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En het is niet altijd aangeboren, dat weet ik, maar als je met lijnen fokt waar geen HD in voorkomt dan is de kans ook groter op nakomelingen zonder HD. Afhankelijk van de omgevingsfactoren uiteraard. In principe wordt iedere Shiloh rond 1 jaar geröntgend, ongeacht of het fokdieren zijn of niet. Dat is in ieder geval wel de insteek, zoveel mogelijk honden op zoveel mogelijk testen, júist om het ras gezond te houden. Of het nu om een aandoening gaat die veel voorkomt (bij de rassen waar ze uit ontstaan zijn), of om iets wat zeldzaam is, er wordt gewoon op getest.

Bij de Shilohs heb je wel te maken met een vrij unieke situatie, het is nog een klein ras (in aantallen) en de insteek waarmee het ontwikkeld is, is om een 'verbeterde' versie van de Duitse herder te fokken. Het uitgangsmateriaal waaruit de Shiloh gefokt is, zal dan ook grotendeels uit Duitse herders hebben bestaan en als je die wil 'verbeteren', wil je niet hun veel voorkomende aandoeningen mee overnemen. Het lijkt me dat dat toch zeker 1 van de redenen is om de Shilohs te testen.

Emma heeft best een punt, bij de meeste rassen wordt nu eenmaal niet getest op aandoeningen, die niet in het ras voorkomen en het is nu eenmaal zo, dat alle testen in de wereld nog geen gezonde hond garanderen. Ze zegt er in de eerste post al bij dat ze kort dor de bocht gaat, het gaat heus niet voor alle rassen en testen op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 22:31
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Stabyhoun
Aantal honden:: 1
kipo schreef:

Emma heeft best een punt, bij de meeste rassen wordt nu eenmaal niet getest op aandoeningen, die niet in het ras voorkomen en het is nu eenmaal zo, dat alle testen in de wereld nog geen gezonde hond garanderen. Ze zegt er in de eerste post al bij dat ze kort dor de bocht gaat, het gaat heus niet voor alle rassen en testen op.

Vind ik ook. En HD vind ik een aandoening wat een slecht voorbeeld geeft. Het is niet alleen erfelijk, maar ook afhankelijk van belasting van de jonge hond, en het is een aandoening waar alle grote honden mee te maken zouden kunnen krijgen.
Zijn er eigenlijk wel (middel)grote rassen waarbij het testen van HD en ED voor de fok niet nodig is, vraag ik me dan af? Ik ken er geen.

Ik denk dat de topicstarter, net als zoveel eerste hondeneigenaren, nog niet beseft hoeveel stress het gaat geven wanneer je met een hond thuis zit waar vanalles aan mankeert. Misschien heeft hij geluk en treft hij een gezonde bulldog, en zal hij bij het ras blijven. Misschien is het een 'één keer en nooit weer' actie en krijgen we over een jaar of twee een topic waarin hij naar een ander ras zoekt met vergelijkbare karaktereigenschappen.

Ikzelf vind het in ieder geval heerlijk om een hond te hebben waarvan ik weet dat het een hele taaie is. Lichamelijk kan ze vele malen meer aan dan ik. Het is een hond die lichamelijk altijd goed in haar vel zit, of het nu 30 graden is of niet. Ze is in staat om enorme afstanden af te leggen en ik moet haar afremmen omdat ze zo jong is, maar ik kijk ernaar uit dat ik dat niet meer hoef te doen. Dat ze lekker zelf kan bepalen wat ze kan en wat niet.
Een hond die in iedere sloot duikt zonder dat ik bang hoeft te zijn dat ze verzuipt. Met iedere hond kan ravotten en tieren. De enige lichamelijke zorg die ze krijgt is af en toe een borstel erover.

Ik gun ook de topicstarter een zorgeloos bestaan met een hond die nooit wat mankeert. Ik merk aan topicstarter dat het zwaar weegt dat een hond niet te druk is. Rustige honden heb je binnen alle rassen. Misschien is het verstandig om een volwassen hond te kiezen, waarvan je weet hij rustig is van karakter (en niet rustig is omdat zijn lijf niet geschikt is voor onrustig gedoe)
Ikzelf vind het heerlijk om goed in mijn vel te zitten en het is voor mij een zorgenpost als ik zie dat mijn hond ergens last van heeft.

Ik had een paard die met lichte hartproblemen. Hij kon er eigenlijk heel goed mee uit de voeten en 95% van de dagen merkte je helemaal niets aan hem en kon hij goed presteren, maar er was geen dag dat ik eraan dacht "rustig aan want misschien krijgt hij last van zijn hart" En dat is gewoon een heel onrustig gevoel.
En ter vergelijking - dit was een dier die ook gewoon bij warm weer nog door het weiland stuiterde en graag grote afstanden liep, dus dit paard had minder last van zijn hartproblemen dan dat een bulldog last heeft van zijn bouw, ook wanneer hij gezond is.

Zelfs een 'gezonde' bulldog zorgt al voor heel veel zorgen, al is het alleen maar de 'bekende' bulldog dingetjes. Ik zou er niet mee kunnen leven.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 22:45
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Paisley schreef:

Zijn er eigenlijk wel (middel)grote rassen waarbij het testen van HD en ED voor de fok niet nodig is, vraag ik me dan af? Ik ken er geen.

Volgens mij is testen op HD bij windhonden niet verplicht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 23:25
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: xHH
Bora01 schreef:

Een ruime luchtpijp
Ruime neusgaten
Geen extreme plooien.

Door generaties lang hierop te letten is de bull gelukkig een heel stuk gelukkiger geworden. Mijn bull deed niet onder voor mijn cocker.
Verder is het l
Karakter echt uniek. Ik denk dat het woord bulldozer is afgeleid van een echte bull:) echte clowns zijn het en nog rete slim ook!!

De bullen die ik doorgaans zie rondlopen, ja, daar heb ik ook medelij mee. Maar ik weet dat het niet zo hoeft te zijn!

Bedoel je nou dat de EB tegenwoordig een stuk gezonder is dan voorheen? :hmmm:

En (door) wie wordt er gecontroleerd dan? En wat gebeurd er met de honden die niet aan die eisen voldoen? Hoe wil je controleren op natuurlijke bevalling? Dat weet je immers niet van te voren...?
Zijn er uberhaupt nog EB's die (redelijk) gezond zijn? Als je zo veel dieren uitsluit vd fok, kan het ras dan nog wel blijven bestaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 02:39
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Nanna schreef:
Paisley schreef:

Bij de Hollanders ook niet dacht ik pas gelezen te hebben.
Zal eens zoeken of ik het nog kan vinden.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 09:45
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Bora01 schreef:

Een ruime luchtpijp
Ruime neusgaten
Geen extreme plooien.

Door generaties lang hierop te letten is de bull gelukkig een heel stuk gelukkiger geworden.

Een wassen neus wat mij betreft, ik geloof best dat de rasvereniging er op proberen te letten, maar er zullen ongetwijfeld veel nesten buiten de rasvereniging om gefokt worden.
Ik geloof nooit dat daar zo 'streng op gecontroleerd' wordt.
En laten mensen zichzelf nou alsjeblieft niet voor het gekje houden: de Engelse Bulldog is door de jaren heen dusdanig extreem gefokt, die hangt gewoon van de defecten en ongemakken aan elkaar. Dat er ook nog wel een klein beetje koren onder het kaf te vinden is maakt het niet in aanleg een gezond ras met veel slecht gefokte vertegenwoordigers.
Het is een ontzettend slecht gefokt ras met een paar individuen die ondanks dat een redelijk comfortabel leven hebben.
Maar die paar honden zijn niet maatgevend, dat is de rotte rest. Hartstikke jammer, maar het is gewoon zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 10:32
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: Bouviers en grote poedels.
Dan nog dat er een paar fokkers ontzettend hard hun best doen.
Die hebben dan ook maar een paar honden om hun best mee te doen ,dus dat schiet ook niet op omdat je snel vast loopt qua intelen en nog steeds de meuk terug krijgt waar een ander ook last van heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 12:07
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

bouvierpoedel schreef:
Dan nog dat er een paar fokkers ontzettend hard hun best doen.
Die hebben dan ook maar een paar honden om hun best mee te doen ,dus dat schiet ook niet op omdat je snel vast loopt qua intelen en nog steeds de meuk terug krijgt waar een ander ook last van heeft.

Precies. Je bent als fokker altijd afhankelijk van wat er om je heen gefokt wordt. Je kunt nu eenmaal niet op een eilandje prachtige en gezonde bullen fokken en dat jaren achtereen terwijl om je heen alleen maar shit geproduceerd wordt.
Leuk sprookje, maar heeft niets met de werkelijkheid te maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 12:55
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: IJslandse Hond
Sowieso is het natuurlijk een doodlopende weg om bij een zodanig verfokt ras te proberen de boel weer op de rails te krijgen met alleen selectie. Ofwel het gaat via de geleidelijke weg, dan duurt het nog tientallen jaren, en worden er dus nog tientallen jaren van die ongezonde stumpers geboren, ofwel dmv zeer strenge selectie, alleen fokken met die anderhalve min of meer gezonde bull, met alle ellende van kleine populaties van dien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 17:14
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: xHH
moosje schreef:
Nanna schreef:
Paisley schreef:

Bij de Hollanders ook niet dacht ik pas gelezen te hebben.
Zal eens zoeken of ik het nog kan vinden.

Klopt, het geniet de voorkeur het wel te doen maar het is niet verplicht (volgens de rasvereniging) :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2013 10:41
Overactief
Gebruikers-avatar

Aantal honden:: 1
Bono87, je kan ook opteren voor de "gezondere" variant van de Engelse bulldog nl. de renascence bulldog. Zou ik toch doen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2013 15:22
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Welsh Springer Spaniel, Chihuahua
Aantal honden:: 3
Maar gaat TS nu een EB nemen of niet?
Ik heb geen EB (gehad). Ik heb wel een ras gehad wat zelfs gezonder is dan de EB. Japanse Spaniel.
Ik heb afgelopen mei mijn hondje moeten laten inslapen, ze had epilepsie, ademhalingsproblemen en was echt een kneusje.
Inderdaad, zo'n hondje wat er tof uitziet. Het was ook een tof hondje.
Ik heb er vreselijk veel verdriet van, ze is maar 7 jaar geworden. Ik mis haar enorm.
En hoewel je nooit garantie hebt dat een hond van welk ras dan ook oud wordt; denk er over na. Want het doet je echt pijn om je hond te zien die geen adem krijgt of een aanval heeft. Het doet heel veel pijn om je hond zo jong te moeten laten gaan.
Er zijn tig hondenrassen en talloze kruisingen, kijk nog eens verder.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  

[ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Zoeken naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «