Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoeken naar:
Ga naar:  

[ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 13:57
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen):: hovawart (en beauceron en picard)
Aantal honden:: 6
Wil de hond schreef:
Rijden is behalve een sexuele uiting ook een gewoon onderdeel van de hondentaal.

Je hebt rijden en rijden.

ja, maar ik denk dat annemarie het over rijden heeft :mrgreen: .

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 17:14
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen):: Leeuwhondje
Aantal honden:: 1
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:
dus, gecastreerd of niet

rijden geschiedt :denken: :wink: :wink:

alleen is het bij een gecastreerde reu meestal wel zo dat de interesse zich echt beperkt tot een loopse teef in de regelrechte topdagen.

Ik ken een gecastreerde poedel, al erg jong gecastreerd die overal en altijd rijdt, tegen alles en iedereen als ie de kans krijgt. kwestie van niet-opvoeding uiteraard ook. Erg genant, bij bezoek gaat ie gewoon tegen hun benen aanrijden. Moet ie bij mij niet proberen overigens. Een likje vindt de eigenaar vies, dit laat ie toe :denken: :19:

Dat hondje plast ook 1 keer alles eruit, geen gesnuffel en markeergedrag :N:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 17:15
Vaste gebruiker

Rijden als dominantie uiting zal wel blijven ja.

:wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 17:22
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

AnneMarie schreef:
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:
dus, gecastreerd of niet

rijden geschiedt :denken: :wink: :wink:

alleen is het bij een gecastreerde reu meestal wel zo dat de interesse zich echt beperkt tot een loopse teef in de regelrechte topdagen.

Ik ken een gecastreerde poedel, al erg jong gecastreerd die overal en altijd rijdt, tegen alles en iedereen als ie de kans krijgt. kwestie van niet-opvoeding uiteraard ook. Erg genant, bij bezoek gaat ie gewoon tegen hun benen aanrijden. Moet ie bij mij niet proberen overigens. Een likje vindt de eigenaar vies, dit laat ie toe :denken: :19:

Dat hondje plast ook 1 keer alles eruit, geen gesnuffel en markeergedrag :N:

dat zal toch wel eerder dat andere rijden zijn waar wil het ook al over had - was dus gewoon een rotverwende, onopgevoede poedel :mrgreen: .

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 17:45
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Spaanse pepers!
Aantal honden:: 2
:denken: Ik ben het spoor wat bijster. Voor de mensen met een relatie...dat zijn zeker vrije relatie's hè? Ik bedoel; iedereen voelt zich wel een lichamelijk aangetrokken door een lekker ding en je moeten beheersen is zielig, dus Hup, toe maar! :roll: :denken:
Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.
Een hond denkt niet de hele dag over gemiste kansen en raakt daardoor gefrustreerd. Als er frustratie is uit een hond dat direct.
Ik vind dat er erg vermenselijkt wordt door te doen alsof een hond die "niet mag" zielig en gefrustreerd is.
Hormonen zijn vreselijk belangrijk en het weghalen daarvan heeft behoorlijke invloed. Dat doe je in mijn ogen dus als je gegronde redenen hebt, want je tast de integriteit van het dier aan. Af en toe beheersing van sexuele driften heeft daar niets mee te maken..of geef je je kwijlende bedelende hond ook altijd direct je bord eten? :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 17:59
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Eline* schreef:
Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.

juist, ja, daarom vind ik ook dat je het per situatie en per hond moet bekijken. mijn reutje zit er niet alleen met z'n neus bovenop, maar zou die hele tijd ook nog een keer vreselijk in zijn vrijheid beperkt worden en uit het roedel weg moeten blijven, en dat zoveel keer per jaar. dat vind ik voor hem ingrijpender dan een wat lagere hoeveelheid hormoontjes.

Eline* schreef:
Af en toe beheersing van sexuele driften heeft daar niets mee te maken..of geef je je kwijlende bedelende hond ook altijd direct je bord eten? :denken:

we hebben het hier niet over af en toe even beheersing......maar over een heel léven van beheersing, waar de hond in kwestie niks tegenin kan brengen, want hij zit vast aan zijn baas.

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2005 18:26
Vaste gebruiker

Eline* schreef:

1.iedereen voelt zich wel een lichamelijk aangetrokken door een lekker ding en je moeten beheersen is zielig, dus Hup, toe maar! :roll: :denken:
Ik vind dat er erg vermenselijkt wordt door te doen alsof een hond die "niet mag" zielig en gefrustreerd is.

2. Hormonen zijn vreselijk belangrijk en het weghalen daarvan heeft behoorlijke invloed. je tast de integriteit van het dier aan.

3. Af en toe beheersing van sexuele driften heeft daar niets mee te maken..of geef je je kwijlende bedelende hond ook altijd direct je bord eten? :denken:

1. Je vermenselijkt hier de hond. Een dier is veel directer, puur instinctief. Een mens heeft daar nog een stuk bewustzijn bovenop en zal dus andere afwegingen meenemen voordat ie iemand 'bespringt' althans de meeste :mrgreen:

2. ben ik het mee eens. Is ook vitaliteit etc. Mij is vaker gezegd dat het puur sexueel is, ik vraag het me af. Vachtveranderingen ed

Heb je hier concrete informatie over, of is dit jouw idee/gevoel? :wink:

3. het is niet af en toe het is een leven lang. Niet altijd volop eten hebben is juist honds. Af en toe vasten, iets moeten doen voor eten is juist goed.
Is mij verteld :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 00:40
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Eline* schreef:
:Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.

Maak het met Spok toch wel een paar maal per week mee op het ogenblik.

Vraag me trouwens ook af hoe mensen met meerdere honden ( intakte reuen en teven ) het doen. Gescheiden houden tijdens de loopsheid hoor ik hier wel, maar ik denk dat Spok helemaal gek zou worden als ik hier een loopse teef in huis zou hebben.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 00:51
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Mijn ras(sen):: Jack Russell Terriers
Aantal honden:: 0
Zoie schreef:
Eline* schreef:
:Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.

Maak het met Spok toch wel een paar maal per week mee op het ogenblik.

Vraag me trouwens ook af hoe mensen met meerdere honden ( intakte reuen en teven ) het doen. Gescheiden houden tijdens de loopsheid hoor ik hier wel, maar ik denk dat Spok helemaal gek zou worden als ik hier een loopse teef in huis zou hebben.

tja... dat is hier ook wel zo... gelukkig heb ik reuen die echt alleen maar enorm "heet" zijn op het moment dat de teef dekrijp is, dus das niet de gehele loopsheid... maar ja dan word er hier ook gepiept, gejankt, gehysteried (nieuw woord :roll: )

afleiden, en dan dus vooral veel weg gaan met de reu, dat werkt het wel wat... en voor de rest gewoon uitzingen, voor dier en mens :mrgreen:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 08:59
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Yamie schreef:
gelukkig heb ik reuen die echt alleen maar enorm "heet" zijn op het moment dat de teef dekrijp is, dus das niet de gehele loopsheid

Dit is ook mijn ervaring met mijn reuen. Zij weten en wisten precies te bepalen wanneer de teef in de dekrijpe fase verkeerde. Tot op de dag. Zolang als het nog niet zover was dat het feest kon beginnen waren zij er gewoon rustig onder, wel wat meer belangstelling voor haar geur, maar hun reaktie had niets van doen met de reakties van reuen op straat. Dezen sloegen over het algemeen al op tilt weken voordat de loopsheid inzette. En sloegen nog op tilt als ze al weken niet meer loops was.

Mijn eigen reuen waren gedurende de hoogtijdagen ook redelijk de kluts kwijt, maar op het moment dat de teef zich ontoegankelijk verklaarde keerde ogenblikkelijk de rust weer bij hen.

Mijn reuen zijn bij mij geboren en hebben van jongsaf aan loopsheden meegemaakt. Ik denk dat zij hierdoor geleerd hadden hiermee om te gaan, op een “normaleâ€

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 09:44
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:
Ik zou als ik jou was eerst eens die niet-ingedaalde bal weg laten halen. Om te bekijken of dáár de oorzaak van zijn probleem in zit.
Blijkt dat dit niet voldoende was dan zou je daarna alsnog tot een volledige kastratie kunnen besluiten.

Eén van de vervelende bijkomstigheden kan zijn dat hij op de lange duur serieuze prostaatproblemen overhoudt aan zijn overmatige opwinding. Iets wat je beter kunt voorkomen. Is daar een kastratie voor nodig dan is dat jammer maar helaas niet anders

Dit waren voor mij serieuze overwegingen, dus
kundige dierenarts gebeld:

"alleen de niet ingedaalde bal weghalen heeft geen zin wat betreft het 'klaarkomen'. Bovendien hoeft het medisch niet, want in de lies ben je er direct bij als er zich een knobbel ZOU ontwikkelen, wat helemaal niet hoeft.
Er is geen bewijs dat een niet ingedaalde bal voor meer opwinding zorgt.

Die prostaatproblemen, dat kan sowieso op oudere leeftijd maar heeft NIETS te maken met wel of niet actief zijn.

Vachtverandering komt eigenlijk alleen bij teefjes voor: wolliger, pluiziger.

En, het klaarkomen is normaal, de ene hond doet het wat meer dan de ander"

Dus resumerend: als ik het laat doen moet ik een volledige castratie doen (andere is helemaal overbodig)
keuze is puur of ik het erg lastig vind, die spetters in huis
Hij zal wat rustiger worden maar sloom maak je je hond zelf. Als je actief blijft, blijft je hond dat ook :19: :19: :19:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 10:16
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

Ik heb een stuk of 8 honden meegemaakt die één niet-ingedaalde bal hadden. Bij al deze honden heeft de eigenaar toch wel een verbetering opgemerkt, na verwijdering van de foute bal. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat geen van deze honden hormonaal gesproken voldoende tot rust kwam om te kunnen zeggen dat hij niet ernstig onder invloed verkeerde van zijn testosteron. En geen van deze honden had last van klaarkom- en/of masturbatietoestanden zoals de jouwe dat heeft.

Iets wat je zou kunnen doen, om je beslissing, één bal, géén bal of beide ballen verwijderen, wat te vergemakkelijken, is het laten meten van de testosteron-waarde in het bloed.

Wat de prostaatproblemen betreft dacht ik dat hoe hoger en langduriger de staat van sexuele opwinding is, hoe groter de kans op problemen op latere leeftijd. Ik heb dit niet zelf verzonnen, het is mij ook verteld door diverse dierenartsen. Iets wat deze DA dus tegenspreekt.

Vindt jij eigenlijk zelf dat je hond erg gedreven wordt door zijn testosteron, of valt dat wel mee?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 11:17
Vaste gebruiker

AnneMarie schreef:
Dus zou voor dit probleem (veelvuldig 'klaarkomen' met bijbehorende bijwerkingen als prostaatproblemen op latere leeftijd en de kans op tumor ontwikkeling) enkel volledige castratie werken :denken:

Dit stukje zou je mij ff uit moeten leggen.

Prostaatproblemen komen inderdaad voornamelijk bij ongecastreerde honden voor. Het gaat dan over BPH (Beninge Prostaat Hyperplasie= goedaardige prostaat vergroting). Het is voorzover ik heb kunnen vinden niet zo dat BPH honden een grotere kans op prostaatkanker hebben.

De kans op kanker bij een niet ingedaalde bal is 9x groter bij een bal in de buik en 4 x groter voor een bal in de lies en dan bedoel ik groter dn bij een bal op de gewone plek in het scrotum. Wat de kans op prostaatkanker is voor de bal in het scrotum heb ik nog niet gevonden.

Ik ben bezig met een artikel lezen over de beslisboom voor castratie bij cryptorche jonge reuen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 11:45
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:
Vindt jij eigenlijk zelf dat je hond erg gedreven wordt door zijn testosteron, of valt dat wel mee?

Afgezien van zijn 'klaarkomen' in huis valt het wel mee.
Er woonde naast mij een loopse teef en hij ging niet janken oid
Hij wilde er wel eens heen, maar niet overdreven. Dus dat zegt toch wel wat!
Hij kan ook wilde buien hebben, met name aan het begin van de avond, waarbij hij wild met zijn kop op en neer schudt, doordrammerig. Dit is echter erg verminderd met ouder worden. Als pup was ie vrij grenzeloos hierin, ook naar andere honden. Door een bijtincident is dit minder geworden.

Ik merk trouwens wel, dat als ie tijdens een actieve vakantie bv mee is, ik niets zie van 'klaarkomen'
Dus wellicht is het ook overtollige energie, na een nacht bv of tijdens een wat rustige avond.......

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2005 11:53
Vaste gebruiker

Sjiel schreef:
AnneMarie schreef:
Dus zou voor dit probleem (veelvuldig 'klaarkomen' met bijbehorende bijwerkingen als prostaatproblemen op latere leeftijd en de kans op tumor ontwikkeling) enkel volledige castratie werken :denken:

Dit stukje zou je mij ff uit moeten leggen.

Prostaatproblemen komen inderdaad voornamelijk bij ongecastreerde honden voor. Het gaat dan over BPH (Beninge Prostaat Hyperplasie= goedaardige prostaat vergroting). Het is voorzover ik heb kunnen vinden niet zo dat BPH honden een grotere kans op prostaatkanker hebben.

De prostaatproblemen door veelvuldige erecties worden door diverse da verschillend uitgelegd. Zie notities Wil de Hond en mijn reactie van de da.

Voor het voorkomen van een tumor in de niet ingedaalde bal is het enkel weghalen van de niet ingedaalde bal uiteraard voldoende.
De kans op kanker bij een niet ingedaalde bal is 9x groter bij een bal in de buik en 4 x groter voor een bal in de lies en dan bedoel ik groter dn bij een bal op de gewone plek in het scrotum.

Eén da gaf mij aan dat het risico van de narcose even groot is als het vormen van een tumor in de niet ingedaalde bal?!
De da die met prik en plaatselijke verdoving werkt doet overigens nonchalanter over de narcose als de da die met gasnarcose werkt, hetgeen als zeer veilig doorgaat. Is dus ook de communicatie van de da....

Ik ben bezig met een artikel lezen over de beslisboom voor castratie bij cryptorche jonge reuen.

Interessant!!! Kun je dit artikel linken of plaatsen of pb en of zaken eruit, ons meedelen?!

....ik ben er nog niet uit...... :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 18:55
Vaste gebruiker

Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

http://home.12move.nl/~vandewouw/Castratie.htm

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 19:10
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

AnneMarie schreef:
Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

ja, naar het schijnt heeft 'de wetenschap' daar op basis van nieuwere gegevens zijn visie over bijgesteld.

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 20:19
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
AnneMarie schreef:
Nu lees ik:

ja, naar het schijnt heeft 'de wetenschap' daar op basis van nieuwere gegevens zijn visie over bijgesteld.

Dus, dat is weer een negatieve bijwerking van castratie
of althans, kan het zijn :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 20:43
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

AnneMarie schreef:
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:
Nu lees ik:

tsja, dan moet je eigenlijk weten hoeveel groter de kans is en ook hoe groot de kans op prostaatkanker uberhaupt is. Een 3 x zo grote kans zegt op zich nog niks, want als de kans erg klein is, dan is 3 x een kleine kans nog steeds klein. Maar zelfs als de kans op prostaatkanker groot is, is een iets grotere kans vermoedelijk nog steeds nagenoeg irrelevant. Althans, dat zou ik denken dan.

Maar alleen harde cijfers kunnen licht in de duisternis scheppen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 20:49
Vaste gebruiker

Zoie schreef:
AnneMarie schreef:
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:
Nu lees ik:

Klopt, en uiteindelijk heb je nog niet zoveel aan statistieken, de kans op tumor vorming in een niet ingedaalde bal is ook niet zo groot, maar is er wel en als je hond net bij die paar gevallen zit en ouder is en dan een pittige operatie moet ondergaan, pas dan gaat het tellen natuurlijk :19:

ik heb overigens geen harde cijfers gezien; het wordt ook voorzichtig omschreven dus het zal niet een heeeel grote kans zijn....

tsja, dan moet je eigenlijk weten hoeveel groter de kans is en ook hoe groot de kans op prostaatkanker uberhaupt is. Een 3 x zo grote kans zegt op zich nog niks, want als de kans erg klein is, dan is 3 x een kleine kans nog steeds klein. Maar zelfs als de kans op prostaatkanker groot is, is een iets grotere kans vermoedelijk nog steeds nagenoeg irrelevant. Althans, dat zou ik denken dan.

Maar alleen harde cijfers kunnen licht in de duisternis scheppen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 20:57
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

AnneMarie schreef:
Klopt, en uiteindelijk heb je nog niet zoveel aan statistieken, de kans op tumor vorming in een niet ingedaalde bal is ook niet zo groot, maar is er wel en als je hond net bij die paar gevallen zit en ouder is en dan een pittige operatie moet ondergaan, pas dan gaat het tellen natuurlijk :19:

ik heb overigens geen harde cijfers gezien; het wordt ook voorzichtig omschreven dus het zal niet een heeeel grote kans zijn....

]

idd spelen dit soort afwegingen ook een rol. Toch kunnen statistieken wel behupzaam zijn bij het maken van afwegingen, het valt me alleen vaak op - in het algemeen gesproken - dat er vaak conclusies worden getrokken op basis van alleen het gegeven dat een kans ergens op groter of kleiner is, terwijl dat twijfelachtig is. Ik wil dan graag alle cijfers eerst zien.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2005 20:59
Vaste gebruiker
Gebruikers-avatar

naar het schijnt is de kans op een vergrote prostaat op oudere leeftijd zo goed als 100%, maar kwaadaardige tumoren komen niet vaak voor; gecastreerd of niet, de kans blijftl klein dat je reu daaraan sterft.

Profiel E-mail  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 10:36
Vaste gebruiker

Chemische castratie zou in 95% van de gevallen de uitwerking hebben van een gewone castratie.

Dat is dus wel eerst een optie alvorens te laten castreren.

Alleen de niet ingedaalde bal weghalen zal de problemen niet wegnemen aldus vele dierenartsen. Dit schijnt een wijdverbreid bakerpraatje te zijn :denken:

Dus....op naar chemische castratie? :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 11:35
Beginner
Gebruikers-avatar

van de da kreeg ik een folder over wel of niet castreren en daar staat ook in dat ze incontinent van castratie kunnen worden
xantos loopt ook elke dag wel een paar keer met een stijf pielekke maar hij spettert niet op het moment zijn er wat loopse teefjes en is het wat meer zijn balletjes zijn wel goed ingedaald dus dat is het hem niet
max mastrubeert ook wel als er loopse teefjes zijn maar dit is zelden dat ik het hem zie doen en het is geen gefrustreerd hondje

maar is het nu wel of niet goed om de hond te castreren er zijn zoveel tegenstrijdige berichten hierover.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 12:22
Vaste gebruiker

Ja inderdaad

er zijn veel voors en veel tegenargumenten

dus terug naar het begin: intuitie maar volgen denk ik :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 15:09
Whooper had 2 niet ingedaalde teelballen en is een paar weken terug gecastreerd. Ik vind het nog steeds heel erg, maar ben bang dat er weinig keuze was. Hier lopen heel wat loopse teven in de buurt en Whooper liep zich bij het eerste beste bosje zo op te hitsen, dat hij ter plekke een stijve pielemuis kreeg. De hele uitlaatronde door bleef hij dat houden, wat dus inhield dat hij niet kon plassen en toen we thuis waren duurde het zeker 1,5/2 uur voordat zijn erectie uit zichzelf terugtrok.
Ik geloof dat ik in 1 week tijd wel 5x de DA heb gebeld voor advies.
Had dit nog nooit meegemaakt. Mijn DA was zowieso al geen voorstander van het weghalen van de 2 niet ingedaalde teelballen, omdat de kans op teelbalkanker miniem is dus ze kunnen er goed oud mee worden.
Maar de tig erecties die hij op een dag had, waardoor hij niet meer kon plassen, geeft dus wel problemen. Hierdoor kan hij zichzelf vergiftigen, omdat zijn blaas de afvalstoffen niet kwijt kan en ook wordt de kans op prostaatproblemen vergroot. Daarnaast botvierde hij zijn frustraties op Stanley en heb ik na 3 weken aanzien hem laten castreren.
Dit is nu zo'n 3 weken geleden en hij kan nu wel normaal plassen, heeft heel af en toe nog een erectie maar dat is vrij snel weer normaal.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat het voor Whoop het beste is, maar gezien de situatie weer wel. Als je het verantwoord uit kan stellen, zou ik het zeker doen.

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 17:22
Vaste gebruiker

Ik dacht dat erecties over zouden zijn na castratie, maar
dus niet???

re dierenarts:
De erecties worden waarschijnlijk minder, die kans is redelijk groot. Maar
uiteraard kan je hierover geen garanties geven, bij sommige honden blijven
erecties alsnog voorkomen!

ik snap hier de balle van, als ie geen ballen meer heeft, toch erecties.
Of ben ik nu zo dom :denken:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 17:26
Qyan heeft dus regelmatig last van erecties en zaadlozingen, heeft wel gewoon 2 ingedaalde ballen.
Echter, bij hem gebeurd het dus meestal als hij ligt te slapen,hij doet niet aan zelfbevrediging :mrgreen: Zou hij dat nou wel doen, dan snapte we het tenminste :mrgreen:
Hij wordt dan opeens wakker, begint eigenlijk nogal geirriteerd in zijn pik te bijten dan, kan zelfs kwaad worden en al snel volgt dan meestal een zaadlozing.
Hij wordt dus wakkeer met een erectie
Hij is nu 2,5 en het is al stukken minder geworden sinds hij ouder wordt.
Toen hij een maand of 13 was had hij het een paar x per dag.
Het gebeurt nu nog eens in de paar weken,
De fokker van Qyan had het ook nog nooit meegemaakt, maar 1 van zijn reuen die hij terug kreeg, blijkt het ook te hebben.

We hebben tegenwoordig echter door, dat als we op dat moment een speeltje gooien of hem fleiden, dat de erectie dan snel weggaat.
Iets wat voor hem prettiger is, want ondanks dat hij besneden is, lijkt zijn voorhuid nog steeds iets te nauw.
Afleiden werk bij hem dus wel.
De DA vind het geen reden tot castreren, ik ben er nog niet over uit, want hij heeft er gewoon erg veel last van.

Laatst gewijzigd door qyan op 11 Apr 2005 17:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 17:27
AnneMarie schreef:
Ik dacht dat erecties over zouden zijn na castratie, maar
dus niet???

re dierenarts:
De erecties worden waarschijnlijk minder, die kans is redelijk groot. Maar
uiteraard kan je hierover geen garanties geven, bij sommige honden blijven
erecties alsnog voorkomen!

ik snap hier de balle van, als ie geen ballen meer heeft, toch erecties.
Of ben ik nu zo dom :denken:

Hij is pas 3 weken geleden geopereerd. Vanaf 2 mnd. kun je pas echt zeggen hoe en wat, want dan werken zijn hormonen niet meer.
Ik denk zelf dat die erecties uiteindelijk wel wegblijven, maar dat kan ik dan pas met zekerheid zeggen. De heftigheid die hij voorheen had, is nu iig niet meer.

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2005 17:40
Vaste gebruiker

qyan schreef:
De DA vind het geen reden tot castreren, ik ben er nog niet over uit, want hij heeft er gewoon erg veel last van.

Dat laatste zie ik ook bij mijn hond
Het is een moeilijke overweging, maar dit speelde bij mij een grote rol in mijn uiteindelijke beslissing om toch maar wel

Ook dat hier genoemd werd (door Wil de hond) dat veelvuldige ejaculaties tot prostaatproblemen kunnen leiden
Mijn da ontkende dit maar waar rook is is vuur denk ik dan, ik neem het mee in mijn overweging.
Extra verhitting door niet ingedaalde bal is ook zoiets, bakerpraatje of uit ervaring gezien bij meerdere honden...
De ene dierenarts zegt dat de kans op prostaatkanker verminderd, de ander zegt dat ie vermeerderd, ook zoiets vreemds. Die kans is echter erg klein dus te verwaarlozen

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  

[ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Zoeken naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «