Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Honden.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Hondenvoer Hondenvoeding
100% natuurlijk, geperst hondenvoer.
- Sinds 1982 -

Nu ook Glutenvrij verkrijgbaar!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoek naar:
Ga naar:  

[ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 10:43
Vaste gebruiker

amiwoods schreef:
Malleboe schreef:
Djinny schreef:
Maria schreef:
twinmamasilvia schreef:
Djinny schreef:
Standaard shampoo's werken op basis van zepen. Zeep heeft een pH-waarde hoger dan 7. De pH-waarde van de honden huid ligt rond de 5 en van de mensen huid rond de 6. Shampoo die wij voor ons zelf gebruiken droogt daardoor de huid van de hond uit.
De natuurlijke vetlaag van de huid wordt weg gewassen.
Als je een hond hebt die maar een paar keer per jaar gewassen wordt, zal het gebruik van een gewone milde shampoo misschien niet zo'n probleem zijn.
Maar als je een hond hebt die wat vaker gewassen wordt, is het echt beter om daarvoor een goede honden shampoo te gebruiken met een aangepaste Ph-waarde.

ik heb diesel van de week gewassen met palmolive kidnershampoo 5,5 pH staat erop.
en ruikt lekker naar fruit

ER zijn niets voor niets honden shampoo's uitgevonden.
Een hond heeft een andere pH dan een mens. En zeker puppies wassen met dat soort shampoo zou ik afraden.

Als een puppie gewassen dient te worden dan zou ik een puppie shampoo gebruiken, niets meer en minder.

Gr. Maria.

En niet vaker wassen dan echt nodig is!

Hoe vaak mag je een pup wassen?

met een goede hondenshampoo mag je in principe een hond iedere dag wassen, dat doen we niet maar 1 x per week is zeker geen probleem.
een goede hondenshampoo koop je niet in de supermarkt en dierenspeciaalzaak. de zaken die wel de topmerken verkopen zijn op 1 hand te tellen. helaas.
de meeste trimsalons verkopen shampoo's en anders moet je even googlen naar trimgroothandels.

Noem eens zo'n goed merk ! dan kunnen we er iets mee. Misschien aanschaffen als het zo goed is.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 10:58
Actief

Ik heb begrepen dat Jean Peau een goed merk is. Dat verkopen ze wel bij de dierenwinkel.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 10:58
Vaste gebruiker

Malleboe schreef:
Ik heb begrepen dat Jean Peau een goed merk is. Dat verkopen ze wel bij de dierenwinkel.

ja hoorde ik ook al en hebben ze nu ook in onze dieren winkel

Profiel  

Berichttitel: jean peau
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 15:13
Actief

ik gebruik zelf ook tea tree van jean peau voor mijn hond. hij heeft een allergie voor grassen en pollen vooral in de zomer. Als ik heb met tea tree gewassen heb merk ik dat hij echt een stuk minder jeuk heeft.

Groetjes kim & kenai

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 20:42
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): duitsedog , naakthonden .
Aantal honden: 4
sabrinasj schreef:
Wij wassen alleen als ze door iets dood hebben gerollt en dan wassen we met babyshampoo

wij ook :wink:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 20:56
Overactief

Malleboe schreef:

er zijn wat mensen wel tevreden over maar ik vindt het zelf helemaal niks. en veel dierspeciaalzaken weten niet eens wat ze verkopen. bij welke hond en vachttype.
ik krijg er ook zelf jeuk van.
zelf vindt ik het merk petsilk helemaal geweldig, puur natuur en voor ieder vachttype wat wils.

twinmamasilva ik heb je een tijd terug al eens gepb't met info over shampoo. :wink:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 jan 2006 20:59
Actief

Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij
Aantal honden: 0
Ik was mijn honden met mijn eigen shampoo (palmolive). Ze hebben er nog nooit last van gehad. Ik was mijn honden alleen als ze erg vies stinken van het slootwater. Anders spoel ik ze lekker af met water dan zijn ze ook schoon.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 feb 2006 11:50
Actief

Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 feb 2006 17:20
Overactief

Malleboe schreef:
Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...

en kon ze je dan ook vertellen waarom je een pup niet vaak mag wassen?
beetje tegenstijdig niet de shampoo hebben staan en het niet verkopen. :denken:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 feb 2006 18:20
Actief

amiwoods schreef:
Malleboe schreef:

Nee ik ben naar binnen gegaan om shampoo te kopen voor witte honden. Toen pakte ze meteen de puppy variant er bij. Daarbij zei ze: 'maar je moet je pup niet té vaak wassen.' Daar gaf ze als uitleg bij dat het té vaak wassen van de pup niet goed is voor de vetlaag. Toen heb ik er zelf voor gekozen om de shampoo nog even niet mee te nemen en hier op het forum even verder te vragen. En met niet te vaak wassen bedoelde ze niet iedere week.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 feb 2006 21:23
Overactief

Malleboe schreef:
amiwoods schreef:
Malleboe schreef:

Nee ik ben naar binnen gegaan om shampoo te kopen voor witte honden. Toen pakte ze meteen de puppy variant er bij. Daarbij zei ze: 'maar je moet je pup niet té vaak wassen.' Daar gaf ze als uitleg bij dat het té vaak wassen van de pup niet goed is voor de vetlaag. Toen heb ik er zelf voor gekozen om de shampoo nog even niet mee te nemen en hier op het forum even verder te vragen. En met niet te vaak wassen bedoelde ze niet iedere week.

met een goede shampoo is iedere week wassen geen probleem ook voor een pup niet. maar ik zou mijn pup niet graag in de JP shampoo wassen.

ik heb mijn honden wel eens een tijdje 2x per week gewassen en heb nog nooit een vetlaag weg gewassen. :wink:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 feb 2006 11:47
Vaste gebruiker

hoe merkt je dan dat de vetlaag verwassen is??

ik was diesel om de andere zaterdag en merk niet veel aan hem alleen dat hij schoon.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 feb 2006 19:19
Actief

twinmamasilvia schreef:

ik was diesel om de andere zaterdag en merk niet veel aan hem alleen dat hij schoon.

Waar was jij mee dan?

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 feb 2006 20:13
Vaste gebruiker

Malleboe schreef:
twinmamasilvia schreef:

Waar was jij mee dan?

Ook met een puppy shampoo van de dieren winkel weet de naam niet zo 123.
maar ik vind het niet zo lekker ruiken.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 01:29
Vaste gebruiker

Waarom wassen jullie je hond zo veel? :denken:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 09:58
Vaste gebruiker

Natas. schreef:

omdat ik hem dan vies vind en stinkt dan ook. hij plast nog wel eens snachts in zijn bench en slaapt er dan lekker in verder en vervolgends heb ik een wandelende pisbak rondlopen.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 10:40
Zeer actief

Aantal honden: 0
twinmamasilvia schreef:
Natas. schreef:

omdat ik hem dan vies vind en stinkt dan ook. hij plast nog wel eens snachts in zijn bench en slaapt er dan lekker in verder en vervolgends heb ik een wandelende pisbak rondlopen.

Kun je hem dan niet beter 's nachts nog een keer uitlaten?
Dan heeft Diesel het probleem niet om in zijn bench te moeten plassen en jij bent van die pisbakken lucht af. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 10:57
Vaste gebruiker

Dan zijn de nachten idd nog te lang voor hem :wink:

Ik was de hond bijna nooit. :19:
Hooguit als ze in de koeienstront heeft liggen rollen, ik zal op een gemiddelde van 1x per jaar uitkomen of zo. Wat is er verder dan vies aan een hond?

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 12:12
Actief

Natas. schreef:

Dan zijn de nachten idd nog te lang voor hem :wink:

Ik was de hond bijna nooit. :19:
Hooguit als ze in de koeienstront heeft liggen rollen, ik zal op een gemiddelde van 1x per jaar uitkomen of zo. Wat is er verder dan vies aan een hond?

Jij wast je toch ook regelmatig en niet pas als je in de modder bent gevallen...

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 12:42
Puppie

Ik heb erg goede ervarving met Petsilk.

Voor Shazzle gebruik ik de Petsilk Oatmeal shampoo en conditioner, erg goed voor zijn huid en een duidelijk verschil tussen voor en na wassen (zijn huid dan).

Heel soms gebruik ik voor wat extra sop voor de pootjes een beetje babyshampoo, een zeepvrije wasgel o.i.d. heet het.

Hij gaat overigens 1 keer in de week in de was :wink: .

De Franse Bulldogjes gaat zo af en toe, of met een simpele shampoo van BeauBeau (maar ben daar niet zo tevreden over) of de babyshampoo.....gaat prima.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2006 15:51
Overactief

Frenchies schreef:
Ik heb erg goede ervarving met Petsilk.

Voor Shazzle gebruik ik de Petsilk Oatmeal shampoo en conditioner, erg goed voor zijn huid en een duidelijk verschil tussen voor en na wassen (zijn huid dan).

Heel soms gebruik ik voor wat extra sop voor de pootjes een beetje babyshampoo, een zeepvrije wasgel o.i.d. heet het.

Hij gaat overigens 1 keer in de week in de was :wink: .

De Franse Bulldogjes gaat zo af en toe, of met een simpele shampoo van BeauBeau (maar ben daar niet zo tevreden over) of de babyshampoo.....gaat prima.

de oatmeal shampoo is echt heel goed. het voordeel er van is dat ie de vochtbalans in de huid reguleert waardoor de huid net dat extra beetje vet meekrijgt. het wel een shampoo die ik eigenlijk alleen maar op honden gebruik die snel geiiriteerd zijn enof huidklachten hebben en honden die snel een droge huid hebben.

voor je bulletje kan je ook de rainforest shampoo van petsilk gebruiken. deze is 1op20 verdunbaar dus erg zuinig en door de zijde gaan ze er super mooi van glimmen. ik was mijn kortharen er ook in voor een show.
en als finishing een drupje liquidsilk door je handen wrijven en lekker door de vacht. je ziet ze opleven :ok:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2006 11:19
Actief

Ik heb de puppy shampoo van Jean Peau gehaald, vandaag eens uitproberen :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2006 15:36
Nieuw

Maria schreef:
Hoi Hoi,

Geen babyshampoo gebruiken hoor zeker niet op zachte zoals shih tzu of lhasa vachten. Ik sluit mij geheel aan bij Djinny zijn uitleg over de pH-waarde.

Ik gebruik trea tree shampoo op mijn hond met allergie als hij gewoon jeuk heeft en een andere keer als hij last van schilfertjes heeft gebruik ik teer shampoo.

Zelf vind ik trea tree lekkerder ruiken dan teer shampoo maar teershampoo doet wonderen.

Groetjes Maria.

Ik heb dezelfde ervarin helpt prima bij schilvers of bij jeuk, zelfs mijn paard (friesch regelmatig schilvers in de manen) helpt het bij.

Groeten Manuela

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2006 23:27
Actief

Jean Peau Puppy: de haren wel weer lekker zacht maar het ruikt niet zo lekker...

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 11:45
Overactief

Malleboe schreef:
Jean Peau Puppy: de haren wel weer lekker zacht maar het ruikt niet zo lekker...

van Petsilk ruikt alles lekker :ok:
en op de lange termijn geeft het een beter resultaat :ok:
voor honden met lange zijde vachten zou ik wel altijd een conditioner erbij gebruiken vanaf ongeveer 5a 6 maanden gaat de vacht veranderen en heeft dat extra beetje voeding nodig om de structuur goed te houden.
dan blijft ie ook beter uit de klit :wink:

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 12:34
Puppie

@ Amiwoods..... hoe verdun jij de shampoo van Petsilk?
Heb je daar een tip voor, ik weet namelijk de verhouding wel, maar loop altijd te klunzen om de verhouding te krijgen.
Ik gebruik op het moment een lege shampoofles, een klein beetje Petsilk shampoo en dan vervolgens op de gok er water bij en schudden....en dan maak ik alles op wat in de fles zit... :denken:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 12:48
Overactief

Frenchies schreef:
Heb je daar een tip voor, ik weet namelijk de verhouding wel, maar loop altijd te klunzen om de verhouding te krijgen.
Ik gebruik op het moment een lege shampoofles, een klein beetje Petsilk shampoo en dan vervolgens op de gok er water bij en schudden....en dan maak ik alles op wat in de fles zit... :denken:

ik heb van die liter mengflessen. met een bodem shampoo dat zijn van een gallon 3 pompjes van de moisterizing en 2 van de rainforest, en 4 van de oatmeal die is het minst geconsentreerd.
voor mijn hond heb ik aan 1 hele fles voldoende. voor jou naakt hond denk ik dat je met een1/3 liter al voldoende hebt.
dus van de oatmeal is dat dan 4 pompjes op een liter delen door 3. zal ongeveer een 1/3 bodem zijn. meng de shampoo met lauw warm water dan mengt ie zich beter. het ligt er ook aan hoe vies de vacht is, als de vacht erg vuil is was ik 2x, 1x met deep cleansing en 1x met een andere varriant die meer met de structuur doet. ik gebruik wel altijd conditioner :ok:

die liter flessen kan je erbij kopen, ik vindt ze erg handig, ook omdat je veel ruimte in de fles overhoud om op te schudden.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 12:57
Puppie

amiwoods schreef:
Frenchies schreef:

ik heb van die liter mengflessen. met een bodem shampoo dat zijn van een gallon 3 pompjes van de moisterizing en 2 van de rainforest, en 4 van de oatmeal die is het minst geconsentreerd.
voor mijn hond heb ik aan 1 hele fles voldoende. voor jou naakt hond denk ik dat je met een1/3 liter al voldoende hebt.
dus van de oatmeal is dat dan 4 pompjes op een liter delen door 3. zal ongeveer een 1/3 bodem zijn. meng de shampoo met lauw warm water dan mengt ie zich beter. het ligt er ook aan hoe vies de vacht is, als de vacht erg vuil is was ik 2x, 1x met deep cleansing en 1x met een andere varriant die meer met de structuur doet. ik gebruik wel altijd conditioner :ok:

die liter flessen kan je erbij kopen, ik vindt ze erg handig, ook omdat je veel ruimte in de fles overhoud om op te schudden.

Toevallig was ik van plan die Kleine Nakert zo te gaan wassen, dus handig dat je zo snel bent met je antwoord.
Ik heb van Petsilk dan de Oatmeal shampoo en conditioner, beide in een best klein flesje. Zat in een "aanbiedingspakje" om eens te proberen samen voor een mooi prijsje... :wink:
Heb dus geen mooi pompje helaas.

Ik zal op de volgende show eens kijken voor een mooie mengfles, wel zo handig.
Kan ik de shampoo als deze gemeng is wel nog een tijdje bewaren? :denken:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 18:05
Overactief

ik zou de shampoo niet langer dan 2 dagen in de fles laten, omdat het dan gaat stinken, het blijft wel goed hoor maar het ruikt niet echt lekker meer :wink:

dan heb je een probeer setje shampoo conditoner met silk.
blijft de zelfde verhouding natuurlijk.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 feb 2006 22:31
Nieuw

ik was tessa met het merk gottlieb puppieshampoo.
maar ben er niet zo tevreden over, ze word er erg dof van..
toch maar eens kijken voor een goed shampoo

Profiel  

[ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Zoek naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «