Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse bulldog reu

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Franse bulldog reu

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle is nog maar 9 maanden, maar toch zijn we al aan het oriënteren op een tweede hondje omdat we goed voorbereid willen zijn. Ik (voor het gemak heb ik het nog maar even over mezelf, want Hugo ziet het ook wel zitten maar ik ben degene die er het meest mee bezig is :mrgreen:) zat heel erg te twijfelen tussen verschillende mogelijkheden.. een pup, herplaatser, asielhondje, etc. etc. Na veel dingen en voorkeuren op een rijtje gezet te hebben én niet geheel onbelangrijk ook naar mijn gevoel te luisteren en naar Belle te kijken, gaat mijn voorkeur toch uit naar een pup en dan weer een Franse bulldog. Ik heb namelijk de ideale baan om weer een pup op te kunnen voeden (mag de hond meenemen naar mn werk en als ik weg ben ben ik maximaal 4 uur weg) Het zal dan wel een reu worden. We zijn inmiddels helemaal gek op het karakter van de Franse bull en als we naar Belle kijken ook met haar gezondheid, al is ze natuurlijk nog jong. Het is een mooi atletisch hondje (daar hebben we samen met de fokker ook naar gekeken) met een flinke dosis humor en een eigen willetje. Ze is t.o.v. andere honden vrij aanwezig, ietwat dominant al wordt dat nu ze wat ouder is iets minder omdat het ook kwam doordat ze pup was en erg druk.

Belle is onze eerste Franse bulldog en dus hebben we geen ervaring met een reu. Sowieso heb ik alleen nog maar teven gehad dus ik heb helemaal geen ervaring met een reu. Ik wil graag van andere Franse bulleneigenaren weten hoe de reuen, eenmaal volwassen, zijn ten overstaande van andere honden. Zijn zij bijvoorbeeld ook wat dominant? In de rasbeschrijving van de Franse bull staat dat ze over het algemeen ietwat domimant zijn, zonder vechtersbazen te zijn.

En aangezien Belle een pittig teefje is, wat voor type zou daar het beste bij passen? Een beetje een sulletje, die het wel prima vindt dat een teef hem de baas is, of juist een wat stoerder reutje? Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Daniëlle
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Poe, van 'de' Franse bullenreu kun je niet spreken denk ik :wink:

Ik heb ervaring met één reu, die als herplaatser bij mijn moeder is terechtgekomen. Een goedsul, laat zich door mijn felle tantes de les lezen en zijn mand afpikken, MAAR hij is wel erg dominant naar andere honden toe. En dat uit zich voornamelijk in rijgedrag, hinderlijk rijen, reuen én teven, oren likken, vooral pups vindt hij prachtig (komt ook een dosis geslachtsdrift aan te pas). Nu is de reu niet van mij, maar ik heb hem wel vaker te logeren gehad en ik moest constant alert zijn buiten. Dat rijen was trouwens ook de reden van herplaatsen.

Ik heb vaker gehoord van Franse bullenreuen die hinderlijk rijgedrag vertonen, waarbij castratie niet altijd een optie was. Ook ken ik Franse bullenreuen die wat moeilijker met andere reuen zijn waardoor ze niet zo makkelijk mee te nemen zijn naar mensen die ook een reu hebben.

Nou ja, dit zijn mijn ervaringen, natuurlijk zijn er ook genoeg bullenreuen die net zo makkelijk zijn met andere honden als je teef.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Anna Penta schreef:Poe, van 'de' Franse bullenreu kun je niet spreken denk ik :wink:

Ik heb ervaring met één reu, die als herplaatser bij mijn moeder is terechtgekomen. Een goedsul, laat zich door mijn felle tantes de les lezen en zijn mand afpikken, MAAR hij is wel erg dominant naar andere honden toe. En dat uit zich voornamelijk in rijgedrag, hinderlijk rijen, reuen én teven, oren likken, vooral pups vindt hij prachtig (komt ook een dosis geslachtsdrift aan te pas). Nu is de reu niet van mij, maar ik heb hem wel vaker te logeren gehad en ik moest constant alert zijn buiten. Dat rijen was trouwens ook de reden van herplaatsen.

Ik heb vaker gehoord van Franse bullenreuen die hinderlijk rijgedrag vertonen, waarbij castratie niet altijd een optie was. Ook ken ik Franse bullenreuen die wat moeilijker met andere reuen zijn waardoor ze niet zo makkelijk mee te nemen zijn naar mensen die ook een reu hebben.

Nou ja, dit zijn mijn ervaringen, natuurlijk zijn er ook genoeg bullenreuen die net zo makkelijk zijn met andere honden als je teef.
Dankjewel voor je reactie. Weet je wat de reden zou kunnen zijn voor het hondje wat je beschrijft om veel te rijden? Is het bv gewoon aangeboren of misschien niet goed begeleid voordat hij bij jouw moeder terechtkwam?
Gebruikersavatar
Riboet
Zeer actief
Berichten: 721
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:25
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Locatie: Het Rijk achter de Dijk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Mijn reu rijdt eigenlijk alleen op jonge puberreutjes (en op teefjes die lekker ruiken, maar dan ook alleen nog teefjes die hem bekoren (grotere rassen en dan met een lekker pittig karakter). Hij zal niet rijden op een pup. Toen Nala hier als pupje kwam, kon die wel weer op hem rijden...

Hij is aangelijnd echter niet altijd makkelijk naar andere ongecastreerde machoreuen en dan met name reuen van de grotere rassen en rassen met langhaar (moeilijk leesbaar). Los gaat het meestal gewoon goed. Als ie een reutje van pup af aan kent, gaat het meestal ook goed. Maar het karakter van de andere reu speelt erg mee. Zo kan ik met sommige eigenaren van ongeholpen reuen en hun hond gewoon oplopen en moet ik anderen echt ontlopen.

Ik heb Beau zelden op zijn rug zien gaan voor een andere reu. Hij staat rijden op hem niet toe, dat wordt geheid snauwen en grauwen. Met uitzondering van een Amerikaanse stafford, gelukkig was Beautjes houding dusdanig laag en bedrukt dat dit niet tot vechten kwam. Hij verstaat de hondentaal blijkbaar heel aardig. Beau heeft het voordeel dat hij een staartje heeft dat hij kan bewegen. Hij kan hem zowel laag of hoog houden. Daardoor kan hij nog communiceren en dat scheelt wel in de communicatie met andere honden.

In huis is ie een watje en al helemaal naar zijn teefje. Die hoeft maar een boze blik te werpen naar hem en hij geeft zijn speeltjes af, gaat ergens anders liggen etc..

Met gecastreerde reutjes ook geen probleem.

Beautjes maatje Dobby is een gecastreerd bulldogreutje. Dobby is heel anders. Erg onderdanig maar ook een beetje stiekemer (eerst uitdagen dan hard wegrennen, Beau doet beide niet bij een onbekende hond). Die is weer beschermend in huis en dat heeft Beau met andere honden in huis weer niet.

Denk dat je het net moet treffen.

Ik denk dat de meeste ongeholpen reuen wel een beetje macho-erig zijn, ongeacht het ras.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Dazwa84 schreef:
Anna Penta schreef:Poe, van 'de' Franse bullenreu kun je niet spreken denk ik :wink:

Ik heb ervaring met één reu, die als herplaatser bij mijn moeder is terechtgekomen. Een goedsul, laat zich door mijn felle tantes de les lezen en zijn mand afpikken, MAAR hij is wel erg dominant naar andere honden toe. En dat uit zich voornamelijk in rijgedrag, hinderlijk rijen, reuen én teven, oren likken, vooral pups vindt hij prachtig (komt ook een dosis geslachtsdrift aan te pas). Nu is de reu niet van mij, maar ik heb hem wel vaker te logeren gehad en ik moest constant alert zijn buiten. Dat rijen was trouwens ook de reden van herplaatsen.

Ik heb vaker gehoord van Franse bullenreuen die hinderlijk rijgedrag vertonen, waarbij castratie niet altijd een optie was. Ook ken ik Franse bullenreuen die wat moeilijker met andere reuen zijn waardoor ze niet zo makkelijk mee te nemen zijn naar mensen die ook een reu hebben.

Nou ja, dit zijn mijn ervaringen, natuurlijk zijn er ook genoeg bullenreuen die net zo makkelijk zijn met andere honden als je teef.
Dankjewel voor je reactie. Weet je wat de reden zou kunnen zijn voor het hondje wat je beschrijft om veel te rijden? Is het bv gewoon aangeboren of misschien niet goed begeleid voordat hij bij jouw moeder terechtkwam?
Is gewoon aangeboren, een hormonale kwestie.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”