Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eurasier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Eurasier

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Eurasier? Hoe zijn ze 'in de praktijk' qua karakter?
Annemieb
Zeer actief
Berichten: 595
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:34
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3
Locatie: Balen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Annemieb »

een goede vriendin van mij heeft er eentje

ze zijn heel vriendelijk naar mensen en honden
echter wel terughoudend naar vreemden

een leuke vrolijke hond is dit,
ze doen gehoorzaamheidswedstrijden en yoko vind alles een feest

wat wil je graag nog weten?
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ken het als vrolijke flierefluiters die heel goed kunnen doen alsof ze je niet meer horen :tongue:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Annemieb schreef:een goede vriendin van mij heeft er eentje

ze zijn heel vriendelijk naar mensen en honden
echter wel terughoudend naar vreemden

een leuke vrolijke hond is dit,
ze doen gehoorzaamheidswedstrijden en yoko vind alles een feest

wat wil je graag nog weten?
Leuk om te lezen!

Het is niet voor mij overigens.
Vrienden willen in de toekomst graag een pup. Belangrijk is dat het een in de basis sociale hond is, vooral met honden en bekende mensen/kinderen, maar wel waaks waar nodig. Hoeft dus ook zeker geen allemansvriend te zijn.
Liefst niet jagen en ook erfvast. Een beetje eigenwijsheid mag.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Apple schreef:
Annemieb schreef:een goede vriendin van mij heeft er eentje

ze zijn heel vriendelijk naar mensen en honden
echter wel terughoudend naar vreemden

een leuke vrolijke hond is dit,
ze doen gehoorzaamheidswedstrijden en yoko vind alles een feest

wat wil je graag nog weten?
Leuk om te lezen!

Het is niet voor mij overigens.
Vrienden willen in de toekomst graag een pup. Belangrijk is dat het een in de basis sociale hond is, vooral met honden en bekende mensen/kinderen, maar wel waaks waar nodig. Hoeft dus ook zeker geen allemansvriend te zijn.
Liefst niet jagen en ook erfvast. Een beetje eigenwijsheid mag.
Daar voldoet nadim van pioenoos in ieder geval niet aan.
Van wat ik begreep zit er heel veel verschil in nog.
Gebruikersavatar
-Lilo-
Zeer actief
Berichten: 8163
Lid geworden op: 18 okt 2011 20:04
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb een flinke poos getraind in een groep met een Eurasier, die was niet heel sociaal met honden en mensen en hij luisterde alleen als daar ook iets tegenover stond. De eigenaar vertelde toen vaak over de eetproblemen in het ras. Ze hadden hun hond twee jaar lang gedwangvoederd en dat was geen uitzondering in het ras zei hij.

Ik vond het een prachtige hond en het zou ook wel passen bij ons, maar voor die vrienden van je zou ik nog een keer nadenken geloof ik.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb wel ervaring met een Eurasier :wink:

Het lastige is dat het relatief een jong ras is en er dus nog grote karakterverschillen in lijnen/individuen zitten. Diem jaagt verschrikkelijk: heeft en heel forse prooidrift én is zelfstandig waardoor hij niet los kan. Hij komt wel weer terug, uiteindelijk. Maar 20 minuten je eigen goddelijke gang gaan kan natuurlijk niet. Ik geloof dat het merendeel van de Eurasiers niet jagen of goed te sturen hierin zijn. Maar Diem is zeker geen uitzondering.

Voor eigen gezin is hij de liefste, heel aanhankelijk zonder slaafse volgzaamheid. Hij ligt (net als een kat) altijd 'toevallig' in mijn buurt. Hij is ook goed waaks zonder door te blaffen. 2x blaffen als de post komt of deurbel gaat en het is klaar. Bij vreemde geluiden slaat hij wel aan, ook 's nachts. Als ik 's nachts benaderd wordt op straat door iemand die hij niet vertrouwt gaat hij voor mij staan, grommend.
Hij is vooral een heel fijn maatje, heel expressief en leest mij ook goed. In huis hoef ik maar ergens aan te denken en hij heeft al door wat er gaat gebeuren. Dit is vrij typisch gedrag voor een Eurasier meen ik. Ze zijn vaak ook echte clowns. Ze kunnen best een cursus doen en vinden dat reuze lollig iets samen te ondernemen maar je moet niet verwachten dat ze eindeloos vlekkeloos oefeningetjes doen. Variaties bedenken is véél leuker. En als ze iets niet leuk vinden heb je ook pech: dan krijg je ze met geen mogelijkheid overtuigd van het nut.

Diem kan nauwelijks met andere (intacte) reuen. Hij pats verschrikkelijk en zal denk ik een knokpartij niet uit de weg gaan. Met de meeste teven gaat hij prima. Hij is ook wel eerlijk in zijn gedrag, hij is vooral gewoon graag de baas. Reu/teef problemen heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord bij Eurasiers. Wel onderlingen tussen teven die elkaar niet liggen en reuen die flink patsen buiten maar in huis, als de verhoudingen duidelijk zijn gaat het prima. De meeste vermijden wel echte confrontaties geloof ik. Wel worden ze door andere honden regelmatig verkeerd gelezen door hun uiterlijk: Krulstaart, prikoortjes, soms wat dribbelend gangwerk en forse vacht bij kraag.

Ze kunnen erg eenkennig zijn, alhoewel er geloof ik ook allemansvrienden tussen zitten. Ze zijn wel familiehonden, niet zo zeer eenmanshonden. Maar, mensen buiten wat eigen is bestaan vaak totaal niet. Diem is hier absoluut niet angstig in: Als hij te direct benaderd/aangeraakt wordt waarschuwt hij maar ik kan hem rustig de drukte mee innemen, dat vind hij wel interessant. Ik hoef hem absoluut niet weg te sluiten bij bezoek hoor, als hij niet benaderd wordt is er niks aan de hand, hij gaat gewoon zijn eigen gang alsof er geen bezoek is. Met onbekende jonge kinderen kan hij alleen niet: Die kijken hem aan en lopen er onverwachts toch watervlug op af en dan loopt hij dus niet zelf weg maar deelt een correctie uit als ze zijn waarschuwing negeren :hmmm:

De eurasier is ruim 50 jaar geleden ontstaan uit de chow chow, grijze wolfskees en samojeed. Ik zou zeker ook de (minder leuke) karaktereigenschappen van deze rassen goed bekijken. Die kunnen ondanks dat ze niet bij de omschrijving van de Eurasier staan, toch de kop op steken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Hilde »

dagmar88 schreef:Daar voldoet nadim van pioenoos in ieder geval niet aan.
Van wat ik begreep zit er heel veel verschil in nog.
Volgens mij is dat ook een jager, toch? Ik ken ze als flink wat jachtinstict, maar dan gewoon volledig er voor gaan en oren dicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

Oh ja, dat slechte eten heb ik ook vaak gehoord. Vooral met brokken meen ik en als je 1x de fout maakt bij niet eten wat lekkers te geven ben je de sjaak. Ze zijn niet dom en redelijk vasthoudend :wink: Op vers zetten lost geloof ik vaak een hoop op, alhoewel ze dan ook hun duidelijke voorkeuren hebben.
Diem eet zijn brokken graag. Maar toen hij vers kreeg at hij een hoop vleessoorten niet. Orgaanvlees en groente ook niet. En nee is nee voor een Eurasier :19: Ja is trouwen ook ja, hij eet al jaren nu dezelfde brokken met veel smaak. :Q:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik wist niet dat het ras zo jong was nog!
Goed in ieder geval te weten dat er nog zoveel verschillen zijn, in de rasbeschrijvingen schrijven ze dan vooral over de perfecte mix van de chowchow, samojeed en kees. :mrgreen: en niet zozeer over de mogelijke nadelen.
Zou de 'Elo' dan misschien meer kansen geven op in ieder geval een hond met geen tot weinig jachtinstinct?
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik zie de karakterbeschrijving meer als een wensenlijstje :wink: Eraan voldoen lukt nog niet. Ze proberen op karakter en gezondheid te fokken maar dat lukt niet altijd: het is een klein ras en alle jagers eruit selecteren is onmogelijk en mensen hebben nu eenmaal vaak oogkleppen op als het om hun eigen hond of ras gaat.
Ik weet wel dat er lijnen zijn waar nauwelijks prooidrift in zit maar ik denk dat het als 'beginner' lastig is daar goed achter te komen. Je bent voor de Eurasier ook afhankelijk van de rasvereniging in Nederland, zo ver ik weet zijn er geen fokkers in Nederland die buitenom de vereniging fokken. In Duitsland zijn er meerdere verenigingen en er worden ook honden uit Scandinavië geïmporteerd. Maar dan zal het nog lastiger zijn eerlijke informatie te krijgen over karaktereigenschappen denk ik. Zeker als het jagen echt ongewenst is zou ik het een groot risico vinden.
Ik vind het fantastische honden en ben verzot op mijn Diem. Maar alleen om het risico om opnieuw een hond te krijgen met zo'n onoverkomelijke prooidrift komt er hier geen Eurasier meer denk ik. En ik ben nu aan mijn derde teckel bezig ook, ik ben bekend met eigenwijze jagers :wink:

De Elo is volgens mij een variatie op hetzelfde thema? Ook daar zit Eurasier in maar ook opnieuw chow chow lees ik. 'Nadeel' is dat de Elo nóg jonger is als ras dus nog minder zekerheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door naomi12 »

Wij wouden een paar jaar geleden misshien een eurasier en zijn daaeom bij een fokker geweest en met een wandeling mee geweest. Maar er zat voor ons wat te veel pit in. Tijdens de wandeling zagen we regelmatig wat conflictjes en patsgedrag.
daarom zijn we verder gaan kijken en zijn we bij de elo uitgekomen. Naar mijn mening zijn dat over het algemeen makkelijkere, socialere honden. Daar zit natuurlijk ook bobtail in, en die vinden iedereen leuk.
Tijdens de elo dag iig geen conflictjes en pats gedrag gezien.
voordeel is ook dat ze geselecteerd worden op karakter. Voordat het gedekt wordt worden ze eerst getest daarop. (Geen idee of dat bij de eurasier is?)

Onze volgende hond wordt dus waarschijnlijk een elo. (Als er geen hond mee komt van mn stage in een Spaans asiel over 3 weken)
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door naomi12 »

Wij wouden een paar jaar geleden misshien een eurasier en zijn daaeom bij een fokker geweest en met een wandeling mee geweest. Maar er zat voor ons wat te veel pit in. Tijdens de wandeling zagen we regelmatig wat conflictjes en patsgedrag.
daarom zijn we verder gaan kijken en zijn we bij de elo uitgekomen. Naar mijn mening zijn dat over het algemeen makkelijkere, socialere honden. Daar zit natuurlijk ook bobtail in, en die vinden iedereen leuk.
Tijdens de elo dag iig geen conflictjes en pats gedrag gezien.
voordeel is ook dat ze geselecteerd worden op karakter. Voordat het gedekt wordt worden ze eerst getest daarop. (Geen idee of dat bij de eurasier is?)

Onze volgende hond wordt dus waarschijnlijk een elo. (Als er geen hond mee komt van mn stage in een Spaans asiel over 3 weken)
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

pioenroos schreef:Ik zie de karakterbeschrijving meer als een wensenlijstje :wink: Eraan voldoen lukt nog niet. Ze proberen op karakter en gezondheid te fokken maar dat lukt niet altijd: het is een klein ras en alle jagers eruit selecteren is onmogelijk en mensen hebben nu eenmaal vaak oogkleppen op als het om hun eigen hond of ras gaat.
Ik weet wel dat er lijnen zijn waar nauwelijks prooidrift in zit maar ik denk dat het als 'beginner' lastig is daar goed achter te komen. Je bent voor de Eurasier ook afhankelijk van de rasvereniging in Nederland, zo ver ik weet zijn er geen fokkers in Nederland die buitenom de vereniging fokken. In Duitsland zijn er meerdere verenigingen en er worden ook honden uit Scandinavië geïmporteerd. Maar dan zal het nog lastiger zijn eerlijke informatie te krijgen over karaktereigenschappen denk ik. Zeker als het jagen echt ongewenst is zou ik het een groot risico vinden.
Ik vind het fantastische honden en ben verzot op mijn Diem. Maar alleen om het risico om opnieuw een hond te krijgen met zo'n onoverkomelijke prooidrift komt er hier geen Eurasier meer denk ik. En ik ben nu aan mijn derde teckel bezig ook, ik ben bekend met eigenwijze jagers :wink:

De Elo is volgens mij een variatie op hetzelfde thema? Ook daar zit Eurasier in maar ook opnieuw chow chow lees ik. 'Nadeel' is dat de Elo nóg jonger is als ras dus nog minder zekerheid.
Denk inderdaad dat het een vrij grote gok is. En het is toch wel iets wat wel belangrijk is dat het niet voorkomt, jacht-/prooidrift.
Elo is bij mijn weten een eurasier gekruist met een English Sheepdog en bij sommige tibetaanse spaniel?
Daardoor zal het aandeel chowchow wel kleiner zijn gok ik.
Maar, ook dat is dan wel een heel erg jong 'ras'.

Ze hebben ruim de tijd, dus nog maar even verder zoeken naar 'het perfecte ras'. :mrgreen:
Annemieb
Zeer actief
Berichten: 595
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:34
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3
Locatie: Balen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Annemieb »

Wat ik van Yoko ken
Ze kan perfect los en komt altijd terug ....
Dus dit ligt echt weer van hond tot hond
Yoko is waaks, maar stopt snel met blaffen
Laat zich niet door elke vreemde betasten
Yoko is een hond die met alle andere honden kan
Ze is een moeilijke eter, dwangvoeren hebben ze nooit gedaa
Gebruikersavatar
TheLovelyBitch
Actief
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2013 16:06
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Als ik het echt om het sociale aspect zou doen zou ik denk ik niet voor een eurasier gaan... super mooie honden! Maar zit wel veel verschil in voor zover ik zie. De ene plakt aan baas zijn been tot hij een ons weegt en de andere is al 3 maanden zoek en niet van plan om terug te komen (bij wijze van dan) Echt sociaal naar andere honden hoeven ze ook niet te zijn. Ziet niet echt in hun aard, wel heel eigenzinnige en grappige honden! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
TheLovelyBitch
Actief
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2013 16:06
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Ik weet in ieder geval er 1, die totaal tegenovergesteld is aan mijn witte herder hihi... die rent dan hard weg en mijn witje staat zielig te huilen omdat hij niet van de roedel weg mag rennen! Super grappig gezicht (zeker als baasje er dan weer eens achteraan moet met de riem.... waarom die hond nog losloopt mag joost weten)
Afbeelding
Gebruikersavatar
chinanooksyekona
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:01
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2
Locatie: Enkhuizen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Wij zijn nu ook geintresseerd in de eurasier.
We hebben momenteel twee Malamutes die los kunnen lopen, niet in de woonwijk maar wel gewoon op een hondenveld.
Mijn vader is nu echter bang dat als we nog een Malamute nemen, die niet los kan aangezien al onze Malamutes voor deze twee niet los konden. Ondanks dat we het nog steeds het aller mooiste ras vinden, wil hij iets kleiners.
Ik zat nu wat informatie op te zoeken over de eurasier, omdat ik het altijd verschrikkelijk vind om te zien dat zoveel husky's en mal's herplaatst worden, omdat er niet goed (genoeg) geinformeerd was over het ras.
Ervaring met oerhonden hebben we dus al, en we hebben genoeg beweging en ruimte te bieden. Met kleine (buurt)kinderen hebben we amper te maken.
Het jagen vinden we geen probleem, zolang Hij/zij toch wel uiteindelijk terug komt. Ik wil graag showen, en het liefst wil ik een lichtbruine/(blonde?) voorderest hebben we geen voorkeuren/wensen.

Ik was op de EVN site aan het kijken voor een overzicht van aangesloten fokkers, en een overzicht van geplande nestjes, maar kon hierover niks vinden..
Iemand raadde me aan naar het Eurasier weekend te gaan in Juni, maar ik vind het voor nu allemaal een beetje te vaag..
Kent iemand hier misschien (een) fokker(s) die rond volgend jaar een nestje plant, waar die ons naar toe zou verwijzen? Of een andere tip? :D
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Annemieb
Zeer actief
Berichten: 595
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:34
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3
Locatie: Balen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Annemieb »

chinanooksyekona schreef:Wij zijn nu ook geintresseerd in de eurasier.
We hebben momenteel twee Malamutes die los kunnen lopen, niet in de woonwijk maar wel gewoon op een hondenveld.
Mijn vader is nu echter bang dat als we nog een Malamute nemen, die niet los kan aangezien al onze Malamutes voor deze twee niet los konden. Ondanks dat we het nog steeds het aller mooiste ras vinden, wil hij iets kleiners.
Ik zat nu wat informatie op te zoeken over de eurasier, omdat ik het altijd verschrikkelijk vind om te zien dat zoveel husky's en mal's herplaatst worden, omdat er niet goed (genoeg) geinformeerd was over het ras.
Ervaring met oerhonden hebben we dus al, en we hebben genoeg beweging en ruimte te bieden. Met kleine (buurt)kinderen hebben we amper te maken.
Het jagen vinden we geen probleem, zolang Hij/zij toch wel uiteindelijk terug komt. Ik wil graag showen, en het liefst wil ik een lichtbruine/(blonde?) voorderest hebben we geen voorkeuren/wensen.

Ik was op de EVN site aan het kijken voor een overzicht van aangesloten fokkers, en een overzicht van geplande nestjes, maar kon hierover niks vinden..
Iemand raadde me aan naar het Eurasier weekend te gaan in Juni, maar ik vind het voor nu allemaal een beetje te vaag..
Kent iemand hier misschien (een) fokker(s) die rond volgend jaar een nestje plant, waar die ons naar toe zou verwijzen? Of een andere tip? :D


Een heel goede vriendin van me verwacht haar eerste nestje van haar eurasier Yoko
http://www.silver-stars.be

Ze kan je wel meer info geven van andere fokkers

Het eurasier weekend zijn wij 2 jaar terug naar toe geweest
Veel eurasiers en veel verschillende types die je binnen de eurasiers ziet.
Gebruikersavatar
chinanooksyekona
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:01
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2
Locatie: Enkhuizen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Annemieb schreef:


Een heel goede vriendin van me verwacht haar eerste nestje van haar eurasier Yoko
http://www.silver-stars.be

Ze kan je wel meer info geven van andere fokkers

Het eurasier weekend zijn wij 2 jaar terug naar toe geweest
Veel eurasiers en veel verschillende types die je binnen de eurasiers ziet.[/quote]

Ontzettend bedankt! Ontzettend mooie teef, en die showresultaten daarnaast nog was echt precies waar ik naar zocht! Grappig, ik ben zelf namelijk half hongaars haha. Ik zal het even voorleggen in het gezin, aangezien het idee toch was rond volgendjaar.. :wachten:
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

De meeste eurasiers gaan via een centrale wachtlijst. Je komt op de wachtlijst via de vereniging nadat je verplicht kennis hebt gemaakt met het ras via een verenigingsactiviteit of op bezoek bij iemand. Tenminste, zo was het 6 jaar geleden.
Om hier omheen te komen raad ik je aan in het buitenland te kijken. Zeker in Duitsland heb je veel meer keus en vrijheid.

Overigens vind ik het loslaten van een jagende hond die langere tijd uit zicht gaat erg onverantwoord :wink: Goede kans dat je het jagen redelijk onder controle krijgt natuurlijk. Maar Diem gaat (groot) wild hetzen. Dat is gewoon gevaarlijk :19:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zit een fokker/kenner in Wervershoof, dat is vlak bij jou dus, Chinanooksyekona.
Heeft en fokt ze al ruim 25 jaar.
Net zo eigenwijs als die honden :mrgreen:

Pb maar even als je het adres wilt, is een vriend van me ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

Marjoleine schreef:Er zit een fokker/kenner in Wervershoof, dat is vlak bij jou dus, Chinanooksyekona.
Heeft en fokt ze al ruim 25 jaar.
Net zo eigenwijs als die honden :mrgreen:

Pb maar even als je het adres wilt, is een vriend van me ;)
Fokt hij (ook) buiten de vereniging om, Marjoleine? Dat had mijn moeder moeten weten toen ze op de Eurasier viel. Dat gedoe met wachtlijsten via de vereniging en dan feitelijk niet je eigen fokker kunnen kiezen vond ik erg stom.
Denk niet dat ze dan gekozen had voor de oudercombinatie van Diem :wink: Maarja, als Diem makkelijker was geweest had ze hem niet bij mij hoeven herplaatsen :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yara
Zeer actief
Berichten: 4594
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:00
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Yara »

Een vriendin van mij heeft er 2. Een ervan is dekreu, die is al meerdere keren in Duitsland kampioen geweest op de show. Ik vind het zelf prachtige honden om te zien. Ze zijn ook goed waaks en erf vast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Hylos »

Het enige wat ik van dit ras weet, is dat er 1 in ons reactieve hondenlesgroepje zit. :mrgreen:
Hij deed het laatst in de les overigens prima. Maar wel lastig te lezen zo'n hond. Hij geeft wel dingen aan maar het is heel klein.
Afbeelding
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Berichten: 595
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:34
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3
Locatie: Balen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Annemieb »

[quote="pioenroos"]De meeste eurasiers gaan via een centrale wachtlijst. Je komt op de wachtlijst via de vereniging nadat je verplicht kennis hebt gemaakt met het ras via een verenigingsactiviteit of op bezoek bij iemand. Tenminste, zo was het 6 jaar geleden.
Om hier omheen te komen raad ik je aan in het buitenland te kijken. Zeker in Duitsland heb je veel meer keus en vrijheid.

Overigens vind ik het loslaten van een jagende hond die langere tijd uit zicht gaat erg onverantwoord :wink: Goede kans dat je het jagen redelijk onder controle krijgt natuurlijk. Maar Diem gaat (groot) wild hetzen. Dat is gewoon gevaarlijk :19:[/quot


Om deze reden is inga ook naar het buitenland gegaan
Reden 2: in België geen antwoord krijgen op mails, nu jaren later ook nog niet. In Nederland en Duitsland doorverwezen worden naar de Belgische club ....
Ze fokt dus ook buiten de rasvereniging
Maar natuurlijk wel alle gezondheids testen enz.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Geen wezenlijke bijdrage, weet alleen dat er een fokker is met een komische kennelnaam.
Fieterdefointjes :LOL:
Dat hoor jij als halve Westfriezin te verstaan ;)

Dat is overigens de fokker die ik bedoelde.

@pioenroos, ik weet het niet zeker eigenlijk, weet wel dat hij al meermalen een discussie heeft gehad met de RV.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Annemieb
Zeer actief
Berichten: 595
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:34
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3
Locatie: Balen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door Annemieb »

[quote="pioenroos"]De meeste eurasiers gaan via een centrale wachtlijst. Je komt op de wachtlijst via de vereniging nadat je verplicht kennis hebt gemaakt met het ras via een verenigingsactiviteit of op bezoek bij iemand. Tenminste, zo was het 6 jaar geleden.
Om hier omheen te komen raad ik je aan in het buitenland te kijken. Zeker in Duitsland heb je veel meer keus en vrijheid.

Overigens vind ik het loslaten van een jagende hond die langere tijd uit zicht gaat erg onverantwoord :wink: Goede kans dat je het jagen redelijk onder controle krijgt natuurlijk. Maar Diem gaat (groot) wild hetzen. Dat is gewoon gevaarlijk :19:[/quot


Om deze reden is inga ook naar het buitenland gegaan
Reden 2: in België geen antwoord krijgen op mails, nu jaren later ook nog niet. In Nederland en Duitsland doorverwezen worden naar de Belgische club ....
Ze fokt dus ook buiten de rasvereniging
Maar natuurlijk wel alle gezondheids testen enz.
Gebruikersavatar
chinanooksyekona
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:01
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2
Locatie: Enkhuizen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Marjoleine schreef:Er zit een fokker/kenner in Wervershoof, dat is vlak bij jou dus, Chinanooksyekona.
Heeft en fokt ze al ruim 25 jaar.
Net zo eigenwijs als die honden :mrgreen:

Pb maar even als je het adres wilt, is een vriend van me ;)
Heel graag, ik stuur je een pb! Bedankt! Wist ik namelijk niet..
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Gebruikersavatar
chinanooksyekona
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:01
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2
Locatie: Enkhuizen

Re: Eurasier

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:Geen wezenlijke bijdrage, weet alleen dat er een fokker is met een komische kennelnaam.
Fieterdefointjes :LOL:
Dat hoor jij als halve Westfriezin te verstaan ;)

Dat is overigens de fokker die ik bedoelde.

@pioenroos, ik weet het niet zeker eigenlijk, weet wel dat hij al meermalen een discussie heeft gehad met de RV.
Heel toevallig, ik was van plan ringtraining bij hem te gaan volgen!
Bedankt voor jullie hulp!
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”