Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

flyball vraagje

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

flyball vraagje

Ongelezen bericht door M@scha »

ik en lola zijn gevraagd om te gaan flyballen. een club in nijmegen is op zoek naar een klein hondje omdat ze allemaal grote honden hebben en helemaal geen kleintjes.

nou is apporteren bij lola een probleem: hoe kan ik dat leren?
hoe oud moet lola zijn om echt te mogen flyballen?
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeggen 18 maanden. Dan is ze helemaal uitgegroeid en heb je nog alle tijd om haar te leren apporteren.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Bij ons begint de flyballtraining als de pups 3 maanden zijn. Maar het is maar hoe je traint. In het begin is het clickertraining met het oog op flyball.
Toch vind ik het nog allemaal wat te snel.

Zelfs zou ik pas wat intensiever beginnen als mijn hond ongeveer een jaar is. In België mogen honden vanaf 15 maanden wedstrijden spelen.

Maar mss dat je club je wat meer info kan geven? Beginnen trainen al met het oog op wedstrijd spelen kan gevaarlijk zijn. Blijf het leuk houden voor je hondje :wink: . Het apporteren gewoon heel speels aanleren. Maak haar gewoon ballengek, dat is nog veel belangrijker dan kunnen apporteren.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Bij ons mag je starten met flyball als de hond ongeveer een jaar oud is. De enige eis is dat hij balgek is en als hij komt als je hem roept is dat ook wel handig :-)
Honden die niet gek op een bal zijn, d.w.z. die na drie keer vangen en rennen met de bal in hun bek al zoiets hebben van, tja, wat moet ik hier mee, ik kan ook iets anders gaan doen, hebben het gewoon niet in zich. Heel vroeg beginnen met gek maken op een balletje is erg belangrijk. Je kunt het ook nog wel later leren, maar dat kost vrij veel tijd. Echt apporteren hoeft de hond niet te kunnen om te leren flyballen. Hij leert eigenlijk een kunstje door herhaling, en zodra hij de bal aan jou afgeeft mag hij weer opnieuw. Zodra hij dat doorheeft zal hij de bal zsm bij jou brengen.

Groetjes,
Meta
Kaat
Actief

Ongelezen bericht door Kaat »

Hey, wat leuk Mascha!!!

Ben je inmiddels al begonnen met Lola?
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank keek nooit naar een balletje maar sinds we Flyballen is hij ineens fantiek :roll: :mrgreen: Op het veld vind hij de bal geweldig en populair lopen doen ermee en zodra we het veld af zijn is die bal weer geen reet aan :denken:
Kaat
Actief

Brigitte schreef:Tank keek nooit naar een balletje maar sinds we Flyballen is hij ineens fantiek :roll: :mrgreen: Op het veld vind hij de bal geweldig en populair lopen doen ermee en zodra we het veld af zijn is die bal weer geen reet aan :denken:
Onder 't motto van "nu kijkt niemand meer" :denken:

hihi......
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
M@scha
Zeer actief

ik ben nog niet begonnen. we maken eerst op deze club de cursus af, nog 5 lessen ofzo en dan gaan we naar nijmegen.

het s ook zeker niet mijn bedoeling om lola meteen in het diepe te gooien. mag ook niet op die club. maar zover ik heb kunnen informeren hebben ze oefeningen die ik met lola kan doen zodat ze het flyball als ze mee mag doen sneller aanleert.

ik ben benieuwd!!!

ik heb van een kennis die daar ook flyball doet met zijn tevuerense een bal gekregen waar hij ooit die herder maf op ballen mee heeft gekregen en die vindt ze errug leuk, dus misschien komt het wel goed.

ik wil eigenlijk ook nog behendigheid gaan doen, maar misschien is dat een beetje teveel.

zowiezo geduld. het meisje moet nog 9 maanden worden.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kaat schreef:
Brigitte schreef:Tank keek nooit naar een balletje maar sinds we Flyballen is hij ineens fantiek :roll: :mrgreen: Op het veld vind hij de bal geweldig en populair lopen doen ermee en zodra we het veld af zijn is die bal weer geen reet aan :denken:
Onder 't motto van "nu kijkt niemand meer" :denken:

hihi......
dat denk ik wel ja :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

maar nu heb ik weer gereageerd, dus kijken ze weer wel misschien! :mrgreen:
Afbeelding
Kaat
Actief

massam schreef:maar nu heb ik weer gereageerd, dus kijken ze weer wel misschien! :mrgreen:
hihi, dat bedoelde ik eigenlijk niet....
Tank keek alleen naar 't balletje als ie op 't veld stond, daarbuiten niet meer :wink:
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”