Ik liet hem uit, aangelijnd, en uit het niets kwam een kind op hem afgerend..ik riep dat ik dit niet wilde omdat zij altijd zeer wild en lomp met honden omgaat..helaas struikelde ik en bedacht het meisje zich geen moment en vloog op hem af pakte hem bij zijn kop en prikte hem daarbij per ongeluk in zijn ogen met haar vingers..macho jankte maar het kind liet nog niet los en hij hapte...gevolg een gaatje in haar wang.
Twee uur later wordt mijn hond door hondengeleiders opgehaald.
Hij is afgevoerd naar een plek die ze mij niet mogen vertellen, ook wordt je niet op de hoogte gehouden hoe het met hem gaat.
Meteen heb ik contact gezocht met de werkgroep hulp voor inbeslag genomen honden die mij een aantal goede tips hebben gegeven en een goede 'honden'advocaat hebben aanbevolen. Die heb ik ook meteen gecontacteerd en hij zal mij voortaan bijstaan.
Vele mensen uit mijn omgeving, familie en vrienden maar ook mensen van de hondenschool, instructeurs enzv.enzv. zullen brieven schrijven met hun mening over de hond en dat hij nooit zulk gedrag heeft vertoont.
Tevens heb ik zelf aangegeven akkoord te gaan met een muilkorfgebod en vrijwillig in therapie te gaan bij een gedragtherapeut.
Tsja en nu is het maar afwachten...
Mocht er nog iemand tips hebben dan hoor ik het graag...