Echt super Anthoinette!!mito schreef:Misty heeft vandaag trouwens haar A-diploma van de apporteersport gehaald. Ik was al helemaal blij, was ook verbaasd dat we aan het eind van de dag naar voren werden geroepen vanwege een gedeelde 2e/3e plaats tussen 26 voornamelijk jachthondenZe kunnen meer dan je denkt, die kleine witjes

Dat is een goed idee, maar hoe weet je waar een duivenmelker zit, ze staan niet bepaald in de gouden gids ofzo. Googlen werkt helaas ook niet bij alles hihihiranetje schreef:Dat gaat leuk
Je kunt ook naar een duivenmelker gaan als er een in je buurt zit en vragen of je een overleden duif mag hebben.

Het verslag van afgelopen zondag:
Het was alweer koud en nat, maar het regende gelukkig niet, dat scheelt.
We hebben wat oefeningetjes gedaan zoals we ze in ons examen zouden krijgen, als voorbereiding op examen 7 april, spannend!
Het appél deed Amy weer heel netjes. We deden het achtje om de paaltjes vast en daarna los, dit zit echt in the pocket Amy zit echt aan mij vast gelijmd bij het volgen dus dat gaat echt goed!

Daarna deden we het uitsturen met het commando "vrij". Dit deed ze ook goed! Normaal komt Amy gelijk weer bij me terug omdat ze niet weet wat ze moet doen, maar nou schoot ze toch een end weg! En bij het fluiten kwam ze ook weer met een sneltreinvaart terug, dus dat ging ook hartstikke goed!

Daarna deden we een kort apport, Doet Amy altijd goed, maar nu deed ze hem ook ZITTEND AFGEVEN zonder extra commando's!!

Toen moesten de hondjes af en blijven, en de baasjes 2 min uit zicht, Amy ging zitten en staan, en deed twee pasjes, maar bleef binnen de vierkante meter, dus het zou volgens de juf wel een voldoende zijn, maar toch kan er wat meer geoefend worden, ze raakt gewoon in paniek als ik niet snel terug kom.
Toen verraste de juf ons met een sleepspoor van een konijn. Dit was leuk om te doen, want Amy is een oude rot in het speurwerk, en dat was ook goed te zien: Ze vond een spoor en volgde het naar het eindpunt, de dummy's! Was zo gaaf om te zien! Dat hoofdje omlaag, neus boven de grond en gáán! Geweldig!

Volgende keer weer!