nyckle schreef:Hanneke2 schreef:nyckle schreef:Het laatste waar ik op zit te wachten is bange honden!
En het laatste waar deze honden op zitten te wachten is een baas met drie werkende hersencellen, dus dat komt prachtig uit!
Dank je wel Hanneke. Ben jij in staat om je eigen hersencellen te tellen?
Bange honden geeft wel consequenties. Als je daar uit ook nog kan redeneren, dan ben je al een eindje verder.
Dus als ik zeg dat ik niet zit te wachten op bange honden, zeg jij dat ik maar drie hersencellen heb?
Er zijn al teveel mensen die deze honden willen redden. Met alle gevolgen van dien.
Redden? Vaak kunnen deze mensen zich zelf amper redden.
Waarom ga ik hier op in?
Nyckle, zonder te willen beweren dat mijn bijdragen aan dit topic superwaardevol zijn: als je in een topic waar gevraagd wordt om een opvanggezin alleen maar gaat roepen dat je die honden echt niet zou motten is een compleet nutteloos antwoord. Reageer dan gewoon niet.
En ik heb tien jaar geleden een stervensbange hond in huis gehaald, dus ga mij niet vertellen dat er consequenties aan zitten. Ik denk dat juist mensen die ervaring hebben met angstige honden en/of met flink wat hondenkennis heel goed kunnen inschatten wat het betekent, en ik vind het niet gek dat het geen storm loopt. Het is niet niks, een bange hond, en twee bange honden is nog een tandje meer geduld en inzet. En je hebt het ook nog eens over podenco-achtige honden, en die motten met hun bange lijffies uiteindelijk wel los kunnen rennen, dat is ook nog een forse uitdaging.
Ik zou me zorgen maken over het forum als er 'teveel mensen deze honden willen redden', want daar krijg je vermiste honden en andere akelige gevolgen van, dat ben ik dan geloof ik wel met je eens.
Maar goed, als ik het goed begrijp zou dit stel dus geadopteerd worden en de adoptant haakte af. Dat kan, als zo'n adoptant onder de tram is gelopen en geen benen meer heeft wat het heel lastig maakt om dagelijks op pad te gaan met een stel renhonden, dan is het de stichting ook absoluut niet aan te rekenen. Ik neem aan dat de stichting de adoptant van tevoren van voor tot achter heeft doorgelicht, een huisbezoek heeft gedaan en in eerste instantie (voor het tramongeluk of equivalent daarvan) 100% zeker wist dat die bange honden goed terecht zouden komen. Toen ik bange Lilo wilde adopteren ben ik onderworpen aan een waar kruisverhoor omdat het Spaanse asiel die hond echt niet af gaf als ze niet alle vertrouwen hadden dat het goed kwam. Ik neem aan dat ook Mirtos zo weloverwogen plaatst, en dan is het shit happens als de adoptie om een heel gegronde reden niet doorgaat. Toch? Stichting?
En nu weer even terug naar mijn andere frustratie: nyckle, wij liggen elkaar niet. Jij vindt mij dom en irritant, ik vind jou dom en irritant. Dat levert af en toe wat twijfelachtig humoristisch leesvoer op voor het forum, maar laten we dit topic er verder niet mee verzieken.