Ik lees al heel wat jaartjes mee op dit forum maar eigenlijk nooit een account aangemaakt.
Maar nu toch gedaan omdat ik graag advies en jullie mening zou willen.
Ik heb een heel lief hondje. Lola een mini maltezer van 14 jaar. Nu merk ik wel dat ze echt oud begint te worden.
Van het zomer heeft ze blaasontsteking gehad en sindsdien is ze echt wel gaan kwakkelen met haar gezondheid. De waardes van haar nieren waren ook wat aan de hoge kant. Daarom adviseerde de dierenarts nierdieetvoeding. Ik heb alles geprobeerd maar ze wil het gewoon niet eten. Daarom krijgt ze nu maar haar huidige voeding ze krijgt altijd nat vlees omdat ze bijna geen tandjes meer heeft en brokjes niet weg krijgt.
Ze was altijd 2.8kg en nu nog maar 1.8kg.
Ze plast en drinkt veel. De dierenarts zegt dat ik aan de bel moet trekken als ze ziek wordt, gaat overgeven of diarree krijgt.
Ook heeft Lola een groot goedaardig gezwel aan haar achterpoot waardoor ze zo nu en dan moeilijk loopt.
Soms valt ze opeens om als ze loopt. Haar ogen gaan ook achteruit want soms loopt ze tegen de tafelpoot omhoog.
Maar de afgelopen weken slaapt ze alleen maar. Plast en poept en eet. Ze begroet ons niet meer als we thuis komen. Als wij gaan eten schooit ze niet meer maar blijft slapen.
Ik vind dit zo lastig wat te doen. Is haar tijd gekomen? Heeft ze nog wel plezier in het leven. (Ik schrijf dit met een brok ik mijn keel).
Hopelijk kunnen jullie mij wat adviezen geven wat te doen.
Liefs, Marleen