Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nikki90 / Jack Russell.. ??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Javiss
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
Aantal honden: 1

Nikki90 / Jack Russell.. ??

Ongelezen bericht door Javiss »

Goeiedag,

Meteen maar met de deur in huis: is Nikki90 hier nog in de buurt ? Ik hoop van wel...

@ Nikki90: mag ik je vragen of jouw leuke Jack Russell wellicht ras zuiver is ? Het gaat dan vooral over het kleur patroon (en ook de rechtopstaande oren). Er is namelijk begin dit jaar 'n hondje bij mij komen wonen. Het is 'n bijzonder schattige en vreselijk lieve straatmeid uit Macedonië van ongeveer 5 à 6 jaar. Wat mij nogal frappeert is dat jouw Jack bijna 100% het zelfde kleur patroon laat zien als mijn Macedonische schoone. Chita heet ze.

Ik meen heel duidelijk Engelse Stafford trekjes in Chita te zien, toch wel aardig breed koppie/bekkie, brede borst ook en, bij bepaalde gezichts uitdrukkingen, zie ik ook rimpeltjes in haar hoofdhuid verschijnen die ook wel op 'n Engelse Stafford koppie te zien zijn. Zou het kunnen dat er ook 'n flinke scheut Jack Russell in mijn lieve Chita zit ?

Ik heb zelf 'n kruising JR/Corgi gehad en die kwam binnen kortste keren 'n kip op de stoep leggen.... :o Helaas moet ik 't zelfde toegeven over mijn lieve Chita.... :(: Typisch JR, toch ??..(nou ja, als ie de kans krijgt...) Ik zie dat 'n Engelse Stafford niet zo snel doen ( heb 'n vriend met 'n E Stafford, onwijs lief ! )

Wat denk je, Nikki, kruising E. Stafford/Jack Russell ?

Alvast zeer bedankt voor 'n eventueel antwoord !
Groeten,
Jan
Javiss
Vaste gebruiker

Re: Nikki90 / Jack Russell.. ??

Ik zie nu dat Nikki90 sinds maart 2023 niet meer actief is hier op hondenforum.nl en dat ze haar hond 'Jack Hussell' noemt dus zal het waarschijnlijk geen 'echte' JR zijn. Ik hoop dat alles Ok is met Nikki en haar hondje. Misschien weet iemand hier iets over Nikki90 ?...

Wij komen af en toe 'n hond tegen die het zelfde kleur patroon laat zien als Chita. Soms zelfs zo dat het wel 'n broertje of zusje kan zijn. B.v. een geadopteerd hondje uit Spanje dat wij regelmatig tegenkomen in het 'hondenpark' in Wormerveer (Noordsterpark, 'n waar Eldorado voor honden (en baasjes)). Niet alleen de kleuren maar ook de meestal witte tekening op de borst. Bijna precies hetzelfde... Frappant !

Mocht iemeand iets weten over Nikki90 dan hoor ik het graag.

Dank u ! :ok:

Groet,
Jan
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Javiss schreef: 28 aug 2024 19:01 Ik zie nu dat Nikki90 sinds maart 2023 niet meer actief is hier op hondenforum.nl en dat ze haar hond 'Jack Hussell' noemt dus zal het waarschijnlijk geen 'echte' JR zijn. Ik hoop dat alles Ok is met Nikki en haar hondje. Misschien weet iemand hier iets over Nikki90 ?...

Wij komen af en toe 'n hond tegen die het zelfde kleur patroon laat zien als Chita. Soms zelfs zo dat het wel 'n broertje of zusje kan zijn. B.v. een geadopteerd hondje uit Spanje dat wij regelmatig tegenkomen in het 'hondenpark' in Wormerveer (Noordsterpark, 'n waar Eldorado voor honden (en baasjes)). Niet alleen de kleuren maar ook de meestal witte tekening op de borst. Bijna precies hetzelfde... Frappant !

Mocht iemeand iets weten over Nikki90 dan hoor ik het graag.

Dank u ! :ok:

Groet,
Jan
Hoi Jan, ik denk dat je een miljoen hondjes met de tekening van Chita kunt vinden. Ik weet niets over Nikki90 en haar Hussell, sorry...
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Wat Marion zegt , ik heb hier een echte Jack en haar kleuren en aftekeningen zijn zo standaard .

En leden komen en gaan hier

Afbeelding
Afbeelding
Javiss
Vaste gebruiker

@ Marion en Patricia, dank voor jullie antwoorden.

Marion, zouden we kunnen stellen dat 'n 'echte' Jack altijd veel wit laat zien met hier en daar wat zwart en bruin ? Dat is ook precies wat ik zie als ik Jack Russell google met afbeeldingen. Pagina's vol.... Met maar 'n enkele zwart en tan..

Maar goed, is ook niet zo belangrijk hoor. Ik weet nu bijna zeker dat er veel Engelse Stafford in mijn lieve vriendin zit alleen niets te zien van die specifieke rood/bruine kleur die ik toch het meest zie bij E. Staffords (al googlend zie ik dat er toch ook veel zwarte, grijze en zelfs witte Staffies rond lopen..)

Zou gewoon erg leuk zijn om ook wat andere genen op te sporen. Je wilt toch weten wie er nu eigenlijk naast je ligt te knorren.. ;-) Ergens gelezen (of gehoord) dat er in 'n streng DNA van 'n hond wel 150 verschillende (ras) soorten genen kunnen voor komen.. Geen beginnen aan...

Misschien gaan we er nog es achter komen en anders maar niet. Nogmaals dank ! :wink:
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Javiss schreef: 12 sep 2024 20:08 Misschien gaan we er nog es achter komen en anders maar niet. Nogmaals dank ! :wink:
Gewoon een Embark-test doen? (https://shop.embarkvet.com/products/dog-breed-ancestry)

De meeste Hussels zijn voornamelijk wit met bruin hoor. Doe anders eens een foto?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”