Ik had met haar een hele goede band. Ze was altijd bij me
Mijn schaduw eigenlijk en heel gemakkelijk in alles
Haar zus mila bleef altijd beetje op de achtergrond
Blue is 4 maanden na Nisha overlijden erbij gekomen
Ook een bernerteef maar helemaal anders dan Nisha
Enorm koppig. Eerste jaar heel afstandelijk
Was niet veel mee aan te vangen
Nu is ze 20 maanden maar nog krijg ik er niet echt een band mee. Het is al stukken beter maar nog altijd niet zoals met de anderen
Ze blijft koppig. Als ze iets niet wil gebruikt ze haar kracht en verzet geen poot. Weegt 50 kilo en is enorm sterk
Borstelen is een ramp
Ze weigert dikwijls vanuit thuis te wandelen en gaat zitten. Krijg gewoon geen beweging erin. Niet met andere hond bij. Niet met lekkers.
Gaat aan de auto staan en wil daarmee weg
Gaan we wandelen en terug in de auto weer zelfde. Ze zet zich schrap en wil er niet in. Sommige dagen spring ze er vanzelf in. Andere dagen vertikt ze het en moet ik haar allerlei trukken proberen.om haar erin te krijgen
Ze is lief. Mooi. Maar zo vermoeiend. Elke dag gevechten leveren om.iets gedaan te krijgen
Mila is 8.5. En helemaal tegenovergestelde
Altijd aanhankelijk.lief.gehoorzaam. vind alles goed. Is nu mijn schaduw geworden. Mijn band met haar is dan ook heel diep. Zoals bij Nisha toen
Maar. Ze is ziek. Weet dat ze geen jaren meer heeft
Ze kan niet ver meer wandelen
Blue. De jongste. Heeft veel beweging nodig
Alleen ga ik nooit zonder Mila weg.
Weet niet hoe het komt maar zonder Mila alleen met Blue lukt het me niet om naar bos te rijden. Dus mijn man gaat veel met Blue weg
Ik mis haar zo erg dat het me gewoon niet lukt
Ben zo bang voor de toekomst dat ze weg valt en alleen Blue overblijft
Ik verplicht ben wel met haar alleen alles te doen en mijn schaduw er niet meer is

Hoop dat men band met Blue nog betert natuurlijk
Zou het kunnen dat dit komt omdat ik haar niet zelf heb mogen kiezen. Maar de fokker dit heeft gedaan
De andere 2 heb ik wel zelf mogen kiezen
Snap echt niet waarom het met Blue zo moeilijk gaat
Ik doe echt mijn best. Ze is mijn 8 ste hond maar de moeilijkste van allemaal