Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen met jonge en oude hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Wandelen met jonge en oude hond

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb 2 berners. 1 van 2.5 jaar en 1 van 9.5 jaar
De oudste heeft artrose waar ze medicatie voor krijgt en is wat vlugger moe maar verder gaat het toch goed gezien haar leeftijd
Als ik me klaarmaken voor de wandeling is de oudste zo blij en zo teleurgesteld als ze toch niet mee mag omdat ik denk dat het te zwaar is voor haar.
Moet ik toegeven aan haar blijschap en toch meenemen smorgens ook al is 45 min iets te zwaar voor haar
Of thuis laten ook al is zo zo triest dan
Enige dat ik merk aan haar is dat ze erg moe is na 45 min wandelen. Wel herstelt ze na paar uur en is terug in orde
Nu mag ze om de 3 dagen mee. Maar de andere dagen niet en vind zo triest voor haar.
Wel gaat mijn man met de jongste in de loop van de dag een grote toer doen waar de oudste zoizo thuis bij blijft
Tis meer smorgens dat ze zo graag mee gaat. Ze is dan uitgerust en loopt vlotjes maar traag
Een kar is geen.optie. ze springt eruit
Hoe doen jullie het met zo veel leeftijdsverschil?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wandelen met jonge en oude hond

Ongelezen bericht door ranetje »

IK heb twee honden gehad met groter leeftijdsverschil. (10 jaar)
De oudste liep veel bij mij tijdens de wandeling en de jongste legde de afstand wel drie keer of meer af :P
Daardoor kon ik ze wel altijd samen meenemen.

Dus ik denk dat ik je hier niet echt advies ik kan geven?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb ook altijd wel honden gehad die uiteindelijk een verschillend uithoudingsniveau hadden. Omdat ik het zielig vond om honden te moeten laten wachten, nam ik ze gewoon mee zoals ze gewend waren. Na een kortere ronde bracht ik dan de oudsten naar huis die dan wel lekker gingen slapen en de jongste ging dan nog voor een extra ronde mee. Dit scheelde ook tijd voor mezelf.
Andersom ook wel gehad dat er een pup kwam bij de ouderen, die minder lang mocht lopen. Dan liep ik tussendoor langs huis, om pup even binnen te zetten en de oudsten nog even een extra ronde.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oei , lastig met kleine rassen is dat altijd makkelijk door wagentje of rugzak of zo op te lossen, hopelijk kom je op de oplossing
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb eigenlijk nooit honden met zo'n groot leeftijdsverschil gehad (en ik denk dat dat verschil bij de Berner nog groter is dan wanneer ik 2 Goldens in die leeftijden zou hebben). Maar eentje achterlaten, zéker de oudste, zou mij ook pijn doen. Opsplitsen 's morgens is zeker geen optie? De ene gaat eerst met de oudste de deur uit, en jij vertrekt daarna met de jongste voor de 45 minuten.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Toen wij er twee met groot leeftijdsverschil hadden, Tagor van ruim 12, bijna 13 en puppy Finn hadden we de luxe dat ze tegelijk maar apart uitgelaten konden worden doordat mijn ouders beide niet meer werkten.
Daardoor kreeg Tagor op zijn tijd een rustige wandeling en Finn een wandeling waarbij aandacht voor zijn eerste puppy opvoeding was. Korte wandelingen konden samen en we merkten dat Finn in de korte periode dat we ze samen hebben gehad toch nog veel van Tagor mee heeft gekregen qua opvoeding/gedrag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”