Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

lucie schreef:
Fotogravinnetje schreef:
lucie schreef: nou, ik heb hem gezien... erg leuk om Elco, na ongeveer een miljoen foto's van hem :mrgreen: , nu in het echt te zien.
Echt een leuk hondje, dat erg met je bezig is :ok: Zelfs links en rechts leer je hem haha, maar 'los' en 'goed zo' vindt ie toch wel leuker geloof ik :wink:

Ik zag dat je ook de 'stilstaan' test deed; grappig he, hoe goed dat werkt? Als ik dan vervolgens het bos induik, komen die van mij direct achter me aan . Errug handig als ik ze heel snel alledrie van het pad wil hebben!

Vraagje: je zegt in het filmpje dat je hem aanlijnt als hij niet goed luistert. Maar er zijn (uiteraard) ook andere momenten dat je hem aanlijnt/aan zou lijnen. Ben je dan niet bang dat hij het aanlijnen als een correctie ziet, die op sommige momenten misplaatst is? of andersom, zou hij het verband zien tussen aanlijnen en niet luisteren, als je ook op andere momenten aanlijnt? Ik heb me dat al vaker afgevraagd bij andere mensen ook hoor. Ik ben heel benieuwd of jij denkt of aanlijnen het gewenste leer-effect oplevert.
Elco ziet aan de lijn lopen niet als straf. Hij reageert zelfs nauwelijks anders aan de flex dan los. Aanlijnen is dus puur voor zijn veiligheid en om te voorkomen dat het verkeerde gedrag in kan slijten, niet als correctie. Vooral als hij moe is, ontbreekt het hem soms aan zelfbeheersing. Dus dan is aanlijnen juist helpend voor hem. Vandaag had hij daar weinig last van. Maar het gebeurt weleens als hij moe begint te worden dat hij tegen m'n been gaat duwen. Dan lijn ik hem aan en zie je hem ontspannen: hij kan een stukje zelfcontrole loslaten. En dan neemt hij ook weer lekker wat afstand
aha, ik had het anders begrepen. Op 7:38 zeg je nl: de enige voorwaarde voor hem om hier los te mogen, is dat ie goed luistert. Niet goed luisteren betekent aan de lijn. Daardoor dacht ik dat je dat als correctie inzet.
Het is wel een consequentie, maar niet echt een negatieve. Ik vind het heel belangrijk dat een hond aan de lijn lopen als iets niet-negatiefs ziet, dus als positief of neutraal. Ik heb daarom ook nooit problemen om Elco aan te lijnen. In principe hoef ik maar te klikken met de musketonhaak en hij komt zo staan dat ik hem makkelijk aan kan lijnen
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

lucie schreef: en ik had nog wel een herder genomen omdat ik geen jachthond (meer) wilde :jank: :jank: Zelfs herders kun je dus niet vertrouwen :blauwoog:
Hahah tsja in mijn filmpje heb je hele brave jachthonden gezien die er niet vandoor gaan ;p
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik zou 3 minuten uit zicht op zich ook niet zo erg vinden, maar Amy jaagt wel voor de kill of in ieder geval het pakken. Ik wil niet dat ze het wild verstoort of verwondt/vermoordt.
Dan zou ik in paniek aan het rondrennen en roepen zijn als ze zo lang weg waren:o Maar hier gaan ze ook echt nooit uit zicht.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

_Jules_ schreef:
DeDiana schreef:Ik zou 3 minuten uit zicht op zich ook niet zo erg vinden, maar Amy jaagt wel voor de kill of in ieder geval het pakken. Ik wil niet dat ze het wild verstoort of verwondt/vermoordt.
Dan zou ik in paniek aan het rondrennen en roepen zijn als ze zo lang weg waren:o Maar hier gaan ze ook echt nooit uit zicht.
Ik twee jaar geleden ook :engel: En ook als het Mila of Amoz zou betreffen. Maar bij Amy weet ik wel dat ze niet in zeven sloten tegelijk loopt en mij altijd weer vindt. Zij kan mij veel beter terugvinden dan ik haar. Ze heeft zich natuurlijk ook zonder baas een jaar lang in haar eentje moeten redden.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:
Ik twee jaar geleden ook :engel: En ook als het Mila of Amoz zou betreffen. Maar bij Amy weet ik wel dat ze niet in zeven sloten tegelijk loopt en mij altijd weer vindt. Zij kan mij veel beter terugvinden dan ik haar. Ze heeft zich natuurlijk ook zonder baas een jaar lang in haar eentje moeten redden.

Precies dit inderdaad :schrik: De mensen die mij kennen, die weten dat ik mij echt niet snel druk maak om honden, Tender gaat altijd met het paard mee en dan let ik er niet eens op waar hij is, die blijft toch in de buurt. Maar Juna is mij op dat gebied iets te zelfstandig en die zal zich, als ze kwijt zou raken, ook echt niet laten pakken door vreemden :schrik:
Ik wandel ook veel fijner als Juna niet mee is.
_Jules_
Zeer actief

DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:
Ja dat is ook zo, maar je moet er zelf ook wel tegen kunnen. Niet iedereen is relaxt genoeg om er zo over te denken.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

_Jules_ schreef:
DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:
Ja dat is ook zo, maar je moet er zelf ook wel tegen kunnen. Niet iedereen is relaxt genoeg om er zo over te denken.
Klopt, ik ben er een beetje in gegroeid. De eerste keer dat ze uit zicht was en niet meteen kwam toen ik riep, was ik denk ik na 30 seconden al in paniek. :engel: Maar ze gaat altijd terug naar de plek waar ze me als laatste heeft gezien en vindt me zo altijd weer. Als ik zeker zou weten dat Amy geen gevaar voor wild op zou leveren, zou ik dus met drie minuten uit zicht wel kunnen leven. Maar juist om de schade die ze in die drie minuten zou kunnen aanrichten, mag ze in zulke situaties dus helemaal niet los. En Amy maakt er helaas eerder tien dan drie minuten van, vandaar dat ik schreef dat ik met drie minuten best zou kunnen leven :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat leuk om jullie honden op film te zien, is toch heel anders dan op foto.
Digger jaagt ook, maar gelukkig als een kip zonder kop en hij vangt nooit iets. Dus ik moet ook nog wel eens op hem wachten, maar tot nu toe komt hij altijd terug, met vaak zo'n lekker fanatieke kop.

Vanavond heb ik ook wat gefilmd, ik zal het straks plaatsen.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

lucie schreef: hahaha, nou over drie minuten uit het zicht zou ik mij totaaaaal geen zorgen maken. Behalve bij Amber dan, want die is nooit langer dan 30 sec weg.
Maar zonder gekheid, wat gaat ze doen als ze iets ruikt/ziet? Is ze dan totaal onbereikbaar, schiet ze er vandoor en verdwijnt ze achter de horizon, denk je dat ze een spoor uit zou werken, of nog erger dat ze een dier zou verwonden? Een hond die op een rotte vis afgaat is niet per se een jager :F:
Wel grappig inderdaad dat Enzi zo keurig bij je blijft. Doet ie dat uit zichzelf of heb je hem dat aangeleerd?
Ras zegt dus ook niet alles :denken:
Oh die rotte vis was meer dat ze het daar ook voor doet, zoiets onbenulligs als een rotte vis. Ze heeft al meerdere konijnen te pakken gehad en die bijt ze dood en eet ze op. Ze heeft zelfs met muilkorf om een fazant tegen de grond aan gewerkt die ineens uit het hoge gras opvloog, ze beukte het arme dier zo naar de grond. Ze graaft muisjes uit en eet ze op. Eekhoorntjes ziet ze in een boom en het liefst klimt ze in die boom erbij te komen. Dus jammer genoeg blijft het niet bij die rotte vis.
Het is ook weer niet zo dat ze als ze los is gelijk de spatten neemt en op zoek gaat, maar als ze wat ruikt en ik ben te laat met reageren is de kans wel erg groot dat ze even polshoogte gaat nemen. Ze is wel steeds bereikbaarder daarin dus er valt zeker nog wel winst te behalen wat dat betreft.

Toen Enzi jong was heb ik wel heel veel geïnvesteerd in contact gedurende de wandeling en niet te ver vooruit lopen omdat hij niet altijd gezellig is met andere reuen. Maar het zit ook gewoon niet in hem, hij wilt graag dicht bij mij blijven. Ik moet hem soms echt vooruit sturen anders loopt hij de hele wandeling naast me. Dat mag ook. Maar af en toe moet hij verplicht gaan snuffelen :engel:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Ooh, leuk topic!

De komende dagen maar eens alles lezen, en een hoop filmpjes kijken!

Speciaal voor dit topic heb ik vanmiddag maar gefilmd met mijn mobiel, in plaats van wat foto's maken.(wat ik dus normaal doe)

De filmpjes zelf zijn denk ik nogal saai.
Vooral in het wandel filmpje gebeurt niet echt wat. Maar het geeft op zich een heel reëel beeld.
In het tweede filmpje zie je wat waterspel, genieten we alletwee van.

Iets afwijkend van anders: Habibi is loops (en redelijk hoogloops ook) ze plast dus meer, en snuffelt iets meer dan anders.
Ik wil haar meestal het liefst voor me hebben lopen, in zicht. Nu ze loops is, valt daar echt niet over te discussiëren, ik stuur haar dus 2x vooruit. Eerste keer zonder geluid (je ziet het wel aan haar houding) en tweede keer met stemcommando.

Verder hoor je mij wat ademen, heb waarschijnlijk lichte luchtweginfectie. Normaal hoor je dat niet...

Wandelen (1.47 min)

Water, zwemmen (2.12 min)
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Leuk, ik ga ook proberen om filmpjes te maken. Meestal heb ik het te druk met opletten. :mrgreen:

Shira en Nola luisteren erg wisselend momenteel. Van de week was ik met ze op een hondenlosloopveld en toen zat daar een man met zo'n radiografisch vliegtuigje op het veld. En toen kwamen Nola en Shira aanstormen :pffff: :oeps: het viel mee, ze kwamen er niet in de buurt maar de man begon te schreeuwen dat ik ze terug moest roepen.

Maar aangezien hun slecht luisterende momentjes roep ik tegenwoordig alleen maar als ik al min of meer een beetje contact met ze heb zodat de kans op succes het grootst is. Het heeft echt geen zin om te gaan roepen als ze 50 meter verderop door iets reuze leuks zijn afgeleid. Zeker niet als ze met z'n tweeen zijn. Dus die man riep naar me dat ik er niks van kon, niet wist hoe ik met honden om moest gaan en hij wist heus wel waar hij het over had want hij was honderliefhebber en kenner.

Ik dacht laat maar lullen. Maar dochter was mee en echt ze is altijd beleefd naar andere mensen. Maar ze werd me toch kwaad. Dat die man maar even ergens anders met z'n vliegtuigje moest gaan spelen want dat het een hondenlosloopveld was :LOL:

Hij had ook wel gelijk hoor want ik kan ze ook niet altijd terug roepen en heb ze gewoon niet onder 100% onder controle. Maar ik weet ook dat die tijd voorbij gaat en dat het dan ineens weer goed gaat. Kwestie van thuis ook wat strakker de regels hanteren.

Dus dat wordt leuk als ik die ga filmen :D Nola speelt op z'n herders dus dat geeft ook nog wat gefronste wenkbrauwen af en toe. En als ik Laila ga filmen dan zie je vooral de omgeving denk ik met ergens in de verte een zwart stipje. :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief

Leuk om zwemwater op je wandelroute te hebben!

Ik heb vanavond stukjes gefilmd. Als ik met alle honden ga, loop ik het liefst als het rustig is. Overdag laat het asiel vlakbij de honden uit, dus dan lijn ik ze altijd even aan. Maar met vier en dan bij ons door het hek is een heel gedoe, dus liever buiten de asiel wandel tijden. En anders neem ik er twee mee of mijn man wandelt gezellig mee.
Ook als ik een opvanger heb neem ik ze niet allemaal tegelijk mee, dan wil ik genoeg aandacht voor de opvanger kunnen hebben.

Wij lopen zo het bos in. Na de eerste 500 meter is het over het algemeen heerlijk rustig.

En verstoppertje in het hoge gras!
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 06 jul 2016 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Leuk al die verschillende wandelingen, nog niet alles gezien maar waar filmen jullie mee? ik heb een wat oudere canon powershot maar de batterijen zijn steeds leeg :hmmm:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ik ook met mijn mobiel.
DeDiana
Zeer actief

Habibi schreef:Wandelen (1.47 min)

Water, zwemmen (2.12 min)
Leuk! Wat een braaf ding is Habibi! :-)
Johnny Jones schreef:Wij lopen zo het bos in. Na de eerste 500 meter is het over het algemeen heerlijk rustig.

En verstoppertje in het hoge gras!
Wat een heerlijk viertal! Mooi in balans zo, gaat er heel ontspannen aan toe :-)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

billy schreef:Leuk al die verschillende wandelingen, nog niet alles gezien maar waar filmen jullie mee? ik heb een wat oudere canon powershot maar de batterijen zijn steeds leeg :hmmm:
Ik heb de filmpjes op de vorige pagina gewoon met mobieltje gemaakt. (is ook te zien aan het draadje voor de oortelefoons, die ik vol in beeld heb :Q:)
Photobucket maakt er echter bagger kwaliteit van.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Met jullie mobiel :80: nou dan moet ik dat ook maar gaan proberen, ik kan er nog geen knappe foto mee maken :mrgreen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:Nou het is gelukt hoor balgooien en filmen :wink:

Hier wil Heavy de bal die mijn zak zit :mrgreen:

Jip zijn wandeling bestaan vooral uit markeren en graven en snuffelen

Maar zodra hij meer ruimte krijgt gaat hij lekker los

Wat zijn ze verschillend zeg, die twee! En die Jip in het gras met bijbehorende blije bek - heerlijk! :-)
DeDiana
Zeer actief

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

billy schreef:Leuk al die verschillende wandelingen, nog niet alles gezien maar waar filmen jullie mee? ik heb een wat oudere canon powershot maar de batterijen zijn steeds leeg :hmmm:

Met mijn telefoon.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mobiel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Johnny Jones
Zeer actief

Heavy schreef:
Johnny Jones schreef:Ik ook met mijn mobiel.

Ach hoe oud is jouw oude hond?
De kruising flatcoat is het oudste, 11 jaar. De Mastin is acht. Ze liep gisteren vastberaden voorop richting schaapskooi, dus ik dacht, vooruit dan maar. Maar eigenlijk is dat rondje voor haar een beetje te lang.
Als ik wat langer wil lopen laat ik haar thuis, maar ze gaat nog zo graag mee.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

_Jules_ schreef:
lucie schreef: en ik had nog wel een herder genomen omdat ik geen jachthond (meer) wilde :jank: :jank: Zelfs herders kun je dus niet vertrouwen :blauwoog:
Hahah tsja in mijn filmpje heb je hele brave jachthonden gezien die er niet vandoor gaan ;p
klopt ja. en doet ze dat uit zichzelf of heb je dat getraind?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Frolic schreef:Ik heb een stukje gefilmd onder het fietsen. Niet zo'n succes, het gaat te snel en ik wordt er zelf duizelig van als ik het terug kijk. En het wordt nogal abrupt afgebroken door een paaltje op de weg :Q:
:LOL: Ben je nog wel heelhuids thuisgekomen?
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:Amy is ook een lekker racemonster . Elke keer als ik Mila het water in zie gaan denk ik : oooh je haar :80: duurt het lang voordat ze weer droog is?
Nou, dat valt eigenlijk reuze mee. Ik gooi na het zwemmen nog even wat met het balletje op het droge en dan föhnt ze zichzelf als het ware weer droog door het rennen. Meestal is ze al zo goed als droog als we weer thuis zijn. Ze heeft wel veel haar, maar het is heel luchtig, dus zolang het niet heel vochtig weer is, droogt ze best snel op.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik moet zeggen dat ik bij sommige filmpjes wel wat dubbele gevoelens heb.

Ik vind het mooi om te zien hoe alle honden wandelen en ik vind het knap dat mensen hun honden zo ver laten lopen en dat 3 min uit zicht niet erg is. Ik moet daar straks heeeeeel erg aan wennen met Zahra, denk ik.

Maar.. Als ik zie hoe ver sommige honden van hun baas zijn.. Als ik daar met mijn mini's zou lopen zou ik écht niet blij zijn met een loslopende hond die zo ver van zijn baas is.
Die van Korthaar bijvoorbeeld. Prachtig om te zien hoe die hond rondrent en terugkomt, maar als ik er liep en er komt zo'n hond zonder baas op me afstuiven terwijl ik de hondjes mee heb.. Nou ik zou not amused zijn..

Maar ik denk ook dat ik er anders in sta. Ík heb van die kwetsbare kleine hondjes, ik ontwijk alle honden. En ik heb natuurlijk meegemaakt dat het fout ging.
Als je gewoon grote honden hebt die lekker rondlopen snap ik ook wel dat je niet op die manier denkt hoor.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat een leuke filmpjes! Vanmorgen was ik op de uiterwaarden maar batterij van m'n telefoon bijna leeg dus filmen ging niet meer lukken. Zal vanmiddag wel eens een stukje filmen in de wijk.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

sjm schreef:Ik moet zeggen dat ik bij sommige filmpjes wel wat dubbele gevoelens heb.

Ik vind het mooi om te zien hoe alle honden wandelen en ik vind het knap dat mensen hun honden zo ver laten lopen en dat 3 min uit zicht niet erg is. Ik moet daar straks heeeeeel erg aan wennen met Zahra, denk ik.

Maar.. Als ik zie hoe ver sommige honden van hun baas zijn.. Als ik daar met mijn mini's zou lopen zou ik écht niet blij zijn met een loslopende hond die zo ver van zijn baas is.
Die van Korthaar bijvoorbeeld. Prachtig om te zien hoe die hond rondrent en terugkomt, maar als ik er liep en er komt zo'n hond zonder baas op me afstuiven terwijl ik de hondjes mee heb.. Nou ik zou not amused zijn..

Maar ik denk ook dat ik er anders in sta. Ík heb van die kwetsbare kleine hondjes, ik ontwijk alle honden. En ik heb natuurlijk meegemaakt dat het fout ging.
Als je gewoon grote honden hebt die lekker rondlopen snap ik ook wel dat je niet op die manier denkt hoor.
Daarom mag Manu niet te ver weg. Die hele kleintjes gaat hij overigens niet eens naar toe, dat keft vaak :F:
Als ik het drietal mee neem op een groepswandeling en we naderen het einde waar iedereen weer aan gaat lijnen hoor ik vaak: oh je hebt er dríe! :80:
Uma & Cody zijn altijd in de bosjes :lol1: Ik zie en hoor ze wel hoor, en als ik me net af begin te vragen waar ze zijn staat er ineens een achter me of zie ik een puntje van de staart uit een struik steken. Dat is wel alleen in ons bekende bos trouwens. Als ik ergens ben waar ik of de honden niet bekend zijn laat ik dat niet toe. Het is overigens Uma die Cody op sleeptouw neemt, als ik hem alleen met Manu mee heb loop ik gezellig met twee honden :D En ja wen er maar aan :engel:

Ik ga weer even wat filmpjes bekijken :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sjm schreef:Ik moet zeggen dat ik bij sommige filmpjes wel wat dubbele gevoelens heb.

Nou is Kiki nooit ver van me weg maar als ze los voor me op het pad loopt en er komt een kleine hond aan haal ik haar bij me en mag ze onder toezicht voorzichtig kennis maken als de andere baas dat ook wil. Ze kan lomp zijn en ik wil niet dat het kleintje na een wats 3 meter verderop ligt of geplet wordt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
_Jules_
Zeer actief

lucie schreef:
_Jules_ schreef:
klopt ja. en doet ze dat uit zichzelf of heb je dat getraind?
Jules is een speciaal takkie. Die heb ik met 5,5 maand uit het asiel gehaald nadat ze op straat was gevonden en vanaf de eerste dag heb ik haar los laten lopen en ze is nooit uit zicht gegaan. Die heeft eigenlijk altijd gewoon opgelet waar ik was en komt zich ook melden tussendoor. Ivy de Weim is de jongste en die is ook gewoon altijd erg braaf geweest. Ik heb dr als pup hierkomen geleerd en ze is verder nooit zelfstandig gaan jagen ofzo. Als Ivy een konijn ziet dan kijkt ze ook eerst naar mij of ze mag gaan, anders gaat ze er niet zelf achteraan. Ook loop ik elke dag langs koeien en dat boeit ze niks..Misschien komt het ook omdat die andere niet zelf op pad gaan, dat ze daar gewoon bij blijft. Ze lopen ook nooit super ver vooruit. En ik ben helemaal niet streng ofzo hoor, denk eerder dat het komt omdat ik zo relaxt met ze omga en ze krijgen heel veel vrijheid. Ik heb ook nooit koekjes mee, dus het is niet omdat ze koekjes willen :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”