Pagina 2 van 2

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 23 aug 2011 20:16
door saskia en sjaak
nee, er ligt in een dierenwinkel/of onlinewinkel wel meer waarvan ik denk, hoe kunnen ze dit verkopen voor dieren.

tja dan kan ik ook geen supermarkt meer binnen elke supermarkt verkoopt spul waarvan ik denk, waarom kopen mensen dit voor hun dieren. heeft niets meer met het dier te maken.

ik koop het gewoon niet, vind prima.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 23 aug 2011 20:22
door abmiS
Ik denk dat het voor iedreen wel anders is , zoals iemand anders al zei dat zij/hij niks wou kopen bij een dierenwinkel die puppies verkoopt zullen daar vast ook wel weer mensen zijn die zeggen, ja maar ik koop toch geen puppy.

Ik zelf let eigenlijk niet op en voor mij is het ook geen reden om het niet te kopen, ( dan heb ik het over de webwinkel met blafband en niet over de puppys in dierenwinkels)
Maar ik vind het wel echt een mooi streven, en het siert je dat jij over dit soort dingen nadenkt.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 23 aug 2011 20:43
door Joey.K
Ik zou daar gewoon kopen, heb niks tegen antiblafbanden, halti's slipkettingen en al die andere hulpmiddelen. Heb alleen wat tegen de mensen die het misbruiken, maar wie zegt mij dat die mensen niet shoppen bij winkels waar ze het niet verkopen ;)

Verder ben ik nog nooit kittens of puppies tegen gekomen in een dierenwinkel. Koop ik gewoon spullen in winkels waar ze knaagdieren verkopen.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 23 aug 2011 23:16
door malinois
herken het niet, ik koop mijn TT ook waar die het goedkoopst is... in NL of in het buitenland.
Maar goed ik heb dan ook niks tegen elektronische halsbanden.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 24 aug 2011 13:56
door gyanty
Nee nooit over nagedacht. Ik koop die spullen niet, dus daar zullen ze aan mij niet op verdienen. Ik koop de spullen die ik goed vind en waar ik het minste betaal.

Schijnbaar is er vraag naar bepaalde producten, en daarom worden ze geleverd. Anders wordt het namelijk moeilijk shoppen, want dan zou ik die hamsterwatten ook moeten gaan vermijden, want dat is levensgevaarlijk..... en daar waar ze al die dieronerende kleine hokjes verkopen, want geen enkele dierenwinkel die enkel normale kooien verkoopt met veel ruimte (overigens wel ooit in een dierenwinkel in zwitserland, maar dat is me toch wat te ver om elke week te gaan winkelen....)

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 24 aug 2011 14:00
door ArCee
Iedereen heeft zijn eigen principes, normen en waarden. Wie ben ik om daar eenn oordeel over te vellen? Zo lang je niemand pijn doet, verdriet doet, beledigt of benadeeld mag je van mij doen wat je hart je ingeeft. Als jij daardoor een beter gevoel over jezelf hebt en krijgt, gewoon doen.
Of het een verschil zal maken is een andere discussie, maar daar gaan principes ook vaak niet om. :ok:

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 24 aug 2011 15:26
door wenmart20
massam schreef:ik hoef de wereld niet te verbeteren dus koop daar wel gewoon. mijn grens ligt bij puppyverkoop. maar dat hebben we hier in de buurt nergens gelukkig.
Hier idem.
En ik denk dat de meeste online dierenwinkels wel anti blafbanden verkopen.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 24 aug 2011 15:34
door Diaantje
Ja, ik koop daar gewoon. Ik bestel altijd via zooplus en daar verkopen ze het ook. Heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.

Re: Moreel shoppen bij online dierenwinkel

Geplaatst: 25 aug 2011 10:49
door ArCee
Je moet ook niet vergeten, dat een winkel eigenaar iets verkoopt wil helemaal niet zeggen dat hij het er zelf mee eens is, of dat hij zelf vind dat dit okay is. Het hoeft niets met zijn persoonlijke voorkeuren en gevoel te maken te hebben.
Hij wil alleen een zo goed mogelijke service aan zijn klanten geven, geen nee willen verkopen en aan klantenbinding doen. Een klant die verderop gaat kijken omdat hij iets niet in zijn assortiement heeft zitten, die klant kan hij zomaar permanent kwijt zijn en zeker in deze economische moeilijke tijden is elke klant erg belangrijk hoor.
Iets verkopen en aanbieden is iets anders als iets aanprijzen of erachter staan.
Verschil van handelswaar en menselijk gevoel zijn duidelijk anders van elkaar.