terrein hondenclub delen met andere verenigingen
Geplaatst: 20 feb 2017 11:22
De gemeente heeft weer plannen.... waaronder herinrichting sportpark en het stuk grond waar wij op trainen.
Situatie nu.
Ruim omheind terrein. Eigen clubgebouw, met eigen middelen neer gezet. Clubgebouw heeft een klein zaaltje, klein vergaderhok, keuken/kantine en toiletvoorziening. Daarbij nog drie containers voor opslag spullen.
We gebruiken het terrein alleen, groot gedeelte van de week is bezet door onze eigen club. Overdag doordeweeks wordt het niet snel gebruikt. In overleg mogen mensen ons terrein gebruiken (denkend aan leden van het sportcomplex). Als leden gebruik willen maken van terrein/clubgebouw kan het gehuurd worden, er is dan wel altijd kantine personeel aanwezig.
Wat wil de gemeente.
1 multifunctionele accommodatie waar meerdere verenigingen gebruik van kunnen maken.Exploitatie door de gebruikers ervan en er moet dan een entiteit worden opgericht.
Waar wij bang voor zijn is dat we een bulk werk meer krijgen (de vrijwilligers). Nu beheren wij kantine zelf, opbrengsten zijn voor ons bepalen zelf wie in het clubgebouw of terrein komt. Onze vrijwilligers poetsen het clubgebouw, onderhouden het terrein etc. Omdat wij de grootste vereniging zijn heeft de gemeente uitgesproken dat het beheer dan bij ons komt te liggen.
De honden kunnen nu gewoon naar binnen etc.
Wij zijn bang dat we straks in een lastige positie komen. Bij ons komen hondenmensen. Een van de andere verenigingen is KVW. Het is dan niet de bedoeling dat we gelijktijdig daar zijn maar dan nog. De honden komen nu binnen wat inhoud dat er binnen best wel wat hondenharen kunnen liggen, wordt wel geveegd maar toch. Het risico op ontlasting op het veld is er, ondanks dat we de mensen aangeven het op te ruimen kom je hier en daar soms wat tegen. Wat als mensen van een andere vereniging allergisch zijn voor honden? Het regelwerk en planning van het gebouw komt er dan ook nog eens bij. etc. etc. Hoe doe je de verdeling in hemelsnaam van kantineopbrengsten? wat als externen het willen huren? wie houd toezicht etc.
Wie van jullie heeft ervaring met het delen van een hondenterrein met andere verenigingen. Waar lopen jullie tegen aan? Wij willen ook echt met concrete dingen komen waarom we het zo willen laten zoals het nu is. Welke dingen kan het op spaak gaan lopen als je een terrein moet delen. Of huren jullie een terrein en welke minder prettige regels zijn er voor de hondenclub?
Situatie nu.
Ruim omheind terrein. Eigen clubgebouw, met eigen middelen neer gezet. Clubgebouw heeft een klein zaaltje, klein vergaderhok, keuken/kantine en toiletvoorziening. Daarbij nog drie containers voor opslag spullen.
We gebruiken het terrein alleen, groot gedeelte van de week is bezet door onze eigen club. Overdag doordeweeks wordt het niet snel gebruikt. In overleg mogen mensen ons terrein gebruiken (denkend aan leden van het sportcomplex). Als leden gebruik willen maken van terrein/clubgebouw kan het gehuurd worden, er is dan wel altijd kantine personeel aanwezig.
Wat wil de gemeente.
1 multifunctionele accommodatie waar meerdere verenigingen gebruik van kunnen maken.Exploitatie door de gebruikers ervan en er moet dan een entiteit worden opgericht.
Waar wij bang voor zijn is dat we een bulk werk meer krijgen (de vrijwilligers). Nu beheren wij kantine zelf, opbrengsten zijn voor ons bepalen zelf wie in het clubgebouw of terrein komt. Onze vrijwilligers poetsen het clubgebouw, onderhouden het terrein etc. Omdat wij de grootste vereniging zijn heeft de gemeente uitgesproken dat het beheer dan bij ons komt te liggen.
De honden kunnen nu gewoon naar binnen etc.
Wij zijn bang dat we straks in een lastige positie komen. Bij ons komen hondenmensen. Een van de andere verenigingen is KVW. Het is dan niet de bedoeling dat we gelijktijdig daar zijn maar dan nog. De honden komen nu binnen wat inhoud dat er binnen best wel wat hondenharen kunnen liggen, wordt wel geveegd maar toch. Het risico op ontlasting op het veld is er, ondanks dat we de mensen aangeven het op te ruimen kom je hier en daar soms wat tegen. Wat als mensen van een andere vereniging allergisch zijn voor honden? Het regelwerk en planning van het gebouw komt er dan ook nog eens bij. etc. etc. Hoe doe je de verdeling in hemelsnaam van kantineopbrengsten? wat als externen het willen huren? wie houd toezicht etc.
Wie van jullie heeft ervaring met het delen van een hondenterrein met andere verenigingen. Waar lopen jullie tegen aan? Wij willen ook echt met concrete dingen komen waarom we het zo willen laten zoals het nu is. Welke dingen kan het op spaak gaan lopen als je een terrein moet delen. Of huren jullie een terrein en welke minder prettige regels zijn er voor de hondenclub?