Pagina 1 van 1
Scheefgeknipt, zou je teruggaan?
Geplaatst: 11 sep 2006 09:00
door AnneMarie
Ik heb mijn hond bij een andere trimsalon laten knippen, tijdnood etc.
Haal ik hem op, is ie aan één kant veel langer dan de andere, ik zie nog plukken etc.
En dat voor een flinke prijs. Volgens mij is ze rechts en kan de kant tegen haar hand niet goed knippen. Lastig ik heb uiteraard al betaald.
Wat zouden jullie doen?

Geplaatst: 11 sep 2006 09:25
door M@ri@nne
Natuurlijk zou ik er wat van zeggen en dus terug gaan.
En dat zou tevens de laatste keer zijn dat ik daar was geweest.
Geplaatst: 11 sep 2006 09:26
door Neeltje
Als het nog niet te lang is geleden, zou ik er zeker wel wat van gaan zeggen. Je gaat er toch vanuit dat je hond er na 'n trimbeurt er prachtig uitziet??
Geplaatst: 11 sep 2006 09:31
door yamie
als ik mijn hondn ergens laat trimmen en ophaal, en zie dat hij/zij niet naar behoren of tevredenheid "getrimd"is? betaal ik niet eens het volledige bedrag, dus of moeten ze hem dan direct goed maken of ik betaal minder en ga eventueel ergens anders heen om hem in orde te maken.
maar goed, in jou geval? ja ik zou zeker terug gaan, iig om te zeggen dat je niet tevreden bent en wat je dus wel wilt, heb je er geen vertrouwen meer in? zou ik een deel van het geld terug vragen en naar een ander gaan .
Geplaatst: 11 sep 2006 09:44
door Annelies
Toch hangt het wel van de hond af, vind ik...
Als mijn hond totaal gestressed naar de trimsalon gaat, kies ik er persoonlijk niet voor om met haar terug te gaan. Jammer van het geld, maar haar welzijn heeft voorrang...
Vanzelfsprekend meld ik het wel bij de trimsalon...
Als mijn hond geen probleem maakt van het trimmen dan ga ik terug...
Geplaatst: 11 sep 2006 09:58
door Senta
Zo snel mogelijk teruggaan.
Geplaatst: 11 sep 2006 10:59
door Silvia
iedere ondernemer vind het fijn dat een klant de negatieve dingen tegen hen vertelde (en zoeken naar een oplossing) en de positieve verhalen tegen andere. Dit zeg ik tegen al mijn klanten.
ik zou terug gaan.
Geplaatst: 11 sep 2006 11:21
door AnneMarie
Okay
Bijkomend is ook nog, het zou een halve beurt worden, € 18, - ik haal hem op en moet € 25 betalen.....
terwijl hij klitvrij en schoon was en er niks extra is gedaan qua anaalklieren uitknijpen of oren schoonmaken.....
In de drukte (keukenverbouwing) heb ik betaald, dom, ik had gewoon
€ 18 moeten neerleggen.
Ik ga terug, de laatste keer dat ik daar kom inderdaad,
geld teruggeven zal moeilijk worden vrees ik, wordt weer toestand GETVER
Ik kan altijd een paar kluiven meenemen die daar te koop liggen:roll:
Zijn koppie is wel mooi geknipt overigens....
Bovendien is ie helemaal kortgesneden en dat doe je niet bij dit ras.
getver getver
Geplaatst: 11 sep 2006 11:23
door Silvia
ik betaal 35 voor alles. of het nu wel nodig is of niet.
ik zou toch even bellen naar haar.
hoe moet ze nu weten wat ze verkeerd heeft gedaan misschien had ze niet eens erg in dat ze teveel afgerekend heeft.
Geplaatst: 11 sep 2006 11:26
door AnneMarie
twinmamasilvia schreef:ik betaal 35 voor alles. of het nu wel nodig is of niet.
ik zou toch even bellen naar haar.
hoe moet ze nu weten wat ze verkeerd heeft gedaan misschien had ze niet eens erg in dat ze teveel afgerekend heeft.
Ik hoor het ook altijd liever als er iets niet goed is, maar helaas is dat niet altijd het geval.
Dit was een halve beurt, € 7 extra dan afgesproken dat is toch vreemd. Als er nu klitten zijn oid dan snap ik dat, maar nu was er geen reden

Scheve en duurdere trimbeurt
Geplaatst: 12 sep 2006 15:22
door Debby Speerstra
Tja waar de trimster dan met haar hoofd zit weet ik niet

, kan gebeuren natuurlijk maar het zou niet mogen. Hoe dan ook ik zou gewoon terug gaan of eventueel even telefonisch contact opnemen. Dan weet ze wat ze fout heeft gedaan en waar ze mee bezig is

en jij voelt je de volgende keer ook beter (opgeluchter) als je gaat.
Vind het wel vreemd dat ze niet even uitlegt wat ze precies aan je hondje gedaan heeft

.
Geplaatst: 12 sep 2006 18:30
door Angelique25
Gewoon even terug gaan en je klacht melden en de trimster de kans geven het probleem op te lossen.
Geplaatst: 12 sep 2006 20:41
door AnneMarie
Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.
Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.
De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben'

. Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Trimmen
Geplaatst: 12 sep 2006 22:37
door Debby Speerstra
Goh wat een vreemde reactie

. Ik bedoel een klant komt niet zomaar even terug en normaal gesproken wordt het bedrag, tijd en wat er gedaan is toch genoteerd, tenminste ik doe dat wel. Hmmmm....tja echt klantenservice is het niet als je het mij vraagt.
Geplaatst: 12 sep 2006 22:45
door AnneMarie
Nee, die prijs vond ik heel vreemd, zeker toen ze het ging ontkennen. Dat ze nog ruim een half uur aan het knippen is, zegt mij ook dat ze dus de eerste keer niet nauwkeurig was, EN puppymodel is niet een shih tzu helemaal kort knippen inclusief poten
Volgende keer doe ik het weer zelf

Geplaatst: 12 sep 2006 22:54
door Marion.
Nee, ik zou niet terug gaan. Doe ik zelf ook niet als ik vreselijk ben geknipt, waar ik ook een hoop geld voor heb betaald.
Drie keer slikken, over een paar weken is het weer aangegroeid, en de volgende keer naar een andere salon

Geplaatst: 12 sep 2006 23:10
door yamie
Marion. schreef:Nee, ik zou niet terug gaan. Doe ik zelf ook niet als ik vreselijk ben geknipt, waar ik ook een hoop geld voor heb betaald.
Drie keer slikken, over een paar weken is het weer aangegroeid, en de volgende keer naar een andere salon

maar vind je dan niet , dat je waar voor je geld mag hebben? ik zeg helemaal niet dat je op hoge poten en blablabla terug moet gaan.
ik vind mensen knippen ook wat anders dan honden, een hond heeft een trimschema, als men zegt dat te kennen, dan moeten ze dat ook kennen, en scheef knippen moet natuurlijk gewoon recht gezet worden
en dat is dus ook gebeurt begrijp ik, zonder verder bij betalen,. dus prima dan
Geplaatst: 12 sep 2006 23:21
door Marion.
AnneMarie schreef:Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.
Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.
De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben'

. Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Nou ja, ik vind 25 euro voor een hond verzorgen niet veel. Ze is er nu nog een half uur extra mee bezig geweest.
Hoe lang zit jij bij de kapper? Wat kost dat? Ik zonder "verzorging" (lees in model fohnen), 3 kwartier. Ben ik 50 euro lichter. Hoeven ze bij mij ook geen klitten uit te halen, en ook me niet in de droogmachine te stoppen.
Van 18 euro naar 25 euro kan ik trouwens geen 60% extra noemen. Als 18 euro 100% is, is 25 euro 138%

Geplaatst: 13 sep 2006 08:22
door kim bloemen
Als je hond van de trimsalon komt mag je hem perfect verwachten. dat ergens nog een klein plukje uitsteekt kan gebeuren, maar aan een kant veel langer dat mag gewoon niet.
Oke je had al betaald en ook al meer dan afgesproken. Dan mag je op z'n minst terug gaan en hem nu netjes geknipt te krijgen.
Dat ze hem helemaal kort geknipt heeft, terwijl je vroeg voor een puppymodel, vind ik ook al niet juist. Puppymodel kent denk ik wel elke gediplomeerde trimster en zoniet. vraag dan precies hoe de hond geknipt moet worden en bepaal samen met de baas de lengte die het hondje moet krijgen. Zo krijg je tenminste de lengte en model die de baas wilt.
Maar ja gebeurt is gebeurt. hondje ziet er nu weer netjes uit, maar klantvriendelijkheid is iets heel anders dan zoals deze trimster handelt.
Geplaatst: 13 sep 2006 09:32
door AnneMarie
Marion. schreef:AnneMarie schreef:Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.
Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.
De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben'

. Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Nou ja, ik vind 25 euro voor een hond verzorgen niet veel. Ze is er nu nog een half uur extra mee bezig geweest.
Hoe lang zit jij bij de kapper? Wat kost dat? Ik zonder "verzorging" (lees in model fohnen), 3 kwartier. Ben ik 50 euro lichter. Hoeven ze bij mij ook geen klitten uit te halen, en ook me niet in de droogmachine te stoppen.
Van 18 euro naar 25 euro kan ik trouwens geen 60% extra noemen. Als 18 euro 100% is, is 25 euro 138%

25 euro voor alleen poten en koppie welteverstaan, dat heet een halve beurt en kost bij een toptrimmer hier € 18, hele beurt € 36, bad € 10,-
Dus.
Veel? Nee in vergelijking met eigen kapsalon zeker niet. Maar afspraak is afspraak toch?
Ik betaal bij de kapper voor mijzelf overigens € 10 voor 20 minuten knippen.
Mijn hond had geen klitten, en is niet in de droogmachine gegaan, die ze overigens ook niet heeft. Hij was keurig losgeborsteld!
Hij is ongeveer 1 uur weggeweest en ze zat nog in een pauze, daarna zou ze hem gaan doen.
Dat half uurtje was omdat ik terugkwam!!!!!!!!!
Geplaatst: 13 sep 2006 09:35
door Silvia
oeps dubbel
Geplaatst: 13 sep 2006 09:35
door Silvia
ik heb ook ooit een chemo look diesle opgehaald ipv puppy look.
later bedacht ik me dat alle puppy's heel kort haar hebben en heb de keer erna naar kleuter look (met een glimlach) gevraagd en ze had mijn hint meteen door.
ik wilde ook van salo gaan veranderen maar de laatste keer heeft ze diesel zo mooi geknipt dat ik helemaal smoor verliefd op hem ben.
Puppylook
Geplaatst: 13 sep 2006 11:29
door Debby Speerstra
Het is inderdaad beter om de trimster erop te attenderen dat je het de vorige keer wel erg kort vond. Dan is ze op de hoogte en kan ze er rekening mee houden. Naar een andere salon gaan kun je nog altijd doen maar geef haar in ieder geval de kans om het zo te knippen zoals jij dat het liefst hebt

.
Geplaatst: 14 sep 2006 08:50
door Silvia
ja iedereem maakt wel eens een fout en van fouten leer je.
Geplaatst: 15 sep 2006 10:31
door mik
Als klanten bij mij in de salon komen voor de eerste keer dan neem ik terwijl hun hond op tafel staat volledig door hoe hun hem gehad willen hebben, en of dat ook mogelijk is natuurlijk. Dus mochten mensen puppyknip willen spreek ik op dat moment een lengte af. Na het doornemen van de hond spreek ik een prijs af met de klant. Hier wijk ik dan ook niet meer van af. Soms als het veel werk is noem ik een prijs van/tot ben ik vrijwel altijd veilig. Maar daar ga ik nooit boven. Als ik bij het bekijken van de hond me vergist heb in het werk dan heb ik gewoon pech.
Wanneer de klant de hond komt ophalen spreken we samen nog even door wat ik gedaan heb en of ik bijzonderheden gevonden heb. Ook neem ik even door hoe naar mijn inzicht de hond het gevonden heeft en of ie idd lief is geweest. En ik stel ook de vraag of het naar wens is. Mochten er nog opmerkingen zijn of dat ik iets anders moet doen, dan kan dat op dat moment opgelost worden. Ik heb in de salon voor elk ras een standaard prijs. Bij extra werk wordt er wat boven op gezet, maar dat zijn ook standaard bedragen. Op deze manier kan ikme zelf wat betreft een prijs bijna nooit verspreken.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een hondje knip zonder te wassen. Het resultaat is dan gewoonweg niet zo mooi. Soms ivm medische redenen wil ik er wel vanaf stappen. Maar liever niet dus!!
Groeten Kim
Geplaatst: 17 sep 2006 13:42
door vosse
mik schreef:Als klanten bij mij in de salon komen voor de eerste keer dan neem ik terwijl hun hond op tafel staat volledig door hoe hun hem gehad willen hebben, en of dat ook mogelijk is natuurlijk. Dus mochten mensen puppyknip willen spreek ik op dat moment een lengte af. Na het doornemen van de hond spreek ik een prijs af met de klant. Hier wijk ik dan ook niet meer van af. Soms als het veel werk is noem ik een prijs van/tot ben ik vrijwel altijd veilig. Maar daar ga ik nooit boven. Als ik bij het bekijken van de hond me vergist heb in het werk dan heb ik gewoon pech.
Wanneer de klant de hond komt ophalen spreken we samen nog even door wat ik gedaan heb en of ik bijzonderheden gevonden heb. Ook neem ik even door hoe naar mijn inzicht de hond het gevonden heeft en of ie idd lief is geweest. En ik stel ook de vraag of het naar wens is. Mochten er nog opmerkingen zijn of dat ik iets anders moet doen, dan kan dat op dat moment opgelost worden. Ik heb in de salon voor elk ras een standaard prijs. Bij extra werk wordt er wat boven op gezet, maar dat zijn ook standaard bedragen. Op deze manier kan ikme zelf wat betreft een prijs bijna nooit verspreken.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een hondje knip zonder te wassen. Het resultaat is dan gewoonweg niet zo mooi. Soms ivm medische redenen wil ik er wel vanaf stappen. Maar liever niet dus!!
Groeten Kim
en zo werk je netjes en klantvriendelijk, ook een beetje tijd nemen voor de klanten vind ik
zo het net zo als jou doen
Geplaatst: 18 sep 2006 07:33
door mik
Hoi Vosse
Ik ben in die tijd dat ik mijn salon heb, natuurlijk ook door schade en schande wijs geworden. Ook ik heb wel eens een klant verkeerd begrepen en daardoor de hond niet volgens hun wens geknipt. Daarom vraag ik nu precies hoe of wat ze willen. Wat betreft de prijzen, dat heb ik heel goed geleerd van mijn stageadres om daar goed mee om te springen en zo weinig mogelijk fouten te maken. (die kunnen je namelijk duur komen te staan anders).
Bij mij krijgt een klant voodat die de eerste komt een brief thuis gestuurd met daarin mijn werkwijze, datum en tijd van de afspraak, wat er te wachten staat wanneer een klant niet komt opdagen en de algemene voorwaarden van ABHB waar ik onder werk. Ook zit er een routebeschrijving bij en een kopie van de voorwaarden.
Duidelijkheid is het halve werk. En dat scheelt gewoon een hele hoop tramelant. Ik tevreden en natuurlijk het belangrijkste de klant tevreden en de hond mooi geknipt. Daar doen we het toch voor!!
Groeten Kim