Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met de RDE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ervaring met de RDE

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Wie heeft er een hond via de RDE?
Ik heb nu nl een hond op het oog die je bij de RDE kan adopteren.
Maar er hangen zoveel regels aan vast.
Je moet de hond binnen 2 maanden laten helpen, de hond blijft eigendom van de RDE, enz.
In hoeverre is dit te doen? Het enige dat ik me nl bedenk is het verhaal van die Rottweiler die door de RDE teruggehaald was terwijl hij daar zo goed zat.
Ik wil wel een hond voor het leven. En dat het ook echt mijn hond is.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ervaring met de RDE

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik begrijp niet dat je je in wil laten met een zo duidelijk dubieuze stichting als er zoveel honden in binnen- en buitenland een warme mand zoeken.
Er is toch keuze genoeg bij wel bonafide stichtingen denk ik dan
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

1 advies niet doen, er zijn nog zoveel andere stichtingen die niet zo in het daglicht staan als hun.
kijk daar is naar al die lieve hondjes die wachten op een gouden mandje!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou er persoonlijk verre van blijven.
Er zijn genoeg kanalen die het een stuk beter doen denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niet doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
twinmom-jess
Zeer actief

Daar was ik al bang voor.
Raar dat ze op deze manier honden aanbieden. Ter adoptie bedoel ik dan.
Ik zie er regelmatig leuke honden, maar het hele adopteren staat me tegen. Ik dacht, misschien zijn er ook positieve verhalen te horen, maar niet dus. :ugh:
Afbeelding
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

'k Vang momenteel op vor rde en heb andere ervaringen..
Maar dat is ieder voor zich.. wanneer je je hart verloren hebt aan een hond moet je voor jezelf de voor en tegens afwegen..
Misschien kon je beter gewoon eens vragen of er de mogelijkheid was de hond te bezoeken en twijfels met de betreffende stichting bespreken..Mocht je dan nog je bedenkingen hebben kun je altijd verder informeren..
Het zou zonde zijn als de hond door slechte berichtgeving blijft zitten..
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het idee "hond blijft eigendom van de stichting / asiel" staat vrijwel overal. Ik blijf benieuwd hoe houdbaar dat idee juridisch is. Als ik kijk naar het asiel waar wij een hond van hebben dan hebben die toch een probleem als ze de hond ooit terug willen gaan eisen :mrgreen:
Op meerdere gronden :engel:

Het idee "verplicht laten helpen"...? die zouden ze van mij stuk voor stuk ergens kunnen steken, dat maak ik zelf wel uit.

Ik zou ook een deurtje verder zoeken.. bijvoorbeeld bij een (betrouwbaar) asiel... :lol1:

Suzanne
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik vind de term eigendom ook vreemd

van mijn 4 herplaatsers kwamen er 2 uit een asiel en stond dit ook in de papieren.
we hebben buster nu 2 jaar maar binnen een jaar werd er al niet meer gereageerd op mail van mijn kant over hoe het ging met hem ging.
nou ja hij is gewoon van mij :engel:

ook naar onze basco werd nooit meer gevraagd
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Shamaria
Actief

Suzanne123 schreef:Het idee "hond blijft eigendom van de stichting / asiel" staat vrijwel overal. Ik blijf benieuwd hoe houdbaar dat idee juridisch is. Als ik kijk naar het asiel waar wij een hond van hebben dan hebben die toch een probleem als ze de hond ooit terug willen gaan eisen :mrgreen:

Het idee "verplicht laten helpen"...? die zouden ze van mij stuk voor stuk ergens kunnen steken, dat maak ik zelf wel uit.

Ik zou ook een deurtje verder zoeken.. bijvoorbeeld bij een (betrouwbaar) asiel... :lol1:

Suzanne
Helaas zijn er nog steeds mensen die een goedkope hond willen om te fokken en vervolgens als oud vuil weg te doen.. Als dat op deze manier voorkomen kan worden, prima.. En wanneer je toch al de intentie hebt de hond te laten helpen zou ik hier niet te zwaar aan tillen.. Wil je dat pertinent niet dan zijn er nog genoeg andere honden in erbarmelijke toestanden om te adopteren.. Het gaat per slot van rekening om de honden..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heel veel stichtingen hebben de verplichting om de hond te laten helpen in hun "contracten' staan.. tevoorkoming dat er mee gefokt wordt.. hun zouden de honden helpen en dan laten ze ze niet gebruiken als fokteven..het zjn vaak kruisingen van van alles en nog wat die honden en daar moet je gewoon niet mee fokken klaar... als je zo veel problemen mee hebt om de hond telaten castereren moet je d ehond niet van een stichting nemen, ik vind er persoonlijk helemaal niets mis mee, heb zelf 2 geadopteerde honden 1 teef was 4 en al gecastreerd en de andere ook een teef kwam als pup en heb ik zelf laten castreren.
De vrijwilligers van RDE heb ik niets op tegen... de doelstelling, plus het zo massaal halen van honden van RDE vind ik niet kunnen... er zijn nog meer tegens die ik heb tegen deze stichting maar die ga ik niet benoemen, als je het wil weten mag je me een pb sturen....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shamaria schreef:
Suzanne123 schreef:Het idee "hond blijft eigendom van de stichting / asiel" staat vrijwel overal. Ik blijf benieuwd hoe houdbaar dat idee juridisch is. Als ik kijk naar het asiel waar wij een hond van hebben dan hebben die toch een probleem als ze de hond ooit terug willen gaan eisen :mrgreen:

Suzanne
Helaas zijn er nog steeds mensen die een goedkope hon willen om te fokken en vervolgens als oud vuil weg te doen.. Als dat op deze manier voorkomen kan worden, prima.. En wanneer je toch al de intentie hebt de hond te laten helpen zou ik hier niet te zwaar aan tillen.. Wil je dat pertinent niet dan zijn er nog genoeg andere honden i erbarmelijke toestanden om te adopteren.. Het gaat per slot van rekening oom de honden..

Aldus iemand van de RDE die net haar opvanger heeft laten castreren vanwege piepen en plassen in huis...
Waarom zou je bij voorbaat al een hond willen castreren?
En nee, ik heb bij de RDE zelfs niet één keer het gevoel gehad dat het om het belang van de honden ging.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Suzanne

Zie het gevalletje van de rottweiler die met veel stampij werd teruggehaald door de RDE (http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... ilit=deuce" onclick="window.open(this.href);return false;)
twinmom-jess schreef:Wie heeft er een hond via de RDE?
Ik heb nu nl een hond op het oog die je bij de RDE kan adopteren.
Maar er hangen zoveel regels aan vast.
Je moet de hond binnen 2 maanden laten helpen, de hond blijft eigendom van de RDE, enz.
In hoeverre is dit te doen? Het enige dat ik me nl bedenk is het verhaal van die Rottweiler die door de RDE teruggehaald was terwijl hij daar zo goed zat.
Ik wil wel een hond voor het leven. En dat het ook echt mijn hond is.

Kijk even naar dit filmpje : http://tvblik.nl/de-rijdende-rechter/de-adoptiehond-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil jij met deze mensen in zee?
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Shamaria schreef:

Suzanne
Helaas zijn er nog steeds mensen die een goedkope hond willen om te fokken en vervolgens als oud vuil weg te doen.. Als dat op deze manier voorkomen kan worden, prima.. En wanneer je toch al de intentie hebt de hond te laten helpen zou ik hier niet te zwaar aan tillen.. Wil je dat pertinent niet dan zijn er nog genoeg andere honden in erbarmelijke toestanden om te adopteren.. Het gaat per slot van rekening om de honden..
Mij lijkt het een taak van een stichting om de hond voor plaatsing te castreren/steriliseren. Zij kunnen dat notabene tegen een gereduceerd tarief geregeld krijgen en ik vind niet dat je een nieuwe baas meteen op kosten moet jagen. Het prijskaartje dat er bij hen aanhangt is al hoog genoeg want in een asiel krijg je voor die prijs wel een al `geholpen` dier.......
Sandra
Afbeelding
Shamaria
Actief

dagmar88 schreef:
Helaas zijn er nog steeds mensen die een goedkope hon willen om te fokken en vervolgens als oud vuil weg te doen.. Als dat op deze manier voorkomen kan worden, prima.. En wanneer je toch al de intentie hebt de hond te laten helpen zou ik hier niet te zwaar aan tillen.. Wil je dat pertinent niet dan zijn er nog genoeg andere honden i erbarmelijke toestanden om te adopteren.. Het gaat per slot van rekening oom de honden..

Aldus iemand van de RDE die net haar opvanger heeft laten castreren vanwege piepen en plassen in huis...
En nee, ik heb bij de RDE zelfs niet één keer het gevoel gehad dat het om het belang van de honden ging.[/quote]

Hier ga ik niet eens op in, a omdat de manier waarop je het hier probeert neer te zetten niet klopt en b omdat het mij geen zak uitmaakt bij welke stichting TS haar hond haalt, hartstikkee fijn dat ze erover nadenkt een hond te adopteren.. :ok:

Al staat dit nogal haaks op de beschuldiging dat rde geld zou willen verdienen aan de honden, dierenartskosten waren 138 euro..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shamaria schreef:
dagmar88 schreef:
Shamaria schreef:
En nee, ik heb bij de RDE zelfs niet één keer het gevoel gehad dat het om het belang van de honden ging.
Hier ga ik niet eens op in, a omdat de manier waarop je het hier probeert neer te zetten niet klopt en b omdat het mij geen zak uitmaakt bij welke stichting TS haar hond haalt, hartstikkee fijn dat ze erover nadenkt een hond te adopteren.. :ok:

Al staat dit nogal haaks op de beschuldiging dat rde geld zou willen verdienen aan de honden, dierenartskosten waren 138 euro..
Jij bent toch niet persoonlijk de hele RDE? Jij bent opvang. En leer quoten, ik vind het erg vervelend dat mijn naam staat boven jouw uitspraken.
Shamaria
Actief

dagmar88 schreef:
Jij bent toch niet persoonlijk de hele RDE? Jij bent opvang. En leer quoten, ik vind het erg vervelend dat mijn naam staat boven jouw uitspraken.
Wen der maar aan..

IK heb weinig tot niks met rde te maken en hoop slechts wat te kunnen betekenen voor de honden..
Nogmaals, ik hoop dat topicstarter zich laat informeren voor zij een stichting afschrijft en dat hoeft niet per defenitie te zijn bij de stichting zelf, misschien kan ze eerdere adoptiegezinnen naar hun ervaring vragen of andere instanties welke zich inzetten voor hondenbelangen ipv een stel verzuurde leden die over alles wat te veroordelen hebben op een internetforum..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ga vooral door met plaatsen van dit soort posts dan ziet TS helemaal vanzelf waarom ze beter niet met de RDE in zee kan gaan :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shamaria
Actief

renee-uk schreef:Ga vooral door met plaatsen van dit soort posts dan ziet TS helemaal vanzelf waarom ze beter niet met de RDE in zee kan gaan :ok: :ok:
Doe ik, thanks.. :E:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Niet doen! Meld je aan op het buitenlandse honden forum zou ik zeggen.. daar kunnen ze je ook goed helpen. Maar blijf ver weg van de RDE.
Afbeelding
Shamaria
Actief

Wat ik me wel afvraag is welke nare ervaringen bovenstaande leden gehad hebben met de stichting? Misschien dat ts daar even naar moet informeren voordat ze zich laat leiden door persoonlijke ervaringen die eigenlijk niet verder omschreven worden..
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Het is ten strengste verboden dat de adoptant het dier laat inslapen, zelfs indien het dier agressief zou zijn of een persoon zou bijten en/of aanvallen. Deze beslissing kan uitsluitend door Stichting Rescue Dogs Europe worden genomen. Er staat een boete op van 1500 euro.

Eén van de voorwaarden uit de overeenkomst van de RDE, die ze nooit kunnen toepassen. Zeker niet als de hond in beslag is genomen :piew: .

Er staan behoorlijk wat regels in die ik idioot vind. Die castratieplicht alleen al en dan ook nog dat je onder geen enkele voorwaarde je geld terug krijgt. Dan ook nog eens aangeven dat je voor bepaalde "overtredingen" een boete van € 1500 kan krijgen :denken: . Het is de politie niet.
Toen we Tessa uit het asiel haalden kregen we ook een lijst(je) met voorwaarden. Mocht het bv niet klikken dan, kreeg je, afhankelijk van de tijd die de hond al in huis was, een bepaald bedrag terug. Daar zit dan wel een maximum periode aan vast, niet dat je na 2 jaar de hond terug kan brengen onder die voorwaarden.

Ik zou met een heel grote boog om de RDE heen lopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

@ Shamaria

Zeg eens eerlijk: heb jij goed naar dit filmpje gekeken? http://tvblik.nl/de-rijdende-rechter/de-adoptiehond-1" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je dan met je hand op je hart beweren dat jij 100 % vertrouwen hebt in een stichting waarvan de leiding uit deze twee "dames" bestaat? :19:
Laatst gewijzigd door josefientje op 21 jan 2011 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat TS ondertussen genoeg gelezen heeft om een ja of nee te zeggen.

Je hoeft niet altijd persoonlijk iets te ervaren wil je een beslissing nemen of een idee krijgen hoe dingen werken. Als 100 mensen je waarschuwen en 1 niet dan lijkt mij dat het toch ergens op gebasseerd is om waarschuwingen te geven.

Mijn ervaring is ook niet de meest beste en mijn keuze zou het niet zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Shamaria
Actief

josefientje schreef:@ Shamaria

Zeg eens eerlijk: heb jij goed naar dit filmpje gekeken? http://tvblik.nl/de-rijdende-rechter/de-adoptiehond-1" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je dan met je hand op je hart beweren dat jij 100 % vertrouwen hebt in een stichting waarvan de leiding uit deze twee "dames" bestaat? :19:
Kijk het filmpje nog eens goed zonder vooroordelen vooraf..

De vrouw claimt veertig jaar ervaring met honden te hebben waaronder meerdere rottweilers..
Ik had misschien de hond ook meegegeven met die informatie, dom absoluut maar geen misdaad..

De vrouw beweert na één dag een valse hond te hebben.
Vervolgens zie je een toegestuurde foto van een vrolijke hond op het strand.. Wanneer ik klachten heb over de hond stuur ik een mailtje en geen aandoenlijke foto's.. Jij?
Dan is er de heftige reactie over pruiken die van koppen getrokken zouden worden, die wordt geuit na een opmerking over de hond. Het feit dat er zo gereageerd wordt op dat moment en niet op de beschuldigingen aan hun adres zegt veel..

Dan de geldkwestie.. Wordt even wakker met zijn allen, 225 euro voor een hond??
Eén van mijn opvanghonden was zielsongelukkig met zichzelf en allesoverheersende libido.. Ik heb dit aangekaard en gevraagd of ik de hond mocht laten helpen, 138 euro kosten. De hond is uit Frankrijk gekomen, denk aan de vervoerskosten.. Wij kopen voor de hond de nodige dingen als bench, voer, riemen etc etc die kosten krijg ik keurig teruggestort van de stichting. Dan hebben we het nog niet over het onderhoud van de hond voor de plaatsing in het gastgezin of adoptiegezin, paspoortjes, dierenartskosten, verblijven, voeding etc etc..
Sanna is 24/7 met honden bezig, haar hele woning is ingericht op het houden van honden, ze besteedt haar dagen aan poepruimen, honden uitlaten en speuren naar honden in nood..
Je hebt zelf een hond en bent bekend met het kostenplaatje. Laten we vor het gemak stellen dat het mogelijk is een paar tientjes per hond over te houden... Met de honden die jaarlijks geplaatst worden keer die paar centen en daar je hele leven naar inrichten voor het geld houdt absoluut geen steek, dat kun je zelf ook bedenken..
Waarom zou iemand dat dan doen, om hondjes te pesten ofzo?

Laten we wel even realistisch blijven zeg..

Dus ja, voor de volle 100%..
twinmom-jess
Zeer actief

Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Ik heb inmiddels besloten om deze stichting links te laten liggen. Wat ik hier allemaal lees in combinatie met hun absurde regels en idd boetes die ze je op willen leggen als je je er niet aan houdt gaat mij te ver.
Als ik besluit te gaan voor een hond doe ik voor de volle 100% naar eigen inzicht. Dan wil ik niet steeds een stichting boven me hebben hangen of ik alles wel goed doe.

Wat betreft het castreren, ik snij liever niet in een gezonde hond. Ik snap de reden erachter wel, maar ben het met Empyree eens. Waarom moet ik dat zelf doen? Als ze er zo happig op zijn dat er niet gefokt mag worden met de honden dan zorgen ze er zelf maar voor dat ze geholpen zijn voordat ze geplaatst worden.
Eerst € 225,- neerleggen voor een hond die nooit van jou zal zijn en dan ook nog eens minstens dat bedrag voor een castratie. Nee, bedankt.

Ben wel blij dat ik het hier nog even nagevraagd heb. :mrgreen:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Inderdaad niet doen, ik ga er niet over uitwijden, er is genoeg over terug te vinden en nee, mensen geven je geen verklaring met naam en toenaam omdat ze bang zijn dat RDE hun lieverd dan terugvordert.
Shamaria
Actief

twinmom-jess schreef:Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Ik heb inmiddels besloten om deze stichting links te laten liggen. Wat ik hier allemaal lees in combinatie met hun absurde regels en idd boetes die ze je op willen leggen als je je er niet aan houdt gaat mij te ver.
Als ik besluit te gaan voor een hond doe ik voor de volle 100% naar eigen inzicht. Dan wil ik niet steeds een stichting boven me hebben hangen of ik alles wel goed doe.

Wat betreft het castreren, ik snij liever niet in een gezonde hond. Ik snap de reden erachter wel, maar ben het met Empyree eens. Waarom moet ik dat zelf doen? Als ze er zo happig op zijn dat er niet gefokt mag worden met de honden dan zorgen ze er zelf maar voor dat ze geholpen zijn voordat ze geplaatst worden.
Eerst € 225,- neerleggen voor een hond die nooit van jou zal zijn en dan ook nog eens minstens dat bedrag voor een castratie. Nee, bedankt.

Ben wel blij dat ik het hier nog even nagevraagd heb. :mrgreen:

Iig succes met de aanschaf van de hond, misschien kom je alsnog ergens een hondje tegen die heel hard op je zit te wachten en met minder romslomp erom heen..
Laat het nog even weten..
twinmom-jess
Zeer actief

Dank je. We blijven gewoon doorzoeken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Shamaria schreef:

ik wil niet fokken. ik wil wel in mijn hond snijden als het nodig is maar anders niet. dus ik zou dat weigeren. stoere die die hond nog meekrijgt bij mij.

en ja die krijg ik mee hoor. op mijn mooie blauwe ogen.

waarschijnlijk zal ik eerst een andere hond zoeken maar als ik echt DIE hond wil..
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”