Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Honden in beslag genomen
Hallo, wie o wie kan mij helpen.
Ik had 2 honden, een american bully (reu) en een stafford (teef).
Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Hierop hebben mijn buren de politie gebeld, en die heeft de honden uit elkaar gespoten met pepperspray.
De honden zijn meegenomen, en in beslag genomen. (Honden hebben nooit eerder ruzie gehad, er lag een stuk worst in de tuin).
Honden waren wel ietsje mager maar dat was pas sinds 3 week, hierop heb ik ze direct ontwormd, en uiteraard er kwamen aardig wat wormen uit.
Honden kregen meer voer dan wat gemiddeld voor dit type ras nodig is.
Nou heb ik hier papieren van rovm en moet ik 915 euro betalen om de honden terug te krijgen.
Dit moet binnen een week betaald worden, geen betalingsregeling mogelijk.
Wat kan ik nou het beste doen ? 915 euro heb ik op dit moment natuurlijk niet.
Verder is alles ook onterecht want de honden kwamen helemaal niks tekort.
Achterhuis is compleet afgeschut, circa 100m2.
Wie o wie heeft raad....
Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Hierop hebben mijn buren de politie gebeld, en die heeft de honden uit elkaar gespoten met pepperspray.
De honden zijn meegenomen, en in beslag genomen. (Honden hebben nooit eerder ruzie gehad, er lag een stuk worst in de tuin).
Honden waren wel ietsje mager maar dat was pas sinds 3 week, hierop heb ik ze direct ontwormd, en uiteraard er kwamen aardig wat wormen uit.
Nou heb ik hier papieren van rovm en moet ik 915 euro betalen om de honden terug te krijgen.
Wie o wie heeft raad....
-
Lemuria
Re: Honden in beslag genomen
Sterkte d'r mee.
Kan de politie echt 2 honden uit een achtertuin in beslag nemen als ze knokken? En wat versta jij onder "wat mager". Heb je de doosjes/bonnen van het ontwormmiddel nog als bewijs dat je actie ondernomen hebt?
Kan de politie echt 2 honden uit een achtertuin in beslag nemen als ze knokken? En wat versta jij onder "wat mager". Heb je de doosjes/bonnen van het ontwormmiddel nog als bewijs dat je actie ondernomen hebt?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maar ze zijn in beslag genomen ivm ondergewicht?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Axil ontwormer en milbemax, uiteraard heb ik hier de doosjes etc nog van
Overtreding vastgesteld:
de honden de nodige veterinaire/medische zorg te geven (Zoals de verwondingen die tijdens het vechten tussen de honden zijn onstaan)
Dat is de overtreding.
Sorry hoor maar de honden waren vanzelf weer opgehouden met vechten en had ze dan uiteraard als ze verwondingen gehad hadden direct nar dierenarts gebracht, maar was op dat moment niet thuis, en aangezien de honden nog nooit ruzie hebben gehad, niet zonder elkaar kunnen, ze slapen zelfs op elkaar, spelen met elkaar, liggen altijd naast elkaar etc...
Overtreding vastgesteld:
de honden de nodige veterinaire/medische zorg te geven (Zoals de verwondingen die tijdens het vechten tussen de honden zijn onstaan)
Dat is de overtreding.
Sorry hoor maar de honden waren vanzelf weer opgehouden met vechten en had ze dan uiteraard als ze verwondingen gehad hadden direct nar dierenarts gebracht, maar was op dat moment niet thuis, en aangezien de honden nog nooit ruzie hebben gehad, niet zonder elkaar kunnen, ze slapen zelfs op elkaar, spelen met elkaar, liggen altijd naast elkaar etc...
Laatst gewijzigd door jaawis op 21 nov 2014 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou die 915 euro gewoon regelen (lenen dus) en die honden gaan halen. Als je vind dat alles ten onrechte in gang is gezet, zou ik daar achteraf wat aan doen. Voor nu is het belangrijk dat je je honden terug krijgt want je wilt niet dat ze verknipt uit de bewaring terug komen.
Vreemd eigenlijk, dat ze de honden in beslag nemen omdat ze blijkbaar vinden dat je ze verwaarloost maar tegelijkertijd kun je ze met een bak geld weer vrij kopen. Als je er geld voor betaalt, is verwaarlozing ineens geen probleem meer?!
Heb je foto's van de honden, hoe mager ze zijn?
Vreemd eigenlijk, dat ze de honden in beslag nemen omdat ze blijkbaar vinden dat je ze verwaarloost maar tegelijkertijd kun je ze met een bak geld weer vrij kopen. Als je er geld voor betaalt, is verwaarlozing ineens geen probleem meer?!
Heb je foto's van de honden, hoe mager ze zijn?
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 nov 2014 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

-
jaawis
- Vaste gebruiker
Er is nog nooit iets aan de hand geweest, nou heb ik nieuwe buren, en het is ineens mis.
Beestjes waren echt mijn alles...
Beestjes waren echt mijn alles...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Ik snap dit niet, eerst schrijf je dat de politie eerst moest komen om ze met pepperspray uit elkaar te halen.jaawis schreef: Sorry hoor maar de honden waren vanzelf weer opgehouden met vechten

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Gewoon dat geld regelen , en ophalen.jaawis schreef:Hallo, wie o wie kan mij helpen.
Wie o wie heeft raad....
Vind je het onterecht, regel je dat achteraf.
En in het vervolg, als jij er niet bent, de honden gescheiden houden om gevechten of ander drama te voorkomen.
Jij denkt wel dat het de grootste maatjes zijn, maar het is wel een stafford, vergeet dat niet.
Hoe dan ook, het is je eigen schuld.
Mischien dat ze ''normaal'' gesproken ook vanzelf een keer ophoudenPaisley schreef:jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Hierop hebben mijn buren de politie gebeld, en die heeft de honden uit elkaar gespoten met pepperspray.Ik snap dit niet, eerst schrijf je dat de politie eerst moest komen om ze met pepperspray uit elkaar te halen.jaawis schreef: Sorry hoor maar de honden waren vanzelf weer opgehouden met vechten
Laatst gewijzigd door Marco88 op 21 nov 2014 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
maar toch goed dat de buren iets gedaan hebben toch? als mijn buurhonden elkaar te lijf zouden gaan zou ik denk ik ook de politie bellen. Waren er verwondingen door het gevecht?
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 21 nov 2014 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
blondie
- Zeer actief
Heb je de honden in de tussentijd nog wel gezien? Ik bedoel, weet je hoe erg ze aan het knokken zijn geweest? Neem aan dat bij een schermutseling de buren geen alarm slaan bij de politie. En de kosten om ze terug te krijgen, is dat een boete, of de kosten die ze hebben gemaakt om de honden te behandelen en onderdak te verlenen?
Het lijkt me verschrikkelijk hoor, thuis komen om te horen dat je honden zijn meegenomen.
Het lijkt me verschrikkelijk hoor, thuis komen om te horen dat je honden zijn meegenomen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nou, wie weet is die 915 euro wel grotendeels DA kosten die je sowieso ook gehad zou hebben, lijkt me immers niet dat ze nu zonder medische zorg gaan meegenomen zijn.
Dus die zou je sowieso gehad hebben nu, ik hoop dat daar dan wel geld voor is.
Indien niet, misschien gewoon afstaan dan.
In elk geval, niet meer onbewaakt samen achter laten lijkt me.
Rotte situatie, maar dat zijn vechtende honden nu eenmaal altijd
Dus die zou je sowieso gehad hebben nu, ik hoop dat daar dan wel geld voor is.
Indien niet, misschien gewoon afstaan dan.
In elk geval, niet meer onbewaakt samen achter laten lijkt me.
Rotte situatie, maar dat zijn vechtende honden nu eenmaal altijd
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wees blij dat ze de honden uit elkaar hebben gehaald, grote kans dat je anders een van de twee al kwijt zou zijn.
Daarnaast had je zelf ook naar de DA gemoeten, en had ook dat geld gekost.
Ik zou dus maar blij zijn met je buren en gewoon betalen. Als dat niet in een keer lukt, kan je een betalingsregeling voorstellen.(bij uitzondering misschien mogelijk)
Daarnaast had je zelf ook naar de DA gemoeten, en had ook dat geld gekost.
Ik zou dus maar blij zijn met je buren en gewoon betalen. Als dat niet in een keer lukt, kan je een betalingsregeling voorstellen.(bij uitzondering misschien mogelijk)
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 21 nov 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.Paisley schreef:jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Hierop hebben mijn buren de politie gebeld, en die heeft de honden uit elkaar gespoten met pepperspray.Ik snap dit niet, eerst schrijf je dat de politie eerst moest komen om ze met pepperspray uit elkaar te halen.jaawis schreef: Sorry hoor maar de honden waren vanzelf weer opgehouden met vechten
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Geld regelen en zorgen dat je je honden weer bij je thuis krijgt. En dan achteraf je druk gaan maken hoe/of je je geld terug krijgt en of alles wel rechtmatig was. Ik hoor zo veel ellende met honden die in beslag genomen zijn. Terug halen, ga geld lenen of wat dan ook maar zorg dat je ze terug krijgt voor je ze helemaal niet meer terug krijgt.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
maart
- Zeer actief
hoe weet je dat nu als ze nog nooit gevochten hebben?jaawis schreef:
Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.
- Miezemuis
- Zeer actief
dat weet je toch niet als ze nog nooit gevochten hebben?jaawis schreef:Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.Paisley schreef:jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Geloof ik geen drol van eigenlijk, als de honden nog aan het vechten waren bij aankomst politie.jaawis schreef:Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.Paisley schreef:jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Over het algemeen duurt dat wel 10 minuten minimaal, en zullen je buren ook niet na de eerste grom direct gebeld hebben.
Tel daarbij op dat je honden blijkbaar al 3 weken rondliepen met wormen, snap ik de actie van de politie volkomen
- Marco88
- Zeer actief
Geloof je dat zelf?jaawis schreef: Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.
Niet recht praten wat krom is.
-
maart
- Zeer actief
hoe weet je trouwens dat er worst in de tuin lag als je zelf niet thuis was? 
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Nee ze verblijven op een geheime opvang en rvon wil ook niks vertellenblondie schreef:Heb je de honden in de tussentijd nog wel gezien? Ik bedoel, weet je hoe erg ze aan het knokken zijn geweest? Neem aan dat bij een schermutseling de buren geen alarm slaan bij de politie. En de kosten om ze terug te krijgen, is dat een boete, of de kosten die ze hebben gemaakt om de honden te behandelen en onderdak te verlenen?
Kosten zijn geschatte kosten
Opvangkosten 306 euro
Transportkosten 150
Dierenartskosten 300
Totaal 756
inc btw 915,00 euro.
Verder nog een proces verbaal dus die moet ik afwachten.
-
blondie
- Zeer actief
Dat hoop je dan maar, zeker weten doe je dat niet. Elders schreef je dat ze nog nooit geknokt hadden.jaawis schreef:Ja wat ik bedoel is dat de honden uiteindelijk zelf wel weer uit elkaar waren gegaan als de politie ze niet had opgefuckt met pepperspray.Paisley schreef:jaawis schreef: Donderdag was ik op verjaardagsvisite, en toen hebben mijn honden die gewoon in de achtertuin waren ruzie met elkaar gemaakt.
Sorry dat ik misschien bot overkom, ik ken jou niet en hoe je met je honden omgaat, maar het verhaal is zo vreemd.
- Miezemuis
- Zeer actief
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Omdat ik trainen ging volgende dag in mijn hok, ik opeens dat stuk worst zag liggen op de tegels.maart schreef:hoe weet je trouwens dat er worst in de tuin lag als je zelf niet thuis was?
-
maart
- Zeer actief
en ze vreten liever elkaar op dan dat stuk worst?jaawis schreef:Omdat ik trainen ging volgende dag in mijn hok, ik opeens dat stuk worst zag liggen op de tegels.maart schreef:hoe weet je trouwens dat er worst in de tuin lag als je zelf niet thuis was?
-
jaawis
- Vaste gebruiker
maart schreef:en ze vreten liever elkaar op dan dat stuk worst?jaawis schreef:Omdat ik trainen ging volgende dag in mijn hok, ik opeens dat stuk worst zag liggen op de tegels.maart schreef:hoe weet je trouwens dat er worst in de tuin lag als je zelf niet thuis was?
Ik denk dus wat ik niet zeker weet is dat ze beide dat stuk worst wouden pakken en toen waarschijnlijk ruzie hebben gekregen, anders was dat stuk worst wel weg geweest lijkt mij.
-
blondie
- Zeer actief
Hier lezen en hopelijk haal je er goede informatie uit. Proces verbaal wordt opgemaakt omdat ze vinden dat je je honden verwaarloost?Valerie schreef:http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/
- Miezemuis
- Zeer actief
Hoe oud zijn je honden eigenlijk?
En weet je wat de verwondingen waren?
En weet je wat de verwondingen waren?
- Marco88
- Zeer actief
Verhaal klopt van geen kanten en probeert van alles recht te praten wat hartstikke krom is, en stelt zich op als slachtoffer.
-
jaawis
- Vaste gebruiker
Wat de reden voor procesverbaal is weet ik niet, blijkbaar wel. of mischien is het een standaard iets ? Geen idee nog nooit zoiets meegemaakt.blondie schreef:Hier lezen en hopelijk haal je er goede informatie uit. Proces verbaal wordt opgemaakt omdat ze vinden dat je je honden verwaarloost?Valerie schreef:http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/
Dat moet nog afgehandeld worden, politie zou hier komen, nou hij is welkom. Kan hij gelijk alle bewijzen zien.