Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

UK versoepelt de regels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

UK versoepelt de regels

Ongelezen bericht door Tulp »

http://www.dogworld.co.uk/News/26-Breaking-News

Ik ben benieuwd of we volgend jaar ineens allemaal aanvragen voor pups krijgen vanuit UK, maar ik ben bang van wel :schrik:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: UK versoepelt de regels

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het alleen maar geweldig nieuws! :ok:
Weet dat veel Britse fokkers moeite hebben nieuw bloed het land in te krijgen want niet iedereen wil een pup een maand of 6 voor ze aanhouden.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tulp schreef:Ik ben benieuwd of we volgend jaar ineens allemaal aanvragen voor pups krijgen vanuit UK, maar ik ben bang van wel :schrik:
Zo'n ramp is dat toch niet?
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

:ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben er wel blij mee eigenlijk, want ik heb in het verleden al een behoorlijk aantal aanvragen voor pups vanuit de UK gehad. Omdat ik de pups onmogelijk tot een maand of 10 hier kan houden (ik zou ze écht niet meer willen afstaan dan) en de mensen zelf geen geschikt gastgezin hadden (en ik ook niet) is het tot nu toe niet doorgegaan.
Maar ik denk dat daar volgend jaar wel mensen op terug gaan komen, de kwaliteit van de Laekense én het aantal laat nogal te wensen over daar aan de andere kant van het Kanaal.
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Heeeeeeel fijn, ik las het net op een ander forum ook. Heb net vorige week laten titeren, :gvd: , alvast voor volgend jaar.
Was een heel mooi speurtuig geweest. Dit gaat trouwens ook iig in zweden gelden.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik vind het ook zonder meer goed nieuws hoor :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Eindelijk :cheer: Jigzy is ook getiterd voor Engeland :ugh: Maarja kan nooit kwaad zullen we maar zeggen. Kost alleen veel geld :Q:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Helemaal goed. Het was de bedoeling om Pebbles te laten titeren maar dat doen we dus nu niet meer.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik ben wel blij dat het vorig jaar niet zo was.
Skadi zou namelijk naar de UK gaan, maar dat werd afgezegd omdat die mensen geen goed gastgezin konden vinden.
Maar het lijkt me alleen maar goed, eigenlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vind het wel jammer nu krijg ik geen "pleegpuppen" meer om op te voeden voor engeland. was summer mijn laatste pleegpup.
ellen
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht :E: (al ga ik haar toch vreselijk missen)
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh wat gaaf :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
nou ben ik niet meer afhankelijk van het britse aanbod

komt er toch nog een willemijnkind misschien of een shiloh en als ik toch weer voor een dh ga een europese.
Mijn dag kan niet meer stuk :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Amy schreef:Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht :E: (al ga ik haar toch vreselijk missen)
hoezo 3 maanden, tot nu toe is het 7 maanden wachten in totaal

edit: oh ik zie het al, dat staat er, maar dat is of fout of erg recent veranderd dan
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 jun 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Dus dan zou je na de rabies enting en drie weken wachten gewoon met je hond naar Engeland b.v op vakantie kunnen?
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

betekent nog steeds dat puppen 3 maanden en 21 dagen oud zijn voordat ze UK in kunnen. Ik vind het ook supernieuws maar wel balen voor mijn 2 pupkopers die zitten te wachten op hun pups die nu bijna 3 maanden oud zijn en dus nog niet naar binnen mogen...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
renee-uk
Zeer actief

Danielle schreef:betekent nog steeds dat puppen 3 maanden en 21 dagen oud zijn voordat ze UK in kunnen. Ik vind het ook supernieuws maar wel balen voor mijn 2 pupkopers die zitten te wachten op hun pups die nu bijna 3 maanden oud zijn en dus nog niet naar binnen mogen...
ja dat blijf je natuurlijk altijd houden, maar beter zo dan dat de oude regeling blijft bestaan
Afbeelding

Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

renee-uk schreef:
Amy schreef:Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht :E: (al ga ik haar toch vreselijk missen)

edit: oh ik zie het al, dat staat er, maar dat is of fout of erg recent veranderd dan

In totaal wacht je nu 10 à 11 maanden toch? Met 3 maanden rabiës vaccin, met 4 maanden de titertest en dan na de uitslag
nog 6 maanden je pup in NL houden....?

Nicole heeft het over 3 maanden omdat met de termijn die ik het voorgaande stukje noem de pup pas in april/mei zou gaan
vertrekken naar UK (één van onze pups uit het huidige nestje dus) en als het vanaf januari afdoende is dat rabiës geënt is
en daarna 21 dagen nog is gebleven dan kan ze dus (mits doorgevoerd) direct in januari al i.p.v. april/mei.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
renee-uk
Zeer actief

Linx schreef:
renee-uk schreef:

In totaal wacht je nu 10 à 11 maanden toch? Met 3 maanden rabiës vaccin, met 4 maanden de titertest en dan na de uitslag
nog 6 maanden je pup in NL houden....?

Nicole heeft het over 3 maanden omdat met de termijn die ik het voorgaande stukje noem de pup pas in april/mei zou gaan
vertrekken naar UK (één van onze pups uit het huidige nestje dus) en als het vanaf januari afdoende is dat rabiës geënt is
en daarna 21 dagen nog is gebleven dan kan ze dus (mits doorgevoerd) direct in januari al i.p.v. april/mei.
nee de 6 maanden gaan in zo gauw de bloedtest is opgestuurd, maakt niet uit wanneer je daarvan de uitslag krijgt.
Maar voor een pup moet je daar inderdaad 3 maanden bij optellen omdat ze de rabiesenting niet eerder mogen hebben, dat is zo.
Afbeelding

Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
pup meer te noemen) pas vertrekken naar UK.. Nu zou ze een stuk eerder kunnen wat voor zowel haar nieuwe baasje als voor ons toch wel
weer een stuk zal schelen denk ik!

Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
meer van weet/ervaring mee heeft.)
renee-uk
Zeer actief

Linx schreef:Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
pup meer te noemen) pas vertrekken naar UK.. Nu zou ze een stuk eerder kunnen wat voor zowel haar nieuwe baasje als voor ons toch wel

Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
Is toch niet zo belangrijk meer, ze hoeft niet getiterd met de nieuwe regeling ;)
Afbeelding

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Linx schreef:Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen

Twee weken voor het titeren nog eens enten. En niet na twee weken na de eerste enting. Dus na 120 dagen kun je titeren is 4 maand. Dan met 3.5maand nog eens enten. En ja dat is vaak echt wel nodig want de titers lopen erg snel terug.
Afbeelding
gevni havanezers
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Linx schreef: Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
Zo hebben wij het met onze Staffs ook gedaan en wilden we het met Pebbles ook gaan doen.
Maar gelukkig niet meer nodig.
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Geweldig!
Nu Noorwegen en Zweden nog!
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Het is idd prachtig nieuws, helaas voor ons net te laat maar toch op tijd....
In mei onze honden opnieuw laten enten wat een kleine 2 jaar te vroeg was om ze in september te kunnen laten testen en zo dus ook gelijk klaar te zijn voor scandinavie (4 mnd).
Eigenlijk was de enting dus voor niets maar gelukkig nog geen dure bloedtest laten doen voor 2 honden! :cheer:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de veerdiensten en eurotunnel hun tarieven voor huisdieren ook zullen aanpassen nu de papierwinkel wat minder zal worden, je hoeft nl ook niet meer naar de dierenarts voor vertrek al zijn ze nog in overleg wbt het ontwormen...
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

renee-uk schreef: Is toch niet zo belangrijk meer, ze hoeft niet getiterd met de nieuwe regeling ;)
Het is wel belangrijk want de nieuwe eigenaar van onze pup vertrouwt er niet 100% op dat dit ook daadwerkelijk
door gaat komen en op dat tijdstip dus die wil echt dat we enten en titeren.. :oeps:
blacky schreef: Twee weken voor het titeren nog eens enten. En niet na twee weken na de eerste enting. Dus na 120 dagen kun je titeren is 4 maand. Dan met 3.5maand nog eens enten. En ja dat is vaak echt wel nodig want de titers lopen erg snel terug.
Ik geloof niet dat ik het helemaal snap.. :oeps: Je ent toch op de leeftijd van 3 maanden? Dan mag je een maand later toch titeren?
Dus is die tweede enting toch ongeveer 2 weken (paar dagen meer) later? En twee weken daarna dus de titer..??? :oeps:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

dit is echt geweldig nieuws :cheer:
4 jaar te laat maar goed :LOL:
dat maakt het ook een stuk interessanter om in engeland naar dekreuen te kijken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb begrepen dat het pas ingaat per 2012, dus jouw pup valt gewoon nog onder de huidige regeling dan. :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Misschien dat ik nu dan wil overwegen een pup naar de UK te verkopen.

Buiten die aan Renee uiteraard, die mocht er toch alleen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”