Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben voor een artikel op zoek naar honden in de kleur seal.
Dat is een nogal onbekende kleur.
En zoals in wel meer kleuren is ook hier de kleur niet altijd bekend onder de genetische naam.
Daarom hier een voorbeeldje van wat het is.
Ik weet dat het voorkomt bij Whippets en Italiaantjes, maar het zou ook wel eens bij bv Amstaffs kunnen voorkomen.
Iemand die een hond in deze kleur heeft of kent?
ladybird schreef:Komt Seal bij de Boston Terrier ook niet voor?
Ja dus: Color and Markings
Brindle, seal, or black with white markings. Brindle is preferred ONLY if all other qualities are equal. (Note: SEAL DEFINED. Seal appears black except it has a red cast when viewed in the sun or bright light.)
ladybird schreef:Ja dus: Color and Markings
Brindle, seal, or black with white markings. Brindle is preferred ONLY if all other qualities are equal. (Note: SEAL DEFINED. Seal appears black except it has a red cast when viewed in the sun or bright light.)
Dat klinkt niet als seal, moet ik zeggen. Het klinkt als wat bij newfies en zo heel charmant "bad black" genoemd wordt.
Maar misschien is het dat niet hoor, dat durf ik zo niet te zeggen.
ladybird schreef:Ja dus: Color and Markings
Dat klinkt niet als seal, moet ik zeggen. Het klinkt als wat bij newfies en zo heel charmant "bad black" genoemd wordt.
Maar misschien is het dat niet hoor, dat durf ik zo niet te zeggen.
Misschien dat Linda (Monatoetje) het weet. Er stond mij alleen iets over bij.
Ja, seal komt ook voor bij de Boston. Ik zal eens naar plaatjes neuzen.
Krijg de plaatjes niet geplaats. Naar beneden scrollen. De laatste 2 foto`s is van een seal kleurige Boston. http://www.boston-terriers.com/offcolored.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
MonaToetje schreef:Ja, seal komt ook voor bij de Boston. Ik zal eens naar plaatjes neuzen.
Krijg de plaatjes niet geplaatst. Naar beneden scrollen. De laatste 2 foto`s is van een seal kleurige Boston. http://www.boston-terriers.com/offcolored.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank!
Ik zie alweer dat ze bij jullie ook heel rare dingen doen met de kleurennamen
Maar seal zoals het Italiaantje hierboven, is dat hetzelfde als bij de Bostons volgens jou?
Want dat iets seal heet betekent natuurlijk niet dat het genetisch ook seal is.
En mijn arikel gaat natuurlijk vooral over wat het genetisch is.
Jacksel schreef:wat is het dan genetisch? want ik zag in die van jou een 'gewone' bb bruine?
Nee, dat is het niet.
Kijk nog maar eens goed.
Bruin heeft geen zwart, dat heeft dit windhondje wel.
Ik meende het al te zien (ook met dank aan die eerste foto van Nanna) dat alle uiteinden van het lichaam (kop, oren, pootjes, staart dan waarschijnlijk ook) donkerder zijn dan de rest?
Jacksel schreef:wat is het dan genetisch? want ik zag in die van jou een 'gewone' bb bruine?
Nee, dat is het niet.
Kijk nog maar eens goed.
Bruin heeft geen zwart, dat heeft dit windhondje wel.
Ik meende het al te zien (ook met dank aan die eerste foto van Nanna) dat alle uiteinden van het lichaam (kop, oren, pootjes, staart dan waarschijnlijk ook) donkerder zijn dan de rest?
Nanna loopt hier foto's doorheen te gooien die er niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken hebben.
Die eerste foto is een geval waar we het niet over hebben omdat de hond nooit onderzocht is en het net zo goed een geval van ondervoeding tijdens de dracht kan zijn als welke mutatie dan ook, en de rest heb ik al eerder behandeld in een artikel (nee, die kat niet ).
Oftewel: Nanna mag zich elders gaan vervelen
Seal is een patroon en het is volledig egaal verdeeld over het lichaam.
Dat de windhond doner op de snuit heeft komt omdat ie masker heeft.
Is de foto en de beschrijving van Danielle wel wat jij bedoelt ?
Ik ben al aan het zoeken maar kan geen foto vinden.
Is het ook specifiek deze kleur of kan seal ook veel donkerder zijn ? (donker in de zin dat mensen de hond voor 't gemak zwart zullen noemen, net als de hond van jouw foto chocola of bruin)
Ik heb in het asiel wel eens een onherleidbare kruising gezien met een grijzige (blauw grijs) vacht precies als de hond op foto. Het was een bordercollie achtig iets.
Ik had je deze foto laten zien en toen was je reactie:
Die Aussie is geen dilute denk ik, de neus is zwart.
Dat haalt de optie dilute meteen onderuit, want dat zou je absoluut zien.
Kon ze vertellen of het progressief was of dat ie zo geboren is?
Ik gok het eerste, terwijl dilute zoals je weet nooit progressief is
Het lijkt me een seal.
Vandaar mijn post
Maar ik denk dat ik maar eens moet kijken of ik deze hond nog eens weer kan zien.
Elly* schreef:Ik had je deze foto laten zien en toen was je reactie:
...
Het lijkt me een seal.
Vandaar mijn post
Maar ik denk dat ik maar eens moet kijken of ik deze hond nog eens weer kan zien.
Ai. :N:
Daar was ik dan in de bonen, want, zie mijn bovenstaande uitleg, dat kan dus niet met tan.
Maar ik moet zeggen, de kleur is vaag, en dat ligt niet aan jouw foto.
Ik denk nog steeds dat die neus misschien ook wel zwart is, maar die vacht... het is een rare kleur.
Wat zeiden de eigenaren dat het was?
Ze zei dat het dilute was, maar de neus is zwart, dus dat kan niet. Ze is lid van de plaatselijke kc en ik denk actief in behendigheid. Zal eens kijken wanneer ze trainen en de hond nogmaals bekijken.
Edit: van de site van het nest: a very dark red tri bitch, Hot & Spicy (Julie). Later on she appeared to be a dilute.
Laatst gewijzigd door Elly* op 02 dec 2009 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit ben ik eens iemand tegengekomen met twee duitse doggen die ik werkelijk prachtig van kleur vond. Ze waren geel, met over het hele lichaam een zilvergrijze gloed. Zij noemde die kleur toen Isabella. Ik heb daar weleens op gegoogled en kwam dan toch op iets anders uit naar mijn idee. Het ging dan om doggen met een kleur die ook wel palomino of drapp werd genoemd en een dilute van chocoladebruin zou zijn. Afbeeldingen daarvan waren echter egaal van kleur, terwijl de doggen die ik toen had gezien volgens mij zilveren/grijze haarpunten hadden, waardoor er een gloed over de vacht heen lag.
Zou dat seal kunnen zijn? Ik ben altijd nog heel benieuwd naar die kleur en heb ook steeds gezegd dat ik ooit hoop nog eens een doggenpup van die kleur te vinden.
Overigens lees ik nu net in een van de reacties hierboven dat dilute niet samen kan gaan met een zwarte neus en de doggen die ik toen had gezien hadden zeker een zwarte neus.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
hmz ik geloof dat ik dat eens bij de galgo heb gezien maar dat kan ook wel heeeeeel wazig brindle zijn geweest , ik kan zo geen foto vinden helaas , ik ga verder voor je op zoek.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.