Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo dom dit.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

zo dom dit.

Ongelezen bericht door blacky »

De topic titel zegt het al. Zo dom.
Onze Laika heeft al heel lang problemen met het eten van harde dingen. Zoals brokjes e.d. maar ook de grotere stukken vlees kreeg ze niet stuk. Hiervoor ben ik bij de DA geweest maar die kon niets vinden aan haar gebit. Nu ja dan denk je aan aanstellerij moppert wat op haar als ze weer eens met haar brokjes aan het miepen is. En nu ze alleen kvv krijgt mopper je als ze de grotere stukken er uit legt. En daar mee loopt te leuren.

Zit ik vanavond op de bank en zeg tegen haar Laika even tandjes kijken. Omdat ze lekker tegen mij aan ligt te dommelen kan ik rustig kijken en tot mij grote schrik zie ik een onderkaak waar bijna geen kiezen in zitten. :O:
Ik schrok me rot. Mijn man laten kijken die kon zo ook niet vinden :(

En toen was Spikey aan de beurt want je moet het toch zeker weten. En ja die heeft daar op die plek wel kiezen. Ze is net een paard. Die mist achter de hoektanden ook en rij kiezen. Ik denk dat ze als ik goed heb gezocht op het internet dat ze onder mist p1 p2 en waarschijnlijk ook p3. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik dat nooit eerder heb gezien. Maar dat zelfs 3 verschillende dierenartsen dit nooit hebben opgemerkt.

Of ze in aanleg wel aanwezig waren maar gewoon niet zijn door gekomen dat weet ik niet. Voor onze reis naar Noorwegen moet ze straks naar de DA voor een gezondheids onderzoek en wormkuur. En ik zal er dan eens naar vragen.

Weet nu wel waar dat rare gedoe van haar vandaan komt. En misschien ook wel het op stenen bijten? :ugh:

Nou ja ik denk maar zo missende elementen in de onderkaak is ook niet makkelijk te zien. Vooral niet als ze alles wel in de boven kaak heeft.

Oh ik voel me zo dom en Laika wordt over en paar dagen al 3
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Re: zo dom dit.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: nou zeg!

Die van mij gapen heel uitgebreid, en bij allebei doe ik wekelijks wel even speels 'tandjes kijken'.
Dus valt iets aan de tanden eigenlijk niet te missen...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

met een paar missende premolaren kun je prima brokken eten hoor. Temeer omdat een hond geen kauwkiezen heeft zoals een paard of een koe. Even verder zoeken maar ;-)
blacky
Zeer actief

dagmar88 schreef::denken: nou zeg!

Die van mij gapen heel uitgebreid, en bij allebei doe ik wekelijks wel even speels 'tandjes kijken'.
Dus valt iets aan de tanden eigenlijk niet te missen...
Tja dat dacht ik dus ook. Ze heeft echt een prachtig wit gebit heel anders dan onze Spikey. Dat maakt dit dan ook zo dom denk ik. Ik kijk veel tandjes maar blijkbaar niet op de goed manier. En de DA dus blijkbaar ook niet.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:met een paar missende premolaren kun je prima brokken eten hoor. Temeer omdat een hond geen kauwkiezen heeft zoals een paard of een koe. Even verder zoeken maar ;-)
Ze weigert ze kapot te bijten. En lap vis krijgt ze niet stuk geknipt. Ik weet het verder ook niet.
Afbeelding
gevni havanezers
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Broes van ons mist ook zijn kiezen daar zowel links als rechts
al vanaf kleins af aan
helaas heeft hij dus ook bijna altijd vieze tanden
en worden die nu al jaarlijks schoongemaakt
maar ook al na 3 maanden is het al vies
hij kan niet achterin kauwen met de kluiven :(
heb al dat spul door water geprobeerd maar werkt niet
was er maar een wondermiddel

groetjes an
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het komt toch vaker voor dat vooral de kleine rassen wat tanden missen?
Het zou mij ook kunnen gebeuren, ik probeer nu het doorkomen van de nieuwe tanden te volgen maar soms denk ik; zat daar eerst nu wel iets of niet?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Schaam je maar niet te erg hoor :wink: , zou mij ook zo kunnen overkomen :D Ik ben niet zo van de nauwkeurige onderzoeken en heb altijd zoiets van "als er iets mis is, merk ik het wel" :engel: Volgens mij kauwen heel veel honden hun brokken niet kappot en als ze geen grote lap vis kan knippen, doe je dat toch voor haar. Lijkt me geen groot probleem voor haar zelf :wink:
blacky
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Schaam je maar niet te erg hoor :wink: , zou mij ook zo kunnen overkomen :D Ik ben niet zo van de nauwkeurige onderzoeken en heb altijd zoiets van "als er iets mis is, merk ik het wel" :engel: Volgens mij kauwen heel veel honden hun brokken niet kappot en als ze geen grote lap vis kan knippen, doe je dat toch voor haar. Lijkt me geen groot probleem voor haar zelf :wink:
nee dat doe ook ook al hoor. Maar ik kan nu wel veel verklaren. b.v. dat ze een frolicje aanneemt en dan raar haar hoofd achterover doet om met de achterste kiezen hem toch kapot te krijgen. :scratch:

Ach je kunt er verder toch niets aan doen.
Afbeelding
gevni havanezers
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

blacky schreef:
Rosita Compagner schreef:met een paar missende premolaren kun je prima brokken eten hoor. Temeer omdat een hond geen kauwkiezen heeft zoals een paard of een koe. Even verder zoeken maar ;-)
Ze weigert ze kapot te bijten. En lap vis krijgt ze niet stuk geknipt. Ik weet het verder ook niet.
Dan ligt het ook aan haar karakter. Daan heeft nog maar een stuk of 5 kiezen in zijn bekkie en barft nog steeds. Oke hij krijgt voornamelijk zachtere botten en hij heeft wat moeite met grotere stukken taaier spiervlees te knippen. Zelfs nadat ze de meeste kiezen eruit hadden gesloopt en het tandvlees nog niet helemaal hersteld was at hij botten.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra mist ook een paar kiezen (ik weet niet of die er ooit gezeten hebben of vroeger getrokken zijn) maar die kan ook alles eten. De rest van haar tanden zien er ook niet uit, helemaal afgesleten enzo.
blacky
Zeer actief

Inge O schreef:die eerste premolaartjes zijn amper ergens voor nodig, als laika al niks stuk bijt met zijn grotere kiezen zou hij het met die premolaartjes zeker niet doen :wink: .
Eigenlijk steld me dit wel gerust. Ik zou ze zo graag eens wat groffer vlees geven. Maar het lukt met Laika echt niet. Ze sleept het overal mee naar toe alsof ze niet weet wat ze er mee moet doen. Kippen nekken krijgt ze ook niet meer want de slikt ze in een keer door. (zelfs als pup al.) Vast houden hielp hier ook niet echt.

Nu ja het zal dan wel in haar makkelijke karakter liggen. Wat ik net al vertelde moet ze straks een keuring hebben om mee te mogen naar Noorwegen en dan vraag ik de DA ook even.

Het is gewoon een klein verwend nest. :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”