Onze Laika heeft al heel lang problemen met het eten van harde dingen. Zoals brokjes e.d. maar ook de grotere stukken vlees kreeg ze niet stuk. Hiervoor ben ik bij de DA geweest maar die kon niets vinden aan haar gebit. Nu ja dan denk je aan aanstellerij moppert wat op haar als ze weer eens met haar brokjes aan het miepen is. En nu ze alleen kvv krijgt mopper je als ze de grotere stukken er uit legt. En daar mee loopt te leuren.
Zit ik vanavond op de bank en zeg tegen haar Laika even tandjes kijken. Omdat ze lekker tegen mij aan ligt te dommelen kan ik rustig kijken en tot mij grote schrik zie ik een onderkaak waar bijna geen kiezen in zitten.

Ik schrok me rot. Mijn man laten kijken die kon zo ook niet vinden

En toen was Spikey aan de beurt want je moet het toch zeker weten. En ja die heeft daar op die plek wel kiezen. Ze is net een paard. Die mist achter de hoektanden ook en rij kiezen. Ik denk dat ze als ik goed heb gezocht op het internet dat ze onder mist p1 p2 en waarschijnlijk ook p3. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik dat nooit eerder heb gezien. Maar dat zelfs 3 verschillende dierenartsen dit nooit hebben opgemerkt.
Of ze in aanleg wel aanwezig waren maar gewoon niet zijn door gekomen dat weet ik niet. Voor onze reis naar Noorwegen moet ze straks naar de DA voor een gezondheids onderzoek en wormkuur. En ik zal er dan eens naar vragen.
Weet nu wel waar dat rare gedoe van haar vandaan komt. En misschien ook wel het op stenen bijten?

Nou ja ik denk maar zo missende elementen in de onderkaak is ook niet makkelijk te zien. Vooral niet als ze alles wel in de boven kaak heeft.
Oh ik voel me zo dom en Laika wordt over en paar dagen al 3