Boven het bericht staat een foto, waar de hond op staat nadat hij doodgeschoten is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond dood geschoten na beroving
Moderator: moderatorteam
-
Gajes
Hond dood geschoten na beroving
http://www.at5.nl/artikelen/62935/hond- ... ng#c146229
Boven het bericht staat een foto, waar de hond op staat nadat hij doodgeschoten is.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Toontje
- Zeer actief
Re: Hond dood geschoten na beroving
Het jaar 2011 .. Verkrachtingen, kinderverkrachtingen, overvallen, mishandelingen, broodfokkers, dierenbeulen, moorden enz. enz. .. en als het een beetje meezit maak ik 2031 nog mee ...
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ach, wat een onzin zeg. Geweld is van alle tijden. Heb je wel eens gezien met wat voor martelwerktuigen ze elkaar vroeger te lijf gingen? Mensen zonder proces laten vierendelen en zo... Van dit soort negatief gezwam wordt het allemaal echt niet leuker hoor.Toontje schreef:Het jaar 2011 .. Verkrachtingen, kinderverkrachtingen, overvallen, mishandelingen, broodfokkers, dierenbeulen, moorden enz. enz. .. en als het een beetje meezit maak ik 2031 nog mee ...
Vreselijk voor de eigenaar. Ik begrijp het berichtje niet helemaal maar aan de hand van de reactie van de eigenaar lijkt het erop dat de hond is gaan waken/verdedigen. Triest.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
Zinndy
arm beest... 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik snap niet zo goed wat jij er niet aan begrijpt. De eigenaar van de hond (bovenbuurman van de edelsmid) en de hond zijn in de achtervolging gegaan op de overvaller en de overvaller heeft daarop de hond in zijn kop geschoten, waarna deze overleed. Dat staat gewoon in het artikel te lezen.Strega schreef: Ik begrijp het berichtje niet helemaal maar aan de hand van de reactie van de eigenaar lijkt het erop dat de hond is gaan waken/verdedigen. Triest.
- Toontje
- Zeer actief
Je weet niet waar over je praat.Vroeger ?.Wat heeft vroeger met de beschaving van nu te maken.Verder snap je niet eens wat ik bedoel ..Strega schreef:Ach, wat een onzin zeg. Geweld is van alle tijden. Heb je wel eens gezien met wat voor martelwerktuigen ze elkaar vroeger te lijf gingen? Mensen zonder proces laten vierendelen en zo... Van dit soort negatief gezwam wordt het allemaal echt niet leuker hoor.Toontje schreef:Het jaar 2011 .. Verkrachtingen, kinderverkrachtingen, overvallen, mishandelingen, broodfokkers, dierenbeulen, moorden enz. enz. .. en als het een beetje meezit maak ik 2031 nog mee ...
Vreselijk voor de eigenaar. Ik begrijp het berichtje niet helemaal maar aan de hand van de reactie van de eigenaar lijkt het erop dat de hond is gaan waken/verdedigen. Triest.
Laatst gewijzigd door Toontje op 26 mei 2011 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Ik ben blij dat er hier niets te halen valt, en ik hoop ook nooit dat dat gaat gebeuren

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Staat er pas netLongFields schreef:Ik snap niet zo goed wat jij er niet aan begrijpt. De eigenaar van de hond (bovenbuurman van de edelsmid) en de hond zijn in de achtervolging gegaan op de overvaller en de overvaller heeft daarop de hond in zijn kop geschoten, waarna deze overleed. Dat staat gewoon in het artikel te lezen.Strega schreef: Ik begrijp het berichtje niet helemaal maar aan de hand van de reactie van de eigenaar lijkt het erop dat de hond is gaan waken/verdedigen. Triest.
Maar wel heel triest dat "mensen" een hond de kogel geven
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
het crapuul van deze aarde maakt weer een onschuldig slachtoffer 
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Haha, ik dacht al: ben ik nou gek?Suske schreef:Staat er pas netLongFields schreef:Ik snap niet zo goed wat jij er niet aan begrijpt. De eigenaar van de hond (bovenbuurman van de edelsmid) en de hond zijn in de achtervolging gegaan op de overvaller en de overvaller heeft daarop de hond in zijn kop geschoten, waarna deze overleed. Dat staat gewoon in het artikel te lezen.Strega schreef: Ik begrijp het berichtje niet helemaal maar aan de hand van de reactie van de eigenaar lijkt het erop dat de hond is gaan waken/verdedigen. Triest.![]()
Maar wel heel triest dat "mensen" een hond de kogel geven
En @ Toontje, dan moet je schrijven wat je bedoelt. Je schrijft alsof nu alles gewelddadiger is dan vroeger en dat is onzin. Geweld is van alle tijden en vroeger hield men er nog veel afschuwelijkere gewoonten op na
- Toontje
- Zeer actief
Misschien moet jij iets anders reageren.Vroeger heeft er toch geen ruk met nu te maken.Je gaat de middeleeuwen vergelijken met het jaar 2011.In een land waar je niet van de honger hoeft om te komen, een sociaal netwerk is waar je opvang hebt, een dak boven je hoofd en ook nog eens een uitkering.Die weliswaar geen vetpot is, maar " te doen " is.En banen, werk.Nu wat minder omdat er wat waren die een beetje boven hun stand leefden.Dan kun je ook nog eens betaald sexueel aan je grief komen, je uitkuren in een ( vecht ) sport, of zitten te verkneukelen bij de tig TV zenders.En ons aller grootste goed de democratie.En als dat nog niet genoeg is dan neem je een dier als vriendStrega schreef:En @ Toontje, dan moet je schrijven wat je bedoelt. Je schrijft alsof nu alles gewelddadiger is dan vroeger en dat is onzin. Geweld is van alle tijden en vroeger hield men er nog veel afschuwelijkere gewoonten op na.
Maar nee, een deel van de " beschaving " in 2011 moet nog steeds hardwerkende mensen, oude mensen, kinderen, of de " gewone " man, dieren enz. enz. enz.de dood in jagen of een trauma voor het leven geven.En, maar dat is mijn mening, de " leuke " generaties moeten nog komen ( en daar bedoel ik niemand van een bepaalde afkomst mee ).
En dan vraag ik me hoe dat ( of wat ) gaat worden over +- 20 jaar vanaf nu, en jij vind dat onzin ..
-
Strega
- Zeer actief
Ja, ik vind dat onzin en jij brengt het alsof ik dat niet mag vinden, wat ik dan óók weer onzin vind. Je begint zelf indirect met het vergelijken met andere tijden door 2011 te noemen en te insinueren dat het alleen nog maar slechter wordt. Dan kun je wel gaan doen alsof ik daarover begin, maar dat ik natuurlijk gewoon niet waar.Toontje schreef:Misschien moet jij iets anders reageren.Vroeger heeft er toch geen ruk met nu te maken.Je gaat de middeleeuwen vergelijken met het jaar 2011.In een land waar je niet van de honger hoeft om te komen, een sociaal netwerk is waar je opvang hebt, een dak boven je hoofd en ook nog eens een uitkering.Die weliswaar geen vetpot is, maar " te doen " is.En banen, werk.Nu wat minder omdat er wat waren die een beetje boven hun stand leefden.Dan kun je ook nog eens betaald sexueel aan je grief komen, je uitkuren in een ( vecht ) sport, of zitten te verkneukelen bij de tig TV zenders.En ons aller grootste goed de democratie.En als dat nog niet genoeg is dan neem je een dier als vriendStrega schreef:En @ Toontje, dan moet je schrijven wat je bedoelt. Je schrijft alsof nu alles gewelddadiger is dan vroeger en dat is onzin. Geweld is van alle tijden en vroeger hield men er nog veel afschuwelijkere gewoonten op na.
Maar nee, een deel van de " beschaving " in 2011 moet nog steeds hardwerkende mensen, oude mensen, kinderen, of de " gewone " man, dieren enz. enz. enz.de dood in jagen of een trauma voor het leven geven.En, maar dat is mijn mening, de " leuke " generaties moeten nog komen ( en daar bedoel ik niemand van een bepaalde afkomst mee ).
En dan vraag ik me hoe dat ( of wat ) gaat worden over +- 20 jaar vanaf nu, en jij vind dat onzin ..
Zo kan ik dan ook wel zeggen dat ze vroeger konden ringsteken, jonkvrouwe redden en dwergwerpen, maar dat heeft er verder niets mee te maken.
En nu noem je allemaal dingen waar je hartstikke blij om zou moeten zijn om juist aan te geven dat het vreselijk is dat je er over 20 jaar nog bent. Dat begrijp ik dus niet
- Toontje
- Zeer actief
Je snap er niks van hé .. Het staat er toch duidelijk IK VRAAG HET ME AF.Strega schreef:Ja, ik vind dat onzin en jij brengt het alsof ik dat niet mag vinden, wat ik dan óók weer onzin vind. Je begint zelf indirect met het vergelijken met andere tijden door 2011 te noemen en te insinueren dat het alleen nog maar slechter wordt. Dan kun je wel gaan doen alsof ik daarover begin, maar dat ik natuurlijk gewoon niet waar.Toontje schreef:Misschien moet jij iets anders reageren.Vroeger heeft er toch geen ruk met nu te maken.Je gaat de middeleeuwen vergelijken met het jaar 2011.In een land waar je niet van de honger hoeft om te komen, een sociaal netwerk is waar je opvang hebt, een dak boven je hoofd en ook nog eens een uitkering.Die weliswaar geen vetpot is, maar " te doen " is.En banen, werk.Nu wat minder omdat er wat waren die een beetje boven hun stand leefden.Dan kun je ook nog eens betaald sexueel aan je grief komen, je uitkuren in een ( vecht ) sport, of zitten te verkneukelen bij de tig TV zenders.En ons aller grootste goed de democratie.En als dat nog niet genoeg is dan neem je een dier als vriendStrega schreef:En @ Toontje, dan moet je schrijven wat je bedoelt. Je schrijft alsof nu alles gewelddadiger is dan vroeger en dat is onzin. Geweld is van alle tijden en vroeger hield men er nog veel afschuwelijkere gewoonten op na.
Zo kan ik dan ook wel zeggen dat ze vroeger konden ringsteken, jonkvrouwe redden en dwergwerpen, maar dat heeft er verder niets mee te maken.
En nu noem je allemaal dingen waar je hartstikke blij om zou moeten zijn om juist aan te geven dat het vreselijk is dat je er over 20 jaar nog bent. Dat begrijp ik dus niet.
Maar vertel me wat hebben de middeleeuwen met NU te maken, was dat dan minder erg ?.Was dat dan wel gewenst ?.Zouden daar degene die ik opnoem wel blij mee zijn geweest, en zouden er daar ook geen mensen tussen hebben gezeten die zich afvroegen hoe het er over 20 jaar naar toe zou gaan .. .. ( hoofdletters om het accent aan te geven )
Volgens mij zeg ik toch niks wereldschokkend of abnormaal ?.
En van mij mag je alles vinden, maar volgens mij was jij het toch die met ONZIN aan kwam zetten ..
-
Strega
- Zeer actief
Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ik kan best lezen en ik begrijp best dat je het je afvraagt, maar je kunt toch niet ontkennen dat je je dat afvraagt uit een bezorgdheid en niet vanuit een neutrale positie? Ik zeg alleen maar dat het allemaal nu niet veel erger is dan vroeger. Dat is toch ook niet zo wereldschokkend? Je eerste reactie deed vermoeden dat je een nogal zwart beeld hebt van de huidige maatschappij en dat je lijkt te denken dat het eerder anders was. Vandaar trek ik de vergelijking met vroeger en zeg ik dat het er toen ook niet altijd even lekker aan toeging. En als jij zegt dat vroeger niets met nu te maken heeft, dan zou de toekomst ook niets met nu te maken hebben dus je spreekt jezelf daarin tegen.Toontje schreef: Je snap er niks van hé .. Het staat er toch duidelijk IK VRAAG HET ME AF.
Maar vertel me wat hebben de middeleeuwen met NU te maken, was dat dan minder erg ?.Was dat dan wel gewenst ?.Zouden daar degene die ik opnoem wel blij mee zijn geweest, en zouden er daar ook geen mensen tussen hebben gezeten die zich afvroegen hoe het er over 20 jaar naar toe zou gaan .. .. ( hoofdletters om het accent aan te geven )
En van mij mag je alles vinden, maar volgens mij was jij het toch die met ONZIN aan kwam zetten ..
- Toontje
- Zeer actief
Je leest niet, je gaat niet in op wat ik vraag.Ik schreeuw niet ( geef precies aan wat ik met die hoofdletters bedoel ).En voor der rest kan ik er geen touw aan vastknopen.Strega schreef:Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ik kan best lezen en ik begrijp best dat je het je afvraagt, maar je kunt toch niet ontkennen dat je je dat afvraagt uit een bezorgdheid en niet vanuit een neutrale positie? Ik zeg alleen maar dat het allemaal nu niet veel erger is dan vroeger. Dat is toch ook niet zo wereldschokkend? Je eerste reactie deed vermoeden dat je een nogal zwart beeld hebt van de huidige maatschappij en dat je lijkt te denken dat het eerder anders was. Vandaar trek ik de vergelijking met vroeger en zeg ik dat het er toen ook niet altijd even lekker aan toeging. En als jij zegt dat vroeger niets met nu te maken heeft, dan zou de toekomst ook niets met nu te maken hebben dus je spreekt jezelf daarin tegen.Toontje schreef: Je snap er niks van hé .. Het staat er toch duidelijk IK VRAAG HET ME AF.
Maar het zal wel ..
-
Strega
- Zeer actief
Ik ga wel in op wat je vraagt en ik schrijf een stuk leesbaarder Nederlands dan jij, dus misschien moet je je onbegrip bij jezelf zoeken in plaats van bij mij. Zo en nu ben ik er wel weer klaar mee, want dit is een volkomen zinloze discussie verder. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je het leven en onze tijd ook iets lichter zou kunnen zien. Daar word je denk ik gelukkiger van (je = algemeen > men) en dat maakt onze maatschappij alleen maar weer iets mooierToontje schreef:Je leest niet, je gaat niet in op wat ik vraag.Ik schreeuw niet ( geef precies aan wat ik met die hoofdletters bedoel ).En voor der rest kan ik er geen touw aan vastknopen.Strega schreef:Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ik kan best lezen en ik begrijp best dat je het je afvraagt, maar je kunt toch niet ontkennen dat je je dat afvraagt uit een bezorgdheid en niet vanuit een neutrale positie? Ik zeg alleen maar dat het allemaal nu niet veel erger is dan vroeger. Dat is toch ook niet zo wereldschokkend? Je eerste reactie deed vermoeden dat je een nogal zwart beeld hebt van de huidige maatschappij en dat je lijkt te denken dat het eerder anders was. Vandaar trek ik de vergelijking met vroeger en zeg ik dat het er toen ook niet altijd even lekker aan toeging. En als jij zegt dat vroeger niets met nu te maken heeft, dan zou de toekomst ook niets met nu te maken hebben dus je spreekt jezelf daarin tegen.Toontje schreef: Je snap er niks van hé .. Het staat er toch duidelijk IK VRAAG HET ME AF.
Maar het zal wel ..
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het erg voor de hond, maar de eigenaar had ook inderdaad een kogel kunnen krijgen. Ik snap dat je soms voor je gevoel wilt reageren, vanmorgen stond ik ook verbaasd naar de reacties van omstanders van dit artikelNanna schreef:Als ik als vluchtende en ordentelijke overvaller door een herder werd achtervolgd die mij in mijn delicate kontje wilde bijten, dan schoot ik hem ook in zijn knar
Die bovenbuurman mag trouwens blij zijn dat híj niet voor zijn peer werd geknald, no way dat ik mijn leven op het spel zou zetten voor het goud van de onderbuurman.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9888 ... binnenland
Hier rennen mensen dus ook achter iemand aan die een pistool in zijn handen heeft, goed de vluchtende man op de scooter is gepakt door omstanders, maar deze niet, ik moet er niet aan denken dat deze meneer ook even tijdens zijn vlucht het vuurwapen gaat richten op zijn achtervolgers.
Nobel, om in te willen ingrijpen, maar niet ten koste van alles als mensen vuurwapens hebben zou ik persoonlijk niet zelf erachteraan rennen en ook mijn honden er niet op af sturen. Een mishandeling van iemand met vuisten zou ik dan wel weer bij reageren denk ik.
-
Strega
- Zeer actief
Volgens mij kun je nooit voorspellen wat je op zo'n moment doet. Ik dacht ook nooit dat ik iets zou doen, tot mijn tas werd gestolen en ik die heel rustig ben gaan terughalenblondie schreef:Ik vind het erg voor de hond, maar de eigenaar had ook inderdaad een kogel kunnen krijgen. Ik snap dat je soms voor je gevoel wilt reageren, vanmorgen stond ik ook verbaasd naar de reacties van omstanders van dit artikelNanna schreef:Als ik als vluchtende en ordentelijke overvaller door een herder werd achtervolgd die mij in mijn delicate kontje wilde bijten, dan schoot ik hem ook in zijn knar
Die bovenbuurman mag trouwens blij zijn dat híj niet voor zijn peer werd geknald, no way dat ik mijn leven op het spel zou zetten voor het goud van de onderbuurman.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9888 ... binnenland
Hier rennen mensen dus ook achter iemand aan die een pistool in zijn handen heeft, goed de vluchtende man op de scooter is gepakt door omstanders, maar deze niet, ik moet er niet aan denken dat deze meneer ook even tijdens zijn vlucht het vuurwapen gaat richten op zijn achtervolgers.
Nobel, om in te willen ingrijpen, maar niet ten koste van alles als mensen vuurwapens hebben zou ik persoonlijk niet zelf erachteraan rennen en ook mijn honden er niet op af sturen. Een mishandeling van iemand met vuisten zou ik dan wel weer bij reageren denk ik.
- Toontje
- Zeer actief
Waar staat dat ik zwart in het leven sta ?.Je heb je oordeel wel heel vlug klaar.Jij weet wel heel vlug hoe iemand/ik in elkaar steek.Haal je dat allemaal uit die enkele zinnen?.Strega schreef:Ik ga wel in op wat je vraagt en ik schrijf een stuk leesbaarder Nederlands dan jij, dus misschien moet je je onbegrip bij jezelf zoeken in plaats van bij mij. Zo en nu ben ik er wel weer klaar mee, want dit is een volkomen zinloze discussie verder. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je het leven en onze tijd ook iets lichter zou kunnen zien. Daar word je denk ik gelukkiger van (je = algemeen > men) en dat maakt onze maatschappij alleen maar weer iets mooierToontje schreef:Je leest niet, je gaat niet in op wat ik vraag.Ik schreeuw niet ( geef precies aan wat ik met die hoofdletters bedoel ).En voor der rest kan ik er geen touw aan vastknopen.Strega schreef:
Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ik kan best lezen en ik begrijp best dat je het je afvraagt, maar je kunt toch niet ontkennen dat je je dat afvraagt uit een bezorgdheid en niet vanuit een neutrale positie? Ik zeg alleen maar dat het allemaal nu niet veel erger is dan vroeger. Dat is toch ook niet zo wereldschokkend? Je eerste reactie deed vermoeden dat je een nogal zwart beeld hebt van de huidige maatschappij en dat je lijkt te denken dat het eerder anders was. Vandaar trek ik de vergelijking met vroeger en zeg ik dat het er toen ook niet altijd even lekker aan toeging. En als jij zegt dat vroeger niets met nu te maken heeft, dan zou de toekomst ook niets met nu te maken hebben dus je spreekt jezelf daarin tegen.
Maar het zal wel ...
Eigenlijk is dat precies het punt waar ik het steeds over heb.
Zo'n mooi land, zo'n goede voorzieningen, zoveel vrijheid, voor ieder wat wils.En dan toch zo veel geweld ..
O, en sorry hoor dat ik geen doctorandus in de nederlandse taal ben, maar goed ook dat was in de middeleeuwen natuurlijk veel erger ..
Laatst gewijzigd door Toontje op 26 mei 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Strega
- Zeer actief
Je reactie kwam over alsof je een heel negatief idee van de maatschappij hebt en dat staat voor mij dan gelijk aan een negatief wereldbeeld. Dat vind ik gewoon zonde, ik bedoel er verder niets vervelends mee. En je Nederlands maakt mij verder niet uit, maar als je het erover hebt dat ík het niet begrijp, dan heeft dat er misschien mee te maken. Ik oordeel verder niet hoor, ik vond je eerste bericht alleen onnodig negatief overkomen en dat wilde ik even nuanceren. Lijkt me verder geen probleemToontje schreef: Waar staat dat zwart in het leven sta ?.Je heb je oordeel wel heel vlug klaar.Jij weet wel heel vlug hoe iemand/ik in elkaar steek.Haal je dat allemaal uit die enkele zinnen?.
Zo'n mooi land, zo'n goede voorzieningen, zoveel vrijheid, voor ieder wat wils.En dan toch zo veel geweld ..
O, en sorry hoor dat ik geen doctorandus in de nederlandse taal ben, maar goed ook dat was in de middeleeuwen natuurlijk veel erger ..
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat is deels waar, toen er iemand aan mijn tas stond te trekken op het zuidplein vond ik dat ook zeer irritant en gaf ik een beuk opzij niet beseffend dat iemand daadwerkelijk probeerde mijn tas te jatten, ik vond dat getrek en geduw irritantStrega schreef: Volgens mij kun je nooit voorspellen wat je op zo'n moment doet. Ik dacht ook nooit dat ik iets zou doen, tot mijn tas werd gestolen en ik die heel rustig ben gaan terughalen. Je handelt in een vlaag van verstandsverbijstering en hebt geen tijd om na te denken en een rationele beslissing te nemen. Het is gewoon intriest dat dit soort dingen gebeurt.
Maar als ik vandalisme zie of grof geweld zonder dat ik weet wie of wat de aanstichters zijn en met wat voor materiaal ze werken en in welke staat die lui zijn, ga ik daar gewoon echt niet blind in. Heb wel het nummer van de politie in mijn mobiel, die bel ik wel en als het urgent is 112. Maar ik schat andere situaties liever even in, en als het mezelf betreft dan ben ik impulsief ja, dan vecht ik terug of verweer mezelf.
- Toontje
- Zeer actief
Ik kwam over alsof ik een heel negatief beeld heb van de maatschappij ?.Ik begrijp jou echt niet.Dat je op basis van een constatering die ik maak meteen je oordeel klaar hebt.En ook steeds maar weer die suggestie door blijven drammen.Strega schreef:Je reactie kwam over alsof je een heel negatief idee van de maatschappij hebt en dat staat voor mij dan gelijk aan een negatief wereldbeeld. Dat vind ik gewoon zonde, ik bedoel er verder niets vervelends mee. En je Nederlands maakt mij verder niet uit, maar als je het erover hebt dat ík het niet begrijp, dan heeft dat er misschien mee te maken. Ik oordeel verder niet hoor, ik vond je eerste bericht alleen onnodig negatief overkomen en dat wilde ik even nuanceren. Lijkt me verder geen probleemToontje schreef: Waar staat dat zwart in het leven sta ?.Je heb je oordeel wel heel vlug klaar.Jij weet wel heel vlug hoe iemand/ik in elkaar steek.Haal je dat allemaal uit die enkele zinnen?.
O, en sorry hoor dat ik geen doctorandus in de nederlandse taal ben, maar goed ook dat was in de middeleeuwen natuurlijk veel erger ...
Nee, dat je niet begrijpt wat ik bedoel.Mij gaat het niet over de middeleeuwen, mij gaat het en dat heb ik al tig keer proberen uit te leggen dat in dit prachtige land er nog steeds lieden zijn die menen een ander te moeten beroven vermoorden enz.En of dat in de middeleeuwen nu erger of minder was dat doet er voor mij niet toe.
Wat is er negatief aan mijn eerste bericht.Je denk niet dat ouders zich afvragen of dat hun kind wel " goed " kan opgroeien in deze maatschappij ?.Je denkt niet als er weer een creche-pedo gesnapt wordt mensen zich afvragen of dat dat bij hun creche ook zou kunnen gebeuren.Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.
Tja ....
-
Strega
- Zeer actief
Je neemt van alles aan wat ik niet zeg (en ook weer op een negatieve manier). Ik oordeel verder helemaal niet. Ik dram die indruk niet door, ik zeg telkens dat het een indruk was en jij blijft alleen maar vragen of dat is welke indruk ik heb. Ja, die indruk kreeg ik. Als dat niet het geval is: prima. Ik zeg alleen dat het zo overkwam, niet dat het zo isToontje schreef:Ik kwam over alsof ik een heel negatief beeld heb van de maatschappij ?.Ik begrijp jou echt niet.Dat je op basis van een constatering die ik maak meteen je oordeel klaar hebt.En ook steeds maar weer die suggestie door blijven drammen.Strega schreef:Je reactie kwam over alsof je een heel negatief idee van de maatschappij hebt en dat staat voor mij dan gelijk aan een negatief wereldbeeld. Dat vind ik gewoon zonde, ik bedoel er verder niets vervelends mee. En je Nederlands maakt mij verder niet uit, maar als je het erover hebt dat ík het niet begrijp, dan heeft dat er misschien mee te maken. Ik oordeel verder niet hoor, ik vond je eerste bericht alleen onnodig negatief overkomen en dat wilde ik even nuanceren. Lijkt me verder geen probleemToontje schreef: Waar staat dat zwart in het leven sta ?.Je heb je oordeel wel heel vlug klaar.Jij weet wel heel vlug hoe iemand/ik in elkaar steek.Haal je dat allemaal uit die enkele zinnen?.
O, en sorry hoor dat ik geen doctorandus in de nederlandse taal ben, maar goed ook dat was in de middeleeuwen natuurlijk veel erger ...
Nee, dat je niet begrijpt wat ik bedoel.Mij gaat het niet over de middeleeuwen, mij gaat het en dat heb ik al tig keer proberen uit te leggen dat in dit prachtige land er nog steeds lieden zijn die menen een ander te moeten beroven vermoorden enz.En of dat in de middeleeuwen nu erger of minder was dat doet er voor mij niet toe.
Wat is er negatief aan mijn eerste bericht.Je denk niet dat ouders zich afvragen of dat hun kind wel " goed " kan opgroeien in deze maatschappij ?.Je denkt niet als er weer een creche-pedo gesnapt wordt mensen zich afvragen of dat dat bij hun creche ook zou kunnen gebeuren.Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.
Tja ....
En dat je niet de enige bent, maakt toch niet dat het geen negatief beeld is? Dat jij bang bent voor de toekomst, dat betekent toch wel dat je een iets minder rooskleurig beeld van de maatschappij hebt? Begrijp ik allemaal best hoor, en dat is verder ook helemaal niet erg, ik denk alleen dat het leuker zou zijn als mensen inzien dat het allemaal niet alleen maar kommer en kwel is. En als je daar dus niet zo over denkt, dan moet je niet weer beginnen over al die vreselijke dingen want die doen het dan wéér overkomen alsof je een negatief beeld hebt.
-
Strega
- Zeer actief
En nu stop ik ermee want blijkbaar begrijpen we elkaar constant verkeerd en het lijkt er niet op dat daar nog verandering in komt. Ik bedoel er verder niets kwaads mee. Als je dat maar weet.
- Toontje
- Zeer actief
Nou ben ik weer bang voor de toekomst ?.En mee koppel je er aan vast dat ik een minder rooskleurig beeld heb over de toekomst ?.En dat begrijp je ook nog eens ?.En verrek, het is ook niet erg.En als klap op de vuurpijl, want wat jij schrijft is natuurlijk waar hé, doet het weer overkomen dat ik negatief ben ..Strega schreef:Je neemt van alles aan wat ik niet zeg (en ook weer op een negatieve manier). Ik oordeel verder helemaal niet. Ik dram die indruk niet door, ik zeg telkens dat het een indruk was en jij blijft alleen maar vragen of dat is welke indruk ik heb. Ja, die indruk kreeg ik. Als dat niet het geval is: prima. Ik zeg alleen dat het zo overkwam, niet dat het zo isToontje schreef:Ik kwam over alsof ik een heel negatief beeld heb van de maatschappij ?.Ik begrijp jou echt niet.Dat je op basis van een constatering die ik maak meteen je oordeel klaar hebt.En ook steeds maar weer die suggestie door blijven drammen.Strega schreef:
Je reactie kwam over alsof je een heel negatief idee van de maatschappij hebt en dat staat voor mij dan gelijk aan een negatief wereldbeeld. Dat vind ik gewoon zonde, ik bedoel er verder niets vervelends mee. En je Nederlands maakt mij verder niet uit, maar als je het erover hebt dat ík het niet begrijp, dan heeft dat er misschien mee te maken. Ik oordeel verder niet hoor, ik vond je eerste bericht alleen onnodig negatief overkomen en dat wilde ik even nuanceren. Lijkt me verder geen probleem.
Tja .....
En dat je niet de enige bent, maakt toch niet dat het geen negatief beeld is? Dat jij bang bent voor de toekomst, dat betekent toch wel dat je een iets minder rooskleurig beeld van de maatschappij hebt? Begrijp ik allemaal best hoor, en dat is verder ook helemaal niet erg, ik denk alleen dat het leuker zou zijn als mensen inzien dat het allemaal niet alleen maar kommer en kwel is. En als je daar dus niet zo over denkt, dan moet je niet weer beginnen over al die vreselijke dingen want die doen het dan wéér overkomen alsof je een negatief beeld hebt.
Op bepaalde momenten bezorgd zijn over bepaalde dingen heeft toch niks met negatief zijn te maken.Hoe kom je daar toch steeds bij ?.
Maar je hebt het natuurlijk allemaal niet gezegd, en niet zo bedoeld .. Tja .. lol ..
Je zit toch niet in je examen Psychologie hé, want dan heb ik slecht nieuws voor je
Laatst gewijzigd door Toontje op 26 mei 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Strega
- Zeer actief
Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.Toontje schreef:
Nou ben ik weer bang voor de toekomst ?..
- Toontje
- Zeer actief
Bezorgd zijn is toch heel iets anders dan BANG zijn.Begrijp je dat niet of ???.Dat heb ik je al tig keren proberen uit te leggen ..Strega schreef:Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.Toontje schreef:
-
Strega
- Zeer actief
Ja dat begrijp ik wel en dat woord heb ik inderdaad verkeerd overgenomen, maar voor het negatieve idee van de maatschappij dat ermee gepaard gaat, maakt het niet zoveel uit lijkt me.Toontje schreef:Bezorgd zijn is toch heel iets anders dan BANG zijn.Begrijp je dat niet of ???.Strega schreef:Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.Toontje schreef:
Shit, ga ik ik toch weer door, maar ik kan het niet uitstaan dat we elkaar blijkbaar écht niet begrijpen.